eitaa logo
رسانه تخصصی سواد رسانه‌ای
182 دنبال‌کننده
356 عکس
238 ویدیو
3 فایل
«رسانه تخصصی سواد رسانه ای» 🆔 @abm_savadresaneh از آنچه که دارید استفاده کنید... **سواد رسانه راه مقابله با هجو های امپراطور رسانه** 🗺️💻🌍تبادل و تبلیغات @adminabmrazavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍ پيامبر خدا صلى‏ الله‏ عليه ‏و‏آله: غافل‏ترين مردم كسى است كه از دگرگونى دنيا از حالى به حال ديگر پند نگيرد. 📚 بحارالأنوار، ج۷۷،ص ۱۱۴ 🏴 به کانال آموزشی سواد رسانه «لسان رضوی» بپیوندید 👇 🔖https://eitaa.com/lesane_razavi
🔸 یکی از مفاهیم اساسی در فهم سواد رسانه ای پنج گانه سواد رسانه هست. 1️⃣ قالب 2️⃣ محتوا(پیام) 3️⃣ فرستنده 4️⃣ مخاطب 5️⃣ فرهنگ که در اینجا به صورت مختصر به هر کدوم یک نگاه مختصر داریم. 🔆 اول از همه خود قالب رسانه هست. رسانه یک قالب ساختگی داره، یعنی همون جوری که یک ساختمون از ترکیب قسمت های مختلفی (مثل تیرآهن، آجر، شیشه، چوب و ...) ساخته می شود رسانه هم از ترکیب کلمات و تصاویر و فیلم و صوت و ... ساخته می شود. پس این جوری هست که کانال ها و قالب های مختلف توضیع پیام ها در رسانه ساخته می شود. 🔸 دوم هم بحث محتوا و پیام ها است. خوب قبلا در این مورد صحبت کردیم و فقط در اینجا یک موروری می کنیم. قالب پیام ها به سه دسته تقسیم می شود : 🔹 فرامتن(پیام هایی که فرد بر اساس فرهنگ و شخصیت و برداشت شخصی به آن ها می رسد) 🔹 متن(پیام آشکار محتوا) 🔹 زیر متن(پیام های پنهان متن) 🏴 به کانال آموزشی سواد رسانه «لسان رضوی» بپیوندید 👇 🔖https://eitaa.com/lesane_razavi
3⃣سومین مفهوم مهم و اساسی بحث فرستنده یا مولف پیام هست. همه ی ما قبول داریم که همه پیام ها در قالب های مختلف رسانه ای تا اینجا تشکیل می شوند با ویژگی مختلف ولی همه ی پیام ها دارای یک ویژگی یکسان هستند و این ویژگی فقط و فقط یک چیز هست و اونم اهداف و منافع منتشر کننده پیام هست.(حتی همین الان هم که شما دارین این متن رو می خونین ما هم یکسری اهداف مشخص از انتشار این پیام ها داریم اونم افزایش سواد رسانه ای و سایبری شما است). پس متوجه می شویم که چرا اهمیت دارد که چه کسی و با چه هدفی دارد پیام منتشر می کند. 4⃣مخاطب ها: معمولا مخاطب های مختلف محتوا های مورد نیاز خودشون رو از بین رسانه ها گزینش می کنند. پس اینجا به چند نکته بسیار مهم بر می خوریم : اولا اینکه افراد منتشر کننده پیام باید مخاطب های خودشون رو به طور دقیق شناسایی کنند. دوما باید این نکته رو بدونن که برداشت های مخاطبین لزوما با یکدیگر یکسان نیست. خوب در نتیجه اینجاست که جنسیت، سن و سال، موقعیت مکانی و عناصر مختلف بر پیام تاثیر می گذارد که در مورد بعدی در موردش صحبت می کنیم. 5⃣ و در نهایت آخرین مفهوم اساسی در فهم سواد رسانه ای این توجه به فرهنگ هستش. چرا که در یک جامعه ارزش و دیدگاه افراد به مسائل درون آن جامعه نسبت با افراد جامعه های دیگر مختلف هست. برای مثال : اگر ما یک محتوایی رو برای ماه رمضان درست کنیم و این محتوا به دست فردی که مسلمان نیست برسد، برای این فرد اینکه ما چندین ساعت چیزی نمی خوریم ولی باز در یک بازه شروع به خوردن غذا می کنیم چیزی عجیب هست. چرا؟؟؟ چون که در فرهنگ ما و دین ما ما مسئله ای به نام روزه و ماه رمضان آشنایی داریم و یکی از کار هایی است که در دین ما انجام آن لزوم دارد ولی برای یک فرد غیر مسلمان هیچ توجیهی ندارد. 🏴 به کانال آموزشی سواد رسانه «لسان رضوی» بپیوندید 👇 🔖https://eitaa.com/lesane_razavi
🏴 به کانال آموزشی سواد رسانه «لسان رضوی» بپیوندید 👇 🔖https://eitaa.com/lesane_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 امام حسن عسکری علیه السلام: 🔸 هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است. (کمال الدین، ص ۴۰۹، ح ۹) 🏴 به کانال آموزشی سواد رسانه «لسان رضوی» بپیوندید 👇 🔖https://eitaa.com/lesane_razavi
🚩سبک زندگی ما، نشان دهنده هویت ماست. 🛑مراقب باشیم که رسانه‌ها هویت ما را دگرگون نکنند! 🏴 به کانال آموزشی سواد رسانه «لسان رضوی» بپیوندید 👇 🔖https://eitaa.com/lesane_razavi