۲۷ بهمن ۱۴۰۱
#گزارش_خبری
✅ جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه یک اصفهان با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین مظاهری دبیر محترم ستاد استان و با حضور ائمه جماعات ، فرماندهان پایگاه های بسیج ، مسئولان شورای امر به معروف منطقه و... برگزار گردید.
#ستاد_منطقه_یک
#ستاد_امر_به_معروف_اصفهان
💠 کانال ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
۲۷ بهمن ۱۴۰۱
#گزارش_خبری
🔰برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره آموزش و پرورش
بهمن ۱۴۰۱
با حضور رییس و معاونین و حراست
و معاونت اجتماعی ستاد
👌موضوع: بررسی مسائل مربوط به آپ در حوزه تقویت مبانی دینی و معروفات
🔺ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارالمومنین کاشان
💠 کانال ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
۲۷ بهمن ۱۴۰۱
💠 #حدیث روز 💠
💎 احوالات مردم در زمان غیبت
🔻 امام محمدباقر عليهالسلام:
يَأْتى عَلَى النّاسِ زَمانٌ يَغيبُ عَنْهُمْ اِمامُهُمْ فَيا طُوبى لِلثّابِتينَ عَلى اَمْرِنا فى ذلِكَ الزَّمانِ
✳️ زمانى بر مردم میآيد كه امام و پيشواى آنان غيبت میكند؛ پس خوشا به حال كسانى كه در آن زمان بر فرمان ما استوار و ثابت قدم باشند.
📚 بحارالأنوار: ج ۵۲، ص ۱۴۵
💠 کانال ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
۲۸ بهمن ۱۴۰۱
✨﷽✨؛
🔰فاجعه جذب و گزینش ۲۵ هزار دانشجو معلم در ۱۸ روز در دولت سیزدهم
دکتر هاشمی گلپایگانی در نامه ای به رئیس جمهور،خواستار بازنگری اساسی در جذب و گزینش معلمان به خصوص دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شد.
جهت مطالعه خبر به لینک مراجعه نمایید:
https://b2n.ir/a51826
🔰این مطالبه گری دبیر ستاد امر به معروف از رئیس جمهور مربوط به تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ است.
امروز با شنیدن خبر قبح شکنی #معلم_آملی، و تعلل سازمان سنجش و وزارت علوم بیشتر از هر وقت این مطالبه #منطقی و #عقلانی دبیر ستاد امر به معروف باید مورد توجه نخبگان و دلسوزان اسلام و انقلاب قرار بگیرد.
🔺به ما بپیوندید:
💠 کانال ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
۲۸ بهمن ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰با توجه به گسترش اعتراضات مردمی نسبت به قبح شکنی #معلم_آملی در کلاس درس؛ بازخوانی نامه #دبیر_ستاد_امر_به_معروف و نهی از منکر در بحبوحه اغتشاشات در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ به رئیس جمهور حکایت از اهمیت مساله دارد.
متاسفانه این اهمال در جذب توسط سازمان سنجش و وزارت علوم مجددا در شرف تکرار است که اصلا جای مداهنه و چشم پوشی نیست.
بخش هایی از این نامه به قرار زیر است.
🔸در هرکشوری جایگاه انسان ساز و اهمیت کار معلمان بر کسی پوشیده نیست و معلم عهده دار پرورش نسل آینده است.
🔸در جمهوری اسلامی، دانشگاه فرهنگیان محوری ترین نقش را در این رسالت مهم برعهده دارد. در اساسنامه این دانشگاه، تعليم و تربيت دانشجو معلمان و مديران و كارشناساني با شايستگيهاي اخلاقي، اعتقادي، انقلابي، تخصصي و حرفهاي و مسلط بر مباني و شيوههاي تربيت اسلامي، در طراز جمهوري اسلامي ايران مورد تاکید قرار گرفته است.
🔸با این توصیف های بی بدیل متأسفانه در پذیرش دانشجویان و معلمان آینده کشور در دانشگاه راهبردی فرهنگیان به دلیل ضعف ساختار، کمبود معلم و فشارهای سیاسی، در مدت بسیار کوتاهی حدود ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم انتخاب و به ساختار وارد می شوند و به همین خاطر در بسیاری از واحدها جذب و گزینش بی اثر و حتی صددرصدی داوطلبان صورت خواهدگرفت.
🔸یعنی فردی که می خواهد سی سال بر ذهن و روح و روان فرزندانمان تاثیرگذار باشد به بهانه کمبود فرصت بدون اعمال ضوابط جدی، پذیرش می شود.
🔸این نحوه جذب و گزینش قطعا با فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان، اصل تعلیم و تربیت، تاکیدهای مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اساسنامه دانشگاه در تضاد و تعارض است.
🔸«اتخاذ سیاستهای مناسب برای ارتقای شیوههای جذب، تربیت و نگهداشت معلمان در آموزش و پرورش» از راهبردهای کلان سند تحول بنیادین آموزشوپرورش است و انتخاب معلم مسئله کوچک و کم اهمیتی نیست که باری به هرجهت حدود 25 هزار نفر با عجله و بدون اعتنا به تحقق ضوابط، سر کلاس فرستاده شوند. باید این قشر از بین بهترین ها و برترین های جامعه و معتقدان واقعی به اصول و ارزش های دینی و مبانی والای انقلاب اسلامی انتخاب شوند.
🔸رهبر حکیم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان، از عرصه تربیت نیروی انسانی والا، با همت و رشید و شجاع به دلیل آنکه عده ای دقیقا می خواهند عکس آن تحقق پیدا بکند، به جنگ تعبیر می کنند، آیا با این نحوه جذب دانشجو معلم و معلم عملا در این نبرد همه جانبه یک پیش باخته نیستیم؟!
🔸ما از کم کاری دولت قبل در زمینه جذب معلمان و مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان خسران فراوانی دیده ایم ولی نباید این دولت در همان مسیری که دولت قبل ریل گذاری کرده، ادامه مسیر بدهد.
🔸این عرصه جای عذرتراشی و احاله دادن مشکلات به دولت قبل نیست؛ نباید سرمایه اجتماعی حاصل از یک نسل در بی تدبیری چگونگی پذیرش معلمان دانشگاه فرهنگیان تضییع شود.
🔸اگر امروز مسائلی چون عفاف و حجاب با مشکل جدی مواجه شده سهم به سزای آن به خاطر بی توجهی به فرآیند آموزش و پرورش به خصوص جذب معلمانی است که در این تهاجم فرهنگی توانایی فرهنگ سازی را برای دانش آموزان ما نداشته اند به همین خاطر استخدام معلمان شایسته، مسئله زیربنایی در پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی است.
💠به مصداق امر به معروف و نهی از منکر و در جهت تحقق عدالت آموزشی از حضرتعالی که به حمدالله فرد دغدغه مندی در این حوزه هستید انتظار می رود:
🔰در نحوه جذب و گزینش معلمان به خصوص دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بازنگری اساسی صورت گرفته و فرآیند جذب دانشجو معلمان به صورت نیمه متمرکز، جدی گرفته شود و به راهبرد کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی« اتخاذ تدابیر مناسب جهت جذب، تربیت و بکارگیری نیروی انسانی شایسته و متعهد و عامل به رعایت حیا، عفاف و پوشش مناسب» دقیقا عمل شود.
🔰برای انتخاب معلم مطلوب با توجه به تراکم دانش آموختگان و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، می توان بهترین های سایر دانشگاه ها را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان گلچین کرد و رتبه پذیرش دانشجو معلم را به مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ارتقاء داد و حداقل اینکه برترین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه های دیگر را جذب دانشگاه فرهنگیان کرد.»
۲۸ بهمن ۱۴۰۱
🔰#حرف_حساب
🔴 نگذارید این گره با دندان باز شود
گره بدحجابی و بی حجابی این روزها با دست قابل بازشدن است؛ اگر با هر بهانه و توجیهی دست روی دست بگذاریم، کار به جایی می رسد که باید با دندان باز کنیم و معلوم هم نیست تا چه اندازه توفیق به دست آوریم❓
مسئولین نگذارند کار به آنجا برسد؛ زیرا در آن موقع باید به مراتب هزینه بیشتری نسبت به الآن داده شود!
🔰طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف که از یک سال پیش تدوین شده است مصداق بارزی است از باز کرده گره موضوع حجاب با دست و بدون هیچ تنش اجتماعی.
🔻جهت مطالعه طرح جامع به سایت ستاد مراجعه نمایید.
Www.setad-abm.ir
📌ما را دنبال کنید؛
💠 کانال ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان
🌐 @isfsetad
۲۸ بهمن ۱۴۰۱