eitaa logo
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه
344 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
782 ویدیو
20 فایل
🔷امام خامنه‌ای: امر به معروف و نهی از منکر، در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است؛ بِها تُقامُ الفَرائِض.۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه دبیرستاد: @ahmad4242 ناظرین : @YA_MAHDI_NAZER گزارشات مردمی: @Ammar_setad
مشاهده در ایتا
دانلود
3.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | کتابهای شرح حال همسرهای شهدا را بخوانید 🔺 بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»: حاشیه‌ای بر موضع‌گیری اخیر رهبر انقلاب 🖊 جناب استاد دکتر مهدی جمشیدی ۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر این‌که حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان می‌کنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون می‌توان قانون را «تغییر» داد، می‌توان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسان‌هاست و اگر نظر جمعیِ انسان‌ها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاین‌رو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آن‌که «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیل‌شدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدای‌متعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبهه‌دار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب». ۲. نباید کسانی‌که حجاب را «به‌طور کامل» رعایت نمیکنند به «بی‌دینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالی‌که بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از این‌جور خانم‌ها بودند و اشک می‌ریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودمان‌اند. در مراسم ماه رمضان که عکس‌هایش را برای من می‌آورند، اشک می‌ریزند؛ من حسرت میخورم به آن‌جور اشک‌ریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمی‌شود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»‌هایی داریم که باید نقص‌ها را «برطرف» کنیم و هرچه می‌توانیم برطرف کنیم بهتر است.‌(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی‌ را که «حجاب کامل» ندارند، «بی‌دین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایت‌نکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزه‌جویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده می‌کنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت می‌کنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالی‌که اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین می‌کردند. در واقع، دین‌داری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دین‌گریزی» و «انقلاب‌ستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهم‌ساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بی‌تفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیل‌کردن امربه‎‌معروف و نهی‌ازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعه‌ای از ضعف‌های اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمی‌توان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارج‌شدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعی‌شان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون». ۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همین‌هایی که «حجاب نیمه‌کاره» دارند، به‌کلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمه‌کاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ به‌صورتی که «کشف حجاب» به‌عنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاین‌رو، زنانِ دارای «حجاب نیمه‌کاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شده‌اند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمه‌کاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که به‌کلّی «کشف حجاب» کرده‌اند. 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سالروز سلام الله علیها و تکریم مادران و همسران شهدا🖤😔 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 چرا با منظومه فکری مقام معظم رهبری آشنا شویم❓ 📣 حاج قاسم سلیمانی پاسخ می دهد... 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه
🎥 سالروز #وفات_حضرت_ام_البنین سلام الله علیها و تکریم مادران و همسران شهدا🖤😔 #بی_تفاوت_نباشیم #آمر
🏴 سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) تسلیت باد. 🔰 روز تکریم مادران و همسران شهدا 🔸مقام معظم رهبری: بعضی ها، سه یا چهار فرزندشان به شهادت رسیدند. این چه نیرویی است به زنی که فرزند خودش را عاشقانه دوست میدارد، آنچنان قوتی می بخشد که در مقابل شهادت فرزند یا فرزندانش چنین قدرتی را از خودشان نشان می دهند؟ این، از ایمان است... 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
🏴 سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) تسلیت باد. 🔰 روز تکریم مادران و همسران شهدا 🔸مقام معظم رهبری: کار مادری که جوان خودش را، دسته گل خودش را که با آن محبت مادرانه به ثمر رسانده، به طرف میدان جنگ می فرستد، از کار آن جوان اگر بزرگتر نباشد، کوچکتر نیست، این حرکت زنانه حرکت زینب گون در انقلاب ما بود. 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید دلها قانع بشود! کتاب جهاد تبیین امام خامنه‌ای 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh
✨﷽✨؛ 🔰معرفی کتاب: شیوه های امر به معروف و نهی از منکر در مکتب معصومین(علیهم السلام) 🔸نویسنده:سرکارخانم مهدیه خسروی 🔸 این کتاب در سال ۱۳۹۰ توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به چاپ رسیده است و سرفصلهای زیر در آن مطرح شده است: 💠 شیوه‌های گفتاری: 🔻گفتگوی دوجانبه 🔻تحریک عواطف 🔻اقناع با دلیل 🔻پندار و اندرز 🔻تهدید 🔻انذار و .... 💠شیوه‌های رفتاری: 🔸برخورد ملایم و ارام 🔸برخود تند و شدید 🔸اعتراض 🔸استفاده از واسطه موثر 🔸ریشه یابی و علت شناسی 🔸توجه به ظرفیت افراد 🔸تکریم شخصیت و... 💠الگوگیری از شیوه معصومین برای شرایط فعلی 🔹حساسیت در مقابل تخلف از ارزشها و احکام دینی 🔹پرهیز از سرزنش و تصریح به گناه 🔹رعایت حساسیتهای فکری و شخصیتی مخاطب 🔹ایجاد زمینه مناسب و... 💠بخشی از مقدمه: در حالی که در موضوعات بی اهمیت یا کم اهمیت کتابها و مقالات مفصل و پی در پی نوشته می‌شود، درباره این فریضه حساس، ظریف و مربوط به لحظه لحظه زندگی امروز و فردا و فرداها، کمتر سخن گفته و کتاب و مقاله نوشته می‌شود و به شرایط و شیوه‌های پیاده کردن آن در جهان امروز که به حق آن را جهان تبلیغ و امواج نام نهاده اند توجه بسیار اندکی می‌شود. بنابراین لازم است مبحث شیوه های امر به معروف و نهی از منکر به طور دقیق و تخصصی، مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان به نتایج منطقی در این خصوص دست یافت. 🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید: 💠ایتا: @Setad_abm_saveh