eitaa logo
شهید اباذری
84 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.2هزار ویدیو
871 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۲۷۳ قرآن کریم ( آیات ۵۵ تا ۶۴ سوره مبارکه نحل )  🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَلقَلبُ الَّذی لَیسَ فیهِ شَیءٌ مِنَ القُرآنِ کَالبَیتِ الخَرِبِ» قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است. (کشف‌الاسرار میبدی ۷/۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
*🟣‏ ۳ خبر از کانادا :* *1️⃣ نگرانی از گرسنگی کودکان در پی افزایش قیمت مواد غذایی* *2️⃣ افزایش استفاده از کودکان به عنوان نیروی کار در تولیدی‌ها* *3️⃣ تقریبا نیمی از کانادایی‌ها از نظر مالی شرایط سخت‌تری نسبت به سال گذشته دارند.*
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
🟣 *۸ توصیه‌ مهم امروز رهبر انقلاب به مسئولان دستگاه قضا :* ۱) عمل به سند تحول قوه قضائیه ۲) مبارزه جدی با فساد ۳) تشویق قضات و کارکنان شریف و زحمتکش ۴) معطل نماندن هیچ‌یک از اختیارات و مأموریت‌های قانونی قوه ۵) پیشگیری از جرم ۶) تنظیم ارتباطات قوه قضائیه و ضابطان قضایی ۷) مسئولیت قوه قضائیه در قبال امنیت روانی مردم ۸) هر پرونده را تا آخر ادامه دهید و نهایی کنید
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
🇮🇷 📝 (۶۴) | علت درماندگی آمریکا و تلاش برای چیست؟ 🍃🌹🍃 🔻 طبق آمارها ذخایر نفتی آمریکا به زیر ۳درصد رسیده است که در چهل سال اخیر بی‌سابقه محسوب می شود. به همین دلیل آمریکایی ها اصرار به حضور نفت کشورهایی مانند ونزوئلا و ایران در بازار انرژی جهانی دارند. 🔹 کارشناسان یکی از دلایل اصرار آمریکایی ها بر مذاکره را همین درماندگی در تامین انرژی مورد نیاز خود می دانند. 🔺ایران سومین کشور دنیا از نظر میزان ذخایر نفتی در دنیاست. | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
*﷽* *🟣غرب بدون روتوش* *استوری* **
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
9.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | پسرک‼️ 🍃🌹🍃 ❌پسر کوچک آمریکا، برعکس اسمش، خیلی هم مهربون نبود...! | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
⭕️ بسم الله الرحمن الرحیم⭕️ (۷۸) ⚪️ دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و نفوذ و قدرت دویست ساله فراهم کند و با وجود تهیدستی در بنیان های اخلاقی و اعتقادی ، با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب مانده از کاروان علم، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را به دست گیرد.⚪️
هدایت شده از محتوای ثامن استان اصفهان
🇮🇷 🔊نشست صوتی 🍃🌹🍃 📒موضوع: مذاکرات احیای برجام 🎙سخنران: دکتر بهمن شهریاری- تحلیلگر مسائل بین‌الملل 📆 زمان: پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۴/۹ساعت ۲۲ 🆔 لينک ورود به نشست: ⏯ https://rubika.ir/nasl_zoohor
هدایت شده از سهراب خلیلی
زه بر آمده است. 👈ایا این همان انسانی است که امثال توماس هابز و ماکیاولی تعریف کرده آند که «انسان»گرگ انسان است ،و هیچ حقیقت ارزشی در وجود انسانی واقعیت ندارد؟ ✅حقوق در قرآن آمیزه ای از امتیاز و تکلیف 👈چنانچه نمونه ها و مصادیق حق در قرآن را مورد توجه قرار دهیم ،خواهیم یافت که هر حقی بر دو پایه استوار است: الف:امتیازی به صاحب حق ب: تکلیفی بر طرف مقابل ،استوار است . 👈یعنی ،هر جا تکلیفی جعل شده است در برابر ،عده ای حق پیدا می کنند ،مثلا زمانی که متاعی را از فروشنده ای می خرد ،در برخی موارد ،برای خریدار «حق فسخ»قرار داده شده است و مشتری با شرایطی خاص و در زمان تعیین شده ،می تواند متاع را بازگرداند و پولی را که پرداخته است باز پس گیرد. 👈نمونه دیگر را در «حق قصاص »می توان شاهد بود ،به خویشان مقتول «اولیای دم»حق قصاص داده اند،در حالی که قاتل یعنی محکوم ،مکلف به تسلیم در برابر قصاص کنندگان است. سهراب خلیلی ۶ تیر ۱۴۰۱ سهراب خلیلی: بسم الله الرحمن الرحیم ✅یادداشتی انتقادی تحلیلی بر مبانی حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی 👈قسمت چهارم 👈حقوق بشر غربی بر مبانی نظری خاصی چون خودباوری علمی ،فردگرایی اومانیستی ،حقوق طبیعی و قرارداد اجتماعی و......مبتنی است. 👈منظور از خردباوری علمی ،باور کردن توانایی های آدمی بر شناخت علمی هستی و انسان است ،و نیز این که تنها شناخت قابل اعتماد ،معرفت علمی است . 👈شناخت علمی نیز شناختی اثبات پذیر و یا ابطال پذیر است .نظریه های علمی ،از یافته های تجربی ،که از راه آزمایش به دست آمده آند ،گرفته می شود . 👈بر اساس این رویکرد ،اولا،ماورای ماده از حوزه شناخت بیرون است و در نتیجه در عرصه تعریف حقوق بشر نقش چندانی ندارد ثانیا،خرد مبتنی بر روش علمی و تجربی ،قادر به شناخت همه ابعاد هستی از جمله انسان و نیازهای اوست ثالثا،حقوق بشر از حوزه انتظارات از دین خارج است و در قلمرو عقل بشری قرار می گیرد. 👈مقصود از فردگرایی ،برتر دانستن عقل و استدلال های فردی بر همه چیز و کنار گذاردن خدا و شریعت الهی از صفحه حیات بشری و خالی کردن آن برای جولان فردیت بر اساس اومانیسم است. 👈در نهایت می توان گفت که در تفکر غربی ،فرد برای خود یک کل است و با کل های دیگر مثل خود ویا محیط اجتماعی و طبیعی ،در تقابل است.به قول نیچه ،چنین برداشتی از فردیت ،نتیجه انکار خدا و زیستن در جهان بی خداست ! 👈 اندیشه فردگرایی پیامدهایی دارد از جمله این که حقوق انسان را دارای منشأ فردی و فرد انسانی را موضوع ارزش ها قلمداد می کند. 👈ازاین منظر مراد از حقوق طبیعی ،حقوقی است که ناشی از حیثیت ذاتی انسان است و هیچ کدام از عوارض انسانی ،نظیر زبان ،نژاد ،جنسیت،و مذهب دران دخالتی ندارد،مثل آزادی ،حیات ،برابری و مالکیت و....بنیاد حقوق طبیعی انسان بر تمایلات و غرایز بنیادی او نهاده شده و آنچه به صورت مطلق برای او وجود دارد همین حقوق طبیعی است.وظائف نیز دراین حوزه محدود میشوند. 👈مبانی معرفت شناختی غربیان و دیدگاه آنها در زمینه اصالت فرد و پذیرش حقوق طبیعی مطلق و بنیادی ،موجب شد تا جامعه امری اعتباری و مبتنی بر قرارداد اجتماعی پنداشته شود.بنابراین نگرش ،قرارداد اجتماعی نقش ویژه ای در تنظیم قوانین و تفصیل مواد مربوط به حقوق بشر خواهد داشت. 👈 طرفداران این رویکرد از جمله ژان ژاک روسو و.... قرارداد اجتماعی را تنها منبع حق می دانند و معتقدند که حقوق ،پس از تشکیل جامعه،موضوعیت می یابد. سهراب خلیلی ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ سهراب خلیلی: بسم الله الرحمن الرحیم ✅یادداشتی مقایسه ای بر حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی 👈قسمت پنجم 👈پس از آشنایی اجمالی با مبانی حقوق بشر غربی ،در می یابیم که این مبانی با مبانی حقوق بشر اسلامی سازگار نیستند،زیرا : از نظر متفکران دینی ،خردباوری به معنای غربی ( توانایی انسان به شناخت تام و جامع توانمندی ها و نیازهای خویش) پذیرفته نیست و چنین روشی نمی تواند ما را به شناخت واقعی از انسان رهنمون سازد. 👈روش علمی شناخت ،به دلیل محدودیت هایش در قالب استقراگرایی و ابطال پذیری ،صرفا دارای ارزش عملی است و در مقابل عمل سودمند خواهد بود ،واز واقع نمایی و ارایه حقیقت نظام هستی عاجز است. 🌑پوپر فیلسوف مادی گرای غربی می گوید : بدین سان بنیاد تجربی علم عینی هیچ چیز مطلقی ندارد.علم بر اساس مستحکمی استوار نیست و گویی مبنای تهور آمیز نظریه های آن بر باتلاقی افراشته شده است و همانند ساختمانی است که بر ستون هایی استوار شده که در درون باتلاقی فرو رفته‌اند ،اما نه به سوی شالوده ای طبیعی و معلوم ،و اگر از فرو بردن عمیق ستون ها باز می ایستیم از آن رو نیست که به زمین رسیده‌ایم ،ما فقط توقف می کنیم که راضی شده باشیم. ما معتقدیم که تعیین حقوق بشر ،از یکسو ،مبتنی بر مقدماتی نظیر شناخت ن