۱. این سخن یعنی همان "حجاب اختیاری". روشن است که وقتی او "آموزش اجباری" را ملامت میکند، "حجاب اجباری" را نیز نفی میکند.
۲. و این برچسب "اجباری" را بیپروا از "جریان ضدّانقلاب" وام میگیرد برای تخریب "جریان انقلاب".
۳. یعنی شما بهعنوان یک مسلمان، میتوانید دیگران را به حجاب "توصیه" کنید، ولی نباید حجاب بهعنوان یک حکم شرعی – به تعبیر جدیدِ رهبر انقلاب - "قانون" باشد. حاکمیّت در این باره باید "بیطرف" و "تماشاچی" باشد. بنابراین، "دولت اسلامی"، همان "دولت سکولار" است که در ارزشها دخالت نمیکند و ارزشها را به "مردم" واگذار میکند و خودش فقطوفقط، سرگرم اقتصاد است. همین اندازه کافی است. تصوّر نیروهای قالیبافی از "دولت اسلامی"، اینچنین است. دولتِ ماهیّتاً سکولار و ظاهراً ریشدار.
۴. و تلخ و خطرناک اینکه چنین دیدگاه سکولاریستیای را به رهبر انقلاب نیز نسبت میدهند! این در حالی است که رهبر انقلاب، بارها تصریح کرده است که حکومت اسلامی نسبت به ارزشها و فرهنگ اسلامی و هویّت و سبک زندگی، "مسئولیّتِ مستقیمِ ایجابی و سلبی" دارد، بلکه مهمترین رسالت دولت اسلامی، همین است که در کنار فراهمآوردن معیشت، زمینه را برای "کمالِ معنوی" و "سعادت اُخرویِ" مردم فراهم کند.
۵. رهبر انقلاب به "ستاد احیای امربهمعروف و نهیازمنکر" میگوید که شما "ستاد" باشید و "مردم" بهعنوان عاملان عرصۀ عمومی و خودجوش، و "بسیج" بهعنوان عاملان عرصۀ رسمی و حاکمیّتی، در "صف" قرار بگیرند.
۶. جریان قالیباف و خود او در حال تفسیربهرأیِ تفکّرِ آیتالله خامنهای است.
#استاد_مهدی_جمشیدی
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️#موشن_گرافی
✅ تمدن رضاخانی...
🔻انتشار به مناسبت.
۱۷دی، اجرای فرمان کشف حجاب به دستور رضا شاه.
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید:
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
💢 | عذری که پذیرفته نیست!
🌿 اغتشاشگرِ دستگیر شده بهانه میآورد که دوستم مرا فریب داد، قرآن پاسخ میدهد: «يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلاً لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي»
ای وای، کاش من فلانی را [که سبب بدبختی من شد] به دوستی نمیگرفتم، رفاقت او مرا از پیروی قرآن، پس از آنکه به من رسید، محروم ساخت و گمراه گردانید.
📚 فرقان، 28_29.
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید:
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
Khamenei.ir13880715_6297_128k.mp3
زمان:
حجم:
1.61M
🔹در زندگىِ پیچیدهی اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمیشود حرکت کرد. جوانها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند.
▪️بیانات در دیدار عمومی مردم چالوس و نوشهر
۱۳۸۸/۰۷/۱۵
#بصیرت
#بصیرتافزایی
#امام_خامنهای
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید:
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
#حاج_قاسم_وصیتنامه
#ولایت_فقیه
#مرجعیت
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید:
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
👓 تجمع پرشور علماء، روحانیون و مردم قم در اعتراض به توهین شنیع فرانسه به مرجعیت و روحانیت
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید:
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف(۱): حاجقاسمِ لیبرال 🖊استاد مهدی جمشیدی ۱. واقعیّت این است پارهای
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف (۲):
پیش به سوی سوپر لیبرالیسم
🖊استاد مهدی جمشیدی
۱. روشن است که جناب قالیباف یک «متفکّر» یا «محقّق» نیست که «گفتگوی معرفتی» با او معنا داشته باشد، بلکه یک مدیر اجرایی و عملیاتی است، امّا اینکه او در قدرت است و اطرافیانی دارد که نجواهای لیبرالیستی به گوش او میخوانند، یک خطر جدّی است. همانطورکه جریان اصلاحات و اعتدال، از انقلاب و امام خمینی– به تعبیر رهبر انقلاب - «روایت لیبرالی» ارائه دادند؛ چنانچه ایشان را نیز به حال خویش وابنهیم، چهبسا با شدّت بیشتری همین مسیر را طی کند و باز هم تفکّر رهبر انقلاب و حاجقاسم تحریف و تفسیربهرأی کند. ازاینرو، بیپروا از برچسب ناروای «سوپرانقلابیبودن» – که رهبر انقلاب آن را دربارۀ جریان چپ که در دهۀ نخست انقلاب، رفتارها و برخوردهای نامشروع داشت بهکار بردند، نه دربارۀ نیروهای انقلابیِ کنونی – به روشنگری و گفتمانسازی و تبیینگری ادامه میدهیم.
۲. رهبر معظّم انقلاب در سخنرانی خویش تصریح کردند که حجاب، یک «ضرورت/ لزوم/ واجبِ شرعیِ غیرقابلتردید/ شبههناپذیر/ خدشهگریز» است که «باید» رعایت شود. در این مجال، فقط به این «بایدِ» پایانی میپردازم؛ این گزارۀ ایشان که «حجاب باید رعایت شود». این «باید»، چه زمینهها و دلالتهایی دارد؟!
۳. دوگانۀ «باید/ شاید». ایشان تصریح میکند که حجاب، «باید» رعایت شود، نه اینکه امری از جنس «شاید» باشد و «انتخاب» و «اختیار» و «احتمال» در آن راه داشته باشد. این «باید» از همان قطعیّتِ حکم برمیخیزد که در منطقۀ «وجوب/ حرمت» است، نه در منطقۀ «استحباب/ کراهت». ازاینرو، ما با یک «بایدِ سخت» مواجه هستیم که بههیچرو نمیتوان آن را نادیده انگاشت یا فروکاست. هیچ مفرّ و گریزگاهی وجود ندارد و هیچ توجیهی، کارساز و مطّهِر نیست.
۴. دوگانۀ «شرع/ سلیقه». حجاب، «حکم شرعی» است، نه سلیقۀ ملّی یا محلّی یا سیاسی. ازاینجهت، حجاب یک «ارزش الهی» است نه یک «پسندِ عرفی». نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه «تابعِ» شرع و «مجریِ» آن است، باید به این حکم الهی گردن بنهد، نه اینکه از سوی خویش، به جعل و وضع بپردازد و در حکم الهی، تصرّف کند. بهبیاندیگر، اینگونه نیست که حجاب، «مخلوقِ فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی» باشد و برساختۀ عالم سیاست. منشأ این حکم، شرع است و بدینجهت، «چانهزنی» معنا ندارد.
۵. دوگانۀ «حقیقت/ مصلحت». شرایط اجتماعی نیز چنان نیست که بتوان ذیل عنوان «مصلحت»، به رهاسازیِ حکم حجاب، تن در داد و استدلال کرد چون در اثر این اصرار و پافشاری، اختلال نظام پدید میآید یا جامعه دچار تضاد درونی میشود باید آن را فروگذاشت. چنانچه اهتمام نهادهای فرهنگی به «زمینهسازیِ فکریِ حداکثری» معطوف شود و نهادهای مجری نیز «هوشمندانه» و «حسابشده» عمل کنند، نه شکاف در جامعه رخ خواهد داد و نه دشمن، طعمهای برای جوّسازی به چنگ خواهد آورد. کسانیکه منفعل و واداده هستند، همواره سادهترین راه را انتخاب میکنند که همان «پاککردن صورت مسأله» است؛ یعنی میگویند مواجهه به مسألۀ حجاب، خودش مسألهساز است و ازاینرو، باید از آن عقبنشینی کرد.
۶. دوگانۀ «قانون/ توصیه». «باید»ی که رهبر انقلاب از آن سخن به میان آورده است، «بایدِ حقوقی» است، نهفقط «بایدِ اخلاقی»؛ یعنی اینگونه نیست که حاکمیّت باید فقط «موعظه» و «نصیحت» کند و انتخاب نهایی را به خود افراد واگذارد. آری، چنانچه حجاب به «قلمرو خصوصیِ افراد»، منحصر بود، حاکمیّت نباید به این حریم وارد میشد و با الزام، آن را اجرا میکرد، ولی وقتی به تعبیر رهبر انقلاب، مسأله عبارت از «حرامِ اجتماعی»، روشن است که در اینجا، حاکمیّت اسلامی نمیتواند نتیجۀ نهایی را به «وجدان اشخاص» وابنهد تا هر که خواست انتخاب کند و هر که نخواست انتخاب نکند. پس قدم دوّم که همان «الزام قانونی» است، از این جهت موضوعیّت مییابد حجاب، «دلالت اجتماعی» دارد و بیتعهدی به آن، «مصالحِ معنویِ دیگران» را به خطر میافکند. پس چنانچه کسی از دعوت فرهنگی، اثر نپذیرفت و اصرار به ولنگاری و بیبندوباری کرد، حاکمیّت باید او را «وادار» کند. چنین الزامی به تعبیر فلسفۀ سیاسی، از نوع «زورِ مشروع» است.
۷. دوگانۀ «تنبیه/ رهاشدگی». از آنچه که در بند پیشین آمد میتوان نتیجه گرفت که چون حجاب، جنبۀ «قانونی» نیز دارد و قانون نیز خواهناخواه، «ضمانت اجرا» دارد، باید برای قانونشکنان، «مجازات» نیز در نظر گرفت. در غیر این صورت، قانونیبودنِ آن معنا ندارد. قانونی که برای شکستنش مجازات لحاظ نشود، یک «دعوتِ اخلاقیِ محض» است. پس هرچه که قانونی شود، بهطور ذاتی، «سازوکار سلبی» نیز داشت.
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh
#حدیثانه
میدونی بهترین کار چیه!؟ 😍
#امیرالمومنین_علی_علیه_السلام
#بی_تفاوت_نباشیم
#آمر_خدا_باشیم
#همه_مسوولیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🏷📌به کانال روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه بپیوندید:
💠ایتا:
@Setad_abm_saveh