eitaa logo
عبدالهادی
1.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
815 ویدیو
73 فایل
کارشناس بیهوشی از دانشگاه علوم پزشکی طلبه حوزه علمیه قم پژوهشگر و مشاور حوزه سلامت آتش به اختيار آی دی جهت انتقادات و پیشنهادات: @abdolhady آدرس سایت: Abdolhadi.ir سفارش داروها: https://eitaa.com/joinchat/5046308Cedeac87073
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ 💢سنگاپور که از ابتدای شیوع کرونا نهایتا ۱ الی ۲ نفر بطور متوسط فوتی داشت در ۱۰ نوامبر آمار ۱۴ نفر مرگ و میر کرونایی در روز ثبت کرد! ‼️این آمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بی‌سابقه بوده ⭕️در ۱۰ نوامبر ❗️آمار واکسیناسیون یک دوز ۸۶ درصد ❗️آمار واکسیناسیون دو دوز ۸۳ درصد ❗️آمار واکسیناسیون سه دوز ۲۰ درصد ⚠️ آگاه شوید و مردم را آگاه کنید! @Abdolhadi_ir
💢نروژ هم رکورد زد! ‼️امار مرگ و میر نروژ در ۲۰ دسامبر به ۱۰ نفر در روز رسید که این آمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بی‌سابقه بوده ⭕️در ۲۰ دسامبر ❗️آمار واکسیناسیون یک دوز ۷۸ درصد ❗️آمار واکسیناسیون دو دوز ۷۱ درصد ❗️آمار واکسیناسیون سه دوز ۲۴ درصد ⚠️ آگاه شوید و مردم را آگاه کنید! @Abdolhadi_ir
هدایت شده از حسین زمانی میقان
‏شهید بهشتی : ضدانقلاب و ‎ کسی است، که به دور خود دایره‌ای بکشد و به هرکس که خارج از آن دایره بود؛ بگوید ضدانقلاب... ایضاً ضدولایت👌😊 @hzamanim
🔰نشریه «رصد ردپای صهیونیست در ایران» 🔺با موضوع تشریح مفاد معاهده ننگین کُواکس؛ برجام‌تر از برجام 🔹توزیع‌شده در همایش معاهده کُواکس با حضور جناب آقای مهندس شکوهیان راد 🆔 @tabloysiasi
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 سرنوشت کارگران در ثروتمندترین کشور جهان 🔸این خانم آمریکایی که نتوانسته نسخه هزار دلاری انسولین پسر نه‌ساله‌ش که دیابت دارد را بخرد، در حالیکه اشک می‌ریزد این فیلم را منتشر کرده. 🔹او می گوید چرا در آمریکا انسولین این قدر گران است؟ 🔸من هفده‌سال است که دارم تمام‌وقت کار می‌کنم. همیشه کار کردم. ولی الان نمیتوانم هزار دلار پول انسولین پسرم را بدهم. 🔹 نمی‌دانم الان به پسرم چه بگویم. نمی‌توانم انسولین بخرم. من و شوهرم تمام‌وقت کار می‌کنیم. سه شیفت کار می‌کنم. 🔸مردم برای او نوشته اند این شرم‌آور است که ثروتمندترین کشور روی زمین نمی‌تواند برای کارگران زحمتکش که آن را ثروتمند می‌کنند خدمات فراهم کند. ✍ بیداری ملت @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جریان مخالفی که با راهبرد واکسن پیگیری داروهای مؤثر محققان ایرانی را ذبح کرد⁉️ ▫️دستگاه های و پاسخ دهند چرا با گذشت نزدیک به یکسال از فرمان رهبر معظم انقلاب در پیگیری داروهای مؤثر درمانی محققان ایرانی در موضوع کرونا باز هم چنان این دستور روی زمین است⁉️ ▪️رهبر انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ماه ۱۳۹۹ فرمودند: «عده ای دارویی درست کردند، زیر نظر مسئولی امتحان کردند، مؤثر واقع شده، با اینها مخالفت نشود» ▫️داروهای مؤثر درمانی نظیر آلرگارد، کوایران امین ۲۰۲۰، اسپره دهانی پی اچ آر، کموزیفت، جی۲ و ... اگر در اختیار کشورهای اروپایی بود امروز به ایران صادر می‌کردند نشرحداکثری 🌹 حوزه انقلابی ╭┅──────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅──────────────┅╯
2.26M
وقتی رهبری واکسن می‌زنه (فعل) چون منطبق با خواسته‌هاشون هست، میشه محل تقلید محض اما وقتی صراحتا می‌فرمایند آمریکایی و انگلیسی ممنوع (قول) چون باب میل نیست، دست به استفساریه می‌شن!! حالا همون فعل رهبری که ماه‌ها توی بوق کردند «شجاعت داره» و «مجبور نمی‌شه» و .... که دو دوز زده، چون دوز سوم نزده دیگه فعل رهبری تعطیل!!! حالا در خفا زده! پس چی شد؟!! حالا دیگه دوره‌ی منابع موثق هست!! قبلاً چون رهبری پروتکل‌ها رو لازم دونستند، همه باید از نگاه اینها ماسک می‌زدند، اما حالا که ایشان گاهی ماسک دارند و گاهی خیر، آقایون رسما لال شدند! الهی شکر دیدیم ولایت‌مداریشون رو! ✍شکوهیان راد @Abdolhadi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به استناد باطل و بی مبنای جواد فاضل لنکرانی به روایت اسماعیل بن الحسن المتطب، بر وجوب تزریق واکسن کرونا : 1⃣روایت دال بر ارتباط مسأله سلامت با شارع است 2⃣ روایت دال بر جواز (لابأس)است نه وجوب 3⃣ استدلال به روایت قیاس و بلاوجه است زیرا دال بر جواز استعمال دواء در باب علاج بیمار است نه پیشگیری فرد سالم 4⃣ادعای شما اجتهاد در برابر نص است که نافی جواز استعمال دواء در فرد سالم است: اَلصَّدُوقُ فِي اَلْخِصَالِ ، عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنِ اَلصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: لاَ يَتَدَاوَى اَلْمُسْلِمُ حَتَّى يَغْلِبَ مَرَضُهُ عَلَى صِحَّتِهِ . نشانی: مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل,جلد۲ ,صفحه۷۱ حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ أَبِي زِيَادٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَى سُقْمِهِ فَيُعَالِجُ بِشَيْءٍ فَمَاتَ فَأَنَا إِلَى اَللَّهِ مِنْهُ بَرِيءٌ. نشانی: الخصال, جلد۱,صفحه۲۶ نظر امام صادق عليه السلام درباره واكسن زدن افراد سالم و مرگ احتمالي بر اثر آن: هر كسي صحتش بر بيماري اش غلبه داشته باشد ولي چيزي را جهت علاج خود به كار برد و بر اثر آن بميرد، من از او به خدا بيزاري ميجويم. خصال شيخ صدوق. ج1.ص26 🌹حوزه انقلابی @howzehenghelabi
هدایت شده از تابلوی سیاسی
1400-11-11_Covax-Agreement.mp3
27.32M
🔰صوت همایش «معاهده کُواکس؛ برجام‌تر از برجام» 🔺با حضور آقای مهندس شکوهیان‌راد 🔹مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و بایوسایبرنتیک 🕌مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام مشیریه ❗️از چه میدانید؟ ❗️چرا بدتر از است؟ ❗️چرا این معاهده غیرقانونی است؟ ❗️چه داروهایی روی مردم ایران آزمایش شده است؟ ❗️آیا سند این معاهده در خُرد شده است؟ 🔹این صوت را گوش دهید تا به حقایق پیدا و پنهان این معاهده ننگین پی ببرید. 🎙برای دریافت صوت و پلت‌های این همایش به لینک زیر مراجعه کنید: 🔗معاهده کُواکس؛ برجام‌تر از برجام 🚨نشر حداکثری 🆔 @tabloysiasi
پیرامون بیاناتی که توسط حجت الاسلام فاضل لنکرانی در نشست علمی مورخه یازدهم دی ماه ۱۴۰۰ش ایراد شد، کارگروه فقه همایش ملی مقابله با کرونا با همکاری کارگروه پزشکی، به بررسی مطالب مطرح‌شده پرداخته که نتیجه آن بدین شرح است: ادامه در مطلب بعد👇
1⃣ 🔸پیرامون بیاناتی که توسط حجت الاسلام فاضل لنکرانی در نشست علمی مورخه یازدهم دی ماه ۱۴۰۰ش ایراد شد، کارگروه فقه همایش ملی مقابله با کرونا با همکاری کارگروه پزشکی این همایش، به بررسی مطالب مطرح‌شده پرداخته که نتیجه آن بدین شرح است: ❀☜مساوي دانستن مسئله پیشگیری و درمان، ضمن بديهی پنداشتن استفاده از واكسن درجهت علاج(درمان)! ايشان در صدر بحث، موضوع تزريق واكسن را معادل رجوع به طبيب براي درمان فرض مي‌نمايد و بنابراين آن را مبحثی فطری و بی نياز از مباحث فقهی و اصولی می‌شمارد. اشكال اصلی اين است كه علاج با پيشگيری متفاوت است. به عبارتی دیگر "علاج" رفع عارضه و بيماري ايجاد شده در بدن است، در حالي كه "پيشگيری" انجام كاری برای مبتلا نشدن به عارضه يا بيماری خاص است. پيشگيری در روايات با عباراتی مانند "يمنع" ، "استغناء عن الطب" ، "يدفع" "أمن" و عباراتی ديگر آورده شده است. برای نمونه؛ در روايتی که از پیامبر اکرم(ص) در وسائل الشيعه، جلد ۲ ، ص ۱۳۱، نقل شده و از نظر سندی هم "صحيح" است، چنین آمده: ✨ «مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله وسلم تَقْلِيمُ الْأَظْفَارِ يَمْنَعُ الدَّاءَ الْأَعْظَمَ وَ يُدِرُّ الرِّزْق‏» ←بدین ترتیب، پيامبر صلی الله عليه و آله وسلم به صراحت راهكاری در جهت پيشگيری از بيماری ارائه فرموده‌اند. ●در روايت صحيح ديگري در کتاب كافي شریف، جلد ۶، ص ۳۸۸ چنین ذکر شده است: ✨«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام اشْرَبُوا مَاءَ السَّمَاءِ فَإِنَّهُ يُطَهِّرُ الْبَدَنَ وَ يَدْفَعُ الْأَسْقَامَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ وَ لِيَرْبِطَ عَلى‏ قُلُوبِكُمْ وَ يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ (الأنفال -: 11 -) » ✍در اين روايت صحيح نيز حضرت اميرالمومنين، علی عليه السلام، شرب آب باران را برای پيشگيری از بيماری‌ها توصيه می‌نمايند. در مقابل رواياتی كه در مورد "علاج" یا "درمان" بيماریها وارد شده نیز فراوان است. ❀←ناگفته پيداست كه بحث واكسن ذيل موضوع پيشگيری مطرح می‌شود نه مبحث درمان!
2⃣ ✿←عــدم فحـص دقيــق مـوضـوع و تــوجــه نـكـردن به قاعـده لاضرر و لاضرار ايشان در مقام اثبات بيان خويش به روايتی ضعيف استناد کرده‌اند كه مربوط به موضوع نیست، اما با اين حال روايات ديگری بر عدم جواز استفاده از دارو تا قبل از ايجاد اضطرار دلالت دارد. ◇ايشان در فرض مربوط به واكسن اين گونه مطرح می‌كنند كه : «مفروض بحث ما اين است كه واكسن يكی از راهكارهای علاج و پيشگيری از ابتلاء عموم است، ممكن است عوارض هم داشته باشد، حتي بگويند واكسن در بدن يك كسی اثر كه نكرد هيچ بلكه موجب مــرگ او هم شد ‌و بالاتر آنكه فرض کنیم عوارضش یقینی است...». 🔝 با توجه به اين فرض رواياتی وجود دارد كه استفاده از چنين راهكاري را منع می‌نمايد. به عنوان مثال در كافي جلد ۶، صفحه ۳۸۲ آمده است: 🔸«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ حُكَيْمٍ قَالَ سَمِعْتُ عُثْمَانَ الْأَحْوَالِ يَقُولُ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عليه السلام يَقُولُ لَيْسَ مِنْ دَوَاءٍ إِلَّا وَ هُوَ يُهَيِّجُ دَاءً وَ لَيْسَ شَيْ‏ءٌ فِي الْبَدَنِ أَنْفَعَ مِنْ إِمْسَاكِ الْيَدِ إِلَّا عَمَّا يُحْتَاجُ إِلَيْهِ»باوجود این روایت مي توان كراهت تزريق واكسن به افرادي كه احتمال مرگ براثر کرونا در آنها نيست را فهميد، چه اينكه انجام واكسيناسيون عمومي در جهت قطع زنجيره انتقال ويروس بوده و پس از مدتی مشخص شد كه اينكار امكان پذير نيست، اما همچنان به تزريق واكسن به افراد سالم تاكيد شده و می‌شود. ○☜اين مسئله لااقل از نظر شرع مرجوح و مکروه است، لذا اجبار به آن، ذیل حکم به الزام به مرجوح و حرام است. ✍ مشكل اساسی دیگر اين است كه افراد متخصصی كه وظيفه ارائه مقدمات پزشكی به فقیه را داشته‌اند، شرط امانت را رعايت نكرده‌ و مغرضانه يا غافلانه از ارائه موضوع به طور كامل و شامل به ايشان خودداری نموده‌اند. 🔸 اساسا با شكست نظريه "قطع زنجيره انتقال" در موضوع مقابله با بحران كرونا، بحث اضطرار در تزريق واكسن به افراد سالم برداشته شده‌است و بر اساس قاعده لاضرر و لا ضرار في الاسلام می توان گفت كه تزريق واكسن براي افراد سالم با فرض شكست نظريه قطع زنجيره انتقال و با وجود يقين به عوارض قطعی واكسن حرام است و امر به واکسیناسیون مصداق القاء به تهلکه و ذیل نهی آيه لاتُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ محسوب می‌گردد. ✿←از آن برادر بزرگوار انتظار می رود قبل از ورود به کبریات فقهی از گروهی متخصص و جامع الاطراف جهت دریافت صغریات صحیح یاری بخواهند.
3⃣ ✿←عــدم تــوجــه به تـفـاوت طبـابــت و عـلاج ✍روايتی كه ايشان به آن اشاره می‌کنند، بيانگر حدود طبابت توسط طبيب است، نه حدود علاج برای بيمار، همانطور كه ايشان علاج را يك مسئله عقلی و فطری می‌دانند، بايد در نظر داشته باشند كه انتخاب راه علاج بهتر و كم ضررتر هم امری عقلانی و فطری است. ↩️اين مسئله كه در ميان چندين راه علاج، انسان بايد كم ضررترين و مناسب‌ترين راه را انتخاب كند، علاوه بر اتكا بر عقل و فطرت، از قاعده لاضرر و لاضرار نيز مستفاد می گردد. از سوی ديگر از ظاهر روايات صحيحی مانند روايت اربعمئه وسائل الشيعه جلد 25 صفحه 31 آن را نقل كرده است كه: 🔸☜محمد بن علي بن الحسين عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن محمد بن عيسى بن عبيد اليقطينی عن القاسم بن يحيى عن جده الحسن بن راشد عن محمد بن مسلم عن أبي عبد الله عليه السلام عن آبائه عليهم السلام عن أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام فی حديث الأربعمائة ... مَا مِنْ دَاءٍ إِلَّا وَ فِي الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ مِنْهُ شِفَاءٌ إِلَّا السَّام‏ ... إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحُقْنَةُ وَ هِيَ تُعَظِّمُ الْبَطْنَ وَ تُنَقِّي دَاءَ الْجَوْفِ وَ تُقَوِّي الْبَدَنَ اسْتَعِطُوا بِالْبَنَفْسَجِ وَ عَلَيْكُمْ بِالْحِجَامَة ←چنين برمی‌آيد برخی درمان‌ها نزد شارع محبوب است و می‌توان از اين روايت استحباب درمان بوسيله روش‌های ذكر شده را استنباط نمود و اتفاقا برخی درمان‌های قطعي كرونا كه در طب سينوی مطرح شده است و آيت الله خسروپناه نيز به آن اشاره نمودند به اين روش‌های درمانی نزديك‌تر از "واكسن" هستند. 🤔عجيب است كه فقيه بزرگوار چطور در مقام دفاع از اين درمان‌های مستحب بر نيامده‌اند و ادعايی بر ترتب حكم شرعی بر انجام آنها ننموده‌اند؟ ✿←ناديــده گرفتــن مـلـزومــات فتــوای وجـوب واكـسن ▪️←حتی اگر این فرض را بپذیریم كه: "كرونا يك بيماری مسری است و احتمال مرگ در همه افراد جامعه يكسان است" كه چنين نيست! در صورت حكم به اجبار واكسيناسيون؛ حكومت در قبال ضرر معتنابهی كه به جان مردم بر اثر واكسن وارد می‌آيد ضامن است، چه این ضرر كوتاه مدت باشد و چه بلند مدت. ❀☜ حال آنكه در این زمان، بررسی بی‌طرفانه راجع به ارتباط ظهور عارضه با تزریق واكسن به‌ دلیل وجود ساختار و نظام كنونی وزارت بهداشت، به هيچ وجه امكان پذير نيست و مردم نيز آگاهی و دانش و ابزار لازم و كافی برای تشخيص و اثبات عوارض را ندارند. ↩️ اين موضوع حق آنها را در دريافت ديه نقض نمی‌كند و در صورت بروز ضرر معتنابه در هر شخص، حكومت تا یوم لقاءالله و ابد، ضامن خواهد بود. ✿← البته ايشان علی رغم اینکه وجوب واکسن را مطلق بیان کرده بودند و وجوب مطلق انصراف به وجوب تعیینی دارد اما در پاسخ به نقد آيت الله خسروپناه فرمودند كه : ✍"ادعای وجوب تزریق واکسن، به نحو وجوب تخییری است نه تعیینی" و به نوعی از موضع خویش عقب نشینی فرمودند. احتمالا منظور ايشان اينست كه بر مكلف واجب است كه در صورت تمايل به حضور در اجتماع واكسن تزريق نمايد و اگر خوف به ضرر دارد بايد در خانه بنشيند" ⚠️با چه عنوانی ميتوان مكلفی كه بيمار بودن و ناقل بودنش محرز نيست و بر اساس موضوعی كه مستنبطه نيست در خانه محبوس و از حضور در اجتماع منع نمود؟
4⃣ ✿←اشتباه در تنقيح مناط ❀ تنقيح مناط حدود طبابت در امر سوزاندن و بريدن عضو به امر واكسن از اين نظر كه اين روش جايز است شايد قابل پذيرش باشد، اما فقيه بزرگوار از کجا متوجه شده‌اند كه حدودی كه طبيب در درمان سوال می‌كنند مانند واكسن است؟! ☜ يعني طبيب راه‌های گوناگون داشته و از ميان اين راه‌ها مضرترين راه را برای درمان انتخاب كرده است؟ ✓شايد در آن بيماری كه طبيب برای آن سوال می‌كند، تنها راه درمان همان بوده و بس!؟ ايشان از كجا اين مطلب را متوجه شدند نیز برای ما محل سوال و ابهام است. ▫️تفاوت بزرگ ديگر اين است كه در روايت مزبور ، بيماران بر اثر مسیر درمان، ممكن بود بميرند، نه بر اثر بيماري؛ ←يعنی درمان به گونه‌ای بوده كه عده زيادی را كاملا درمان می‌كرده، اما تعداد بسيار كمی بر اثر "عوارض دارو" فوت می‌كردند، بنابراین: "درمان كننده بود، اما گاهي عارضه دارو كشنده بوده است". ▫️با این همه حرف ايشان كه فرمودند: "چه کسی گفته در معالجه صد در صد بايد یقین به علاج داشته باشیم؟" از اين روايت مستفاد نمی‌گردد. ☜از سوی ديگر واكسن به هيچ وجه از بيماری جلوگيری نمي كند و همواره احتمال مرگ بر اثر بيماری براي فرد واكسينه شده وجود دارد و علاوه بر آن عده‌ای هم بر اثر عوارض خود بيماری فوت می‌كنند. يعني "نه تنها درمان نيست، بلکه كشنده هم است." نكته مهم ديگر اينكه متاسفانه ايشان انتهای روايت را كه در آن راهكار"َ فَلُدَّ بِصَبِر"براي حفظ جان افراد از سموم بيان شده است را ناديده می‌گيرند. ✿←ارتباط اشتباه میان جواز أكل ميته و واكسن ايشان در بخشي از سخنان خويش مي‌فرمايند "واکسن امروز یک طریق عقلائی براي پيشگيری از سرايت و حفظ جان انسان است. ○همين كه ۶۰ درصد و يا حتی ۴۰ درصد از مُردن حفظ می‌کند، كافی است. حكم شرع هم لازم ندارد چون مطابق فطرت انسان است. جواز آن حتی قويتر از موارد استفاده از حرام در فرض اضطرار است. ❀ اگر گرسنه‌ای در حال مرگ است و جز ميته به چيزی دسترسی ندارد چه شارع به او اجازه بدهد يا ندهد عقلش هم می‌گوید برای حفظ جانت از مردار استفاده کن، آيا اين مردار در فرض اضطرار مصلحت‌دار می‌شود؟ نه، نسبت به گوشت خوک می‌گوید اگر در حال تلف شدن هستی به اندازه‌ای که جانت را حفظ کنی بخور، آیا مصلحت‌دار می‌شود؟ آن عوارض بسیار زشت و خطرناک باقي است. ولی چون مسئله اهم در کار است هم عقل و هم شرع می‌گوید این را بخور" با توجه به اينكه علمای طب معتقدند، اضطرار تزريق واكسن در افراد سالم نيست، بلكه افرادی كه دچار بيماريهای زمينه‌ای و ضعف بدنی هستند، در معرض خطر مرگ كرونايی قرار دارند و اضطرار مختص آنان است؛ فقيه بزرگوار چگونه قاعده اكل ميته را بر كل جامعه تسری‌ می‌دهند؟ ◇←اين بيمای برای افراد سالم به هيچ عنوان خطر جانی ندارد و تعداد افراد سالم فوت شده بر اثر كرونا بسيار ناچيز بوده است و نهايتا اضطرار در تزريق واكسن بر گروه هدف خاص جاری می‌گردد نه كل جامعه از نوزاد تا كهنسال! ✿←فدا كردن افراد سالم برای نجات افراد ديگر 🔸در بخشی از بيانات، ايشان میفرمايند "حتی اگر بالفرض 10 هزار نفر بخاطر واکسن فوت کنند، این مقدار در مقابل بیمه شدن 70 میلیون عددی است؟" از آنجا كه فقيه بزرگوار به اين نكته توجه نكردند که بيماری كرونا باعث مرگ همگان مردم نمی‌شود، لذا از اين موضوع نيز غفلت نمودند كه عوارض واكسن دامان كساني را گرفته است كه هرگز ممكن نبود بر اثر كرونا جان خويش را از دست بدهند. ☜با وجود این، در فرايند واكسيناسيون، افراد سالم نیز فدا شدند تا "شايد" عده ای كه ممكن است بر اثر كرونا فوت كنند زنده بمانند. ◆اينكه ايشان اين اقدام را جايز و انجام آن را از منظر فقه حكومتی واجب می‌دانند جای بسی تاسف است. اين درحالی است كه مراجع بزرگ تقليد از جواز قتل نفس حتی در جنين‌های دچار نقص ژنتيكي احتياط می كنند، چه برسد به جواز قتل نفس محترم بالغ! ▫️در نتیجه اين روش ايشان به جد خلاف سنت سلف صالح است. از سوی ديگر درمان های جايگزين و قطعي براي اين بيماری موجود است و هرگز نمی توان در مورد واكسن چنين فرضی را متصور شد.
برای این سلسله مطالب زحمت زیادی کشیده شده لطفا مطالعه کنید و تا حد ممکن منتشر فرمایید‌. ممنونم
رفع شبهه وجوب واکسن .pdf
250.5K
🏷 متن کامل بررسی ادله جناب حجت الاسلام فاضل لنکرانی درباره وجوب واکسن ♦️ کارگروه فقه همایش ملی مقابله با کرونا با همکاری کارگروه پزشکی به بررسی مطالب مطرح شده توسط ایشان پرداخته است.
این هم نسخه پی دی اف👆
27.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠نقد عبدالهادی بر دکتر یونسیان 🔻 نسبت تست pcr در افراد واکسن زده و واکسن نزده مشخص نیست. 🔻 سرانه سلامت در جامعه واکسن نزده مجهول است و مقایسه آن با جامعه واکسن زده که سرانه سلامت بالایی دارد کار بسیار اشتباهی است. @Abdolhadi_ir