eitaa logo
من‌انقلابی‌ام | عباس‌بابائی
4.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
807 ویدیو
142 فایل
بسیجیِ امام‌خامنه‌ای دغدغه‌ها و دلنوشته‌های یکْ سربازصفرِ «ولی‌ّفقیه» «من انقلابی‌ام» یکی از زیباترین جملات «امام‌خامنه‌ای» است. راه ارتباطی @gharargah_tarbieati_amin
مشاهده در ایتا
دانلود
از موج تا اوج خون وقتی بر زمین می‌ریزد،صاحبش اما به آسمان می رود و کارعیسوی می کند! رحمت و رضوان بر شهیدان رمضان، اصلانی و دارائی که یکی از برکات فوق‌العاده خونشان پرده‌برداری از چهره گمنام تعداد قابل‌توجهی از روحانیان جهادیِ پای کار مردمان بود. مدیر جهادی سازمان تبلیغات در مجمع جبهه روحانیت مردمی پیشنهاد کردتا برای خدا قوت گفتن به روحانیتی که غریبانه در حاشیه شهر پناه مردم اند، به زیارتشان برویم؛طرحی بانام «شهیداصلانی»؛ عجب طرحی! روز میلاد کریم آل الله، توفیق رفیق شد تا یکی از مردان الهی راکه بسیارعطر حسنی می داد، در منطقه مهرگان زیارت کنیم. کسی که به جرأت می توان گفت، داستان بسیاری از علمای مردم‌دار مکتب تشیع را داردزندگی می‌کند؛ حجت‌الاسلام فیض‌آبادی. منزلش به معنای واقعی کلمه موکبی بود که نور اربعین را به اطراف می تاباند و به راحتی می توانستی لبخند رضایت خدا را در آن ببینی! سفره سی روزه ماه مبارک و اطعام شصت روزه محرم وصفر برای مردم، اگر نامش «موکب» نیست، پس چیست؟ فیض‌آبادی فرمانده گمنامی بود که در سنگر منزل، بساط تعلیم و بصیرت و نشاط و مشاوره و مواسات را پهن کرده بود تا خرد و جوان و کلان در آن به آرامش برسند؛ و چه خوب همه را آرام کرده بود. او درمانی است شفابخش برای همه طلاب و روحانیتی که از درس وبحث و تکلیف خسته شده‌اند تا با دیدنش زنده شوند و زندگی ببخشند. امروز رفتیم تا شایدبا کلام و مقام، بدو روحیه دهیم؛ اما چندبرابر قوت گرفتیم هرچند در محضرش احساس حقارت کردیم. «از موج تا اوج» نام موکب اوست که مردمان را از موج همدلی به اوج بندگی می رساند. @babaei13300
انتحارِکَن تصور کنید در جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر وقتی با نمایش خیره‌کننده مرحوم «حسین پناهی» مواجه می‌شوید، به‌ناگاه از بازیگرنمایِ نقشِ دومِ یک نمایشِ دبیرستانی به‌عنوان برگزیده ی این جشنواره تقدیر شود! حال‌وروز این روزهای جشنواره ی کن و انتخاب‌های عجیب‌وغریب آن چیزی مثل همین طنز تلخ است. اما چرا این جشنواره ی بین‌المللی حاضر شده‌است تا این میزان به اعتبار خود ضربه بزند؟! با من دوباره به وادی تصور بیایید و شیرمردی را فرض کنید که در برابر عربده‌های شرور فلان محله تمام قد ایستاده و جلوی دیدگان همه، با مشت بر دهانش کوفته است. شرورِ بی وجدان به خودش اجازه می‌دهد که به هر دستاویزی چنگ بزند تا صولت و سطوت گذشته را احیا کند؛ اراذل محله را دور هم جمع می کند تا علیه او بشوراند؛ به خانه شیرمرد دستبرد می زند؛ او را در شب تاریک مورد حمله ناجوانمردانه قرار می دهد و دست‌آخر برای بردن آبروی او حاضر می شود آبروی خودش را هم ببرد! حال‌وروز این روزهای کشوری بنام «ایران» و شروری به نام آمریکا و محله ای به نام دهکده ی جهانی همین است؛ استکبار تمام هیمنه ی خود را به میدان آورده تا مانع میدان‌داری این «مقتدرِمظلوم» شود؛ او می‌داند که به مرحله‌ی آخر این بازی کثیف رسیده‌است و چیزی جز ناکامی نصیبش نشده؛ لذا دارد با آبرویش انتحار می‌کند. برگزارکنندگان و سرمایه‌گذاران و داوران این جشنواره نیک می‌دانستند که با انتخاب این فیلمِ ضعیف، دارند بر سرِ آبرویشان قمار می‌کنند اما چه کنند که در برابر این قدرت نوظهور چاره‌ای جز انتحار ندارند به امید آنکه با این خودکشی، بلکه بتوانند چشمی یا دستی یا پایی از او بستانند و اندکی جلوی «آقا»شدنش را بگیرند. حقیرتر از اینان، آنانی اند که به واسطه‌ی کینه های بدخیمِ سیاسی یا هرزه گی های عظیم فرهنگی، حاضرند با هوراکشیدن برای این کار سخیف، پنجه به رخسار شمس الشموس کِشند و نامه ی تباه خویش، سیاه تر کنند! انتساب شرارت های قاتل زنجیره‌ای روانی، به حریم نورانی رضوی، پایان سوءاستفاده های این شرورِبین المللی و اذنابش نیست، اما یقیناً نشان‌دهنده‌ی سرعت افول اوست. @babaei13300
تفنگت را زمین بگذار! (نصیحتی برادرانه به هنرمندان وطنم) ۱) کیست که نداند، بخش عظیمی از معنویت و باور و نشاط مردمان این دیار، محصول هنر بانوان و مردانی است که در سال‌های سخت انقلاب و بعد از آن، به ترسیم خدا و بندگان شایسته او در جعبه جادویی پرداختند؛ هنری که یقیناً ذخیره ای ارزشمند برای ایشان است؛ اگر قدر بدانند. ۲) کیست که نداند، اگر نبود فضای شایسته سالاری انقلاب و بستر رایگان صداوسیمای آن، بسیاری از هنرمندان و بازیگران، یا در زمین های شاه، مشغول درویدن جو بودند یا در کارخانه‌های او در حال فشردن جو! ۳) کیست که نداند، عده ای از هنرمندان پراعتبارِاین دیار به برکت سینمای ولنگار، از جمله ی متمولین بی عار شده‌اند که گهگدار در توهمات فضای مجاز، با چند عشوه و ناز، آهنگ مبارزه ساز می کنند! ۴) کیست که نداند، چو ایران نباشد، هنرمندِافسون شده ی لایک، یا باید همچون آن گلْ بانویِ شیفته ی غربِ ناپاک، تن به تاراج برای ارتزاق دهد یا چون آن خواننده ی هتاک، از نوای «امام رضا جان» به کلمات رکیکِ عریان برسد! ۵) مبارزه‌ی امروزِ عده‌ای از هنرمندانِ این سامان با انقلاب اسلامی ایران، آدمی را به یاد عملیاتِ فروغ جاویدان می اندازد که منافقان در خیالِ خام، قصد داشتندکاری که ملعونِ صدام نتوانست در ۸سال انجام دهد، در سه روز به سرانجام رسانند! ۶) هنرمندانی که این روزها در میدان بستر، با شعار «تفنگت را زمین بگذار»، خود را جلودار یک انتحارِتمامْ عیار می دانند، یکی از این سه به شمار می آیند: *دلسوزان، *فریب خوردگان، *معاندان؛ از دلسوزان شان عاجزانه خواهانم، مواظب باشند قلبِ رئوف و اعتبارِ فراوان شان را بی مزد و منت، خرج ملت کنند و بدانند که اگر در حمایت شان از مردم، صادق اند، انقلابی ترین انقلابی اند! به فریب خوردگان شان عرض می کنم یقیناً در میان دلسوزان انقلاب کسانی هستند که مورد اعتماد ایشانند؛ پس قبل از آنکه سرانجام شان مثل مجاهدین خلق ایران، دربدری از این دیار و افتادن در آغوش کفار شود، سوالات و ابهامات شان را بپرسند تا آرام گیرند. به معاندان کم شمارشان می گویم که تاکنون تمام وعده‌های امامِ راحل و امامِ حاضر علیه ارباب تان واقع شده و دیرزمانی است که او در سراشیبیِ افول است! او با تمام هیمنه اش نتوانست با انقلاب کاری کند؛ شماها که دیگر اذناب اویید! از این انقلاب خشمگین باشید و در این خشم بمیرید! @babaei13300
سکوتِ‌حکیمانه یکی از سوالات مهم در «فتنه‌ی ۱۴۰۱»، چرایی «سکوت رهبر انقلاب» است؛ رهبری که از روزهای پیش از انقلاب تا به امروز نشان داده‌اند یکه‌تاز «میدانِ جهادِ سخن»اند در «جبهه‌های مبارزه با فتنه‌انگیزی». نکات زیر می تواند از دلایل احتمالیِ این «سکوتِ‌حکیمانه» باشد: ۱) فتنه‌ی ناپیچیده؛ «غبارآلودی»، مهمترین ویژگی فتنه است که باعث تحلیل‌های نادرست و بالتبع ریزش بدنه‌ی وسیعی از مردم می‌شود؛ درست مثل «فتنه‌ی ۸۸»! این درحالی است که در «فتنه‌ی ۱۴۰۱» کمترینِ غبارها دیده شد و عوامل میدانیِ آن ظرف چندروز(!) وارد فاز عملیاتی و هتاکی به مقدسات و تخریب اموال عمومی شدند! اقدامی که نشان داده هیچ اقبالی از سمت مردم ندارد. ۲) مسأله‌ی‌دوم؛ «حجاب» نه تنها به عنوان یک ضروری دین، بلکه به عنوان یکی از میراث‌های مترقی تمدنِ کهنِ ایرانی، برای بخش معظمی از جامعه‌ی ما، پذیرفته شده و هیچگاه «عریان‌شدن» نمی تواند «مسأله‌ی اول» مردان و زنان این دیار برای قیام باشد؛ از دیگرسو گفتار و رفتار و افکارِ «داعیه‌دارانِ عریانی» هم هیچگاه جاذبه‌ای برای زن و مرد ایرانی نداشته است. این درحالی است که در فتنه‌ی ۸۸، «نتایجِ آراء» و «تقلبِ احتمالی»، مسأله‌ی نخست میلیون‌ها ایرانی بود و فتنه‌انگیزان هم بعد از ماه‌ها تردیدافکنی، وارد فاز مبارزه با مقدسات و انقلاب و آرمان‌هایش شدند. ۳) رهبرانِ‌بی‌مایه؛ مهمترین عامل فراگیریِ و به سرانجام رسیدنِ یک فتنه، داشتن «رهبرِ شجاعِ و خردمند» است؛ درحالی‌که در این فتنه، رهبر یا رهبرانش، نه «شجاعتِ هزینه دادن» داشتند و نه «خردِ مدیریت کردن»! «خودْرهبرْپنداریِ افراطی» هم که در بسیاری از «مجازی‌نشین‌ها» دیده می شد، باعثِ بساطتِ بیشتر این فتنه شده‌بود. اما در فتنه‌ی ۸۸، «انقلابی‌هایِ پشیمان» و «یارانِ‌بی‌وفای‌امام» و «فضلای حوزه و دانشگاه»، با لشکری از هنرمندان و ورزشکاران، به صورتی کاملاً هماهنگ با رهبری‌های خود، افکار و رفتارِ بخش وسیعی از مردم را غبارآلود کردند! ۴) سربازانِ‌مجازی؛ «قیامِ هشتگی» با «سربازانِ مجازی»، بسان «هیولای بادکنکی» است که با سرِسوزنی از بین می رود! «رهبرانِ‌استوری‌بازْ» حتی حاضر به گره زدن این بادکنک در کفِ میدان هم نشدند! بر این ماجرا بیافزایید، سنّ کم تعداد قابل‌توجهی از «سربازانِ‌میدان» را که لاجرم هیجان نوجوانی‌شان، بر خرد جمعی‌شان به کرّات می چربید! ۵) دولتِ‌مستقر؛ «صداقتِ و شفافیت با مردم» و «خدمتِ‌بی‌منت به آنان»، باعث بالارفتن امیدشان به آینده و عدم‌همراهی‌شان با فتنه‌انگیزان، شده‌است. از طرف دیگر «قاطعیتِ با خرابکاران و اغتشاشگران» باعث شده این دولت تاحدود زیادی به «دولتِ‌مردم» نزدیک شود و مواضعش با دیده‌ی تردید نگریسته نشود. ۶) سربازانِ‌گاهواره؛ شکی نیست که روشنگری‌های «سربازان و سردارانِ‌جوان» در عالم‌مجاز و میدان، بخش وسیعی از غبارها را شست و «عقب‌افتادگیِِ‌مزمنِ» عده‌ای از مدیران را جبران‌نمود. «سربازانِ‌گاهواره»ی «امام‌خامنه‌ای» اینک به «سردارانِ‌کارکشته»ای تبدیل‌شده‌اند که نوید روزهای نوی را می‌دهند. ۷) خمینیِ‌دوم؛ روح‌ملکوتی‌امام، قرین رحمت الهی باد که در قضایایی همچون ۸ سال دفاع‌مقدس، با آرامشی مثال‌زدنی که «محصولِ‌اخبارِ‌نهانی» بود، به هدایت‌امت پرداختند؛ تردیدی‌نیست که «خمینیِ‌دوم» نیز بسان «خمینیِ‌اول»، «عاقبتِ‌خوشِ این انقلاب» را نه با «تحلیل»، که با «اخبارِ یقینی» می‌بینند و می‌دانند که این بادها چیزی نیست که «کوهِ‌استوارِ‌انقلاب» را از جایش حرکت دهد. یقیناً سرانجام کار، از آنِ انقلاب و انقلابیان است؛ «وَلَو کَرِهَ الکافِرون.» @babaei13300
🔴 مکافات عمل 🔺بیایید از زاویه‌ای دیگر به حوادث اخیر(فتنه‌ی ۱۴۰۱) بنگریم؛ ✅ ابتدا دو مقدمه: ۱) سنت‌های الهی برای مؤمنان، گاهی در قامت نعمت‌ است و گاهی در لباس نقمت؛ «إِن تَنصُرواالله یَنصُرکم»، سنت نعمت را نشان می دهد و «ما أصابَک من سیئةٍ فَمن نَفسک»، سنت نقمت را؛ ۲) این سنن الهی آیا مختص مؤمنان است یا ملل و دُوَل و نِحَل را نیز شامل می‌شود؟ ✅ آنچه از ظاهر آیات استفاده می شود آن است که غیر از افراد، شامل باقی دیگر نیز می‌شود؛ یعنی اگر دولت و حکومتی، خدا را یاری کند، خدا هم او را یاری کند و اگر حزب و دولتی در یاری دین خدا کوتاهی کند، غرامت الهی‌ شاملش خواهد شد. فارغ از کینه‌های بدخیم کفار و منافقان و یهودیان و وهابیان نسبت به دولت و ملت ایران که بابهانه و بدون آن درصدد آزردن ایشان‌اند، آیا رنجِ این چند روزِ انقلابیان نمی تواند علتی همچون سنت‌های الهی داشته باشد؟ شفاف‌تر آنکه آیا امکان ندارد، «دولتِ مردمی» و «مجلسِ انقلابی» و «عدلیه‌ی میدانی»، با «ترکِ فعل» یا «فعلِ ترک»، مشمول «سنتِ الهیِ مصیبت» شده باشند؟ 🔺اگر پاسخ به‌صورت قطع «آری» نباشد، لااقل نمی‌توان «احتمال» آن را نفی نمود. 🔴 حال این سؤال مطرح می‌شود که «مدیران و مردمان انقلابی به کدامین گناه، این نقمت اجتماعی را استحقاق یافته‌اند؟» ✅ «ثواب و عقاب اجتماعی» در حکومت اسلامی، دائرمدار «رضا و خشم ولیّ الهی» است که آن دو هم در طول «رضا و خشم امام زمان» است؛ حضرت صادق علیه‌السلام فرمود: «مَن لَم یَمشِ فِی حاجَةِ وَلی اللّهِ ابتُلِی بأن یَمشی فِی حاجَةِ عَدُوِّ اللّهِ عَزَّوجلَّ.» (هر که در راه ولیّ‌خدا قدم برندارد، به قدم برداشتن در راه رفع نیاز دشمن‌خداوند گرفتار آید!) ✅ یکی از مهمترین حاجت‌های«ولیّ‌جامعه» در چند سال اخیر «نجات مستضعفان از قربانگاه فضای مجاز» بوده‌است؛ مَرَضی که در «دولتِ کدخداباوران» نه اینکه درمان نشد، بلکه «توسعه‌ی کمّی و کیفی» هم پیدا نمود. 🔻با ظهور دولت و مجلس و عدلیه‌ی انقلابی، حتی دشمنان منصف هم اذعان کردند که اقدامات فراوانی توسط قوا در راستای «نگاه ولی» و «خدمت به مردم» انجام شده است، اما گمانِ‌به‌حق آن بود که در فضای مجازی شاهد گامی سریع و موثر باشیم؛ هم در راستای بهره‌برداری حداکثری مردم از آن و هم آراستن و پیراستنش به آنچه که باید و شاید. 🔻«مَسندنشین‌ْماندنِ مقصران وضع‌موجود» و «مصلحت‌اندیشی‌های نامربوط» و «ترس‌های موهوم» و «عدم مطالبه‌گری‌های معقول»، دست‌به‌دست هم دادند تا این «قاتلِ‌نامرئی» کماکان، عقاید و اخلاق و مروت و انسانیت پیر و جوان و زن و مرد را سر ببرد تا جایی‌که مدیران و مردمان انقلابی دیدند، همان «فضایِ رها» چه ضرباتی بر پیکر نحیفِ اعتماد جامعه وارد نمود! 🔴 از «جیغ بنفش حرامیان مجازی» نباید هراسید؛ چراکه این «فضایِ رها» دوباره و چندباره می تواند دانش‌آموز و دانشجوی مظلومِ دهه‌ی هشتادی را در قامت «یاغی» وارد کارزار با دیانت و عقلانیت و امنیت نماید. ✅ «پالایشِ مدیرانِ غیرهمسو در آوردگاهِ مجازی»، «ايجاد و تقویت زیرساخت‌های بومی»، «استفاده از استعداد جوان نخبه‌ی ایرانی برای تولید نسخه‌های به‌روز»، «تحمیل شروط متناسب با زیستِ ایرانی به نرم‌افزارهای بیگانه درصورت ادامه‌ی فعالیت در این سرزمین» و... می‌تواند این «تهدیدِ بالقوه» را به «فرصتی بالفعل» مبدل نماید. @babaei13300
🔴 جنگ روایت‌ها... @babaei13300
🔷 چه کسانی در تاریخ، مدح و ذم می‌شوند؟ 🔴 کسانی که در تاریخ مذمت شده‌اند بخاطر بی‌نمازی و شرب خمر مذمت نشدند؛ مذمت شدند چون در جایی که بود، حاضر نشدند! 🔹 شما ببینید در صدر اسلام، آن کسانی که ممدوح واقع شدند - حالا توی فرهنگ ما، بر طبق عقیده‌ی ما - بیش از آنچه که به خاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شدند، به خاطر موضعگیری‌های سیاسیشان، اجتماعیشان و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابی‌ذر را، یا عمار را، یا مقداد را، یا میثم تمار را، یا مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح می‌کنیم! تاریخ، این‌ها را به آن مواضعی می‌شناسد که این ، تعیین کننده بود؛ حرکت کلان جامعه را توانست هدایت کند، شکل بدهد و به پیشرفت این حرکت کمک کند. ⛔️ آنهائی هم که مذمت شدند، همین جور. خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر مذمت نشدند، به خاطر بی‌نمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید. 🗓 رهبر انقلاب بیانات در دیدار مسئولان ۸۹.۱.۱۶ http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13 @babaei13300
🔴 علمای آخرالزمان! درباب مرگ مشکوکی، با قاطعیت نظام را متهم کردند؛ چندین نفر از نیروهای انتظامی و بسیجی توسط فتنه‌گران به شهادت رسیده‌اند، اما آقایان هنوز برای بیانیه دادن، استخاره‌شان خوب نیامده‌!😔 @babaei13300
هدایت شده از روحانیت مردمی
📜 بیانیه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی درباره ناآرامی‌های اخیر در کشور و بایسته‌های مسئولان بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ناآرامی‌های اخیر در کشور عزیزمان که همزمان با تلاش‌های بی‌وقفه دولتمردان برای ساماندهی وضعیت سلامت و معیشت جامعه و جبران خسارت‌های چندین‌ساله رقم خورد، اهمیت هوشمندی در برابر فرصت‌طلبی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها و ضرورت فرصت‌سازی از تهدیدهای پدیدآمده را دوچندان می‌کند. 🔻در همین راستا توجه همه مسئولان در قوای سه‌گانه و مدیران نهادها و دستگاه‌های انتظامی، اجتماعی و فرهنگی را به بایسته‌های زیر که برگرفته از دغدغه‌ها و مطالبات مردم عزیزمان است جلب می‌کنیم: 1⃣ در نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر پایه نظریه «مردم‌سالاری دینی» بنا شده است، توجه به افکار عمومی و اقناع اذهان مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. شفافیت و پاسخگوییِ به موقع، باید به عنوان یک اصل در تمام تصمیمات و اقدامات قوای سه‌گانه به‌ویژه از سوی «دولت مردمی» مدّ نظر باشد تا هیچ‌گاه فرصت‌طلبان از ابهامات و شایعات، برای دامن زدن به التهاب‌های اجتماعی بهره‌برداری نکنند. 2⃣ در برخورد با فتنه‌گرانی که اعتراض را تبدیل به اغتشاش می‌کنند و جان و مال مردم و امکانات عمومی و مقدسات را مورد تعرض قرار می‌دهند و همه کسانی که در هر جایگاهی از فتنه‌گران حمایت می‌کنند و بر آتش فتنه می‌دمند، ذره‌ای‌مماشات جایز نیست. اگر از دست رفتن جان یک دختر در یک مرکز انتظامی تاسفبار است؛ جان باختن فرزندان دیگر این مردم در آتش آشوب‌ها و شهادت سربازان نظم و امنیت کشور نیز دردآور است. در این میان، تفکیک عوامل اصلی آشوب‌ها و تحریک‌کنندگان از فریب‌خوردگانی که غالبا از جوانان کم سن‌وسال هستند و بسیاری از سر ماجراجویی و تحت تاثیر اغواگری‌های معاندان به خیابان‌ها آمده‌اند، ضرورت دارد. 3⃣ مقابله با ناآرامی‌ها و برخورد با عوامل آن باید کاملا در چارچوب قانون باشد و چنانچه رفتاری خلاف قانون از هر کسی در هر لباسی سر زد، بی‌درنگ با وی برخورد شده و به مردم اطلاع‌رسانی شود. شناسایی نیروهای خودسر و برخورد جدی با کسانی که به دلیل رفتارهای زننده و غیرقابل توجیه، اعتبار نیروهای انتظامی و بسیجی را خدشه‌دار می‌کنند، باید بدون هیچ‌گونه اغماضی صورت گیرد و عدم تبعیض در اجرای قانون مشهود باشد. 4⃣ همچنان که رئیس جمهور محترم تاکید نمودند، باید ساز و کار اعتراض قانونی را تعیین و تسهیل نمود تا فرصت‌طلبان نتوانند اعتراض را در کمترین زمان ممکن به اغتشاش مبدل سازند. در مواجهه با اعتراض‌ها از سوی اقشار گوناگون در موضوعات گوناگون، باید ظرفیت نظام را نشان داد و از امنیتی کردن فضا اجتناب نمود. بی‌تردید هدایت اعتراض‌ها در مسیر قانونی و مسالمت‌آمیز، عرصه را بر فتنه‌گرانِ فرصت‌طلب تنگ خواهد کرد. 5⃣ «حجاب» به عنوان یکی از ضروریات دین اسلام و نماد شهروندان مسلمان، باید توسط حاکمیت دینی ترویج شود؛ اما به‌نظر می‌رسد حد قانونی آن و جرم‌انگاری بر اساس آن، نیاز به تامل بیشتر و بازنگری دارد. روشن است که در عمل هیچ‌گاه رعایت حد شرعی حجاب، قابل الزام نبوده و تنها حد خاصی از بدپوششی، خلاف قانون قلمداد شده است. بنابراین باید «بدپوششی هنجارشکنانه» که در واقع تهاجم به نهاد خانواده و اخلاق عمومی است، به عنوان یک جرم اجتماعی تعریف و مصادیق آن در قالب آئین‌نامه‌ای دقیق و شفاف تبیین شود تا جلوی تفسیرهای شخصی و سلیقه‌ای و برخوردهای دوگانه و زیاده‌روی و سهل‌انگاری در اجرای قانون برای همیشه گرفته شود. 6⃣ برای اجرا شدن یک قانون و فراگیر شدن عمل به آن در جامعه، تنها ابلاغ آن کافی نیست و باید با شیوه‌های جذاب و هنرمندانه آن را به یک «معروف» و هنجار پذیرفته‌شده تبدیل نمود. دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی، لازم است تاثیرات مخرّب هنجارشکنی، بدپوششی و کمرنگ شدن حیا و عفاف در سلامت خانواده و جامعه را به بهترین شکل، تبیین و ضرورت برخورد با هنجارشکنان و هجمه‌کنندگان به حیا و عفاف را به یک باور عمومی تبدیل سازند. 7⃣ تاثیر فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای در ذهن مخاطبان به ویژه مخاطب نوجوان، یک واقعیت انکارناپذیر است. ساماندهی هوشمندانه و ظرفیت‌سازی برای سامانه‌ها و نرم‌افزارهای بومی و متناسب‌سازی‌شده می‌تواند تا حد زیادی تهدیدها و نگرانی‌ها را کاهش دهد و متقابلا زمینه را برای فعالیت سالم و سازنده فراهم آورد. 🔺در پایان امیدواریم حوادث اخیر نیز فرصتی برای جامعه‌پردازی و افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در جهت نیل به تمدن نوین اسلامی و طلیعه ظهور ولایت عظما باشد. بعون الله و توفیقه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی دهم مهر ماه ۱۴۰۱ هجری شمسی مشهد مقدس @rohaniat_mardomi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 موضع صریح رهبر انقلاب درباره‌ی حوادث اخیر: درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند / واکنش بدون تحقیق، ایجاد اغتشاش و ناامنی برای مردم و حمله به قرآن و مسجد و حجاب و بانک و ماشین مردم عادی نبود و برنامه‌ریزی شده بود 🔻 در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد، به بسیج ظلم شد، به ملت ایران ظلم شد. ظلم کردند. البته ملت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر قوی ظاهر شد، کاملاً قوی، مثل همیشه، مثل گذشته. در آینده هم همین جور خواهد بود. در آینده هم هر جا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند، آنی که بیش از همه سینه سپر میکند و بیش از همه اثر میگذارد، ملت شجاع و مؤمن ایران‌اند. وارد میدان میشوند و وارد میدان شدند. 🔹 بله ملت ایران، مظلوم است، اما قوی است، مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متقیان سرور خودش علی علیه‌السلام، که هم قوی بود، قویترین بود و هم مظلومترین. 🔺 این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خب حادثه‌ی تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچگونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشینهای مردم را‌ آتش بزنند. این واکنش به یک قضیه‌ای که حالا تأسف‌آور هم هست، این موجب نمیشود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش،‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب با اشاره به حوادث اخیر در کشور: برنامه ریزی این اغتشاشات کار آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و مزدوران آنها بود / دشمنان به دروغ از مرگِ دختر جوان اظهار تأثر می‌کنند 🔻 اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند. یک بهانه‌ی دیگری درست میکردند برای اینکه امسال در اول مهر در کشور ناامنی درست کنند، اغتشاش درست کنند. کی این برنامه‌ریزی را کرده؟ بنده به صراحت میگویم این برنامه‌ریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. نشستند برنامه‌ریزی کردند، برنامه‌ریزی کردند. عمله و مزدوران و حقوق بگیران آنها و بعضی از ایرانی‌های خائن هم که در بیرون از کشور هستند به اینها کمک کردند. 🔹 بعضی‌ها تا ما میگوییم فلان حادثه را دشمن خارجی ایجاد کرده، روی این کلمه‌ی دشمن خارجی کأنه حساسیت دارند، تا میگوییم آقا این کار کار خارجی‌ها بود، کار دشمنان خارجی بود، فوراً سینه سپر میکنند برای دفاع از سازمان جاسوسی آمریکا یا صهیونیست‌ها؛ انواع تحلیل را، انواع لفاظی‌های مغالطه‌آمیز را میکشند وسط برای این که اثبات کنند که نه پای خارجی‌ها، دست خارجی‌ها در این قضیه وجود نداشته. 🔹 من سؤال میکنم در دنیا، اغتشاش‌های زیادی به‌وجود می‌آید و در اروپا و به خصوص فرانسه و پاریس هر چند وقت یک‌بار اغتشاش مفصلی به‌وجود می‌آید اما آیا تاکنون شده است که رئیس‌جمهور آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا از اغتشاشگران حمایت کنند و بیانیه بدهند؟ آیا سابقه دارد که پیام بدهند و بگویند در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد رسانه‌های جمعی وابسته به سرمایه‌داری آمریکا و مزدوران آنها همانند برخی دولت‌های منطقه و از جمله سعودی‌ها از اغتشاشگران در این کشورها حمایت کنند؟ 🔹 و آیا سابقه دارد آمریکایی‌ها اعلام کنند که ما فلان سخت‌افزار یا نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا به راحتی ارتباط برقرار کنند؟ چنین چیزی در هیچ جای دنیا، در هیچ‌یک از کشورها سابقه دارد؟ اما اینجا اتفاق افتاد، نه یکبار، نه دوبار، بارها و بارها، خب چطور شما دست خارجی‌ را نمی‌بینید، چطور انسان هوشمند احساس نکند که پشت صحنه‌ی این حوادث دستهای دیگری در کارند، سیاستهای دیگری در کارند، به دروغ اظهار تأثر میکنند برای اینکه یک نفری از دنیا رفته، دروغ میگویند، به هیچ وجه متأثر نیستند، خوشحالند، شادمانند برای اینکه یک بهانه‌ای بدست آوردند. 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir