جلوه های ادب در نهضت اباعبدالله ع.m4a
36.46M
بسم الله الرحمن الرحیم
🔺توصیف زیبای یک کانال عراقی از حاج قاسم....
نمی دانم در کدام یک از این شب های محرم باید تو را یاد کنم؛ روز مسلم ابن عقیل چون تو فرستاده ( و میهمان ما بودی) یا روز حبیب ابن مظاهر،چون تو بهترین دوست بودی؟ یا روز قاسم چون تو قاسم بودی( اسمت قاسم بود) یا روز علی اکبر چون بدنت قطعه قطعه شد یا روز عباس چون تو حامل پرچم بودی و دو دستت قطع شد؟
🔺چیزی که می دانم این است که گریه برای تو تمامی ندارد و از غیب تو حیرانیم....امسال هر وقت به عبارت"سلام بر اصحاب حسین " می رسیم تو را نیز یاد می کنیم،در محرم امسال ، در طغیان اشک عاشقان ، تأثیر شما کاملاً مشخص است....
#محرم_الحرام
#حاج_قاسم
#سردار_سلیمانی
#اخلاص
#عاشق_شهادت
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمت الله علیه)
🔸 امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
🔸 شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
🔸 شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
جلوه های ادب در نهضت اباعبدالله ع۲.m4a
29.71M
#سخنرانی_دهه_دوم
#محرم_99
❁ـجلوه های ادب در نهضت اباعبدالله عـ❁
#جلوه_های_ادب_در_نهضت_اباعبدالله_ع
#معنا_یابی_ادب
#ادب_علامه_طباطبائی
#ضرورت_یابی_ادب
#سن_تادیب
#کتاب_ادب
#سوره_ادب
#اسوه_ادب
#نامه_امام_علی_ع_به_امام_حسن_ع
#ادب_و_پرستیژ_اجتماعی
#ثمرات_ادب
#راهکارهای_تادیب
#ادب_امام_حسین_ع
#عصام_بن_مصطلق_شامی
#ادب_از_زبان_عیسی_ع
#هیات_نوجوانان_بیت_الزهراس
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹موشه شارون (متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۳۷)، مورخ و محقق اسلام شناس اسرائیلی است. برخی از مراکز علمی او را به عنوان «بزرگترین محقق خاورمیانه اسرائیلی» میشناسند.
وی در حال حاضر استاد برجسته مطالعات اسلامی و خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم است.
🔹کلیپ کوتاه بالا نشان دهنده عمق مطالعات وی درباره اسلام است.
البته ویرایش کننده های کلیپ گمان کرده اند که وی اسلام را حق و بقیه ادیان را باطل میداند. در حالی که چنین نیست. وی یک یهودی متعصب است، در حال توصیف اسلام بر اساس متون و منابع اسلامی است.
🔹برخی از آثار او:
۱. یهودیت و مسیحیت و اسلام در تعامل و تعارض، ۱۹۸۹
۲. شورش جنبههای اجتماعی و نظامی انقلاب عباسی پرچمهای سیاه از شرق، ۱۹۹۰
۳. یهودیت در متن تمدنهای متنوع، ۱۹۹۳
استاد میرباقری
⚡️ حتماً حوزهها مکلفاند که علوم مدرن را بفهمند و سخن دین را نسبت به آن ارائه کنند، ولی این کار یک قواعدی دارد. اگر درست عمل نکنیم، ممکن است خدایناکرده ما در دهههای آینده به یک فضلایی تبدیل شویم که ابزار عرفیسازی دین میشویم.
⚡️ انسان تا جزو عبادالله نشده و به فرقان دست پیدا نکرده است نباید سراغ کتب ضاله برود.
⚡️ اگر من بدون اینکه جهاز هاضمۀ خودم را تقویت کرده باشم که بتواند اطلاعات را تصفیه کند، انبوهی از اطلاعات فیلسوفان مادی را در جهاز هاضمه خودم بریزم، طبیعی است که مسموم میشوم.
⚡️ این یک انحراف خطرناک است که فرایند اصلاحات اجتماعی را براساس ادبیات مدرن تعریف کنیم و بپذیریم، و بعد بگوییم امام حسین(ع) هم همین کار را میکردند!
«من یک هشدار جدی میدهم نسبت به این انبوهخوانیهایی که از علوم انسانی و اجتماعی مدرن در حوزه دارد اتفاق میافتد. اینها کتبی هستند که انسان تا #فرقان ندارد نباید سراغشان برود. بله، اگر کسی جزو عبادالله شد و نورانی به نور هدایت الهی شد و فرقان داشت، میتواند سراغشان برود (فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ). تا به آنجا نرسیدی، «فَلْيَنْظُرِ اَلْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ»؛ آدم باید به طعام خودش نگاه کند؛ در معنای این آیه فرمود: «عِلْمُهُ اَلَّذِي يَأْخُذُهُ عَمَّنْ يَأْخُذُهُ». علمتان را ببینید از چه کسی میگیرید.
این نکته را من جدی میگویم. این کسانی که فیلسوفان دوره مدرن که دست به بدنشان بزنی باید بروی آب بکشی، این نجاست مال روحشان است که به بدن سرایت کرده است. روح کافر نجس است که جسمش نجس میشود. قرآن به ما گفته است اینقدر فاصلهگذاری کنید. حال اگر من بدون اینکه جهاز هاضمۀ خودم هم تقویت کرده باشم که بتواند آن اطلاعات را تصفیه کند، انبوهی از آن اطلاعات آنها را در جهاز هاضمه خودم ببرم، طبیعی است که مسموم میشوم.
این انبوهخوانی که بهخصوص جوانان عزیز ما، و گاهی طلبههای جوان ما، انجام میدهند، با فرقان، خیلی خوب است و آدم میداند دارد چه کار میکند. اما اگر بخوانیم تا ببینیم که حق کجاست، این اولِ خطاست. آنها حق و باطل را با هم قاطی کردهاند و قاطی کردنش اینطوری است که «كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ». اگر فرقان نباشد، یکموقعی خداینکرده ما در دهههای آینده تبدیل میشویم به یک فضلایی که ابزار #عرفیسازی_دین میشویم و دین را به نفع مفاهیم عرفی و به نفع مفاهیم مدرن و به نفع علوم مادی تغییر میدهیم و ابزار این کار میشویم.
البته حتماً حوزهها مکلفاند که بر این علوم، مُشرف بشوند و سخن دین را نسبت به آنها بفهمند و ارائه کنند؛ اصلاً اینطوری، #جامعهسازی و جامعهپردازی میشود؛ اصلاً مسئله امروز ما این است. ولی این کار یک قواعدی دارد. اینکه ما از آن طرف بیاییم و مفاهیم عرفی را بگیریم و فرایند اصلاحات اجتماعی را براساس ادبیات مدرن [تعریف کنیم و بپذیریم،] و بعد بگوییم امام حسین(ع) هم همین کار را میکردند و [بگوییم] «إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی» یعنی همین، و حضرت هم همین کار را میکرده است، این حرف، قطعاً انحراف است و انحراف خطرناکی هم هست؛ فرق نمیکند آن کسی که این انحراف را دارد خدایینکرده ملبس باشد یا نباشد. باید با قرآن و با معارف اهل بیت(ع) و با یک رفتوبرگشت مستمر بین معارف قرآن و اهل بیت(ع) بتوانیم به مفاهیم اساسی برسیم [و این امور را تحلیل کنیم.]».