☀️ نیمروز ☀️
🔴 برخی خانمها در توجیه کمحجابی یا بیحجابی میگویند که کمحجابی یا بیحجابیِ ما پس از مدتی برای مردان «عادی» میشود!
😳 ابراز این حرف از سوی یک خانم واقعا شگفتآور است.
🔘 اصل مطلب دقیقا همینجاست. اصل مطلب این است که زیباییهای خانمها «نباید» برای مردان عادی شود وگرنه جذابیت و تازگی زنان برای مردان از بین میرود و بدین ترتیب زنان از جایگاه خدادادی و مهم «محبوب شدن» عزل شده و در معرض بیبهره شدن از نعمت بزرگ «داشتن همسر» قرار میگیرند.
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
اگر بدنمان مال خودمان است!!! پس هر جور خواستیم میتوانیم لباس بپوشیم، چرا با دیگر اعضای بدنمان هم که مال خودمان است!!! هر کاری دلمان خواست نتوانیم بکنیم؟
😳 مثلا چرا با زبانمان هر جور که دلمان میخواهد نتوانیم با مردم حرف بزنیم؟
😳 یا چرا با دستمان هر کاری را که دلمان میخواهد نتوانیم سر مردم دربیاوریم؟
😳 و یا چرا با پایمان به هر جایی که دلمان میخواهد نتوانیم برویم؟ مثلا چرا ما باید برای رفتن به خانهی مردم از آنان اجازه بگیریم؟ مگر پایمان مال خودمان نیست؟!!!
▪️▪️▪️
🔘 همانگونه که «بو» به طور ناخودآگاه به درون بینی رفته و اثر خود را میگذارد، نبود «حجاب شرعی» هم به درون چشم دیگران وارد شده و اثر خودش را ایجاد میکند.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
آیا یهودیان، «فلسطین» را سرزمین موروثی خود میدانند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مگر کوروش به بابل حمله نکرد؟
مگر پس از شکست بابلیان و آزادسازی بابل توسط کوروش، امکان انتخاب برای کوچ به فلسطین برای یهودیان فراهم نبود؟
اگر واقعا یهودیان، «فلسطین» را وطن موروثی خود میدانستند، پس چرا با وجود آزادی و قدرت انتخاب، همچنان در فلات ایران ماندند و به فلسطین مراجعت نکردند؟
🔴🔴 پس معلوم میشود که مدعای «موروثی دانستن سرزمین فلسطین از سوی یهودیان و طبیعی بودن بازگشت یهودیان به فلسطین»، مدعای بیپایهای است.
✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
صورتی از یک مغالطهی مشهور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مثلا بعضی در مقام توجیه «پارک دوبل» میگویند:
😳 «جا برای پارک پیدا نکردیم!»
🔴 پس اگر مساحت خانهمان برای گذران زندگی کافی نبود، این حق برای ما ایجاد میشود که پایمان را به حریم خانهی همسایه دراز کنیم!
🔴 یا اگر درآمدمان برای تأمین نیازهایمان کافی نبود، حق دزدی کردن برای ما ایجاد میشود!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش میآید و آن اینکه:
⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزهی «تکالیف»، به حوزهی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟
🔰 نمونه:
آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل میشود؟
اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیهی بالا میشود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟
یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیهی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم میتوانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟!
✍ ابَرشاگرد
☀️ نیمروز ☀️
چرا بزرگترین و مهمترین عید، «عید غدیر» است؟
⬅️ چون نوک پیکان پیشرفت دین چیزی نیست جز «امامت و ولایت».
⬅️ حقیقت و واقعیت آن است که نبوت و رسالت بدون امامت و ولایت، خطر آنچنانی و مانع مهمی را در برابر دشمنان دین و بدخواهان قرار نمیدهد و دروازه را بر روی خصومتها نمیبندد.
🌻 الیوم یئس الذین کفروا من دینکم
🌻 الیوم أکملت لکم دینکم
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
دلیل تکیهی ویژه و بینظیر بر مسألهی «غدیر» چیست؟
🌻 امام خامنهای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹:
«شاید این حدیث را ماها بارها گفتهایم و شنیدهایم و نقل کردهایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، اینکه اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی بهوجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنهی مردم، نمیتواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعهی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، اینقدر فوقالعاده است. این است که ما روی مسألهی غدیر، اینقدر تکیه میکنیم.»
ابَرشاگرد