به نام خدا
و به عشق سرباز قاسم سلیمانی❤️
مینویسیم...
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
@aboammar71
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمی از روز تودیع حاج قاسم از فرماندهی سپاه کرمان و معارفه ایشان به عنوان فرمانده سپاه قدس
✅ دو نکته در این چند دقیقه جالب است؛
1⃣ ارتباط قلبی حاج قاسم با خدای متعال و قطع کامل از تعلقات و اعتباریات دنیا.
2⃣ اشک و حسرت و گریه های بلند یاران ایشان به این دلیل که فرماندهشان باید فرماندهی را واگذار کند.
💢 این ارتباط قلبی و این حد از محبوبیت بین نیروها توام با ابهت و قاطعیت در فرماندهی؛ حقیقتا برای هر عزیزی که مسئولیت تشکیلاتی دارد
درس آموز و قابل الگوگیری است.
#شهید_سلیمانی
#اسوه_تشکیلاتی
@aboammar71
♦️امشب در محفل هفتگی بچههای دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد بودیم، سخنران جلسه(حاجی آذری) به تبیین بخشی از بیانات حضرت آقا در دیدار خبرگان رهبری(۹۷/۱۲/۲۳) تحت عنوان #دوگانههای_سرنوشتساز پرداختند.
⚠️مفاهیمی که برای کنشگران فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جای تامل زیادی دارد.
@aboammar71
ابوعمّار | دیدهبان
♦️امشب در محفل هفتگی بچههای دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد بودیم، سخنران جلسه(حاجی آذری) به تبیین بخش
♦️دَه دوگانهای که آقا درباره مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رفتاری در دیدار با خبرگان رهبری به آن اشاره فرمودند عبارت است از:
🔻ابتکاری و فعال بودن در مقابل انفعالی و تابع دشمن بودن
🔻نگاه امیدوارانه در مقابل نگاه مأیوسانه
🔻شجاعت در مقابل ترس
🔻حزم و تدبیر در مقابل سادهاندیشی
🔻نگاه توأم به تهدیدها و فرصتها
🔻شناخت یا عدم شناخت واقعیتهای میدانی
🔻مدیریت احساسات در مقابل رها کردن آن
🔻رعایت ضوابط شرعی در مقابل عدم رعایت ضوابط شرعی
🔻بهرهگیری از تجربهها در مقابل فراموش کردن آنها
🔻و توجه به دشمن واقعی در برابر مقصر دانستن یکدیگر
#بیان_رهبری
@aboammar71
ابوعمّار | دیدهبان
♦️دَه دوگانهای که آقا درباره مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رفتاری در دیدار با خبرگان رهبری به آن ا
⚠️دو گانههاییاند که مثل شریان اصلی بدنه انقلاب اگر توجه نشود نتیجهای جز فروپاشی نخواهد داشت.
#سید_محمدحسین_راجی نویسنده کتاب به شرح و تفصیل این ده مورد دوگانهها در ده فصل پرداخته و بر اساس تجربیات گام اول انقلاب از پیروزیها الگویی برای گام دوم میسازد و از شکستها عبرتی برای آن.
#کتاب_خوب
@aboammar71
ابوعمّار | دیدهبان
♦️دَه دوگانهای که آقا درباره مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رفتاری در دیدار با خبرگان رهبری به آن ا
🔶به تجربه اثبات شده اگر کسی این دوگانهها رو خوب فهم و مشق نکرده باشه، در ساحت اندیشه، بیان و عمل دچار انحراف و خروج از تعادل خواهد شد.
⚠️خواهش میکنم بچههای تشکیلاتی این مطلب و این مفاهیم رو جدی بگیرید...
@aboammar71
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
#دیدار_بانوان_با_رهبری
@aboammar71
189603587_2116736171.mp3
23.89M
صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان.
#دیدار_بانوان_با_رهبری
@aboammar71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگه شهید نشیم...!
@aboammar71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیگر تنها گریه حالم را میداند...
@aboammar71
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف:
🖊 مهدی جمشیدی
1⃣ واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «#اسلام_رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «#معارف_لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز به همین ورطه فروافتادند.
بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
2⃣ اینک بهروشنی میدانیم که #قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است(مثل مواضع دوپهلویش در فتنه ۸۸ و برجام). کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب».
3⃣ اینبار، او و دیگران از «#حاج_قاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است.
🔻یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
4⃣ حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
🔻اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
🔻ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
🔻ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
🔻رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
🔻خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به #تحریف است.
@aboammar71