فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال و روز مالهکشهای واکسن و وزارت بهداشت😂
@Abdolhadi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ آنقدر به تو فشار خواهند آورد که یکجا دیگر طاقتت طاق شود و فریاد بزنی و پاسخشان را بدهی.
آنوقت به طرفه العینی خودشان را پشت سر مقدسات پنهان خواهند کرد و پاسخ تو دلیلی است برای اینکه انحراف داری، فرقه تاسیس کردهای، ولایتپذیر نیستی و …
#حامد_زمانی
🌐 https://twitter.com/A_raefipur/status/1488981563626897414?s=19
🆔 @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوشواری؟
واکسن هیچ دوشواری نداره!
یک یک!
حکایت ما با طرفدارای واکسن😂
@Abdolhadi_ir
ستوان یکم علیاکبر رنجبر دیشب در درگیری با اراذل و اوباش مظلومانه به شهادت رسید.
@Abdolhadi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخ جون همه مردم واکسن زدن کرونا تموم شد!
@Abdolhadi_ir
هدایت شده از تابلوی سیاسی
🔰فیلم کامل همایش «معاهده کُواکس؛ برجامتر از برجام»
🔗https://aparat.com/v/LdX5S
🔺با حضور آقای مهندس شکوهیانراد
🔹مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و بایوسایبرنتیک
🕌مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام
❗️از #برجام_پزشکی چه میدانید؟
❗️چرا #معاهده_کواکس بدتر از #برجام است؟
❗️چرا این معاهده غیرقانونی است؟
❗️چه داروهایی روی مردم ایران آزمایش شده است؟
❗️آیا سند این معاهده در #دولت_دوازدهم خُرد شده است؟
🔹این فیلم را گوش دهید تا به حقایق پیدا و پنهان این معاهده ننگین پی ببرید.
🚨نشر حداکثری
#دهه_فجر
#برجام_پزشکی
🆔 @tabloysiasi
هدایت شده از مشکات
📢 رکورد فوتی کرونا در اسرائیل غاصب ( پیشتاز واکسیناسیون جهان) شکسته شد .
🗓 مرگ ۲۲۶ نفر در ۲ فوریه ۲۰۲۲
پ.ن : این نرخ مرگ اسرائیلی ها حدود ۴۰ برابر فوتی کرونای عراق در روز ۲ فوریه است .
۴۰ برااااااابر 👌
#جهاد_تبیین #نفوذ
@meshkaat19
"ارزشمندی" قانونی نانوشته در نظام سلامت
زمانی که در بیمارستان مشغول کار بودم یک بیمار تبعه آلمان که در جاده تصادف کرده بود را به بیمارستان ما در قم آوردند.
بواسطه این تابعیت شاید رکورد بیشترین ویزیت و مشاوره در یک روز برای این بیمار شکسته شد...
جالب اینجاست که با وجود اینکه بهترین پزشکان و بهترین تجهیزات و بهترین پرسنل بیمارستان برای مداوای این بیمار انتخاب شده بود اما کشور آلمان بلافاصله روز بعد یک هواپیمای مجهز به ICU برای انتقال او از آلمان به ایران فرستاد و این بیمار به سرعت تحت مراقبت یکی از بهترین پزشکان و بهترین آمبولانس و بهترین تجهیزات به فرودگاه منتقل شد.
"ارزشمندی" قانون نانوشته ایست که در سراسر نظام بهداشت و درمان ما جاریست.
این "ارزشمندی" میتواند بواسطه هر چیزی باشد..انتصاب بیمار به یک پزشک، به یک سلبریتی، به یک جایگاه...
حتی به یاد دارم یک پزشک در مورد تریاژ بیماران در شرایط اضطراری معتقد بود باید "ارزشمندی" بیمار هم لحاظ شود.
تمام معیارهای "ارزشمندی" در سیستم بهداشت و درمان مادی هستند. حتی "ارزشمندی" یک مرجع تقلید هم بخاطر جایگاه حقوقی و اجتماعی اوست.
از نگاه مادیگرایان افرادی شایسته خدمات بهترند که "ارزشمندتر" باشند.
حتی افراد "ارزشمند" سزاوارترند که نسلشان ادامه پیدا کند بنابراین خدمات ناباروری باید به اندازه کافی گران باشد که فقط افراد ارزشمند بتوانند از آن استفاده کنند.
شاید همین نگاه باعث میشود متولیان این سیستم قبول کنند مردم ما را در اختیار آزمایشات مادر سیستم خود یعنی سازمان جهانی بهداشت قرار دهند...
با این نگاه به نظر شما ایرانیها "ارزشمندتر" هستند یا " فرانسویها"
آزمایشات انسانی در این سیستم هرگز بر روی مردم کشورهای " ارزشمند" انجام نمیگیرد.
متاسفانه حتی مردم ما هم به این قانون نانوشته " ارزشمندی" باور دارند.
تا این #نگاه هست...#کرونا هست.
پانوشت:
تریاژ به دسته بندی بیماران در شرایط اضطراری گفته میشود که بوسیله معیارهایی خاص تعیین میشود و تیم درمان اقدامات درمانی را از بیماری که در تریاژ اولویت بیشتری دارد آغاز میکنند.
@Abdolhadi_ir
بعد از اعلام تقلبی بودن واکسنهای آسترازنکایی که در ایران استفاده شده از سوی شرکت اصلی سازنده
https://www.who.int/news/item/04-11-2021-medical-product-alert-n-7-2021-falsified-covid-19-vaccine-astrazeneca
اکنون خبر ورود ۱۱ میلیون دوز واکسن اسرائیلی به ایران منتشر شده...
جالب اینجاست که مدتها پیش برادر دانشمندم #حسین_زمانی_میقان اسناد ارتباط شرکت الحیات با اسرائیل را برای بنده فرستاده بود. که متاسفانه هر چه گشتم برایتان ارسال کنم پیدا نکردم.
پ ن
بجای بها دادن به #مجیزگویان و #مالهکشان خود، برای نجات مردم به سخنان منتقدان گوش کنید!
#پولپاشی برای شما #عزت نمیآورد
@Abdolhadi_ir
✅علیرغم اصلاح بسیاری از ایموجی ها در نسخه مبایل ایتا
❌در نسخه دسکتاپ این نرمافزار همچنان ایموجیهای الحادی موج میزند...بعد از این همه سال چرا اصلاح نمیکنید؟
❗️منتظر توضیحات تیم پشتیبانی ایتا هستیم
@Abdolhadi_ir
عبدالهادی
تقصیر خودشونه ... @hzamanim
چرا مردم متوجه مسخره بودن ماجرا نمیشن واقعا؟
این حجم از سکوت مردم در مقابل اینهمه تناقض واقعا خیلی عجیبه!
💢مثبت شدن کاذب سندرم داون در زنان باردار!
🔺بعد از #واکسیناسیون شاهد افزایش گزارشات مثبت شدن #سندرم_داون در #غربالگری هستیم؛ وحشت مادر در دوران حساس بارداری به کنار اگر کسی بیمه باشد حداقل باید چهار میلیون برای انجام آزمایشات هزینه کند.غیر از
آمنیوسنتز!
#كرونا
@Abdolhadi_ir
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | گزارش خبر ٢٠:٣٠ از ابتلای صددرصدی کادر درمان یک بیمارستان به سویه ی امیکرون کویید - ١٩ (کرونا)
⁉️سؤال:
کادر درمان که غالباً دوز سوم واکسن خود را تزریق کرده اند، چرا باید به امیکرون مبتلا شوند؟
آیا این بیماری موسوم به اُمیکرون، حاصلِ واکسن است یا همان سرماخوردگی های همیشگی است؟
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
دو عکس در یک قاب
عکس اول- 24 بهمن 99 - رادیو فردا : " نتایج مهم تزریق واکسن کرونا در اسرائیل، پیشتاز واکسیناسیون در جهان"
عکس دوم - 15 بهمن 1400 - سایت آماری worldometers.info/coronavirus : کشور اسرائیل با حدود 9 میلیون جمعیت 98 نفر کشته روزانه کرونا دارد که در حالت جمعیت 85 میلیونی (جمعیت ایران) می شود حدود 900 نفر کشته روزانه که بسیار بالاتر از وخیم ترین روز کرونایی ایران است!
* نمونه ها دارن عبرت میشن
التماس تفکر
#جهادتبیین
جناب دکتر مرندی گفته اند که رهبری سه دز واکسن کووید-۱۹ خود را زدهاند و واکسن ایرانی (برکت) هم دریافت کردهاند.
تزریق دز سوم واکسن با پلتفورم ویروس غیر فعال متعاقب دو دز از همان پلتفورم، در صورتی که واکسنهای دیگر موجود است، خلاف شواهد علمی و توصیه های خود وزارت بهداشت ایران بوده است.
قبل تر گفته شده بود که جناب وزیر بهداشت، دکتر عین الهی، هم بعد از دو دز اسپوتنیک، دز سوم را برکت زدهاند. این هم خلاف توصیه های خود وزارت بهداشت بوده است.
هم دکتر عین الهی و هم دکتر مرندی و بسیاری دیگر، از امضا کنندگان نامه ای به رئیس جمهور وقت بودند که فرمان رهبری برای ممنوعیت ورود واکسن ها از برخی کشورها را تایید و احتمال عواض واکسنهای ژنی و نسل سوم و نمونه آزمایشگاهی شدن مردم ایران را مطرح کرده بود.
ما تاکنون هیچ بیانیه رسمی و یا غیر رسمی نداریم که نام امضا کنندگان این نامه، بدون اجازه آنها به این نامه اضافه شده باشد و یا این که این افراد بعدا این ادعاهای این نامه را تکذیب کنند و …
کانال تلگرامی @Scientometric
پ ن
خدایا یا ما رو از دست اینا نجات بده یا اینا رو از دست ما...خسته شدیم دیگه!
@Abdolhadi_ir
🔰چندی قبل در نشست واکاوی فقهی تزریق واکسن کرونا حضرت آیت الله احاج شیخ جواد فاضل لنکرانی دامت برکاته به بیان دلایل لزوم پیشگیری از کرونا با تزریق واکسن کرونا پرداختند، عده ای از دانشوان سؤالاتی را در این زمینه مطرح کردند که بعد از تجمیع پرسش ها، ایشان پاسخ های خویش را ارائه کردند متن پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی در ذیل تقدیم می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
و صلّی الله علی سیّدنا ونبیّنا أبی القاسم محمّد وعلی آله الطیبین الطاهرین ولعنة الله علی أعدائهم أجمعین
🔻بعد از سخنان و مطالبی که ما در نشست «واکاوی فقهی تزریق واکسن کرونا» عرض کردیم، برخی فضلا و طلبهها سؤالات و اشکالاتی را مطرح کردهاند؛ ما همیشه از پرسشهای علمی استقبال میکنیم و آن را نشانه بالندگی علمی حوزههای علمیه میدانیم. بنابراین تصمیم گرفتیم به صورت مجموعی و به اختصار، به عموم سؤالات پاسخ دهیم تا همه عزیزان پاسخ خود را دریافت کنند و امیدواریم مطالبی که عرض میکنیم به دور از مسائل حاشیهای و گاه غیر علمی، مورد استفاده دانشوران و مردم عزیز، بهخصوص جوانان قرار گیرد.
🔻سؤال نخست
در ابتدای بحث فرمودید که علاج (یعنی معالجه) نیاز بشر هست و خداوند در این امور دخالتی نمیکند. باید گفت این حرف درست هست، لکن حکم صحیح نیست؛ چون خداوند در کیفیت برطرف کردن نیاز دخالت میکند و این را در نیاز به غذا و آب هم که ابتداییترین نیاز بشر هست، میبینیم که چقدر احکام داریم. در معالجه نیز اینگونه هست خداوند در اصل اقدام آن، حرفی ندارد، لکن در کیفیت آن نظر دارد، بهخصوص اگر تبعات منفی مالی یا جانی و... داشته باشد؟
🔹پاسخ: این مسئله روشن است که شارع مقدّس در امور فراوانی به صورت تأسیسی عمل نکرده، بلکه رفتار عقلای جامعه را امضا کرده است؛ ولی ممکن است در برخی ویژگیها و خصوصیات تصرف کرده و نسبت به آن قیودی را مطرح نماید، همان گونه که در بیع چنین است؛ شرایط و برخی قیود را شارع بیان میکند که لازم و واجب است رعایت شود، اما اگر قیودی ذکر نشود، همان گونه که مردم جامعه عمل میکنند، اشکالی نخواهد داشت، بنابراین آنچه در این سؤال مطرح شده که گفته اند اصل معالجه امری عرفی است، عرض میکنیم اصل معالجه و راه و روشهای آن، امری عرفی و عقلایی است و تا جایی که شروط و قیودی از سوی شارع ذکر نشده باشد، به روش عقلا عمل میشود. فرض ما، در بحث حاضر این است که شارع در این نوع پیشگیری و جلوگیری از ابتلای مردم جامعه و فراگیری بیماری مسری قیدی نیاورده و خلاف شرعی در آن وجود ندارد، بنابراین عمل به آن امری عقلائی میباشد. البته ممکن است برخی عزیزان این فرض را قبول نداشته باشند؛ ولی با توجه تفحص و جستوجویی که ما از متخصصان امر داشتهایم ، فرض مسئله همین است که عرض کردیم.
🔻سؤال دوم
تعدادی از طلاب و دوستان این سؤال را مطرح کردهاند که روایت اسماعیل بن حسن متطبب، در موضوع درمان صادر شده است و عبارت «لا بأس» و یا «وإن مات» در کلام امام (علیهالسلام) مربوط به جایی است که در درمان احتمال خطراتی وجود دارد. بنابراین اشکال این است که روایت ربطی به موضوع بحث ندارد؛ از این جهت که بحث در خصوص واکسن زدن افرادی است که سالم هستند تا مبتلا نشوند و یا دیگران را مبتلا نسازند؛ اما مورد روایت معالجه شخص مریض هست که احتمال خطر برایش داده میشود؛ بنابراین ممکن است تصور شود استفاده از روایت در بحث پیشگیری قیاس است؛ و همانند این اشکال را در روایت یونس بن یعقوب مطرح کردهاند، که فصد و رگ زدن در موضوع درمان مطرح شده است، نه پیشگیری.
🔹پاسخ
روشن است که قیاسی که شما فرض کردهاید باطل و استدلال به آن نادرست است؛ ولی نباید از این نکته غفلت ورزید که ما از مجموع روایات و این روایت بهخصوص، ضابطه و مناط قطعی، کشف میکنیم؛ زیرا روشن است که هدف از درمان، پیشگیری و حتی بهداشت، دستیابی به نتیجه، یعنی سلامتی انسان است. وقتی ملاک حصول سلامتی است، فرقی نمیکند که درمان یا پیشگیری باشد. علاوه بر این، به این نکته نیز باید توجه داشت که ضابطه و ملاک، خواه در پیشگیری و خواه در درمان، به خصوص در بیماریهای واگیردار، ظن نوعی است. بنابراین، اگر چه ظاهر روایت در درمان است، ولی با کشف ضابطه و ملاک فرقی میان درمان و پیشگیری وجود نخواهد داشت و کشف ضابطه و ملاک با صرف قیاس، تفاوت علمیِ روشنی دارد.
این نکته را نیز جهت روشن شدن روایت عرض میکنیم که تعبیر «لا بأس به» در کلام امام معصوم علیه السلام به معنای اباحه شرعی نیست، بلکه از قبیل جواز در مقام توهم حظر است؛ بدین معنا که راوی تصور میکرد شاید چنین کاری ممنوع باشد و به همین دلیل، چنین سؤالی را مطرح کرده است و به همان حکمِ لزوم عقلی و عقلایی بر میگردد. کلمه «وإن مات» هم ظهور در علم اجمالی به فوت دارد؛ یعنی اگر چه علم اجمالی به فوت در برخی موارد وجود دارد، ولی اقدام به چنین درمانهایی که برای تحقق سلامتی
صورت میگیرد، مشروع است.
✅درباره روایت دوم نیز همانند آنچه را که در روایت نخست ذکر کردیم، مطرح میشود؛ بنابراین، هدف و غایت فصد و شُرب دواء و رگ زنی حصول سلامتی است و در این جهت، فرقی میان درمان و پیشگیری، آن هم در این گونه بیماریها وجود ندارد.
🔻سؤال سوم
در تمسک به آیه شریفه (ولا تلقوا ....)، سلّمنا که این آیه شامل ترک فعل هم بشود، اشکال اساسی آن است که مراد از هلاکت چیست؟ آیا عقاب اخروی هست یا ضرر دنیوی یا اعم و آیا هلاکت قطعی هست یا ظنی؟
🔹پاسخ
همان گونه که مفسران زیادی مانند مرحوم راوندي، صاحب «آلاء الرحمن»، مرحوم فیض در «الاصفی»، صاحب «اطیب البیان» و مفسران بسیاری گفتهاند، معنای آیه این است که خویش را در معرض هلاکت قرار ندهید و آنچه را که باعث هلاکت شما میشود ایجاد نکنید. بنابراین آیه اطلاق دارد و دلیلی به تقیید آن وجود ندارد. لذا، آیه شریفه هلاکت دنیوی را نیز دربرمیگیرد و چون موضوع حفظ جان از اهمیت ویژهای برخوردار است، شامل هلاکت قطعی، ظنی و حتی احتمالیِ قابل اعتناء نیز میشود. در نتیجه، هر کجا که صدق کند فردی خود را در معرض هلاکت قرار داده، نهی آیه شریفه او را میگیرد. بنابراین اگر راه پیشگیری از یک بیماری، منحصر در یک طریق خاص باشد و افراد آن را انجام ندهند، آیه شریفه آن را در بر میگیرد و میفرماید چرا خویش را در معرض هلاکت قرار دادهاید .
✅به طور کلی، ما در موارد مختلف به تفصیل درباره دلالت این آیه بحث کردهایم و به این نتیجه رسیدهایم که آیه میفرماید: اگر انسان یک کاری کند خودش را در معرض هلاکت قرار بدهد، آن کار حرام است. مثلاً اگر انسان احتمال دهد یک ظرفی مسموم است، خوردن از آن ظرف، حرام خواهد بود. بنابراین کسی که بیمار است، برای او معالجه واجب و ترک معالجه هم حرام میباشد؛ یعنی اگر کسی بیمار شده و احتمال دهد که بیماریاش رشد پیدا میکند و منجر به از بین رفتنش یا یک ضرر فاحش بشود، خود این ترک معالجه حرام است؛ زیرا، خودش را در معرض خطر قرار میدهد. بنابراین آیه میفرماید: در معرض هلاکت قرار دادن حرام است، امروزه کسی که این واکسن را ترک میکند، خودش را در معرض هلاکت قرار میدهد و وقتی در معرض هلاکت قرار گرفت، مرتکب حرام شده است.
🔻سؤال چهارم
برخی فضلا گفتهاند: این استدلال وقتی تمام است که درمانهای بدیل به صورت اطمینانی در درمان و کنترل کرونا بیاثر باشند، در حالیکه درمان طب سنتی سینوی در کلینیکهای دانشکدههای طب سنتی به خوبی پاسخ داده و عوارض واکسن را هم ندارند. این تحقیقات با روش علمی تدوین و قابل عرضه است؛ علاوه بر اینکه واکسنی مثل فایزر با شواهد علمی کماثر بودن آن ثابت شده است. اطلاعات علمی، کماثر بودن و ضرر حداکثری آن توسط دکتر صالحی استاد تمام عفونی تدوین شده است؛ همچنین تولید واکسن از نظر علمی وقتی اطمینان بخش است که حداقل سه سال تجربه حیوانی و انسانی خود را طی بکند و چون این فرایند طی نشده، لذا مجوز همه واکسنها بدون استثنا، مجوز اضطراری هستند؛ حال در دوران امر بین مجوز اضطراری واکسن و شیوه درمان طب سنتی اطمینانبخش، کدام تقدّم دارد؟
🔹پاسخ
در پاسخ به این سؤال، چند نکته باید دقت شود: نخست این که روشن است وجوب تعیینی در صورتی است که راه جلوگیری از بیماری کرونا منحصر در واکسن باشد. بر اساس نظر غالب متخصصان داخلی و خارجی استفاده از واکسن برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در جامعه است و تا زمانی که راه، منحصر در یک روش باشد، همان روش لازم الاجرا است و عقل نیز این مطلب را درک میکند.
دوم این که اگر متخصصان راههای متعددی را کشف و ارائه دهند و به عنوان مثال اگر به صورت فراگیر امکان استفاده از داروهای طب سنتی برای جلوگیری از کرونا هم فراهم آید و مورد تأیید متخصصان قرار گیرد، در این صورت وجوب استفاده از هر یک از اینگونه داروها و واکسنها به صورت وجوب تخییری مطرح میشود.
سوم این که اگر چند راه و روش برای پیشگیری از کرونا مطرح شود و برخی احتمال خطر بیشتری داشته باشد، روشن است که از نظر فقهی، در صورت مردد بودن مکلف بین دو ضرر، باید اخف الضررین را انتخاب کرد. البته این که کدام راه ضرر کمتری دارد، با نظر متخصصان اثبات میشود؛ چون امر واکسن و داروهای سنتی، از امور تخصّصی است.
🔻سوال پنجم
انطباق حدیث شریف کافی و آیه شریفه بر واکسن صحیح نیست؛ چون مورد درمانی حدیث، تجربه اطمینانآور بوده، لکن مجوزهای واکسن همگی اضطراری هستند و نه اطمینانی؛ این بحث نمونه بارزی است بر این که فقیه در صدور حکم و تمسک به ادله باید موضوعشناسی دقیقی داشته باشد و از کارشناسان مختلف و میان رشتهای با گرایشهای مختلف دانشی و رویکردی استفاده کند.
🔹پاسخ
نظر ما نیز همین است که در مسائل تخصصی و نوین پزشکی باید از کارشناسان و متخصصان مختلف استفاده کرد، تا بتوان نظر فقهی دقیقی ارائه کرد. بر این اساس، آنچه ما درباره
تزریق کرونا عرض کردیم، مبتنی بر صحبت، تحقیق و مراجعه به کارشناسان بوده است. این مسئله روشن است زمانی که فقیه در شناخت موضوع به اطمینان دست یافت، میتواند بر اساس آن، حکم فقهی را مطابق ادله و موازین اجتهادی ارائه کند.
علاوه بر این، به گفته متخصصان، برخی از واکسنها و فرایند و روش تهیه آنها سالهاست که مورد استفاده قرار میگیرد و اگر درباره برخی واکسنهای خارجی شبهه شود و احتمال دسیسه در آنها مطرح شود، چنین احتمالاتی درباره واکسنهای داخلی مطرح نیست، بنابراین اشکالات احتمالی درباره برخی واکسنهای خارجی درباره واکسنهای داخلی منتفی است و تزریق واکسن توسط عموم مراجع عظام شاهد بر این مطلب است.
✅در پایان نکتهای را عرض میکنیم و از همه دوستان، طلاب و دانشوران میخواهیم که به این مسئله دقت کنند: همه ما باید در تمام لحظات و مراحل زندگی، خدا را در نظر بگیریم. ما در مواردی که نظری میدهیم، در چارچوب استنباط و لحاظ همه ادله و جوانب فقهی و استنباطی است؛ چرا که اجتهاد باید بر اساس واقعیتهای علمی روز و کارشناسی متخصصان صورت گیرد. به آقایان و فضلای محترم نیز توصیه میکنیم بیشتر دقت فرمایند و از اتهام پراکنی و نسبتِ ناروایِ شیفتگی به طب روز و یا مسائلی از این دست، خودداری فرمایند.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
#رسانه_فقه_پزشکی
#فقه_پزشکی
#آیه_الله_فاضل_لنکرانی
#تزریق_واکسن
#واکسن_کرونا
🆔@feqhpezeshkimedia
هدایت شده از چرم دست دوز میران
❌از معجزات واکسن کرونا اینه که شبکه های سعودی و انگلیسی مردم رو دعوت میکنن به کاری که رهبری انجام داده !!!!!
❌کپشن مهمتر از تصویر هست !
مگه میشه حرف دوست و دشمن یکی باشه ؟
✅خدا ما رو هدایت کن ممنون ❤️
💉اخبار و تحلیل های اختصاصی کرونا و واکسن را در "آنتی واکسم" بخوانید.👇
https://eitaa.com/joinchat/1444872192C9ed9a7d3f0
#فوری #اختصاصی #مهم
🔴 شکست شدید واکسیناسیون در اسکاتلند
آمار تلفات کووید اسکاتلند نشان میدهد که همچنان اکثر مرگ و میرهای کرونایی در بین واکسنزدهها رخ میدهد.😔😔
هرچه واکسن بیشتر فوتیها بیشتر!
بیشاز ۸۱ درصد فوتیها واکسینه بودند و حتی حدود ۶۰ درصد فوتیها سه دز واکسن زده اند!
آمار هفته اخیر (۱۵ تا۲۱ ژانویه ۲۰۲۲)
کل فوتیهای کرونایی: ۱۳۲ نفر
فوتی غیرواکسینهها: ۱۸ (۱۸.۶%)
فوتی تک دز : ۶ (۴.۵%)
فوتی دو دز: ۳۰ (۲۲.۷%)
فوتی سه دز: ۷۷ (۵۸.۳%)
منبع آمار: وزارت بهداشت عمومی #اسکاتلند:
اخرین #آمار مال ماه اخیر هست و از اینجا دانلود کنید:
https://publichealthscotland.scot/media/11404/22-02-02-covid19-winter_publication_report.pdf
در صفحه ۵۴ آمار فوتیهای ۴ هفته اخیر به تفیکی غیرواکسینهها و واکسینهها (تک دز، دو دز و سه دز آمده است)
این امار جدا از افرادی است که با #عوارض_واکسن و بخاطر مشکلات غیرکرونایی فوت شدهاند😳😳
اسکاتلند هر هفته امار دقیقی در سایت وزارت بهداشت عمومی به آدرس
https://publichealthscotland.scot/publications/covid-19-statistical-report/covid-19-statistical-report-2-february-2022/
منتشر میکند.
💉💊پشتپرده کرونا در صریح نیوز
🇮🇷🚥اخبار صریح و دقیق🔽
@SarihNews
✅عضویت سریع:🔵💎
http://eitaa.com/joinchat/1112211456C1932d2effb
#آمار
#اسکاتلند