eitaa logo
مهدی میرزائی
572 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
433 ویدیو
574 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 ✨جمعه های مهدوی✨ 💠برگزاری مراسم جمعه های مهدوی وحلقه‌ صالحین 🎙جلسه نکات مهدوی حجت‌الاسلام میرزایی 🌾 و سفره اطعام مهدوی 🕣جمعه ۴خرداد ماه ۱۴۰۳ 🕌 مسجد شهدای پانزده خرداد پایگاه بسیج شهدای پانزده خرداد 🌱 @masjed_shohadaye_15khordad 🆔@abhas313
📣 پذیرش حوزه‌های علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پذیرش حوزه‌های علمیه (برادران) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۱۸ خردادماه تمدید شد. ↙️ دفترچه راهنما 🌐 سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه @sotohaali
حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور مهلت ثبت نام: تا پایان خرداد ماه برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و راهنمای پذیرش به آدرس زیر مراجعه کنید: http://paziresh.whc.ir 🆔@abhas313
مهدی میرزائی
📣 پذیرش حوزه‌های علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پذیرش حوزه‌های علمیه (برادران) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰
➕برای رفقای طلبه 👇👇👇 👇👇👇👇👇👇👇 🔰آیا پزشک متخصص یا طلبه مهندس تاثیر گذار تر از یک طلبه فاضل فقیه است؟ https://eitaa.com/abhas313/3301 🔰جایگاه مطالعات جنبی در کنار دروس اصلی https://eitaa.com/abhas313/2590 🔰ورود به مراکز آموزشی وپژوهشی شهر مقدس قم پیش نیازها وراهکارها https://eitaa.com/abhas313/3425 🔰کلانترین حوزه های مطالعات اسلام شناسی در سالهای ابتدایی https://eitaa.com/abhas313/2590 🔰جریان شناسی موسسات علوم اسلامی وانسانی https://eitaa.com/abhas313/2614 🔰نهاد های متولی اسلامی سازی علوم انسانی https://eitaa.com/abhas313/2616 🔰شاخصه های کلی در برنامه ریزی https://eitaa.com/abhas313/2618 🔰چالش کنکور سراسری و ورود به حوزه https://eitaa.com/abhas313/2635 🔰تفاوت حوزه ودانشگاه دقیقا چیست؟ https://eitaa.com/abhas313/2668 🔰معیارهای به گزینی در تشتت اقوال اساتید حوزه در سیرهای مطالعاتی https://eitaa.com/abhas313/2932 🔰شاخصه ها وملاک های انتخاب استاد سطوح عالی در حوزه های علمیه https://eitaa.com/abhas313/2253 🔰استراتژی های بهره وری از زمان در مقابله با تعدد وتراکم برنامه ها در نظام جدید آموزشی در حوزه های علمیه https://eitaa.com/abhas313/2275 🔰روش برنامه ریزی طرح نگر وکارکرد نگر https://eitaa.com/abhas313/1795 🔰دو گام راهبردی در فرایند اجتهاد ؛پشتوانه علمی در پرتو نظام تقسیم بندی ونظام مندی ذهن،جولان ذهنی وتفکر نقدی https://eitaa.com/abhas313/1791 🔰نقشه فضایی نهاد دین برای نخبگان حوزوی https://eitaa.com/abhas313/2475 🔰راهبردها وتمهیدات ورود به درس خارج فقه واصول https://eitaa.com/abhas313/2138 🔰گونه های بازیابی ومرور ادبیات عرب https://eitaa.com/abhas313/2514 🔰خودشناسی علمی https://eitaa.com/abhas313/3381 🔰پیش نیازهای حیات علمی https://eitaa.com/abhas313/3380 🔰گونه های نگارش علمی https://eitaa.com/abhas313/3382 🔰مطالعات هدفمند در بستر تشتت زدایی وتمرکز گرایی https://eitaa.com/abhas313/1245 🔰منبع شناسی مطالعات تاریخ اسلام https://eitaa.com/abhas313/3372 🔰پارامترهای های مطالعه مطلوب https://eitaa.com/abhas313/3375 🔰سیر مطالعات کلامی در دوره مقدمات https://eitaa.com/abhas313/3371 🔰وزن دهی به دانش صرف https://eitaa.com/abhas313/800 🔰منبع شناسی ادبیات عرب https://eitaa.com/abhas313/1879 🔰فوائد حفظ قرآن کریم در بستر طلبگی https://eitaa.com/abhas313/1881 🔰نکته ها از ناگفته ها پیرامون کتاب صمدیه شیخ بهایی https://eitaa.com/abhas313/1853 🔰تمهیدی بر کتاب الموجز https://eitaa.com/abhas313/1545 🔰آشنایی با اصول حدیث ومنابع حدیثی https://eitaa.com/abhas313/2003 🔰افق هایی برای قطب نمای تمدن https://eitaa.com/abhas313/2112 🔰ضرورت یابی تحصیل در دوره غیر حضوری موسسه امام ره https://eitaa.com/abhas313/2610 🔰آسیب شناسی خروجی های حوزه علمیه https://eitaa.com/abhas313/2851 🔰زمینه های ورود به لمعه ومنبع شناسی متناظر با ان https://eitaa.com/abhas313/3463 🔰معرفی اجمالی مباحث علمی مجتمع فقهی ولی امر عج https://eitaa.com/abhas313/3076 🔰روش شناسی مطالعه کتاب الفوائد الصمدیه https://eitaa.com/abhas313/2520 🔰نکته هایی نو وکاربردی در شیوه های تدریس فعال در کلاس متناسب با علوم ادبی https://eitaa.com/abhas313/2185 🔰کاربردی نکات در مطالعه آثار شهید مطهری https://eitaa.com/abhas313/1388 🔰آسیب شناسی موسسه امام خمینی ره https://eitaa.com/abhas313/3309 🔰اساسی ترین رویکردهای دوره مقدمات در حوزه های علمیه https://eitaa.com/abhas313/1062 🔰روش شناسی ترسیم نمودار علمی https://eitaa.com/abhas313/1441 🔰بررسی جریانهای تحول غیر معقول وضد تحولی فقهی در نگاه مقام معظم رهبری https://eitaa.com/abhas313/1573 🔰فقاهت رهبری وحاکمیت فقه در قلمرو حکومت اسلامی https://eitaa.com/abhas313/3341 🔰لایه ها وسطوح نیازمندی به علوم اسلامی https://eitaa.com/abhas313/2056 🔰راهبرد های موثر انتقال پیام ومهندسی رفتار در مباحث تربیتی https://eitaa.com/abhas313/3484 🔰میزان فعالیت های تربیتی وفرهنگی در طول دوره تحصیل طلبگی https://eitaa.com/abhas313/3482 🔰آشنایی با مبانی ومجامع تفسیری عامه وخاصه در دو منهج تفاسیر اثری واجتهادی https://eitaa.com/abhas313/2170 🔰روش تقریر نویسی عربی https://eitaa.com/abhas313/3659 🔰راهبردهایی در عمق یابی مطالعاتی https://eitaa.com/abhas313/3925 🔰اهداف مطالعاتی ورویکرد های مورد توجه در هریک از اهداف مطالعاتی https://eitaa.com/abhas313/3927 🔰مولفه های سه گانه در نظام جامع فراگیری علم https://eitaa.com/abhas313/3983 🔰تازه بعد از اتمام سطح تصمیم بگیریم چه کنیم؟؟دو لبه مثبت ومنفی این جمله https://eitaa.com/abhas313/4048 🆔@abhas313
مهدی میرزائی
➕برای رفقای طلبه 👇👇👇 👇👇👇👇👇👇👇 🔰آیا پزشک متخصص یا طلبه مهندس تاثیر گذار تر از یک طلبه فاضل فقیه است؟
✍یادداشت های مکمل 📍امتداد اجتماعی فقه وحکمت https://eitaa.com/abhas313/3522 📍تبلیغ مرتبه اول است یعنی.... https://eitaa.com/abhas313/3635 📍تکمیل فرایند تحصیل علوم حوزوی با روی آوری به اندیشکده های حل مسأله.... https://eitaa.com/abhas313/3756 📍یه روایت تبلیغی ویه دردودل درون گفتمانی https://eitaa.com/abhas313/3742 📍کف بازار تحصیل حوزوی https://eitaa.com/abhas313/3931 📍ریشه شناسی عدم تمایل به تبلیغ در میان طلاب https://eitaa.com/abhas313/4716 📍هویت طلبگی در آیینه کتب https://eitaa.com/abhas313/955 📍محل تنفس نخبه ترین وزبده ترین نخبگان تاریخ ؛نگاهی نخبگانی به حوزه ودانش های حوزوی در عصر مدرن https://eitaa.com/abhas313/5475 📍کتابچه منشور طلبگی https://eitaa.com/abhas313/7768 📍عالمان دینی قلب تپنده تمدن معنوی👇 https://eitaa.com/abhas313/7780 📍مطالعات پیشاحوزوی عمومی https://eitaa.com/abhas313/7801 🆔@abhas313
💡تقریر هندسی ونموداری مباحث "راهبرد های موثر انتقال پیام ومهندسی رفتار در مباحث تربیتی" توسط طلبه فاضل جناب آقای ولایتی از قم https://eitaa.com/abhas313/3510 💡تقریرات سلسله جلسات روش تحصیلی موفق در حوزه توسط طلبه فاضل جناب اقای نقیب پور (از طلاب مدرسه امام خمینی تهران) https://eitaa.com/abhas313/2629 💡تقریر مختصر سلسله جلسات قطب نمای تمدن از سوی طلبه فاضل جناب اقای متین متقی (از طلاب مشهد) https://eitaa.com/abhas313/2627 💡سلسله مباحث "عناصر امید آفرینی در تحقق جامعه مطلوب آرمانی" توسط طلبه فاضل جناب آقای ولایتی از قم https://eitaa.com/abhas313/4120 🆔@abhas313
مهدی میرزائی
📣 پذیرش حوزه‌های علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پذیرش حوزه‌های علمیه (برادران) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰
قال رسول الله صلی الله علیه وآله:أشَدُّ مِن يُتْمِ اليَتيمِ الّذي انقَطَعَ عَن أبيهِ ، يُتْمُ يَتيمٍ انقَطَعَ عَن إمامِهِ و لا يَقدِرُ علَى الوُصولِ إلَيهِ ، و لا يَدري كَيفَ حُكمُهُ فيما يُبتَلى بهِ مِن شَرائعِ دِينِهِ . ألاَ فمَن كانَ مِن شِيعَتِنا عالِما بِعُلومِنا و هذا الجاهِلُ بِشَريعَتِنا المُنقَطِعُ عَن مُشاهَدَتِنا يَتيمٌ في حِجرِهِ ، ألاَ فَمَن هَداهُ و أرشَدَهُ و عَلَّمَهُ شَريعَتَنا كانَ مَعَنا في الرَّفيقِ الأعلى پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از يتيمى كسى كه پدرش را از دست داده سخت تر، يتيمى كسى است كه از امام خود بريده شده و توان دسترسى به او را ندارد و حكم مسائل دينى مورد ابتلايش را نمى داند. بدانيد كه هر كس از شيعيان ما به علوم ما آگاه باشد، اين شخصى كه به شريعت ما آگاه نيست و دسترسى به ما ندارد، [همچون] يتيمى است در دامان او. بدانيد كه هر كس او را هدايت و ارشاد كند و شريعت و احكام ما را به او بياموزد، در جمع بهشتيان برين با ما خواهد بود. [بحار الأنوار : 2/2/1.] 🆔@abhas313
مهدی میرزائی
📣 پذیرش حوزه‌های علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پذیرش حوزه‌های علمیه (برادران) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰
عنه صلى الله عليه و آله :إنّ عُلَماءَ شِيعَتِنا يُحشَرونَ فيُخلَعُ علَيهِم مِن خِلَعِ الكَراماتِ على قَدرِ كَثرَةِ عُلومِهِم و جِدِّهِم في إرشادِ عِبادِ اللّهِ ، حتّى يُخلَعَ علَى الواحِدِ مِنهُم ألفُ ألفِ خِلعَةٍ مِن نُورٍ . ثُمّ يُنادِي مُنادِي رَبِّنا عَزَّ و جلَّ : أيُّها الكافِلُونَ لأيتامِ آلِ محمّدٍ ، النّاعِشُونَ لَهُم عِندَ انقِطاعِهِم عَن آبائهِم الّذينَ هُم أئمَّتُهُم ، هؤلاءِ تَلامِذَتُكُم و الأيتامُ الّذينَ كَفَلتُموهُم و نَعَشتُموهُم ، فاخلَعوا علَيهِم (كَما خَلَعتُموهُم) خِلَعَ العُلومِ في الدُّنيا پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :علماى شيعه ما [در قيامت ]محشور مى شوند و به اندازه فراوانى علوم و كوشششان در ارشاد بندگان خدا، خلعت هاى كرامت بر آنان پوشانده مى شود، تا جايى كه بر هر يك از آنان هزار هزار خلعت نور مى پوشانند. آنگاه منادى پروردگار ما ندا مى دهد: اى سرپرستان يتيمان آل محمّد! اى كسانى كه اين يتيمان جدا از پدرانشان ـ يعنى همان امامانشان ـ را جان و نشاط بخشيديد! اينان شاگردان شما و همان يتيمانى هستند كه آنان را سرپرستى كرديد و حيات و نشاطشان بخشيديد. اينك بر آنان خلعت بپوشانيد، همان گونه كه در دنيا بر آنان خلعت علوم پوشانديد. التفسير المنسوب إلى الإمام العسكري عليه السلام : ۳۴۰/۲۱۶.
«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: بسم الله الرّحمن الرّحیم این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. 🔹جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. 🔹شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. 🔹جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. 🔹فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. 🔹بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. 🔹رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. 🔹دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. 🔹«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. 🔹سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ 🔹سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! 🔹من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. 🔹به‌جز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. 🔹درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. 🔸توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵
جملاتی مانند تو باید دکتر بشی! مهندس بشی! از کودکی در همه خانه ها پیوسته میان والدین و فرزندان دوره می شود! تا شاید شانس موفقیت و در نهایت آسایش زندگی را برایشان فراهم کند. با چنین روندی، از همان ابتدا ذهنیتی را در فرزندان خود ایجاد می کنیم که هر رشته دیگر غیر از پزشکی و مهندسی ارزش تحصیل ندارند و خوشبختی و سعادت آیندهفقط و فقط در همین دو رشته خلاصه شده است! حال آنکه جامعه غیر از پزشک و مهندس بخش های مختلفی را شامل می شود که نیازمند تخصص و دانش روز است و متاسفانه همین رویکرد می تواند از دلایل مهم عدم پیشرفت یک کشور باشد. اما نکته جالب در این میان وضعیت متفاوت نگرش به رشته های تحصیلی در کشورهای پیشرفته است. مهمترین عامل برتری کشورهای غربی قطعا علوم تجربی یا ریاضی نبوده بلکه از ابتدا تا کنون خود و جهان را توسط علوم انسانی کنترل و اداره کرده اند هر چند در ظاهر چیزی که از آنها می بینیم آثار و نتایج علوم فنی و مهندسی بوده است. ولی باید توجه داشت کارکرد، جهت گیری و حتی روش استفاده همین علوم را نیز با بهره گیری از علوم انسانی تعیین می کنند و این مهمترین دلیل موفقیت آنها در مباحثی مانند اقتصاد و سایر حوزه هاست. آنها کیفیت بالای آموزش و استاندارهای کیفی برای رشد جوامع خود را با تاکید بر علوم اجتماعی و انسانی تضمین می کنند که در نهایت به ارتقا کیفیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منتج می شود. در ابتدا وقتی که به کشورهای توسعه یافته نگاه می کنیم و استانداردهای بالای زندگی در آنها را مشاهده می کنیم در نگاه اول ریشه تمامی پیشرفت ها در صنعت، کشاورزی، اقتصاد و ... در فناوری های که دارند متجلی می شود. "آنها فناوری دارند بنابراین پیشرفته هستند!" همین تفکر برای سال ها وارد زندگی ما شده و در نیتجه آن فقط باید دکتر یا مهندس شویم تا فاصله خود را با جوامع پیشرفته کمتر کنیم! اما این سطحی ترین نگاه ممکن به اساس قضیه ای است که در ابتدای مطلب مطرح شد. برای درک بهتر موضوع نگاهی به کشور آمریکا خواهیم داشت. بررسی آمار دانشگاه های این کشور نمایانگر حضور بسیار پررنگ شهروندان آمریکایی یا آنهایی که اقامت دائم دارند در دانشکده های حقوق، اقتصاد، مدیریت و ... است حال آنکه داشکده های مهندسی و پزشکی از ملیت های متنوع از عرب گرفته تا هندی و چینی و البته هموطنان خودمان پر شده است. شاید این آمار متفاوت و البته عجیب! با توجه به استانداردهای تحصیلی "مد" شده در کشور ما، خود پاسخی برای موفقیت کشوری مانند آمریکا باشد. آنها با تقویت علوم انسانی و اجتماعی زیربنایی محکم را ایجاد کرده اند که با پشتوانه آن شاهد کشف و پیشرفت فناوری هستند. در کشور ما دانش آموزان ممتاز و باهوش حتی اگر به تحقیق و بررسی در رابطه با رشته های علوم انسانی بپردازند با مخالفت بیشتر اطرافیان خود مواجه می شوند که هوش و استعدادشان را در علوم انسانی نابود نکنند! و برای یک آینده خوب دکتر و مهندس شوند حال آنکه دانش آموزان با نمرات پایین تر را روانه علوم انسانی می کنیم تا در آینده اقتصاددان ها، مدیران و جامعه شناسان ما باشند! به نظر شما این می تواند روش مناسبی برای تضمین موفقیت یک کشور در آینده باشد؟! البته در سال های اخیر، با افزایش آگاهی های عمومی، تعداد دانش آموزان ممتازی که در رشته علوم انسانی تحصیل می کنند، رو به فزونی است. در ادامه آمار جالبی از دانشگاه های آمریکا را مشاهده می کنید که تفاوت چشمگیری میان دریافت کنندگان مدرک دکتری در رشته های علوم انسانی و آموزشی با مهندسی و پزشکی را نشان می دهد حال آنکه بیشتر دانشجویان ویزایی(خارجی) رشته های علوم تجربی و ریاضی را انتخاب کرده اند. منبع:عصر ایران 👇👇👇👇 🆔@abhas313