eitaa logo
‌ستاد امر به معروف | قم
2.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
69 فایل
کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم 📍آدرس: بلوار جمهوری- کوچه ۱۸- پلاک ۳۴ 📝روابط عمومی ستاد @setad_qom_1402 ارتباط با دبیر ستاد: @admin_karbasi ☎️ تلفن: 02532920970
مشاهده در ایتا
دانلود
امر به معروف و نهی از منکر یکی از کارآمدترین شیوه‌های تعامل اجتماعی 🔹 اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن شود، معلوم خواهد شد یکی از نوترین، شیرین ترین، کارآمد ترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است. ◾️هفته احیاء ، امر به معروف و نهی از منکر ☫) ستاد استان قـم | @setad_abm_qom
15.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔹 جایگاه «امر به معروف و نهی از منکر» در دین و چگونگی تعالی جامعه با احیای این دو فریضه مهم - حجت‌الاسلام کرباسی یکشنبه ۲۴ تیر / شبکه استانی نـور ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom
احکام مداحی و سوگواری 📃 سوال: آیا به کار بردن لفظ «حوسین» یا «سین» به جای «حسین» جایز است؟ جواب: عزاداری خامس آل عبا علیه السلام از مهم ترین شعائر دینی است؛ ولی باید از سخنان و اشعاری که متناسب با عزاداران اهل بیت علیهم السلام نیست، جدا خودداری شود؛ زیرا حضرت سیدالشهدا علیه السلام از این گونه امور بیزار است. 📓 استفتاء پیامکی، آیت الله مکارم، ۱۳۹۴/۵/۶ ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔹 وظیفه و جایگاه «ستاد امر به معروف و نهی از منکر» چیست و رویکرد در پر رنگ کردن نقش مردم و استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و دستگاه ‌ها در پیش برد اهداف این ستاد چیست؟ - حجت‌الاسلام کرباسی یکشنبه ۲۴ تیر / شبکه استانی نـور ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
69.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️طبقه بندی خواص از نگاه رهبر معظم انقلاب حتما بشنوید و دیگران را نیز دعوت کنید بشنوند ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom
‌‌ ▪️ حادثه عاشورا را یک بار به چشم یک مصیبت نگاه میكنید و ما هرگز آنرا نفی نمیكنیم، بلكه اثبات میكنیم، خیلی هم برای ما برکات داشته؛ آن جنبه عاطفی قضیّه است. - یک بار هم به چشم زنده شدن اسلامی که داشت میمرد، به وسیله این خون و به وسیله شهادت. وقتی به این دید نگاه میكنید، اصلاً یادتان میرود که یک فاجعه انجام گرفته؛ اصلاً یادتان میرود که مثل امام حسین کشته شده، از دنیا رفته؛ چون آن یک شخصی به قدری جنبه مثبت بزرگی است که همه این جنبه های منفی قضیه را میپوشاند. » و این همان حرف ابن طاووس در لهوف است که میگوید اگر نه این بود که این سوزها و دردها و مصیبتها وجود داشت، ما در روز عاشورا لباس نو میپوشیدیم و آن را یكی از عیدهای خودمان اعلام میكردیم چرا که شهادت اباعبدالله موجب شد! ● امام خامنه‌ای/ ۱ خرداد ۶۱ ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom
‌‌ إنالله و إنا إلیه راجعون! آجـرک الله یاصاحب‌الزّمان ◼️«أعظَمَ اللهُ اُجورَنا و اجوركم بمُصابِنا بِالحُسَینِ وَ جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ علیهم السلام» ☫) ستاد استان قـم | @abm_qom