آبروی حرم
۱) پیامبر با سپاه مقتدر، فاتحانه وارد مکه شد.
سعدبن عباده شعار میداد: «الیوم یوم المَلحَمة!»(امروز روز انتقام است.)
پیامبر به علی فرمود: «پرچم را از سعد بگیر و فریاد بزن: الیوم یوم المرحمة!»(امروز روز بخشش است.)
همه بخشیده شدند؛ اما بناگاه نبی اکرم فریاد زدند: «این چند نفر باید خونشان ریختهشود؛ هرچند به خانهی خدا چنگ زنند!»
ویژگی اصلی و مشترک این گروه ۱۲ نفره که حدود نیمی از آنان بانوان بودند، «حرمتشکنیِ اسلام و پیامبر» بود!
آنان با شعر و هجو و تمسخر و استهزاء،
بر چهرهی نازنین آبروی اسلام و پیامبر خراش میانداختند.
۲) امام راحل فرمود: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) باشد، اهمیتش بیشتر است!»
هزینهی بالای این جمله تا جاییاست که حتی عدهای از مدعیانانقلاب نیز از بیان آن طفره میروند! این سنگینی باعث شد تا خود امام آنرا شفاف کنند: «برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.»
حضرت امام به مشکلات نظام از همگان آگاهتر بودند اما «جمهوری اسلامی» را در مسیر همان اسلامی می دانستند که ائمهی اطهار جانشان را فدایش کردند.
۳) شاگرد مکتبیِ امامین انقلاب، «حاجقاسم حکیم» سالها بعد از بیان این جملات توسط امام عزیز، در وصیتنامهاش اينگونه نوشت: «امروز قرارگاه حسینبن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)»
حال به قصهی «فتح مکه» برگردیم و این سوال را مطرح کنیم:
«در برابر کسانیکه «حرم جمهوری اسلامی» را با دروغ و اتهام و فحش و تمسخر و سخنرانی و بیانیه و پست و هشتگ و فکاهی و لطیفه و کاریکاتور و شعر و کلیپ و پادکست و فتوکامنت و موشنگرافی و... حرمت میشکنند، چه باید کرد؟»
یقیناً نگارنده در جایگاه صدور حکم نیست، اما بسان میلیونها دلدادهی «حرم جمهوری اسلامی» میدانم که در برابر این همه «حرمتشکنی»، عقابی است دنیوی و اخروی!
روی سخنم نه با خارجنشینانِ برهنه و مفلوک، که با انسانهای حقیر و مغروری است که بر سر سفرهی این حرم، فربه شدند و اکنون در حال بهنمایشگذاشتن نسخهی جدید و عجیبی از «نمکنشناسی» هستند!
عدهای ناچیز از بازیگران و هنرمندان و ورزشکاران و دانشگاهیان و حوزویان!
میخواهم در شمار «نمکنشناسها» از دستهای نام ببرم که در بسیاری از دولتها بر سر سفرهی انقلاب نشستند و با ندانمکاری و بدکاری و کمکاری و طلبکاری، «ولینعمتان» خود را آزردند و از جمهوری اسلامی، «آبرو» بردند؛ مدیران کارنابلد پرمدعای غربگرا.
همانانی که امام در مذمتشان فرمود: «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ اما از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت.»
این را میدانم که اگر هیچ حکمی درمورد اینان صادر نشود، این جملهی «حاجقاسم» در موردشان تحقق خواهدیافت؛ کمااینکه در موارد مشابه فراوان دیدهایم که محقق شدهاست:
«والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت، آواره شد!»
🖋عباس بابائی
@abas_babaeii
1_1830887270.m4a
15.86M
🇮🇷بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🇮🇷
🔹نشست بصیرتی_سیاسی
🔸موضوع:
▫️گفتمان حول اغتشاشات اخیر
▫️و وظيفه طلاب و جوانان
🎙با حضور استاد: حجت الاسلام عباس بابایی
📆سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱
🕌هیئت اندیشه ورز حضرت روح الله
@abas_babaeii
🥀مراسم هفتگی هیئت الشهدا
🔷سخنران:حجت الاسلام بابایی
🎙 مداحان اهل بیت:
🔸حاج سعید پور محمد
🔸کربلایی حسین کاتب
🕖 چهارشنبه بیست و هفتم مهر ماه
از ساعت ۱۹:۳۰
📌مشهد_خیابان گلستان۴
حسینیه قرآن و عترت
@hoseinieh_qe
هدایت شده از روحانیت مردمی
💠 بیانیه ۷۰ نفر از مدرسین حوزه علمیه خراسان در پی انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط مقام معظم رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 «حوزهی علمیهی مشهد مقدس یکی از کهنترین و پربارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نامآور در دانشهای عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است. مجاورت بارگاه منور رضوی علیه آلاف التحیة مایهٔ جذب علمای برجستهای از دیگر حوزههای علمیه نیز به این دیار علم و معنویت شده و در دورههای گوناگون به سرمایۀ ارزشمند آن افزوده است.
اکنون این حوزه با سوابق علمی و تاریخی و سیاسی کمنظیر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش کمّی و کیفیِ در خور توجّهی یافته و ظرفیت شایانی برای پرورش علما و محققان اسلامی در رشتههای گوناگون پدید آورده است. شکوفایی این ظرفیت، نیازمند مدیریتی جامع و پویا است.»
مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
🔸 نظر به انتصاب اعضای محترم شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط رهبر معظم انقلاب مدظلهالعالی و سپردن مسئولیت خطیر تعیین مدیر حوزه به اعضای محترم این شورا، ضمن تشکر از معظمله برای این اقدام مبارک و تبریک به اعضای جدید و تقدیر از زحمات اعضای سابق و مدیریت کنونی حوزه، از اعضای محترم شورای عالی درخواست میکنیم در تعیین مدیر جدید، بهدور از تعارفات و توصیهها، از تقلیل جایگاه مدیر حوزه به مدیر صرفا اجرایی یا علمی یا سیاسی بپرهیزند و برای ارتقای حوزه به جایگاه مطلوب آن، شخصی را به عنوان مدیر حوزه تعیین نمایند که افزون بر ویژگیهای ممتاز شخصی همچون تقوا، تعهد، دلسوزی و روحیه جهادی، جامع ویژگیهای زیر باشد:
1⃣ باورمند به آرمانهای مترقی انقلاب اسلامی و منظومه فکری مقام معظم رهبری و دارای عزم راسخ برای تحول و پیشرفت همه جانبۀ حوزه علمیه در راستای دیدگاهها و توصیههای معظمله؛
2⃣ دارای مقبولیت علمی و مدیریتی در میان اساتید، نخبگان و مدیران حوزه و توان جذب، بهکارگیری و بسیج نیروها در راستای رشد و اعتلای حوزه؛
3⃣ دارای تخصص علمی، سوابق تألیف، تدریس، نقد و نظر در علوم اسلامی و انگیزهبخش و امیدآفرین برای حوزویان بهویژه طلاب و فضلای جوان؛
4⃣ دارای ارتباط علمی و تربیتی مستقیم با بدنه طلاب و اساتید حوزه و محبوبیت میان آنان؛
5⃣ دارای جایگاه و مقبولیت مردمی بهویژه در میان نخبگان و اقشار مرجع و توان برنامهریزی جهت ارتقای جایگاه و مرجعیت اجتماعی حوزه و افزایش کارآمدی حوزویان در جامعه؛
6⃣ دارای توان و سابقه سیاستگذاری، برنامهریزی و مدیریت کلان و راهبردی برای دستیابی به اهداف کلان حوزه؛
7⃣ آگاه به مسائل کلان و چالشهای عام حوزههای علمیه و مشکلات اختصاصی حوزه علمیه خراسان؛
8⃣ دارای شناخت جامع و عمیق از سابقه علمی، فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان و ظرفیتهای کنونی علما، فضلا، طلاب و نهادهای حوزوی؛
9⃣ دارای شناخت و قدرت برقراری ارتباط و تعامل حوزه علمیه خراسان با نهادهای بزرگ و معتبر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور و جهان اسلام؛
🔟 برخوردار از سعه صدر و ارتباط سازنده با همه طبقات، گرایشهای فکری و سلایق سیاسی سالم حوزوی و استقبال از نقدهای منصفانه و دلسوزانه.
🔻در پایان از اعضای محترم شورای عالی خواستاریم بدون تعجیل در انتخاب مدیر جدید، از گزینههای واجد شرایط، برنامه جامع ناظر به تحول در بخشهای مختلف حوزه را مطالبه نموده و با بررسی سوابق و برنامهٔ آنان مدیر حوزه را تعیین فرمایند. بدیهی است تمامی امضاکنندگان این بیانیه خود را موظف به حمایت و مساعدت مدیر منتخب میدانند.
توفیقات روز افزون همه خدمتگزاران به حوزههای علمیه و اسلام عزیز را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.
@rohaniat_mardomi
👇اسامی اساتید امضاکننده بیانیه در فایل زیر
هدایت شده از روحانیت مردمی
بیانیه جمعی از مدرسین حوزه علمیه خراسان نهایی.pdf
151K
بیانیه ۷۰ نفر از مدرسین حوزه علمیه خراسان در پی انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط مقام معظم رهبری + اسامی
@rohaniat_mardomi
🔻طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو
🖋 مهدی جمشیدی
۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ اینچنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالیکه دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»ای در اختیار نداشتند. آری، او بهدنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین میخواست.
۲. آنگاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلعوقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آنهمه ظلم و جفای نخستوزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیسجمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آنهنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست.
۳. او «ولیّفقیه» است و «نایت امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمیتراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار میورزد و از خویش سخن نمیگوید. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او میتوانست «دکّان قداستفروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز بهگونهای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد.
۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصلالخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعتهای قانونگریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمیکند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» میشمارد و معترض نمیشود. او قانون را محترم میانگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمیکند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمیتراشد و «تبصره» نمیزند و «ویژهخواری» نمیکند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است.
۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را به تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بیقدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعتهای نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگیها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاینرو، امروز با «قدرت توزیعشده» و «کنشگریهای پخششده» مواجه هستیم.
۶. او جامعه را نیز بهصورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردمسالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردمسالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردمسالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردمسالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردمسالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمیشمارد و نمیخواهد با تنگکردن دامنۀ انتخابها و کنشگریها مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمیسازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد میکند.
۷. او یک «رهبرِ گفتگویی» است؛ آن هم نه «گفتگوی ساختهگی»، بلکه «گفتگوی واقعی». گفتگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیینکننده. گفتگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفتهها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراهسازی» و «استدلالپردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع «میشنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچچیز از پیش، طرّاحی نشده و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفتگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفتههای چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمیشوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانهای میشوند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
@abas_babaeii
1_1837126199.mp3
6.01M
🔴 مراحل پنجگانهی اقدامات شهدا در مواجهه با «ولایت فقیه»
🔴 ۱) ولیشناسی
🔸حجتالاسلام بابائی
@abas_babaeii
1_1841051055.mp3
7.85M
🔴 مراحل پنجگانهی اقدامات شهدا در مواجهه با «ولایت فقیه»
🔴 ۲) ولیپذیری
✅ خاطرهای ناب از حاج قاسم عزیز
🔸حجتالاسلام بابائی
@abas_babaeii
1_1841051689.mp3
8.1M
🔴 مراحل پنجگانهی اقدامات شهدا در مواجهه با «ولایت فقیه»
🔴 ۳) ولیدفاعی
✅ نامهی حاجقاسم به رئیسجمهور
🔸حجتالاسلام بابائی
@abas_babaeii
🔴چند مصیبت را باید یکجا به BBC، منوتو، سعودی اینترنشال و مدعیان اصلاحات تسلیت گفت.
💢آن از مرگ ملکه انگلیس بعد از ۷۲ سال سلطنت؛
💢آن از بحران اقتصادی وسیع، ده برابر شدن نرخ برق و گاز، و آشوب و اعتصابات؛
💢این هم از سرنگونی دومین دولت ظرف پنج ماه.
🔹طفلکی ها چه غش و ضعفی هم برای لیز تراس می رفتند اما دولتش، ۷ هفته هم دوام نیاورد!
🗣محمد ایمانی
@abas_babaeii
1_1841052226.mp3
7.62M
🔴 مراحل پنجگانهی اقدامات شهدا در مواجهه با «ولایت فقیه»
🔴 ۴) ولیمداری
✅ گفتگویی که سوریه را نجات داد
🔸حجتالاسلام بابائی
@abas_babaeii
1_1841052763.mp3
7.37M
🔴 مراحل پنجگانهی اقدامات شهدا در مواجهه با «ولایت فقیه»
🔴 ۵) ولیترویجی
✅ جملات عجیب حاجقاسم دربارهی «آقا»
🔸حجتالاسلام بابائی
@abas_babaeii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بغض و گریهی آیتالله ناصری(رحمهالله)
برای «امامخامنهای»(مدظلهالعالی)
@abas_babaeii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رؤیای عجیب «امامخامنهای»
(حفظهالله)
✅ ای لشکر صاحبزمان آماده باش...
@abas_babaeii
هدایت شده از مأوی_ آموزش حفظ
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جلسه_1
💢 بیان معارف سورة مباركة حمد 💢
❓مهمترین سوره های قرآن کدام سوره است ؟ 🧐
✅ دستور العمل زنده شدن مردگان! 🤯
❓چطور کارهامون بی ثمر نباشد؟ 🤔
❓فرق رحمن و رحیم رو می دونید ؟😉
❓صراط مستقیم چیست ؟ 🤷♂
با بیان :
حجت الاسلام و المسلمين بابايي
#مأوی
#قرآن
#بیان_معارف
@mavatahfiz
هدایت شده از موسسه آموزشی پژوهشی دارالاعلام شعبه مشهد
⚫️مراسم نکوداشت سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی
🎓سخنران: حجت الاسلام والمسلمین بابایی
استاد حوزه و دانشگاه- فعال فرهنگی
⏱ زمان: یکشنبه 1 آبان ماه 1401
ساعت: 16
🕌 مکان: خیابان آیت الله بهجت 8 - فرعی سوم سمت چپ-زائرسرای امام باقر(علیه السلام)- طبقه منفی یک -موسسه دارالاعلام
آدرس مراسم در اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/darolelam/mashhad
⚠️چند نکته :
1-بزرگواران برای ورود به سامانه از گزینه #مهمان استفاده نمایید.
2-برای اتصال به وبینار از #مرورگر_گوگل_کروم استفاده شود.
♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد
🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام:
┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓
@PJdarolelam
┗═࿐❅❁••❅❁࿐═
هدایت شده از روحانیت مردمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابی از اقتدار و مظلومیت
عدهای اندک و پرصدا، به دور از هرگونه شاخصهی تمدن بشری، انسانی در لباس دین را دوره میکنند، به او هتاکی میکنند، چون وحوش پایکوبی میکنند و فاتحانه از این اقدام ناجوانمردانه تصویر میگیرند و بدان افتخار می کنند!
این تصویر بماند برای آیندگان تا نیک بنگرند، جمهوری اسلامی چگونه در عین اقتدار، مظلوم بود!
پ.ن:
۱) تصویر فوق جسارت و هتاکی اغتشاشگران به حجتالاسلام والمسلمین نیکبین، نماينده انقلابی و مردمی مجلس شورای اسلامی در اولین روزهای اغتشاشات است، که این روزها رسانهای شده است.
حقا برخورد آرام و متین ایشان ستودنی است.
براستی اگر جای دیگری از دنیا بود و کسی با نمایندهی مردم و حاکمیت اینگونه برخورد میکرد چگونه با او برخورد میکردند؟!
۲) روحانیت شیعی روزگارانی برای «آئین و ملت»، سر و جان می داده، «عمامه» که چیزی نیست!
@rohaniat_mardomi
1_1865446528.mp3
15.65M
🔸به مناسبت سالروز شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی(رحمهالله)
🔴 سه ویژگی مهم حوزه و طلبهی انقلابی در سیرهی «شهید آیتالله سیدمصطفیخمینی»
۱) «علمیت و اسلامشناسی» اولین ویژگی طلاب است که در زندگی «حاجآقامصطفی» موج میزد تا جایی که ایشان بهعنوان یکی از مهمترين مستشکلین درس امام شناخته میشد و در ۲۷ سالگی به درجهی رفیع اجتهاد نائل آمد.
دوستانش او را بهعنوانِ «مجتهدی جامع» معرفی میکردند.
۲) «تهذیب اخلاق» خصوصیت دیگر حوزه و طلبهی انقلابی است که بدون آن، زیان طلبه بر سود احتمالی آن میچربد.
«حاجآقامصطفی» اهل سلوک و اشک و زیارات ایام خاص سیدالشهداء علیهالسلام بود.در ایامی که در نجف بودند، سالی ۵بار با پای برهنه به زیارت حضرت اباعبدالله علیهالسلام مشرف میشد!
۳) «کارآمدی اجتماعی» ویژگی سومی است که وظیفهی نهایی حوزه و روحانیت را نشان میدهد؛ حضور در صحنههای اجتماعی و سیاسی و هدایتگری مردم.
«حاجآقامصطفی» در عین وجاهت و علمیت، یکی از مردمیترین روحانیون زمان خودشان بودند تا جاییکه موفق شد، بعضی از مخالفان و دشمنان امام را مرید ایشان کند!
@abas_babaeii
هدایت شده از مسجد ارشادالرضا علیهالسلام
📣مسجدارشادالرضا برگزار میکند
⁉️جلسه #دوم پرسش و پاسخ
🔥پیرامون وقایع اخیر کشور
🔰اطلاعات تکمیلی در پوستر👆
@ershad_msq
@ershad_msq
هدایت شده از حسینیه فرهنگی قرآن و عترت
🥀مراسم هفتگی هیئت الشهدا
🔷سخنران:حجت الاسلام بابایی
🎙 مداحان اهل بیت:
🔸کربلایی حسین کاتب
🕖 چهارشنبه چهارم آبان ماه
از ساعت ۱۹:۳۰
📌مشهد_خیابان گلستان۴
حسینیه قرآن و عترت
@hoseinieh_qe
هدایت شده از هیئت ریحانة النبی سلاماللهعلیها
🔰هیئت دانشجویی ریحانه النبی محفل رهروان شهدا برگزار میکند:
💠 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین بابایی
🔹با نوای کربلایی ایرجی
📆 چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱
🕕 ساعت ۱۷:۳۰
🕌 مکان: دانشگاه فردوسی، نمازخانه دانشکده مهندسی
🌐 همراه با پخش زنده
https://www.instagram.com/reyhan_info
🆔 @reyhan_fum
🆔 @bas_eng
🆔 @basfum
1_1875111738.mp3
3.39M
🔴 طلبه اگر این سه ویژگی را نداشته باشد طلبه نیست!
@abas_babaeii
1_1883854473.mp3
5.29M
🔴 ویژگی نخست: علمیت
✅ خاطراتی ناب از سیرهی علمی
آیتاللهشهیدسیدمصطفیخمینی
(رحمهالله)
@abas_babaeii
1_1883856733.mp3
8.28M
🔴 ویژگی دوم: تهذیب اخلاق
✅ خاطرهای ناب از آیتاللهالعظمی علوی گرگانی(رحمهالله)
🔺 دستورالعمل کیمیایی مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(رحمهالله)
@abas_babaeii
1_1883858268.mp3
5.6M
🔴 ویژگی سوم: کارآمدی اجتماعی
✅ حدود ۷۰% بازداشتهای اخیر دانش آموز هستند!
🔸رفاقت «حاجآقامصطفیخمینی» با
دشمنان امام برای...
@abas_babaeii