⛅️ پسیننگار ⛅️
⭕️ ادعا میشود که حجاب اساسا یک امر «شخصی» است، نه «اجتماعی».
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پاسخ این است که اگر یک امری «شخصی» باشد، اثرات آن نیز باید محدود به خودِ آن «شخص» باشد.
خب این چه امر «شخصی»ای است که اثرات و تبعات آن «اجتماعی» است؟!
اگر حجاب یک امر شخصی است، پس چرا میان «عدم رعایت حجاب و برهنگی» با «میزان ولنگاری اخلاقی و جنسی» در جوامع نسبت مستقیمی وجود دارد؟
مگر فلان اداره یا فلان بانک یا فلان شرکت را ندیدهاید؟
اگر «لباس کارمندان» یک امر شخصی است، پس چرا مدیران بر روی نوع کتوشلوار و مانتوی کارمندان و حتی نوع دوختودوز آن اینهمه دقت به خرج میدهند و حتی رعایت آن را قانونی و لازم اعلام میکنند؟
چون برای مدیر فلان بانک یا شرکت هم تأثیر نوع لباس کارکنان بر «میزان کارایی» و «نگاه افراد بیرون به آن بانک یا شرکت» کاملا واضح و مبرهن است.
✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
🌹 یکی از ثمرات و برکاتِ مغفولِ «داشتنِ فرزندانِ زیاد» برای والدین این است که اگر یکی از بچّههایشان بر اثر بیماری زمینگیر شد و یا بر اثر حادثهای فوت کرد، داغِ آن با بودنِ فرزندانِ دیگر تا حدّ زیادی التیام خواهد یافت.
😔 اما اگر والدین صاحبِ «تکفرزند» باشند، با بروزِ هر بیماری یا حادثهای برای بچّه، قلبشان از جا کنده میشود و هیچ جایگزینی هم برای جگرگوشهشان ندارند.
♻️ «داشتنِ فرزندانِ زیاد» یکی از نمونههای مهمّ دوراندیشی است.
✍ ابَرشاگرد
ابَرشاگرد
📷 ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
امروز ۱۸ آذرماه است؛ سالروز پخش اعترافات «سید مهدی هاشمیِ» معدوم از سیمای جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۸ آذر ۶۵.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 بسیار غمانگیز و در عین حال بسیار مضحک است که برخی از آنانی که در آن زمان شدیدا و مدیدا تلاش میکردند که سید مهدی هاشمیِ قاتل را پیش از دستگیری از افتادن در کمند قانون حفظ کرده و پس از دستگیری نامبرده نیز کوشش خود را برای رهایی این جنایتکار خطرناک مبذول داشته! و حتی پیش از آن در مقطعی به دنبال فراری دادن وی به خارج از کشور تحت عنوان «سفیر» بودند، اکنون در روزگار ما به عنوان مظهر «اعتدال»!!! به خورد اذهان مردم و جوانان داده شوند.
🔘 توجه مخاطبان گرامی را به گزارههای تاریخی مهم زیر جلب مینمایم:
⏪ آقای هاشمی رفسنجانی چند ماه پیش از دستگیری سید مهدی هاشمی در خاطرهی روز ۱۱ اردیبهشت ۶۵ اینچنین مینگارد:
«... سیدمهدی هاشمی آمد. از خودش دفاع کرد و داشتن گروه مخفی و اسلحه و تندروی و پخش اعلامیه علیه بعضی از مسئولان را تکذیب کرد. گفتم به خاطر حفظ اعتبار آیتالله منتظری باید جنبة اثباتی قضیه درست شود. من پیشنهاد کردهام که به عنوان سفیر به خارج برود ...» (کتاب اوج دفاع – خاطرات سال ۶۵ – ص ۸۶)
🔺 براستی ارائهی پیشنهاد سفارت به سید مهدی هاشمی، در حکم اعطای هدیه به یک جنایتکار نیست؟
⏪ آقای هاشمی رفسنجانی مدتی پیش از دستگیری سید مهدی هاشمی بیان میکند:
«حاج احمدآقا آمد و گفت امام نظر قاطع دارند که گروه سیدمهدی هاشمی باید طرد و تعقیب شوند. نگرانیمان این است که آیتالله منتظری سخت برنجند و ضرر کنیم. پیشنهاد کردم که برای تعدیل نظراتشان خدمت امام برسم.» (کتاب اوج دفاع – خاطرات سال ۶۵ – ص ۲۷۰)
⏪ آقای هاشمی رفسنجانی چند روز بعد نیز در خاطراتش اظهار میکند:
«نظر امام این است که تعقیب شوند و به آقای منتظری هم گفته شود که دخالت نکنند و نهضتها هم از آنها گرفته شود. ما گفتیم ممکن است تعقیب قضیه، به افراد نزدیک بیت آیتالله منتظری منجر شود. پیشنهاد کردیم که کوتاه بیائیم.» (کتاب اوج دفاع – خاطرات سال ۶۵ – ص ۲۸۹)
⏪ آقای هاشمی رفسنجانی پس از بازداشت سید مهدی هاشمی نیز به تلاش خود برای آزادی(بخوانید: فرار) او ادامه میدهد و طی گزارشی از جلسهی سران قوا که در تاریخ ۲۳ مهر ۶۵ برگزار شده بود، مینویسد:
«شب مهمان آقای موسوی اردبیلی بودیم. بیشتر بحث درباره مسأله آقای منتظری بود... نظری این بود که مانعی ندارد، سیدمهدی و افرادش را بعد از تکمیل بازجوئیها آزاد کنند.» (کتاب اوج دفاع – خاطرات سال ۶۵ – ص ۳۰۷)
🔺 این در حالی است که سید مهدی هاشمی تبهکار و باند منحوسش، به ۲۷ فقره قتل و تخلفات عدیده متهم بودند.
💥 براستی این میزان حمایت از فردی جنایتکار و کثیف به نام «مهدی هاشمی»، مصداق بارز چیست؟ لابد مصداق «اعتدال» است دیگر!!
✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
🔘 «عفاف و حجاب» نشانهی کنشگری زن در محیط است.
⚠️ زن اگر منفعل باشد و بدون سِپَر خود را رها کند، با توجه به ویژگیهای طبیعیاش، قدرت انتخاب خود را از دست خواهد داد و در جامعه نمیتواند در امنیت روحی، عاطفی و جسمی به سر ببرد؛ چراکه هر راهزنی به راحتی میتواند عواطف لطیف و جاذبههای جسمی او را به بازی بگیرد.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔻 سقوط از قلّهی اِوِرِست چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد، اما صعود به آن، روزها و هفتههای زیادی زمان میطلبد.
🔺 برای سقوط از قلّهی اِوِرِست، تقریبا نیاز به صرف هیچ نیرو و توانی نیست، اما برای صعود به آن، علاوه بر اینکه توان فوقالعاده و بسیار زیادی را باید صرف نمود، چندین سال نیز میبایست تمرین و تمحّض پیشه کرد تا به ورزیدگی لازم و کافی برای فتح اوج قلّه رسید.
✅ نسبت فعّالیّتهای «تخریبی» و «اصلاحی» نیز همینگونه است.
«تخریب» کار آسانی است، اما «اصلاح»، توان و طاقت را میفرساید و موی انسان را سپید میکند؛ همچنانکه نبیّ اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) در عظمت سورهی مبارکهی هود فرمود: «شَیَّبَتنی سورةُ هود»: سورهی هود مرا پیر کرد. ⬅️ «فاستقم کما أمرت و من تاب معک و لاتطغو» سورهی هود، آیهی ۱۱۲.
⬅️ اکنون به سادگی میتوان فهمید که چرا حضرت رسول به جای اتخاذ تدابیر اصلاحگرایانه در مسجد «ضرار»، دستور میدهد که آن مسجدِ مفسد و مخرّب را از اساس ویران سازند.
⬅️ اکنون به سادگی میتوان فهمید که چرا حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) به جای اتخاذ تدابیر اصلاحگرایانه در حکومت «پهلوی»، دستور میدهد که آن نظامِ مفسد و مخرّب را از اساس براندازند.
⛔️ اما سادهاندیشان و سطحینگران بر این باورند که در محیطهایی مانند «اینستاگرام» و «واتساپ» امثال آنها که تحت مدیریّت و مدبّریّت دشمنِ محارب و جولانگاه اوست، شرایط و وضعیّت «تخریبگران» و «اصلاحگران» یکسان است!(یا اگر هم یکسان نباشد، این تفاوت در شرایط به گونهای نیست که نتوان به ثمربخش بودن مبارزه امیدوار بود!)، و بر اساس همین تصوّر باطل، بر اقدامات اصلاحگرایانهی خود دل خوش کرده و روی آن حساب باز مینمایند! در حالی که این دست اقدامات، «حداقلی»اند.
⚠️ غافل از آنکه در ازای هر واحد «تخریب»، چه بسا به ناچار باید ۱۰۰ برابر بیش از تخریبگران توان و زمان صرف کرد تا آن تخریب، «اصلاح» و تعمیر گردد!
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
نقل قول عجیب «هاشمی» از «موسوی»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 براستی بخش بزرگی از «مدعیان اصلاحطلبی» که در طول سالیان متمادی همزبان با دشمنان این ملت، همواره سیاستهای «جهانی» و «منطقهای» جمهوری اسلامی ایران را با عنوان غیر منصفانهی «تنشزایی» تخطئه کرده و میکنند، نظرشان در خصوص این نقل «هاشمی رفسنجانی» از قول «میرحسین موسوی» (همان کسی که در انتخابات ۸۸ بخش اعظم اصلاحطلبان تماما به حمایت از وی برخاسته بودند) چیست؟ 👇
اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرهی ۱۲ تیر ۱۳۷۴ مینویسد:
⬅️ «مهندس [میرحسین] موسوی، [مشاور سیاسی رئیسجمهور] آمد. تشکر داشت از سیاست جدید ارزی و تأکید بر مداومت داشت. 👈پیشنهاد کرد که در مقابل شیطنت بعضی در ارتباط با [جمهوری] آذربایجان، گروهی هم باشند که برعکس، خواستار انضمام آن به ایران باشند👉...»
📚 منبع:
کتاب «مرد بحرانها» (کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی ۱۳۷۴)
⚫️ آیا موسوی و مدعیان اصلاحات، نقل قول هاشمی را تکذیب میکنند؟ یا اگر تأیید میکنند، چه توصیفی برای این پیشنهاد عجیب به کار میبرند؟! همان «تنشزایی» چطور است؟! ☺️
✍️ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
نام خود را در «ایتا» و ... با چه خطی بنویسیم؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نگرانی شدید امام خامنهای (۱۹ آذر ۹۲):
⚠️ «اسم فارسی را با خط لاتین می نویسند! خب چرا؟ چه کسی میخواهد از این استفاده کند؟ آن کسی که زبانش فارسی است یا آن کسی که زبانش خارجی است؟ اسم فارسی با حروف لاتین! ... 👈من نگران زبان فارسیام؛ خیلی نگرانم👉 ... میبینم که کار درستی در این زمینه انجام نمیگیرد و تهاجم به زبان فارسی زیاد است!»
🌻 از عزیزانی که نام خود را در ایتا یا ... با حروف لاتین مینویسند، درخواست اصلاح دارم.
⬅️ ولیّفقیه در سخنرانی ۱۹ آذر ۹۲ از ما خواستند که اسم فارسی را با خط لاتین ننویسیم؛ بلکه با خط «فارسی» بنویسیم.
🌹 با سپاس و درود
#فارسی_زبان_انقلاب
ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
حکایت بامزهی «حجاب اجباری»!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنگ رسانهای و روانی؛
🔘 یعنی تمام ابزارهایت را علیه فرهنگ ملت ایران بهکار بگیری و تلاش کنی که جوّ عمومی را به سمتی ببری که همه - حتی محجبهها - نیز از ترس فشار اجتماعی، حجاب خود را کنار بگذارند (= کشف حجاب اجباری)، و آنگاه که نتوانستی به طور کامل در عملیات خود موفق شوی، آن مقداری از حجاب را که باقی مانده است به عنوان «حجاب اجباری» معرفی کنی تا باقیماندهی حجاب هم به دست خود ایرانیان کنار رود! ☺️
🔴 با این حربهی شیطانی و کثیف، از طرفی «اجبار» به کشف حجاب را از اذهان مردم پنهان کردهای، و از سوی دیگر کشف حجاب را خواست و انتخاب مردم جا میزنی.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
عامل انفعال برخی از دوستان حزباللّهی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 یکی از علل اصلی و مهمّی که برخی از فعّالان فرهنگی و دلسوزان امر تربیت به مردم با چشم یک عامل «غیر خودی» مینگرند و در پیشبرد کارهایشان به سمت عامّهی مردم دست دراز نمیکنند و صرفا به ظرفیّت حلقهی محدود و معدودی از اطرافیانشان اکتفا میکنند، این است که به مردم اعتماد ندارند و آنان را به نوعی بیرونشده از دایرهی تدیّن و حزباللّهیگری میدانند!
❌ این از آنجا ناشی میشود که برخی از ما 👈به غلط👉 تصوّر میکنیم که ضربات فرهنگی دشمن و تغییرات به وجودآمده در سبک زندگی، به لایهی هویّتی و ایمانی و عمق مردم نفوذ کرده است. ریشهی این تصور نادرست، دقیقا همینجاست.
امام خامنهای (۱۴ خرداد ۱۴۰۱):
🌻 «گاهی میشنویم در نوشتههای اینترنتی یا رسانهها، که اظهار نظر میکنند «مردم نسبت به روحانیت و دین بیاعتقاد شدند». خب این یکی از محاسبات صددرصد غلط است. مردم امروز گرایششان به انقلاب و به دین از روز اول انقلاب یقینا بیشتر است. اگر کسی میخواهد گرایش مردم به انقلاب و مبارزات و مجاهدتها را بفهمد به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کند.
🌻 بدن قطعهقطعهشدهی شهید سلیمانی به وسیله میلیونها انسان بدرقه شد. یک فرد انقلابی، یک فرد مبارز و مجاهد که برای جمهوری اسلامی جان خودش را کف دستش گرفته بود، مردم اینجور از او بزرگداشت و احترام کردند.»
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
فقرِ مدرن
ـــــــــــــــــــــــــ
در «فقرِ مدرن»، شما در دریایی از انواعِ امکانات و لوازمِ رفاهی غرق هستید و دائما نیز به میزان آنها افزوده میشود، اما هیچگاه احساسِ فقر، بدبختی و نارضایتی از وجودِ شما زائل نمیگردد. این در حالی است که پیشینیان از یکدهم و یا شاید یکصدمِ امکاناتی که در اختیارِ شماست برخوردار نبودهاند، اما از آن جنس احساسِ فقر، افسردگی و نارضایتی که سراسر وجودِ انسانِ مدرن را فراگرفته است، عاری بودهاند.
براستی چرا حجمِ بینظیر و فزایندهی تمتّعات و بهرههای دنیوی، نهتنها احساسِ رضایت را به انسانِ مدرن هدیه نداده، بلکه آرامش و قرار را نیز از وی ستانده است؟ چرا تسهیلاتِ دنیوی، نه تنها موجبِ آسان شدنِ زندگیِ چندروزهی ناسوتیِ انسانِ مدرن نشده، بلکه سختی و مشقّتِ طاقتفرسایی را برای وی به ارمغان آورده است؟
مدرنیته «احساسِ نیازِ کاذب» را در انسان به حدّ بیشینه میرساند و از آنجا که این دنیای محدود اساسا ظرفیّت و تواناییِ برآورده کردنِ همهی نیازهای انسان را ندارد (زیرا انسان موجودی بینهایتطلب است)، لذا مسیرِ دوندگیِ بیامانِ انسانِ مدرن برای کسبِ مطامعِ دنیوی، خطّ پایانی جز افسردگی و سرخوردگی نمیتواند داشته باشد.
انسانِ مدرن به آرزو و طمعِ آنکه «دنیا» به او روی خوش نشان دهد و به وی کامیابی و احساسِ رضایت بخشد، تمامِ همّ و غمّ خود را برای جلب و کسبِ بیش از پیشِ جلوهها و زیورهای فتّانهی آن مصروف میسازد؛ غافل از آنکه مَثَلِ دنیا مَثَلِ آن «عروسی» است که به محضِ پای نهادن در خانهی همسر، تمامِ آرامش و داروندارِ آن شوهرِ بختبرگشته را یکجا از وی میستاند و نهایتِ امر نیز چیزی نیست جز طلاق:
جمیلهایست عروسِ جهان ولی هُش دار
که این مخدّره در عقدِ کس نمیآید
حافظ
✍ ابَرشاگرد