فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آموزش و پرورش ، باید عدالتخواه تربیت کند!
رهبر معظم انقلاب : جهتگیری تعلیم و تربیت کشور باید به سمت برخورداری از عدالت باشد ؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما ، تعلیم و تربیتِ ما، #عدالتپرور تربیت کند، #عدالتخواه تربیت کند، #عدالتساز تربیت کند.
@westanews
قبلا عرض کردیم خبرگزاری وستانیوز زیر نظر هیچ جریان و سازمان و یا شخصیت های سیاسی کشور نیست و بهصورت آزادانه برای انقلاب اسلامی فعالیت می کند
یقینا این رسانه برای رشد و توسعه خود به حمایت های مالی شما مخاطبین عزیز نیازمند است تا بتواند بخشی از دغدغه های خود و حمایت از ادمین های محترم را برطرف کند
از همه عزیزان خواستار همکاری و همیاری در این مساله هستیم
ابوقاسم
در یک محفلی در مشهد مقدس حضور پیدا کردیم و درباره مشکلاتی که در مدیریت کشور وجود دارد نظرات مختلفی مطرح شد
فهم مشترک همه این بوده که ساختار جمهوری اسلامی ایران فساد زا نیست بلکه تا به الآن بنایش بر فساد ستیزی و ظلم ستیزی بوده است
هرچند در سیاست خارجه و به خصوص در مواجهه با امپریالیسم جهانی و صهیونیسم به خوبی با ظلم و استعمار و بردگی مدرن مبارزه شده است و با این ادبیات به نفوذ قابل توجهی در کشورهای اسلامی رسید اما تا به الآن موفقیت قابل توجهی در تحقق عدالت و جلوگیری از ظلم شخصی و پایان بخشی به ترک فعل ها در داخل کشور به دست نیاورده است.
در این محفل به این نکته اشاره کردم که برخی در کشور ما اساسا وجود مشکل را در نظام اسلامی قبول نمی کنند و به زعم خودشان و با یک نگاه آرمانی مشکلات را از صورت مساله حذف می کنند این درحالی است که انکار یا سانسور کردن مشکلات مدیریتی کشور به معنای این است که شما به مشکل آفرینان قدرت عرض اندام و جولان دادی و با همین فرمان مشکلات به آسیب های اساسی تبدیل شده اند.
تاکید کردیم که در نظام اسلامی و در مواجهه با مشکلات و فسادی که در نظام اسلامی اتفاق می افتد دو سبک رفتاری وجود دارد
برخی معتقدند مشکلات نظام اسلامی و افشای فساد در بخش های مدیریتی کشور نباید رسانه ای و برطرف سازی آن به یک مطالبه ملی تبدیل شود
چراکه این مساله با سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامی روبه رو خواهد شد
اما در نقطه مقابل برخی نیز معتقدند که هیچ مساله ای نمی تواند بهانه ای برای سانسور فساد در مدیریت کشور باشد و اساسا چشم پوشی از فساد و ظلم در جمهوریاسلامی تبعاتی نظیر تایید و همراهی با فساد و ریشه دواندن فساد در لایه های پنهان نظام اسلامی و در نهایت تحقق برنامه بلند مدت دشمن یعنی ناکارآمدی نظام اسلامی را به دنبال دارد
عرض کردیم که مشکل در کشور باید اساسی حل و فصل شود و مطالبه جمعی برای مبارزه بافساد و ظلم که از جانب برخی اتفاق می افتد و پیگیری این موضوع باید به فایده عملی برای ریشه کن شدن ظلم منتهی شود و اساسا این موضوع با جنجال آفرینی متفاوت است و نباید اسم آن را جنجال آفرینی گذاشت
ابوقاسم
باتوجه به صحبت های آقای رائفی پور
بنظر شما وضعیت نابسامان بازار و گرونی اقلام ضروری مردم بخاطر بی برنامگی تیم رسانه ای دولته؟ یا بی برنامگی خود دولته؟
این دوست عزیزمان از جوانان انقلابی انتظار ماله کشی را داشتند که چشم بسته همه چیز را تایید و طرفداری کنند
دقیقا همان کاری که برای انتخاب وضع موجود انجام دادند
همین آقای عزیز که الان حتی به جوانان انقلابی هم رحم نمی کند و به آن ها می تازد و آن ها را بیسواد می خواند می گفت اگر جناب رییسی برنامه نداشت هرگز وارد میدان نمی شدند، از قاعده لطف الهی برای اثبات آقای رییسی استفاده کرد اما الان آرام آرام مجبور به پذیرش واقعیت است
همچون قورباغه ای که آرام آرام خود را با حرارت آب سازگار می کند امروز می گوید تیم رسانه ای دولت بی برنامه است فردا می گوید تیم اقتصادی وی برنامه ندارد و پس فردا می گوید اصلا آقای رییسی برنامه نداشته است
و از همه بدتر این است که مسئولیت این اشتباهات را برعهده نمی گیرند و تازه با جملات کلیشه ای من از همان اول گفتم که.... دیدی گفتم و... از جانب ایشان روبه رو می شویم.
ابوقاسم
مرگ یه بار شیون یه بار
اوضاع در رفتار و منش برخی سیاسیون اصولگرا آنقدر تهوا آور است و حاضر نیستند مسئولیت گندکاری های خود و خانواده های خود را برعهده بگیرند که آقای طائب برادر محترم رئيس اطلاعات سپاه که خیلی ها از روشنگری های ایشان در موضوعات یهود شناسی و صهیونیسم و... بهره گرفته اند و ایشان را فراتر از وابستگی به شخصیت هایی نظیر آقای قالیباف تصور می کردند به یک باره برای دفاع از مقام مطهر آقای قالیباف دست به انواع تهمت ها و نسبت های دروغ به این و آن از جمله رهبرانقلاب می زند
قبلا هم عرض کردم سیاسیون کشور به خصوص در جبهه اصولگرا عادت دارند که از رهبر عزیز و حکیم انقلاب مایه بگذارند و حتی حاضر اند برای حفظ موقعیت خود ایشان را سپر تیرهای دشمنان و تهمت ها و تخریب ها قرار دهند.
بنابراین هرگز و هرگز نسبت های درِ گوشی که (فلانی از رهبری نقل کرده) به رهبرانقلاب منتسب می کنند را باور نکنید.
فایل صوتی آقای طائب یکی از تاسف برانگیز ترین مشکلات رفتاری و اخلاقی جریان سیاسی اصولگرا را به منصه ظهور در آورد
در عین حال که انقلابی هستی به راحتی می توانی تهمت بزنی و دیگران را تخریب کنی و نسبت های دروغ به دیگران بدهی، خلاصه اینکه هدف وسیله را توجیه می کند،این معنای صحبت های آقای طائب است
برای تطهیر موقعیت سیاسی آقای قالیباف (درباره ماجرای سفر خانواده ایشان به ترکیه برای خرید سیسمونی)
از هر ابزاری استفاده کردند و درنهایت دوست دیرین آقای قالیباف یعنی آقای طائب پارا فراتر گذاشته و از رهبر انقلاب نیز مایه گذاشتند و ادعا کردند ایشان در انتخاب آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس (سال99) دست نوشته ای را به آقای زاکانی داده است و با این حرف ها عملا تصور نمایشی بودن تفکیک قوا را در ذهن مردم شکل داده است.
يا نسبت تهمتی که به داماد ریاست جمهوری داده شد که مساله انتشار خبر سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه کار ایشان بوده است
این تهمت ها به چه قیمتی انجام می شود؟
برای دفاع از انقلاب اسلامی؟ یا دفاع از شخصیت هایی که ارزشی برای انقلاب قائل نیستند؟
من نمیفهمم هزینه های یک عذر خواهی ساده آقای قالیباف بیشتر بوده یا ایجاد وضعیت متعفن این روز ها که به جز تخریب برای انقلاب و رهبری و بداخلاقی درجامعه نتیجه ای نداشته است؟؟ کدامیک؟
چطور می توان این دست مسئولین را با رجایی و باهنرها و باکری ها در یک ردیف قرار داد درحالیکه دیروز این عزیزان خود را سپر امام و انقلاب قرار دادند و امروز این ها انقلاب را سپر منافع خود؟
خب همین حوادث است که مردم را بدبین شخصیت های سیاسی و بعد از آن به نظام اسلامی می کند و به این شکل مقبولیت را به پایین می کشد
ابوقاسم
🔸در نگاه اصولگرایان مخرج مشترک نداشتن با دشمن يعني نباید به دولت و مجلس انتقاد و فساد آن ها را افشا کرد
اخیرا رهبرانقلاب در دیدار با دانشجویان نکات بسیار مهمی درباره روحیه مطالبه گری در دانشجویان و افزایش این رویکرد میان آن ها مطرح کردند
یکی از نکات مهم سخنان رهبرانقلاب مخرج مشترک نداشتن مطالبات دانشجویان با اهداف و برنامه های دشمن است.
توجه ویژه داشتن به بخشی از صحبت های رهبرانقلاب درصورتی مفید است که از مابقی صحبت های ایشان به راحتی عبور نکنید و نگاه ابزاری به بیانات ایشان نداشته باشید.
متاسفانه عده ای بدون توجه به عمق صحبت های رهبرانقلاب نسبت به تقویت روحیه مطالبه گری و عدالتخواهی درجامعه آن هم در ذیل آرمان های انقلاب و جلوگیری از تملق گویی و تبیین تفکیک آرمان ها با ضعف مسئولین نظام، فهم ناقص خود را به یکی از گزاره های صحبت های رهبر انقلاب تحميل کردند و به مثابه پیراهن عثمان هرگونه انتقاد و ذکر ایرادهای دولت محترم سیزدهم و مجلس شورای اسلامی و بخش های دیگر نظام را با برچسب گذاری مخرج مشترک بودن با اهداف دشمنان ماست مالی می کنند و اجازه نمی دهند پژوهشگران و تحلیلگران جامعه و نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان به راحتی صحبت ها و انتقادهای خود را نسبت به عملکرد ساختارهای مختلف کشور مطرح کنند به شکلی که به راحتی با برچسب گذاری ازجانب عده ای آن هم با استناد به صحبت رهبرانقلاب (اما بدون داشتن فهم دقیق از صحبت های معظم له) روبه رو می شوند
قبلا عرض کردم مطالبه گران مستقیما به بیانات و انگیزه هایی که معظم له به جامعه مطالبه گر تزریق می کنند توجه داشته باشند و چندان به تفسیر به رای این و آن توجه نکنند.
اینکه مطالبه گر با انگیزه حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و تفکیک میان آرمان ها با ضعف و فساد برخی مسئولین نظام، به دنبال دفاع هوشمندانه و عاقلانه از انقلاب اسلامی است معنایش این است که هرگز با دشمنان خارجی مخرج مشترک نخواهد داشت.
بنظر می آید برچسب گذاری در جامعه ما به یک فرهنگ مسموم و کشنده که از جانب برخی احزاب سیاست زده که امام جامعه را بازیچه خود قرار داده اند پمپاژ می شود تبدیل شده و نباید از آن هراسید و با افزایش مطالبه گری یقینا این برچسب گذاری ها بیش تر از پیش خواهد شد
ابوقاسم
اگر شما در انقلابی گری حسن نیت داشتید و این همه از نگرانی بازی در پازل دشمن صحبت کردید که بایست برای اظهارات آقای طائب که عین مخرج مشترک با دشمن بود قیام می کردید
نه اینکه به منتقدین اظهارات این آقا برچسب مخرج مشترک بزنید
اما خب بالاخره مخرج مشترک هم همش بد نیست درسته؟ 😁
🔸وزیر خارجه ایران:
طالبان حقابه ایران را ندهد اقدام بین المللی میکنیم
ابوقاسم:جریان تطهیر که می گفتند طالبان حقابه را داده اما خاکریز هایی که در ایران ایجاد شده مانع ورود آب به خاک ایران می شود؟🤷♂
🔸قدرت #جمهوریت ازنگاه اسلام
ق1
در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، #جمهور و #مردم نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی، استمرار و موفقیت آن حکومت دارند.
هرچند قرار نیست مردم به #حاکم و حکومت اسلامی مشروعیت بدهند یا از آن سلب مشروعیت کنند اما همراهی و خواست مردم برای تحقق مشروع ترین حکومت اسلامی نیز امری ضروری و غیر قابل اغماض است، بدون خواست و اراده مردم حکومت اسلامی تحقق پیدا نمی کند.
تاریخ اسلام و به صورت ویژه دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) شاهد بسیار خوبی برای این مساله است، علی رغم مشروعیتی که نبی اسلام به آقا امیرمؤمنان علیه السلام برای حکومت اسلامی دادند اما این مردم بودند که با پشت کردن به روشن ترین مسیر سعادت و هدایت بخشی که پیامبر تعیین کرده بود فریب برخی جریان های ضد اسلامی را خوردند و مشروع ترین حاکم اسلامی را خانه نشین کردند.
این مردم بودند که با اراده الهی و پیامبر اکرم مخالفت و در مسیر اسلام انحراف ایجاد کردند.
اهمیت ویژه #جمهوریت در اندیشه اسلامی ریشه انسان شناختی دارد، اسلام بر اساس ویژگی های ذاتی انسان، برای هدایت و سعادت مندی انسان ها به ابزار زور و اجبار و حکومت ظالمانه و طاغوت منشانه معتقد نیست
اسلام نمی خواهد با چماق و ظلم بر مردم حکومت کند بلکه همه چیز را برعهده مردم گذاشته است، گاهی مردم دقیقا در نقطه مقابل مصلحت اسلام اقدام می کنند و با شکوه و جمعیت آن هم با قصد قربت سر از تن حسین بن علی علیه السلام جدا می کنند
این یعنی در اندیشه اسلام جایگاه جمهوریت هرگز نمادین نبوده بلکه عین واقعیتی است که در همه معادلات از نقش بسیار مهمی برخوردار است
اما مردم باید بار مسئولیت هزینه سازی های خود را نیز تحمل کنند
ابوقاسم
ابوقاسم
🔸قدرت #جمهوریت ازنگاه اسلام ق1 در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، #جمهور و #مردم نقش بسیار مهمی در تش
🔸قدرت #جمهوریت از نگاه اسلام
ق2
اما مساله مهم این است که رشد و تکامل فکری و بصیرت دینی فرد فرد #جمهوریت خیلی اهمیت دارد و اگر محقق نشود حوادث تلخ تاریخی تکرار می شود.
انسان ها ذاتا میانه خوبی با تکلیف ندارند و سعی می کنند آسان ترین کار را انتخاب کنند که آن ها را به تکلف نیاندازد.
این دقیقا نقطه مقابل #بصیرت مورد انتظار #دین است چراکه #بصیرت و #فهم_دینی برای مردم مسئولیت سازی وهزینه سازی می کند.
در اندیشه اسلامی مسلم و مسلمة باید برای تحقق آرمان های اسلامی هزینه بدهند
سختی ها و هزینه هایی که هرگز در جبهه يزيد در کربلاء مشاهده نشد اما اقلیت انصار #ابی_عبدالله نتیجه #بصیرت و فهم و تشخیص موفق خود را دیدند و برای آن قطعه قطعه شدند.
یزید برای خیلی ها فرش قرمز پهن کرد، به خیلی ها وعده حکومت داد اما در جبهه مقابل، آب خوردن به اندازه زنده ماندن یک علی اصغر هم نبود و دقیقا همین مساله یعنی سختی و تکلیف گریزی و البته نبود بصیرت دینی عامل دوری بسیاری از مردم از ابی عبدالله و قرار گرفتن در مقابل ایشان شد.
خیلی اهمیت دارد که تکالیف دینی (نماز و روزه و حج قرائت قرآن و...) به چه اندازه منجر به تکلیف مداری همراه با بصیرت دینی در مسلمانان شود؟
تفاوت اصلی سپاه يزيد و ابی عبدالله عليه السلام انجام مناسک دینی نیست (سپاه يزيد نیز مسلمان بودند) بلکه نبود بصیرت دینی و قدرت تشخیص وظیفه و اندیشه آزادانه تفاوت اساسی این دوجریان در کربلا بود
یکی نیروهای خود را با جهل پراکنی و جمود فکری، وعده های دنیوی به خط کرد اما نقطه مقابل تا لحظه آخر امام با احترام به آزادی و حق انتخاب به انصار خود می گفت از تاریکی شب استفاده کنید و کربلا را ترک کنید
این یعنی همان قدر که در نگاه امام رشد مردم و اصحاب اهمیت داشت در نگاه يزيد حفظ #جهل و انحطاط فکری #مردم در اولویت بود.
شاید نمازی که سپاه يزيد و أصحاب امام حسین علیه السلام اقامه کردند به ظاهر تفاوتی نداشت اما یقینا شیوه مواجهه آن ها با نماز و انتظاری که از آن داشتند و مقصدی که قرار است آن نماز آن ها را به آن برساند به کلی متفاوت بود
نماز و مناسک در یک جبهه آن ها را به سمت جهل و تاریکی برد و در نقطه مقابل به عرش الهی رساند.
ابوقاسم
قدرت #جمهوریت از نگاه اسلام
ق3
مشکل این است که #مردم از هیچ چیز خبر ندارند و توجیه نشدند
یعنی حال و هوای جبهه #اسلام را نمی شناسند
انتظاری که اسلام از مردم دارد را نمی دانند
تصور می کنند #کربلاء تمام شد و فقط باید برای آن بگریند و لباس مشکی بپوشند.
گمان می کنند تنها یک بار باید خون داد و فقط یک مرتبه باید جهاد کرد.
اما به یک باره امام جامعه می گوید #خرمشهرها در پیش است
خرمشهرها در پیش است یعنی چه؟
خرمشهرها در پیش است به معنای تکرار تاریخ است و تنها فرهنگ مقاومت و مسئولیت پذیری و تکلیف پذیری می تواند مردم را با آرمان های اسلام و انقلاب نگه دارد.
اینکه بسیاری از مردم جامعه این دانسته ها را نمی دانند و با این فرهنگ آشنا نیستند معنایش این است که نباید از آن ها انتظار مقاومت و همراهی در همه چالش ها را داشت چرا که آن ها در عالمی که شما در آن هستید سیر نمی کنند یعنی شما آن ها را با این عالم آشنا نکردید پس نباید از آن ها تکلیفی را که بصیرت و فهم دینی و ظرفیت آن را ندارند انتظار داشت
آن ها از تکلیفی که برای شما غایت شیرینی و کمال است گریزان اند، چطور انتظار دارید در خرمشهر ها بسوزند و بسازند و ولایت مداری کنند
و بنظر بنده این همان پیچ تاریخی تعیین کننده ای هست که باز هم نقش مردم در آن بسیار اهمیت دارد
و فراموش نکنیم که تاریخ پر از حوادثی است که هیچکس احتمال تحقق آن را نمی داد
ابوقاسم
ابوقاسم
شفافیت يا مخفی کاری صراحت یا رودربایستی فساد ستیزی يا مماشات با آن
اگر سیاست زده باشیم منافعی که در مخفی کاری و رودربایستی و مماشات با فساد هست هیچ جا پیدا نمیشه
صراحت و شفافیت هم خیلی هزینه داره
مثل قضيه رسانه ما که با یه اتهام سنگین براش پرونده ساختن و میخوان ریشه اش رو بکنن و طبیعتا ما حریف نمیشیم 😁
آثار حمله ی اخیر اسرائیل به مصیاف سوریه که در پی آن یک ساختمان به طور کامل تخریب شده است.
به گفته سرویس اسرائیلی iSi که این تصاویر ماهواره ای را منتشر کرده ، این ساختمان در واقعا ورودی تاسیسات زیر زمینی بوده که نابود شده است.
جالب اینجاست که در سپتامپر ۲۰۱۸ نیز اسرائیل دقیقا به همین مکان حمله کرده بود و موجب تخریب ساختمان آن شده بود. ساختمان مجددا ساخته شده بوده که در ۱۳ مِی ۲۰۲۲ مجددا مورد هدف قرار گرفت و تخریب شد
ابوقاسم
این دوستی که توییت زده توی امارات روغن از 17 درهم رفته 42 درهم داره حرف خلاف میگه
اولا این تابلو زده دوتا روغن یک و نیم لیتری
یعنی طبق گفته ایشون بایست هر روغنی از 17 درهم شده باشه 21 درهم و دوتا روغنش حساب کنیم میشه 42 درهم نه اینکه یه روغن از 17 رفته باشه 42درهم 😂
این یعنی دوستمون 17 درهم رو چسبونده به 42 درهم و میگه بله اونجا اینجوری شده
این دروغ گفتن ها خیلی تلخه
اما خب گفتن حقیقت تلخ تره
ابوقاسم
در لبنان هنوز نتایج انتخابات به صورت رسمی اعلام نشده
اما برخی منابع خبری می گویند تا کنون فراکسیون حزب الله و أمل و متحدینشان 64 کرسی از 128 کرسی را به دست آوردند
درصورت صحت این آمار، موازنه قدرت سیاسی مقاومت با رقبای خود که تحت حمایت عربستان و آمریکا قرار دارند حفظ خواهد شد و مقاومت نصف کرسی ها را در اختیار گرفته است
طبیعتا باید منتظر نتایج رسمی انتخابات پارلمان باشیم
در اوضاع نابسامان آب و هوایی در خوزستان که درحال خفه شدن هستند و هچکسی هم پاسخگو نيست و البته مشکلات و گرفتاری های اقتصادی که مردم این خطه دارن، قطعی اینترنت مردم دیگه چرا؟؟
در چند روز گذشته بیش از پنج شش نفر پیام دادند که آقا اینترنت در خوزستان قطعه و درباره علت آن پرسیدند، خب بگید چرا قطعه
ابوقاسم
دیالوگ ماندگار جامعه انقلابی با مردم: صف خود را از اغتشاش گران جدا کنید
اینکه بخش قابل توجهی از مردم به چه علل و عواملی از انقلاب اسلامی و آرمان های آن فاصله گرفته اند نیاز به آسیب شناسی ندارد
چراکه همه علل و عوامل دخیل در این مساله شمارش شده و پرداختن به آن ها فایده چندانی ندارد
قبلا هم این هشدار داده شد که شاید ساختاری به نام جمهوری اسلامی وجود داشته باشد و هنوز دشمنان و البته دوستان ناآگاه نتوانستند آن را سرنگون کنند
اما خطر اساسی سرنگونی نظام سیاسی از ذهن مردم هست و مردم این حکومت و باور های آن را در ذهن خود سرنگون کرده باشند و چندان تمایلی برای دفاع یا حفظ آن نداشته باشند
این خطر دوم خیلی کشنده تر است و باید فکری بحال آن کرد.
استحکام بلند مدت نظام اسلامی به مقبولیت میان نسل کنونی و آیندگان کشور گره خورده است و این امر مهم باید تامین شود
اما مساله مهم پرداختن به چگونگی درمان این فاصله و شکاف است، از این دریچه است که می توان به تحقیق و پژوهش و داده های مفید دست پیدا کرد
مردم باید احساس کنند که جامعه انقلابی درکنار آن ها است اما متاسفانه به علل و عوامل مختلفی بخش زیادی از مردم این احساس را ندارند و گمان می کنند جامعه انقلابی به آن ها نگاه ابزاری دارد
این تصور مردم تا حدودی درست است و جامعه انقلابی در مسائل مختلف کشور نسبت به حقوق مردم بی تفاوت عبور کرده است.
از نگاه مردم لذتی که در مبارزه بافساد و ریشه کن کردن جلادان اقتصادی، دلالان و احتکار کنندگان و مسئولین فاسد و بی لیاقت در کشور است در بهبودی وضع معیشتی و پرداخت یارانه نیست.
اما چرا این مساله در رفتارها و سیاست های حاکمیت متناسب با وضع اسف باری که در کشور هست مشاهده نمی شود.
ابوقاسم
این مردک سفیر سعودی در لبنان است که قبل از إعلان نتائج با توییت این آیه؟(ان تنصروا الله ینصرکم و يثبت اقدامکم) منتظر إعلان پیروزی سمير جعجع (قوات اللبنانية) و دوستانش در پارلمان بود که به یک باره خبر پیروزی مقاومت و متحدین را دریافت می کند
و الان مصادره به مطلوب می کند که نتایج نشان داده است منطق دولت بایست بر خواسته های دولت کوچک(حزب الله) مقدم شود
براساس نتایج اعلام شده شصت و هشت کرسی به متحدین مقاومت رسیده است
و این یعنی بیش از اکثریت پارلمان در دست مقاومت است و جریان های رقیب نمی توانند بدون رضایت فراکسیون بزرگ کاری بکنند
ابوقاسم
ابوقاسم
این مردک سفیر سعودی در لبنان است که قبل از إعلان نتائج با توییت این آیه؟(ان تنصروا الله ینصرکم و يثب
آمار کرسی های به دست آمده برای مقاومت در لبنان
حزب الله لبنان:16 کرسی
حرکة امل(شیعه و تحت رهبری نبيه بري) 15
تیار الوطني (مسیحی به رهبری جبران باسیل) 19کرسی
تیار المرده:2 کرسی
الطاشناق:3کرسی
اتجاه وطنی:13 کرسی
البته برخی رسانه ها آمار های کم تری می دهند و مدعی شدند تیار الوطني مسیحی برخی کرسی های خود را از دست داده است.
مقاومت و متحدین در انتخابات 2018 71 کرسی به دست آورده بود
ابوقاسم