eitaa logo
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه
345 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
724 ویدیو
18 فایل
🔷امام خامنه‌ای: امر به معروف و نهی از منکر، در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است؛ بِها تُقامُ الفَرائِض.۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه اجتماعی: @ahmad4242 ناظرین : @YA_MAHDI_NAZER گزارشات مردمی: @Ammar_setad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید دلها قانع بشود! کتاب جهاد تبیین امام خامنه‌ای 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
✨﷽✨؛ 🔰معرفی کتاب: شیوه های امر به معروف و نهی از منکر در مکتب معصومین(علیهم السلام) 🔸نویسنده:سرکارخانم مهدیه خسروی 🔸 این کتاب در سال ۱۳۹۰ توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به چاپ رسیده است و سرفصلهای زیر در آن مطرح شده است: 💠 شیوه‌های گفتاری: 🔻گفتگوی دوجانبه 🔻تحریک عواطف 🔻اقناع با دلیل 🔻پندار و اندرز 🔻تهدید 🔻انذار و .... 💠شیوه‌های رفتاری: 🔸برخورد ملایم و ارام 🔸برخود تند و شدید 🔸اعتراض 🔸استفاده از واسطه موثر 🔸ریشه یابی و علت شناسی 🔸توجه به ظرفیت افراد 🔸تکریم شخصیت و... 💠الگوگیری از شیوه معصومین برای شرایط فعلی 🔹حساسیت در مقابل تخلف از ارزشها و احکام دینی 🔹پرهیز از سرزنش و تصریح به گناه 🔹رعایت حساسیتهای فکری و شخصیتی مخاطب 🔹ایجاد زمینه مناسب و... 💠بخشی از مقدمه: در حالی که در موضوعات بی اهمیت یا کم اهمیت کتابها و مقالات مفصل و پی در پی نوشته می‌شود، درباره این فریضه حساس، ظریف و مربوط به لحظه لحظه زندگی امروز و فردا و فرداها، کمتر سخن گفته و کتاب و مقاله نوشته می‌شود و به شرایط و شیوه‌های پیاده کردن آن در جهان امروز که به حق آن را جهان تبلیغ و امواج نام نهاده اند توجه بسیار اندکی می‌شود. بنابراین لازم است مبحث شیوه های امر به معروف و نهی از منکر به طور دقیق و تخصصی، مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به نتایج منطقی در این خصوص دست یافت. 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
🔻خیال‌بافی‌ِ جناب قالیباف(۱): حاج‌قاسمِ لیبرال 🖊استاد مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پاره‌ای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافته‌اند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، نشأت‌گرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدال‌گرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأی‌ساز» و «مقبولیّت‌آفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراین‌میان، برخی گروه‌ها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و می‌خواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایه‌نشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالی‌باف و یاران و مشاورانش این جهت‌گیری را برگزیدند. ۲. اینک به‌روشنی می‌دانیم که قالی‌باف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّت‌زده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظه‌های حسّاس، شکننده است. کافی‌ست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراین‌حال، او سر از پا نخواهد شناخت و بی‌محاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را هم‌داستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیم‌گری فضای مجازی» یا «بی‌عملی نسبت به حجاب». بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را به‌کار برد. ۳. این‌بار، او و دیگران از «حاج‌قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفته‌اند و در جهت «چهره‌پردازیِ لیبرال» از حاج‌قاسم کوشیده‌اند. امّا واقعیّت تفکّر حاج‌قاسم، آن چند جملۀ بریده‌شده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرض‌ورزانه، تأمّل کنیم که حاج‌قاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزب‌اللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از توده‌ها» و «گسستگی از خُرده‌فرهنگ‌های متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند: «باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بی‌حجاب است دیگر چه کسی را می‌خواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزب‌اللهی با کسی‌که دینش ضعیف‌تر است موضوعیّت دارد... این‌که فقط رابطۀ حزب‌اللهی با حزب‌اللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذب‌کردن به میان مردم برویم.» این گفته‌های او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویش‌بسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعت‌های خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگری‌های فرهنگی» بروند. این دیگری‌ها، دچار «ضعف در دین‌داری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاج‌قاسم، «نسبی‌اندیشانه» قضاوت نمی‌کنند و نمی‌گوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» می‌کند. ۴. حاج‌قاسم در جای دیگری می‌گوید: «نباید به‌عنوان مسئول و به بهانۀ رقابت‌های انتخاباتی، بر محفوظ‌ماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بی‌توجّه؛ چنان‌که کسی جرأت نکند در جامعه، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علف‌های هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.» حاج‌قاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی: اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان می‌دهد که دچار «نسبی‌گرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزش‌ها‌ی شرعی به سلایق‌ فرهنگی نیست؛ ثانیاً، ارزش‌ها - و از جمله حجاب - را جزو «مسأله‌های اصلی» می‌شمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره می‌کند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار می‌دهد؛ ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزش‌ها باور دارد، چون می‌گوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیب‌های اجتماعی – یا همان «علف‌های هرز» – جامعه را آلوده کنند. رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمی‌شمارد. خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصی‌انگاریِ کنش‌های عمومی» نشود. بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاج‌قاسم، آغشته به تحریف است. 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
۱. این سخن یعنی همان "حجاب اختیاری". روشن است که وقتی او "آموزش اجباری" را ملامت می‌کند، "حجاب اجباری" را نیز نفی می‌کند. ۲. و این برچسب "اجباری" را بی‌پروا از "جریان ضدّانقلاب" وام می‌گیرد برای تخریب "جریان انقلاب". ۳. یعنی شما به‌عنوان یک مسلمان، می‌توانید دیگران را به حجاب "توصیه" کنید، ولی نباید حجاب به‌عنوان یک حکم شرعی – به تعبیر جدیدِ رهبر انقلاب - "قانون" باشد. حاکمیّت در این باره باید "بی‌طرف" و "تماشاچی" باشد. بنابراین، "دولت اسلامی"، همان "دولت سکولار" است که در ارزش‌ها دخالت نمی‌کند و ارزش‌ها را به "مردم" واگذار می‌کند و خودش فقط‌وفقط، سرگرم اقتصاد است. همین اندازه کافی است. تصوّر نیروهای قالیبافی از "دولت اسلامی"، این‌چنین است. دولتِ ماهیّتاً سکولار و ظاهراً ریش‌دار. ۴. و تلخ و خطرناک این‌که چنین دیدگاه سکولاریستی‌ای را به رهبر انقلاب نیز نسبت می‌دهند! این در حالی است که رهبر انقلاب، بارها تصریح کرده است که حکومت اسلامی نسبت به ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و هویّت و سبک زندگی، "مسئولیّتِ مستقیمِ ایجابی و سلبی" دارد، بلکه مهم‌ترین رسالت دولت اسلامی، همین است که در کنار فراهم‌آوردن معیشت، زمینه را برای "کمالِ معنوی" و "سعادت اُخرویِ" مردم فراهم کند. ۵. رهبر انقلاب به "ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‎‌ازمنکر" می‌گوید که شما "ستاد" باشید و "مردم" به‌عنوان عاملان عرصۀ عمومی و خودجوش، و "بسیج" به‌عنوان عاملان عرصۀ رسمی و حاکمیّتی، در "صف" قرار بگیرند. ۶. جریان قالیباف و خود او در حال تفسیربه‌رأیِ تفکّرِ آیت‌الله خامنه‌ای است. 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ✅ تمدن رضاخانی... 🔻انتشار به مناسبت. ۱۷‌دی، اجرای فرمان کشف حجاب به دستور رضا شاه. 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 | عذری که پذیرفته نیست! 🌿 اغتشاشگرِ دستگیر شده بهانه می‌آورد که دوستم مرا فریب داد، قرآن پاسخ می‌دهد: «يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلاً لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي» ای وای، کاش من فلانی را [که سبب بدبختی من شد] به دوستی نمی‌گرفتم، رفاقت او مرا از پیروی قرآن، پس از آنکه به من رسید، محروم ساخت و گمراه گردانید. 📚 فرقان، 28_29. 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
13880715_6297_128k.mp3
1.61M
🔹در زندگىِ پیچیده‌ی اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمیشود حرکت کرد. جوان‌ها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند. ▪️بیانات در دیدار عمومی مردم چالوس و نوشهر ۱۳۸۸/۰۷/۱۵ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
👓 تجمع پرشور علماء، روحانیون و مردم‌ قم در اعتراض به توهین شنیع فرانسه به مرجعیت و روحانیت 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh