eitaa logo
مهدی میرزائی
565 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
424 ویدیو
565 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اعتکاف دانش آموزی برادران ویژه متوسطه اول (پایه هفتم و پایه هشتم و نهم) به همراه برنامه های متنوع: 🟢سخنرانی اساتید مختلف ✅ محفل توسل به اهل بیت علیهم السلام ✅محفل انس باقرآن ✅حلقه های علمی معرفتی ✅پذیرایی های متنوع ✅ دعا و مناجات ✅مشاوره تحصیلی ✅نشست های صمیمی و جلسات پرسش و پاسخ با اساتید حوزه و دبیران عزیز 💵⭕️مبلغ ثبت نام هزار تومان 🗓️🕘زمان: دوشنبه ۲۴ دی ماه از ساعت ٢٠:۰۰ تا اذان مغرب پنجشنبه ۲۷ دی ماه. 🕌مکان : قرچک ،منبع آب، خیابان سعدی،کوچه بوستان یکم 🆔جهت ثبت نام یا توضیح بیشتر به آیدی ذیل فقط در پیام رسان «ایتا» پیام دهید: @Mohammadhasani70 «نوجوانان و جوانان مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» ╔════════════════╗ 🆔@abna_azzahra ╚═════════════ «مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» ╔════════════════╗ 🆔@Canaletelaresanimasjed ╚═════════════
🔹حزب‌الله اینجوری پای برادریش با فلسطینی‌ها ایستاد @abhas313
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ محمد جعفری اخیرا کلیپی از جناب استاد پناهیان به دستم رسید که مطالب آن بسیار قابل تامل بود. حقیقتا قصد نقد فرمایشات ایشان را در فضای عمومی نداشتم ولی با توجه به نشر این کلیپ در کانال خود ایشان (که شائبه تقطیع بی مورد را از بین می برد) ، لازم دانستم نکاتی را در مورد مطالب مطرح شده با لحاظ احترام عرض کنم : 1. استاد پناهیان می فرمایند "این که مردم با معجزه ایمان آورده باشند، سخیف ترین حرفی است که می تواند گفته شود." حقیقتا این سخن از ایشان عجیب است. همه متکلمان و فلاسفه ما از صدر تا کنون معجزه را برای اثبات صدق نبوت می دانستند و تبیینی عقلانی از سازو کار دلالی معجزه ارائه نموده اند. خود قرآن هم معجزه را با تعابیری مانند آیه و بینه با همین نگرش مطرح می کند و لذا در برابر انکار قرآن به عنوان معجزه پیامبر، به مردمان می گوید : أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّثْلِهِ وَادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (38 یونس) یعنی اگر می گویید پیامبر دروغگوست و ادعای پیامبری او بی پایه است ، پس شما هم سوره ای به سان قرآن بیاورید . این آیه به روشنی دلالت می کند که مردم بر اساس معجزه به پیامبران ایمان می آوردند و این کاملا عقلانی است زیرا وقتی پیامبر ادعای ارتباط با ماورا و خدا را دارد باید نشانه ای از او داشته باشد که نشان از قدرت الهی باشد و دیگران از آوردن آن عاجز باشند. 2. ایشان در ادامه می فرمایند که " کسی که با معجزه ایمان آورد، با گم شدن شتر پیامبر کافر می شود" این سخن از مطلب قبلی ایشان عجیبتر است 👇👇
مقوله علم غیب پیامبر اساسا ربطی به بحث معجزه ندارد و خود پیامبر هم دایما به مردم می گفت که من ( به خودی خود) علم غیب ندارم . قُل لاَّ أَقُولُ لَكُمْ عِندِي خَزَآئِنُ اللّهِ وَلا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا يُوحَى ( آیه 50 انعام) پیامبران و امامان برای این که مردم گرفتار غلو نشوند ، گاهی از علم غیب خودشان هم که در اختیار واراده خود آنها هم بود ، استفاده نمی کردند و این اتفاقا بیشتر بعد الهی کار آنها را روشن می کرد که ما بدون اراده و الهام و وحی الهی از خود چیزی نداریم . 3. در پایان کلیپ هم نهایتا راه جایگزین برای معجزه را این می دانند که ما " باید نگاه کنیم و بفهمیم این شخص پیامبر است!! " در خوشبینانه ترین توجیه برای فرمایش ایشان، می توان گفت آقای پناهیان راه دل و فطرت را مد نظر دارند . حال سوال این جاست که مگر همه انسانها از نظر قلبی و فطری در حدی از شهود قلبی هستند که این تشخیص را بدهند ؟! بله کسانی مانند اباذر وسلمان که صفای باطن دارند، نیازمند به معجزه نیستند و با درک حضور پیامبر و استماع کلمات الهی او به شهود قلبی پی به پیامبری او می برند اما آیا همگان در این حد و سطح از معرفت هستند ؟! 4 راهکار ارائه شده ایشان ، بیشتر تنه به تفکر ایمان گرایی ( fideism ) مي زند که بر این باور است که اساسا لازم نیست دلیلی عقلی برای ایمان داشته باشید و کافی است که ایمان بیاوری تا بعد به فهم برسی! این راهکار بسیار آسیب زا و خطرناک است خصوصا که در طول تاریخ افراد بیشماری از پیروان مکاتب انحرافی، با همین شیفتگی و دلداگی بی دلیل، جذب مدعیان دروغین شده اند! به نظر جناب ایشان چه راهکاری برای قانع کردن این افراد از انحراف و گرایش قلبی بی دلیلشان وجود دارد ؟! 5.مطالب و مباحث جناب استاد پناهیان در سخنرانی هایشان در خیلی موارد بدیع و نوآورانه بوده و برای نسل جوان جهت بخش است و بنده هم به نوبه خود بهره بسیار برده ام. اما کسی اگر اندک آشنایی با رویکرد کلی ایشان داشته باشد ، به خوبی اذعان می کند که ایشان با رویکرد شناختی و عقلانی سازی دین، زاویه دارد و بیشتر روی بعد عاطفی و انگیزشی دین تاکید می نماید . از همین روست که هر از گاهی ایشان به دوره وزین و فخیم طرح ولایت موسسه امام خمینی که تاکنون بیش از صد هزار نفر فارغ التحصیل از نخبگان تا عموم جامعه را داشته و تحسین و تقدیر رهبری معظم را هم در موارد متعدد به همراه داشته است ، انتقادات صریحی دارند . در این مجال ضیق ، فرصت بحث تفصیلی نیست اما باید در ارزیابی این رویکرد گفت که سهم بعد انگیزشی، گرایشی و عاطفی و قلبی در دینداری امری روشن است اما قطعا وقتی دین و دینداری می تواند قوام و استحکام یابد که با نگرش معرفتی بنیادین همراه باشد و الا در طوفان افکار انحرافی و ابتلائات ، انگیزشهای دیگری هم به دل و جان انسانها رخنه می کند که ایمان آنها را متزلزل نموده و دل آنها را به دیاری دور از عشق الهی می کشاند. فعلا همین بس باشد تا وقتی دگر! 🆔@mjafari_ir
🚨مسجد مثل کلیسا نیست... مسجد وقتی در آن نماز بر‌پا می شده است تکلیف معین میکرده‌اند؛ جنگ‌ها از آنجا شالوده‌اش ریخته می شده است ؛تدبیر ممالک از آنجا، از مسجد شالوده‌اش ریخته می شده است. ⛔️مسجد مثل کلیسا نیست. مسجد مرکز سیاست اسلام بوده است. ✍صحیفه امام خمینی، ج ۲، ص ۳۱ پ.ن: نگذارید مسجد محل شما با انفعال نسبت به مسائل سیاسی و جبهه مقاومت تبدیل به کلیسا شود. 🕌 | عضوشوید👇 @besooye_masjede_taraz
استاد مسیح الله آصفی در سال 1343 در استان اصفهان شهرستان شهرضا دیده به جهان گشود در سال 1361 با توجه به علاقه وافری که به علوم حوزوی داشتند وارد حوزه گردیدند و در طی تحصیل از اساتید بنامی همچون میرزا جواد آقا تبریزی و ... کسب فیض نمودند و علاوه بر تحصیل به امر تدریس نیز اشتغال داشتند و در طی این مدت در مدارس مختلف حوزه از جمله مدرسه آیت الله گلپایگانی و امام رضا قم حدود 23 سال سابقه تدریس دارند از ایشان آثاری به چاپ رسیده است که در قسمت آثار قابل مشاهده می باشد 🆔@abhas31
زندگی نامه خود نوشت استاد یوسفیان👇 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1605
معرفی برخی از کتب👇 صحيفة عصمت    يوسفيان شريفي    تهران: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه - كانون انديشه جوان، 1376 (چاپ دوم: 1389) 2.    پژوهشي در عصمت معصومان    يوسفيان شريفي    تهران: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، 1377 (چاپ دوم: 1388) 3.    پرسمان عصمت    يوسفيان    قم: مركز مطالعات و پژوهش‌هاي فرهنگي حوزه، 1380 4.    خردورزي و دين‌باوري    يوسفيان شريفي    تهران: مؤسسه فرهنگي دانش و انديشه معاصر، 1379 (چاپ دوم به بعد: كانون انديشة جوان) (چاپ دوم: 1385) (چاپ چهارم: 1388) 5.    عقل و وحي    يوسفيان شريفي    تهران: پژوهشگاه فرهنگ و انديشة اسلامي، 1383 (چاپ سوم: 1385) (چاپ پنجم: 1386) 6.    نياز به دين (از چشم‌انداز امام علي)    يوسفيان    تهران: مؤسسه فرهنگي دانش و انديشة معاصر (كانون انديشة جوان)، 1381 (چاپ دوم: 1382) (چاپ ششم: 1387) 7.    كلام جديد    يوسفيان    تهران و قم: سمت و مؤسسه امام خميني. (چاپ اول: تابستان 89؛ تيراژ: 2000) (چاپ دوم: پاييز 89؛ تيراژ: 7000) (چاپ سوم: تابستان 90؛ تيراژ: 6000) (چاپ چهارم: پاييز90؛ تيراژ: 10000)  (چاپ پنجم: بهار 91؛ تيراژ: 15000) 8.    انسان، راه و راهنماشناسي    گروهي    قم: مؤسسه امام خميني، 1384 9.    درآمدي بر تاريخ فلسفة اسلامي، جلد اول    گروهي (زير نظر محمد فنايي اشكوري)    تهران و قم: سمت و مؤسسه امام خميني، ج1، 1390. 10.    مباني انديشه اسلامي2    يوسفيان    قم: دفتر نشر معارف، 1387 (چاپ ششم، 1390) (چاپ نهم، 1393؟) (چاپ دهم، تابستان 1393) (چاپ يازدهم، 1393؟) (چاپ دوازدهم، 1393؟) 11.    باورهاي ديني    گروهي    قم: مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني، 1386 12.    خرقة مي‌آلود (نگاهي به مباني شريعت‌گريزي در مكتب تصوف)    يوسفيان    قم: انتشارات كتاب طه، بهار 1390 13.    دوگانگي حقيقت از ديدگاه ابن‌رشد و ابن‌رشديان    يوسفيان    قم: مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني، 1389 14.    فلسفة تعليم و تربيت اسلامي    گروهي    تهران: مؤسسة فرهنگي مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)، 1390 (چاپ دوم: 1391) 15.    مباحثي در كلام جديد    گروهي    قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1391 16.    درآمدي بر تاريخ فلسفة اسلامي، ج2    گروهي    تهران و قم: سمت و مؤسسه امام خميني، 1392 17.    كلام اسلامي؛ شرحي بر كشف المراد    يوسفيان     
🔰 گزارش تصویری "تقدیر از شرکت کنندگان برتر ۵۰ دوره کوتاه مدت"مؤسسه امام هادی (علیه السلام) 🔻 همزمان با اختتامیه دوره تخصصی "ده شب در محضر بحارالأنوار"، از دانش پژوهان برتر شرکت کننده در ۵۰ دوره، از میان بیش از ۲۰۰۰ نفر مخاطب در روز پنج شنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ ه.ش تقدیر شد. 🔻در این مراسم رئیس هیئت مدیره مؤسسه امام هادی علیه السلام، جناب حجة الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی ضمن بیان نکاتی پیرامون شخصیت علامه مجلسی رضوان الله علیه و کتاب شریف بحارالأنوار، نسبت به اهمیت دفاع از میراث ثقلینی و معارف قرآن و عترت علیهم السلام در برابر شبهاتی که امروزه در جامعه مطرح هست، مطالبی بیان فرموده و هدف تاسیس مؤسسه و نیز برگزاری دوره های کوتاه مدت را متذکر شدند. ❖ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ❖ @emamhadi_qom @abhas313