59.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ای سند غربت آل علی
مجموعه سخنرانی هاوجلسات معارفی👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
❤️"معارفی از اربعین"
https://eitaa.com/abhas313/3976
❤️"سیره معصومین"
https://eitaa.com/abhas313/3647
❤️مجموعه فیلم های کوتاه "سلوک عتباتی"
https://eitaa.com/abhas313/4065
❤️تاریخ عصر نبوی
https://eitaa.com/abhas313/3973
❤️تاریخ عصر خلافت
https://eitaa.com/abhas313/3974
❤️عصر احیاء اسلام راستین وتشکیل دولت مخفی
https://eitaa.com/abhas313/5837
❤️صبح جمعه های مهدوی
https://eitaa.com/abhas313/3953۷
❤️عهدی با جان؛لطائفی از دعای عهد
https://eitaa.com/abhas313/5326
❤️ولایت فقاهت وعدالت؛چالش ها وپرسش ها
https://eitaa.com/abhas313/3968
❤️ضرورت مطالعات تاریخی
https://eitaa.com/abhas313/1508
❤️منبع شناسی تاریخ اسلام
https://eitaa.com/abhas313/1509
❤️ادعیه وزیارات
https://eitaa.com/abhas313/3930
❤️پاسخ به پرسش های مخاطبین
https://eitaa.com/abhas313/3796
❤️یادداشت های توئیتی
https://eitaa.com/abhas313/3762
❤️شب تحول وسرنوشت
https://eitaa.com/abhas313/3154
https://eitaa.com/abhas313/3158
❤️اسرار اعتکاف
https://eitaa.com/abhas313/4574
❤️مجموعه مباحث معرفتی بین نمازمسجد حضرت رقیه س رمضان۱۴۴۵
https://eitaa.com/abhas313/5231
❤️نشست های معارفی با نوجوانان گفتمان انقلاب
https://eitaa.com/abhas313/5233
❤️مجموعه سخنرانی های معرفتی شب های قدررمضان۱۴۴۵
https://eitaa.com/abhas313/5232
❤️مجموعه سخنرانی های معارفی شهر تنکابن استان مازندران
https://eitaa.com/abhas313/3737
❤️مجموعه صدها سخنرانی معارفی در سیره حسینی
https://eitaa.com/abhas313/5862
💡حتما به این کانال بپویندید::👇👇
🆔@abhas313
احیاء اسلام راستین وتشکیل دولت مخفی۵_1.m4a
35.33M
🔰سلسله جلسات تاریخ اسلام
📍بررسی دوره چهارم تاریخ عصر ائمه ع
📌عصر احیاء اسلام راستین وتشکیل دولت مخفی
🔸همراه با نوجوانان مسجد صاحب الزمان عج دولت آباد
💠سرفصل های جلسه
📍بررسی دوران امامت امام رضا ع
🔸ابتلای جامعه شیعه
🔸ابتلای جهان اسلام
🔰سلسله جلسات تاریخ اسلام
📍بررسی دوره چهارم تاریخ عصر ائمه ع
📌عصر احیاء اسلام راستین وتشکیل دولت مخفی
🔸همراه با نوجوانان مسجد صاحب الزمان عج دولت آباد
🔹شنبه۲۳تیرماه۱۴۰۳
شب هشتم محرم ۱۴۰۳ امامزاده شاه حسین ع ساختارها۴_1.m4a
15.29M
شب هشتم محرم ۱۴۰۳ امامزاده قاسم ع جوان عاشورائی_1.m4a
24.28M
💠 معانی فقاهت
❖ آیت الله محمدتقی شهیدی
● فقاهت سه معنا دارد:
۱. دین شناسی و بصیرت در دین است. اختصاص به علم به فروع ندارد.
در روایت داریم أَلاَ أُخْبِرُکُمْ بِالْفَقِیهِ حَقِّ الْفَقِیهِ؟ مَنْ لَمْ یُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللّه ِوَ لَمْ یُوءْمِنْهُمْ مِنْ عَذَابِ اللّه. خب این فقیه یعنی دین شناس.
دین بالمعنی الاعم نه خصوص فقه مصطلح. آیه نفر هم ظاهرا همین است، لیتفقهوا فی الدین فقط تفقه مصطلح نیست. لیتفقهوا فی الدین یعنی دین شناس بشوند، چه در عقائد، چه در تفسیر و چه در فروع دین.
۲. علم به احکام فرعیه است اعم از اجتهاد یا تقلید
اینکه حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمود: یَا مَعْشَرَ اَلتُّجَّارِ اَلْفِقْهَ ثُمَّ اَلْمَتْجَرَ، این نه یعنی اول بروید مجتهد بشوید. بلکه، علم به احکام فرعیه پیدا کنید ولو تقلیدا.
۳. علم به احکام شرعیه است از روی اجتهاد. که مقصود از تفقه در مصطلح فقهاء همین معنای سوم است.
در تفسیر امام عسکری علیهالسلام هم هست که: فأما من کان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لأمر مولاه فللعوام أن یقلدوه. این همان معنای سوم است.
@madras_emb
▪️از همین باب و به مناسبت ایام
📜 دعوت نامه شخصی از یک فقیه
... حیف است شما نباشی
✍ بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمّ
مِنَ الحُسَینِ بنِ عَلِیٍّ إلَی الرَّجُلِ الفَقِیهِ حَبِیبِ بنِ مَظَاهِرِ الأسَدِیّ،
امّا بَعْد یا حبیبُ، فَاَنْتَ تَعْلَمُ قَرابَتَنا مِن رَسُولِ اللّه ِ وَ اَنْتَ اَعْرَفُ بِنا مِن غَیْرِکَ وَ اَنْتَ ذُو شَیْمَةٍ وَ غیرَةٍ فلا تَبْخَلْ عَلَیْنا بِنَفْسِکَ، یُجازیکَ رَسُولُ الله یَوْمَ الْقَیامَةِ.
@madras_emb
💠 فقیه که باشی، قیمت سرت هم فرق میکند
● فضيل بن زبير گوید: ميثم تمّار با حبیب بن مظاهر در محلّى كه جمعى از بنى اسد نشسته بودند سوار بر اسب، به هم رسيدند. و با يكدیگر بهطورى نزديك با هم به گفتگو پرداختند كه گردنهاى اسبانشان به هم رسيد.
● در این حال حبيب گفت:
فَكَأنّى بِشَيْخٍ أصْلَعَ ضَخْمِ الْبَطْنِ يبيعُ الْبِطّيخَ عِنْدَ دارِالرِّزْقِ، قَدْ صُلِبَ فى حُبِّ أهْلِ بَيْتِ نَبيِّهِ، وَ يبْقَرُ بَطْنُهُ عَلَى الْخَشَبَةِ.
گويا من دارم مىبينم پيرمردى را كه شكمش بر آمده و جلوى سرش مو ندارد، و كنار دار الرّزق خربزه میفروشد. او را به جرم محبّت اهل بيت پيغمبرش بر دار میزنند و شكمش را پاره میکنند.
● ميثم در پاسخش گفت:
وَ إنّى لأعْرِفُ رَجُلاً أحْمَرَ لَهُ ضَفيرَتانِ، يخْرُجُ لِنُصرَةِ ابْنِ بِنْتِ نَبيِّهِ فَيُقْتَلُ وَ يجالُ بِرَأسِهِ فى الْكوفَةِ.
و من مىشناسم مردى سرخ چهره را كه گيسوانش از دوسو بافته شده است؛ او براى يارى پسر دختر پيغمبرش خروج مىكند و كشته مىشود و سرش را در کوفه مىگردانند.
اين بگفتند و از يكدیگر جدا شدند.
اهل مجلس با هم گفتند: ما دروغگوتر از اين دو مرد كسى را نديدهايم!
● هنوز اهل مجلس از جاى خود برنخاسته بودند كه رُشيد هجرىّ به سراغ آن دو آمد و از اهل مجلس پرسيد: آن دو نفر كجا هستند؟! گفتند: از هم جدا شدند. و ما از آن دو شنيديم كه چنين و چنان مىگفتند.
رشيد گفت:
رَحِمَ اللَهُ مَيْثَمًا؛ أنْسَى: وَ يزادُ فى عَطآءِ الَّذى يجىءُ بِالرَّأسِ مِأةُ دِرْهَمٍ! ثُمَّ أدْبَرَ.
خدا ميثم را رحمت كند؛ فراموش كرد بگويد: و آن اینکه کسی که سر حبیب را میآورد، صد درهم از دیگران بیشتر جایزه میگیرد! اين بگفت و پشت كرد و بازگشت.
● آن جماعت گفتند:
هَذا وَ اللَهِ أكْذَبُهُمْ!
«سوگند به خدا اين دروغگوترين آنهاست!»
سپس گفتند كه:
وَ اللَهِ ما ذَهَبَتِ الأيّامُ وَ اللَيالى حَتَّى رَأيْنا مَيْثَمًا مَصْلوبًا عَلَى بابِ دارِ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ، وَ جىءَ بِرَأسِ حَبيبِ بْنِ مَظاهِرٍ وَ قَدْ قُتِلَ.
📚 رجال الکشّی؛ ص۷۸
@madras_emb