eitaa logo
ثامن بسیج فرهنگیان عباس آباد
111 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
83 فایل
در این کانال مطالب 🔺اجتماعی 🔺سیاسی 🔺 فرهنگی 🔺ورزشی 🔺آموزشی 🔺هنری 🔺اقتصادی ارائه می گردد دورهمی بزرگ https://eitaa.com/abbasabd
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ دکتر مجد در کتاب خودش محاسباتی می‌کنه و میگه با قرارداد نفتی رضاشاه، انگلیسی‌ها ۱۲۰۰ میلیون دلار سود کردن. این مبلغ در اون سال؛ ۶۰ برابرِ مخارجِ یک‌سالِ کلِ دولت بود‼️ 🔺دکتر مجد در انتها می‌نویسه: این قرارداد بزرگترین خیانت رضاشاه به ایران و بزرگترین خوش‌خدمتی به اربابان و حامیان انگلیسی‌اش بود. 🔸️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معاون رئیس‌جمهور: با اصلاح یارانه آرد روزانه به اندازه مصرف عراق صرفه‌جویی آرد کردیم 🔹لطفی: چند هزار نانوایی در کشور پیدا کردیم که وجود خارجی ندارند ولی سهمیه آرد دریافت می‌کردند. 🔹روزانه به اندازه نان ۲۵ میلیون نفر یعنی به اندازه جمعیت عراق در آرد صرفه‌جویی شد. 🔸️
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره اعدام معترضان حوادث اخیر باسمه تعالی «زنهار كه خونى را به ناحق بريزى؛ زيرا هيچ چيز به اندازه خونريزى ناروا خشم و انتقام الهى را نزديك نمی‌كند و بدفرجام نيست و نعمت را زائل نمی‌كند» (نهج البلاغه، نامه ۵۳). اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا می‌کند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام‌کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به‌ویژه‌ فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت‌زده و وجدان عمومی را جریحه‌دارتر کرد. بی‌تردید در شرایطی که به‌دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم از حکومت ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام، آتش اعتراضات را شعله‌ورتر خواهد کرد. صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه می‌افزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بی‌توجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان می‌دهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند. محاربه، که برای برخورد با معترضان به آن استناد می‌شود، عبارت است از بیرون‌کشیدن سلاح به‌منظور ترساندن مردم و جنگیدن با خدا و پیامبر، مشروط به این که قصد ترساندن، احراز شود و برای دفاع از خود نباشد. در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی نیز محاربه عبارت است از «کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به‌نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.» بنابراین شهروندانی که با استفاده از حق اعتراض به وضعیت ناعادلانه کشور، در برابر خشونت ماموارن مقاومت و از خود دفاع می‌کنند، را نمی‌توان محارب دانست. اعتراض به حاکمان و مقاومت در برابر برنامه‌ها و روندهایی که ناعادلانه به‌نظر می‌رسد، از حقوق غیرقابل تردید شهروندان است که در آیات قرآن نیز بر آن تاکید شده است. خداوند می‌فرماید: «لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ» (نساء: ۱۴۸). «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانى را دوست ندارد، مگر از كسى كه به او ستم شده باشد». اين آيه به مظلوم اجازه دادخواهى و فرياد مى‌دهد. در آیه ۴۱ سوره شوری نیز مى‌فرمايد: «وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِكَ ما عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ». «و هركس پس از ستم‌دیدن، يارى جويد و انتقام گيرد، راه نكوهشى بر او نيست». در چارچوب فقه و قانون مجازات اسلامی محاربه تنها در جایی است که فرد با قصد ایجاد خوف در جامعه دست به اقدام مسلحانه بزند. بنابراین اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمی‌توان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر كسی سلاح بكشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنيت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمی‌شود. افزون بر این در مورد اعدام اخیر چند ایراد دیگر نیز وارد است: نخست این که در این اقدام کسی کشته نشده و تنها در حد ایجاد جرح بوده است. دوم این که قصد اخافه (ترساندن) ثابت نشده است. سوم این که حتی با فرض صدق عنوان محاربه، تناسب میان جرم و مجازات رعایت نشده است؛ در حالی که در قرآن و در قانون چند مرتبه برای مجازات محارب تعیین شده، که یکی از آن‌ها تبعید است، تا بتوان به تناسب، مجرم را به مجازات خفیف‌تر محکوم کرد. در نهایت این که در صدور احکام و اجرای مجازات‌ها لازم است بازتاب آن در نزد وجدان و افکار عمومی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا به تعبیر امام علی(ع) «إنَّما يُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحينَ بِما يُجري اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ» (نهج البلاغه، نامه ۵۳). نباید غفلت کرد که اگر جامعه حکمی را عادلانه نداند نه‌تنها با چنین احکامی مرعوب و متنبه نمی‌شود؛ بلکه چه‌بسا خشم و کینه توسعه یابد، شرایط پیچیده‌تر شود و بازدارندگی مجازات به‌طور کلی از بین برود. مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در راستای انجام وظیفه و مسئولیت دینی، انسانی و اجتماعی خود، مخالفت شدید خود را با اعدام معترضان اعلام می‌کند و استناد به عنوان‌هایی مانند محاربه در برخورد با آنان را مایه خشم بیشتر مردم و بی‌‌احترامی به دین و ارزش‌های دینی می‌داند. همچنین از مسئولان نهاد قضایی می‌خواهد با إحساس مسئولیت در پیشگاه خداوند و مردم نهایت احتیاط و ملاطفت را در برخورد با معترضان در پیش بگیرند و زمینه آزادی آنان را فراهم آورند. 🔻مروری بر وصیت نامه حاج قاسم خطاب به علما سخنی کوتاه از یک سرباز 40ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و 🔸️
مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی هستید. مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است. نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است. 🔸️
🔵 توضیح آیت‌الله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه 🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می‌فرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است. 🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند، حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته می‌شود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد. 🔹در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرت‌نمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرت‌نمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشین‌ها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فی‌الارض است. 🔸️
وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ و اى خردمندان شما را در قصاص زندگانى است باشد كه به تقوا گراييد سوره بقره آیه ۱۷۹ صحنه اعدام قاتل شهیدان زینال زاده و رضازاده در ملاء عام در شهر مشهد با حضور خانواده های این دو شهید 🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاتل دو بسیجی مشهدی در ملأعام اعدام شد 🔹مجید‌رضا رهنورد که طی اقدام تروریستی ۲۶ آبان ۲ نیروی حافظ امنیت، زینال‌زاده و رضازاده را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز در مشهد و در ملأعام اعدام شد. 🔸️
مکر شیاطین به خودشان بر می گردد 🔶
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اژه‌ای: از شماتت شماتت‌گران مطلقا نگران نباشید رئیس قوه قضائیه: 🔹اگر به سلیقه عمل کنیم ممکن است حجت نداشته باشیم، محور باید قانون باشد. اگر تحت شرایط مختلف و فضاسازی دیگران بدون رعایت قانون عمل کنیم حجت نداریم. 🔹یک روز از ما شدت عمل می‌خواهند و یک روز هم می‌گویند عمل شما انسانی نیست و ضد حقوق بشر عمل می‌کنید. یک روز می‌گویند چرا از شروع اغتشاشات دیر عمل کردید و سرعت عمل نداشتید و یک روز هم می‌گویند چنین حکمی در قرآن نیست. 🔹در همه احوال باید دقت و سرعت و لحاظ قانون را مد نظر داشته باشیم. از شماتت شماتت‌گران مطلقا نگران نباشید. 🔸️
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 گفتگو با مادر شهیدی که توسط مجیدرضا رهنورد سلاخی شد😔 ❗️ جوری چاقو به سر بچه‌ام زده بود که نوک چاقو برگشته بود! 📌 سلبریتی‌های داعشی‌ وقتی می‌گن اعدام نکنید یعنی ما شما را راحت به جرم ریش داشتن بکشیم ولی شما ما را به جرم قتل، قصاص نکنید! تف به شرف نداشتتون! 🔸️
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥چرا مفسدهای اقتصادی رو زودی اعدام نمی کنین.... 🍃🌹🍃 🔸اصن مگه معترض حکمش اعدامه؟! 🔻طرف میگه دلتون نسوخت واسه مادر اون اعدامی؟! 🎙سید کاظم روح بخش | | 🔸️