eitaa logo
ابوقاسم
44.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
212 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸سانسور فساد=تولید فساد هر از چندگاهی وقتی یک مساله ای مشابه اشتباهی که خانواده رئیس محترم مجلس در کشور انجام دادند سر می زند یا درباره یک فساد یا ترک فعلی از جانب سازمان های دولتی و فرادولتی افشاگری بحق ودرستی انجام می شود با پدیده ای به نام باز تعریف مفاهیم کلیدی نظیر مطالبه گری، عدالتخواهی و کلید واژه های مشابه روبه رو می شویم در بازتعریف مفاهیم هیچ مانعی وجود ندارد و هرشخصی تحقيقا و علما می تواند درباره هرآنچه که می داند صحبت کند یا تعریفی را درباره آن ارائه دهد اما باید دید افراد با چه انگيزه ای به سراغ بازتعریف مفاهیم یا محدود سازی گستره معنایی آن ها می روند؟ ♦️چگونه و با چه انگیزه ای وقتی درباره یک موضوع مطالبه گری می شود به یک باره مفهوم و به شکلی تعریف می شود که ثابت کنند هرکسی درباره این موضوع مطالبه کرده باشد از و عدالتخواران است وهرکس از فلان شخص یا گروه دفاع کند یا فلان رفتار فاسد را سانسور کند از عدالتخواهان در ذیل است؟ ♦️ شما را چگونه برای خود تعریف کرده اید که ذیل ولایتمداری به راحتی از فساد در نظام عبور می کنید(فاعتبروا یا اولی الابصار) ♦️دقیقا چه چیزی ما را به این نقطه رسانده است که سانسور رفتار های سیاستمداران و بستگان آن ها يا ترک فعل های سازمان ها و ادارات را خدمت به انقلاب و ارزش های و می دانیم؟؟ به نظر می آید عزیزان به جای دست بردن در معنا و مفهوم مطالبه گری وعدالتخواهی بهتر است در تعریف خود از مفهوم انقلاب اسلامی بازنگری کنند تا به خطای محاسباتی خودشان در تصورشان از انقلاب اسلامی پی ببرند ♦️جالب اینجا است که همگی متن را رها کرده و سراغ حواشی می روند،یعنی نسبت به سوء رفتار صادر شده از مسئول و خانواده درجه یک وی، یا ترک فعل فلان سازمان انقلابی يا هر اشتباه دیگری که به اعتماد عمومی و منافع ملت و ارزش های انقلاب اسلامی لطمه می زند بی تفاوت عبور می کنند اما چگونگی افشا شدن آن فساد و رفتارهای برانگیز که در بطن سازمان ها و شخصیت های پنهان شدند و پیگرد قانونی این جوانان مساله اصلی آن ها می شود و دقیقا مطالبه گری برای برخورد با فساد جای خود را با مطالبه گری برای برخورد با مطالبه گران افشاگر عوض می کند. ♦️این رفتار که به شما تلقین می کند که به حواشی مساله بپردازی و به متن یعنی رفتار های فساد برانگیز و متعفن که با نقش یقه دیپلمات های پیشانی کبود شده که مثل زالو در و نظام چنبره زده اند نپردازی این مصداق کمک به گسترش فساد و همکاری با ظلم در حق مردم و مؤمنین است. هرچند این عمل با انگیزه خوب و حتی با وضو و به نیت تقرب به خدا انجام شود و هرچند هم به نیت دفاع از اتفاق بیافتد و برای آن هم دهها گوسفند قربانی شود اما یقینا پشیزی ارزش نخواهد داشت. ابوقاسم
ابوقاسم
🔸سانسور فساد=تولید فساد هر از چندگاهی وقتی یک مساله ای مشابه اشتباهی که خانواده رئیس محترم مجلس در
جلوی و رویه غلط را باید گرفت، همان طور که فرمودند دفاع متملقانه از این و آن اصلا مورد قبول نیست، یعنی در نظام اسلامی برای کسی فرش قرمز پهن نکنید و میان عملکرد ضعیف و آرمان ها تفکیک قائل شوید و در ذیل آرمان ها از مطالبه کنید خب منطق رهبرانقلاب بهترین مسیر ریل گذاری شده برای مطالبه گری است جوانان مطالبه گر با همین به سراغ عملکرد ضعیف مسئولین و اشتباه آن ها و فساد های آن ها می روند و جالب اینجاست که همین جوانان عزیز از جانب جبهه انقلاب به و متهم می شوند. متاسفانه الگوی طراحی شده از رهبر انقلاب در جامعه انقلابی در جایگاه مورد انتظار نیست و عمدتا فرهنگ و رویه حزبی جایگزین آرمان خواهی امت حزب الله شده است و تاحدودی بی خیال ضرورت پیوند فکری خود با شدند. شاهد براین مساله این است، خوب است بازخورد صحبت های درباره مطالبه گری را با انعکاس گسترده تیتر خامنه ای دات آی آر ( خوارج) مقایسه کنید و ببینید در جامعه انقلابی دقیقا از کدام تیتر و جنس صحبت ها بیش تر استقبال شده است و تکثیر شده است؟ صحبت های شفاهی رهبرانقلاب يا تیتر به کار رفته از خامنه ای دات آی آر؟ بدیهی است که فاصله فکری با بینش و فکر امام جامعه این تصویر را ایجاد می کند که آنچه امام جامعه می خواهد و اراده می کند در ذهن امت به دغدغه و یک تبدیل نمی شود، بلکه گاهی تصور غلطی از خواسته امام جامعه دریافت می کنند هرچند هر روز کنار امام جامعه نشسته باشی و در همه امور از وی تقلید کنی و عاشق او باشی و حتی علاقه به جان فشانی برای او داشته باشی اما ندانی او از توچه می خواهد و تو به چه میزان در ذیل بینش و روش وی قدم برمی داری و دقیقا در بزنگاه ها چه وظیفه ای را برای تو تعریف کرده است یعنی بصیرت نداری و او را نمی فهمی و برای او سرباری بیش نیستی؟ این تمرین نیست بلکه خود اصل آزمون ولایتمداری است که هرکسی باید خود را با این شاقول سنجش کند ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مطالبه گری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه نسبت به عدم رسیدگی به وضع کشور و تعلل مسئولین ابوقاسم:کافی است این گفته های امام خمینی را شخص دیگه ای مطالبه کند مطمئنا با برچسب گذاری های متنوعی از جمله عدالتخواران، خوارج زمان، سگ هار ولگرد بدون قلاده و... روبه رو می شود.
هدایت شده از غرب آسیا
🔴نظر سنجی خبرگزاری وستانیوز درباره عملکرد دولت سیزدهم برای شرکت در این نظر سنجی وارد لینک زیرشوید👇 https://EitaaBot.ir/poll/m0wuc?eitaafly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال و هوای بارانی مشهد الرضا، بسیار عاشقانه و با صفا است نمی شود برای شما دوستان دعا نکرد 🤲
🔸صحبت های سرپرست سابق معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در واکنش به بازتاب خبر کناره‌گیری‌اش از مسئولیت وستانیوز @westanews
ابوقاسم
سلام علیکم برخی دوستان فرمودند چرا فعالیت شما کم شده است باید عرض کنم که این مساله می تونه چند دلیل داشته باشه اول اینکه ماشاهد جهش جدیدی در تحولات منطقه نبودیم که ابعاد آن را بررسی کنیم پیرامون مسائل مختلف منطقه و جهان نظیر بحث افغانستان و جنگ اوکراین نیز به میزان نیاز توضیحاتی را ارائه کردیم دوم آنکه بنده هم مثل همه عزیزان دغدغه مسائل زندگی شخصی خود را دارم این روزها همه به دنبال تکه ای رزق وروزی حلال باید دوندگی کنند یا مشکلات دیگری که بالاخره وجود دارد و این امر هم در کاهش فعالیت ها دخیل بوده است. و سوم آنکه قبلا عرض کردیم ما قرار نیست به هرقیمتی که شده مطلبی را منتشر کنیم باید احساس کنیم که مطالبی که منتشر می شود برای مخاطب نافع باشد و به فهم او کمک می کند. ابوقاسم
🔸امام جامعه به تنهایی کارخاصی نمی تواندبکند گاهی طرح یه مساله اونقده سخته که دعا می کنم کسی اشتباه برداشت نکنه یا اینکه من بتونم ابعاد اون مساله را بخوبی طرح کنم تا تبعات منفی توی ذهن مخاطب ایجاد نشه رشد مردم یک جامعه ارتباط مستقیمی با شیوه حکمرانی حاکمیت و رفتار مسئولین اون جامعه دارد یعنی ادبیات حکمرانی فرد فرد زمامداران یک جامعه در تربیت افراد اون جامعه موثر است. جامعه زنده جامعه ای است که احساس مسئولیت به عنوان یک فرهنگ پذیرفته شده را با تمام وجود قبول کرده باشد و در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی هوشمندانه فکر بکند و تصمیم بگیرد این جنس از حیات به حیات زمامداران و مسئولین جامعه شما بستگی دارد. اگر حیات سیاسی و حفظ قدرت برای زمام داران در اولویت باشد یقینا بی مسئولیتی افراد جامعه و کم انگیزه بودن آن ها در مسائل مختلف جامعه برای آن ها بهتر خواهد بود. و اگر انگیزه اصلی زمام داران حیات بخشی به استعداد ها و توانایی های فرد فرد توده های جامعه است مطمئنا به شکل دیگری به مردمان جامعه نگاه خواهند کرد. جنس زمام داری در انقلاب اسلامی از قسم دوم است و امام جامعه از همه توانایی ها برای کشاندن مردم در ریز و درشت مسائل کشور و انتقال حس احساس مسئولیت به آن ها استفاده می کند ، اما با این وجود چرا به نتایج مطلوب نمی رسیم؟ یعنی چرا نتیجه به آثار قسم اول‌ (حفظ حيات سياسي برای زمام داران در اولویت است) شباهت دارد؟ خب بهتره یه سوال مطرح بشه شاید پاسخ از دل این سوال پیدا شد آیا امام جامعه به تنهایی می تواند مردم را وارد صحنه های مختلف اجتماعی کند و احساس مسئولیت مردم را در ساحت های مختلف بیدار کند؟ به چه میزان الگوهای اسلامی در طول تاریخ توانستند به این مساله مهم آن هم به تنهایی برسند؟ پاسخ منفی است قبلا عرض شد بدون شباهت زمامداران یک حکومت به امام جامعه ، مردم شبیه به امام اون جامعه نمی شوند، مردم به رفتار طبقه های مختلف زمامداران جامعه اعم از استاندار، فرماندار، امام جمعه، شهردار و... نگاه می کنند و آن را با ادبیات امام جامعه مقایسه می کنند یعنی این مساله ضرورت یک فرهنگ سازی را می رساند که همه دست اندرکاران یک جامعه در رشد مردم موثر اند و مردم این حس را یعنی پیگیری حس رشد و احساس مسئولیت مردم از جانب مسئولین را باید به صورت یک پارچه و به عنوان یک رفتار و رویکرد فراگیر در جامعه درک کنند. اینکه خود مسئولین به چه میزان رشد کرده اند تا توان قبول رشد مردم و احساس مسئولیت آن ها(مطالبه گری مثلا) را داشته باشند مسئله دیگر است که بحث آن مجال دیگری را می طلبد ابوقاسم
ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آموزش و پرورش ، باید عدالت‌خواه تربیت کند! رهبر معظم انقلاب : جهت‌گیری تعلیم و تربیت کشور باید به ‌سمت برخورداری از عدالت باشد ؛ یعنی آموزش و پرورشِ ما ، تعلیم و تربیتِ ما، تربیت کند، تربیت کند، تربیت کند. @westanews
اخیرا این نوشته به نقل از آقای ابوقاسم درباره تحولات فلسطین منتشر شده است لازم به ذکر است که این نوشته از جانب ابوقاسم نبوده و معلوم نیست با چه انگیزه ای به ایشان نسبت داده شده است.
قبلا عرض کردیم خبرگزاری وستانیوز زیر نظر هیچ جریان و سازمان و یا شخصیت های سیاسی کشور نیست و به‌صورت آزادانه برای انقلاب اسلامی فعالیت می کند یقینا این رسانه برای رشد و توسعه خود به حمایت های مالی شما مخاطبین عزیز نیازمند است تا بتواند بخشی از دغدغه های خود و حمایت از ادمین های محترم را برطرف کند از همه عزیزان خواستار همکاری و همیاری در این مساله هستیم ابوقاسم
در یک محفلی در مشهد مقدس حضور پیدا کردیم و درباره مشکلاتی که در مدیریت کشور وجود دارد نظرات مختلفی مطرح شد فهم مشترک همه این بوده که ساختار جمهوری اسلامی ایران فساد زا نیست بلکه تا به الآن بنایش بر فساد ستیزی و ظلم ستیزی بوده است هرچند در سیاست خارجه و به خصوص در مواجهه با امپریالیسم جهانی و صهیونیسم به خوبی با ظلم و استعمار و بردگی مدرن مبارزه شده است و با این ادبیات به نفوذ قابل توجهی در کشورهای اسلامی رسید اما تا به الآن موفقیت قابل توجهی در تحقق عدالت و جلوگیری از ظلم شخصی و پایان بخشی به ترک فعل ها در داخل کشور به دست نیاورده است. در این محفل به این نکته اشاره کردم که برخی در کشور ما اساسا وجود مشکل را در نظام اسلامی قبول نمی کنند و به زعم خودشان و با یک نگاه آرمانی مشکلات را از صورت مساله حذف می کنند این درحالی است که انکار یا سانسور کردن مشکلات مدیریتی کشور به معنای این است که شما به مشکل آفرینان قدرت عرض اندام و جولان دادی و با همین فرمان مشکلات به آسیب های اساسی تبدیل شده اند. تاکید کردیم که در نظام اسلامی و در مواجهه با مشکلات و فسادی که در نظام اسلامی اتفاق می افتد دو سبک رفتاری وجود دارد برخی معتقدند مشکلات نظام اسلامی و افشای فساد در بخش های مدیریتی کشور نباید رسانه ای و برطرف سازی آن به یک مطالبه ملی تبدیل شود چراکه این مساله با سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامی روبه رو خواهد شد اما در نقطه مقابل برخی نیز معتقدند که هیچ مساله ای نمی تواند بهانه ای برای سانسور فساد در مدیریت کشور باشد و اساسا چشم پوشی از فساد و ظلم در جمهوریاسلامی تبعاتی نظیر تایید و همراهی با فساد و ریشه دواندن فساد در لایه های پنهان نظام اسلامی و در نهایت تحقق برنامه بلند مدت دشمن یعنی ناکارآمدی نظام اسلامی را به دنبال دارد عرض کردیم که مشکل در کشور باید اساسی حل و فصل شود و مطالبه جمعی برای مبارزه بافساد و ظلم که از جانب برخی اتفاق می افتد و پیگیری این موضوع باید به فایده عملی برای ریشه کن شدن ظلم منتهی شود و اساسا این موضوع با جنجال آفرینی متفاوت است و نباید اسم آن را جنجال آفرینی گذاشت ابوقاسم
باتوجه به صحبت های آقای رائفی پور بنظر شما وضعیت نابسامان بازار و گرونی اقلام ضروری مردم بخاطر بی برنامگی تیم رسانه ای دولته؟ یا بی برنامگی خود دولته؟ این دوست عزیزمان از جوانان انقلابی انتظار ماله کشی را داشتند که چشم بسته همه چیز را تایید و طرفداری کنند دقیقا همان کاری که برای انتخاب وضع موجود انجام دادند همین آقای عزیز که الان حتی به جوانان انقلابی هم رحم نمی کند و به آن ها می تازد و آن ها را بیسواد می خواند می گفت اگر جناب رییسی برنامه نداشت هرگز وارد میدان نمی شدند، از قاعده لطف الهی برای اثبات آقای رییسی استفاده کرد اما الان آرام آرام مجبور به پذیرش واقعیت است همچون قورباغه ای که آرام آرام خود را با حرارت آب سازگار می کند امروز می گوید تیم رسانه ای دولت بی برنامه است فردا می گوید تیم اقتصادی وی برنامه ندارد و پس فردا می گوید اصلا آقای رییسی برنامه نداشته است و از همه بدتر این است که مسئولیت این اشتباهات را برعهده نمی گیرند و تازه با جملات کلیشه ای من از همان اول گفتم که.... دیدی گفتم و... از جانب ایشان روبه رو می شویم. ابوقاسم
مرگ یه بار شیون یه بار اوضاع در رفتار و منش برخی سیاسیون اصولگرا آنقدر تهوا آور است و حاضر نیستند مسئولیت گندکاری های خود و خانواده های خود را برعهده بگیرند که آقای طائب برادر محترم رئيس اطلاعات سپاه که خیلی ها از روشنگری های ایشان در موضوعات یهود شناسی و صهیونیسم و... بهره گرفته اند و ایشان را فراتر از وابستگی به شخصیت هایی نظیر آقای قالیباف تصور می کردند به یک باره برای دفاع از مقام مطهر آقای قالیباف دست به انواع تهمت ها و نسبت های دروغ به این و آن از جمله رهبرانقلاب می زند قبلا هم عرض کردم سیاسیون کشور به خصوص در جبهه اصولگرا عادت دارند که از رهبر عزیز و حکیم انقلاب مایه بگذارند و حتی حاضر اند برای حفظ موقعیت خود ایشان را سپر تیرهای دشمنان و تهمت ها و تخریب ها قرار دهند. بنابراین هرگز و هرگز نسبت های درِ گوشی که (فلانی از رهبری نقل کرده) به رهبرانقلاب منتسب می کنند را باور نکنید. فایل صوتی آقای طائب یکی از تاسف برانگیز ترین مشکلات رفتاری و اخلاقی جریان سیاسی اصولگرا را به منصه ظهور در آورد در عین حال که انقلابی هستی به راحتی می توانی تهمت بزنی و دیگران را تخریب کنی و نسبت های دروغ به دیگران بدهی، خلاصه اینکه هدف وسیله را توجیه می کند،این معنای صحبت های آقای طائب است برای تطهیر موقعیت سیاسی آقای قالیباف (درباره ماجرای سفر خانواده ایشان به ترکیه برای خرید سیسمونی) از هر ابزاری استفاده کردند و درنهایت دوست دیرین آقای قالیباف یعنی آقای طائب پارا فراتر گذاشته و از رهبر انقلاب نیز مایه گذاشتند و ادعا کردند ایشان در انتخاب آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس (سال99) دست نوشته ای را به آقای زاکانی داده است و با این حرف ها عملا تصور نمایشی بودن تفکیک قوا را در ذهن مردم شکل داده است. يا نسبت تهمتی که به داماد ریاست جمهوری داده شد که مساله انتشار خبر سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه کار ایشان بوده است این تهمت ها به چه قیمتی انجام می شود؟ برای دفاع از انقلاب اسلامی؟ یا دفاع از شخصیت هایی که ارزشی برای انقلاب قائل نیستند؟ من نمیفهمم هزینه های یک عذر خواهی ساده آقای قالیباف بیشتر بوده یا ایجاد وضعیت متعفن این روز ها که به جز تخریب برای انقلاب و رهبری و بداخلاقی درجامعه نتیجه ای نداشته است؟؟ کدامیک؟ چطور می توان این دست مسئولین را با رجایی و باهنرها و باکری ها در یک ردیف قرار داد درحالیکه دیروز این عزیزان خود را سپر امام و انقلاب قرار دادند و امروز این ها انقلاب را سپر منافع خود؟ خب همین حوادث است که مردم را بدبین شخصیت های سیاسی و بعد از آن به نظام اسلامی می کند و به این شکل مقبولیت را به پایین می کشد ابوقاسم
🔸در نگاه اصولگرایان مخرج مشترک نداشتن با دشمن يعني نباید به دولت و مجلس انتقاد و فساد آن ها را افشا کرد اخیرا رهبرانقلاب در دیدار با دانشجویان نکات بسیار مهمی درباره روحیه مطالبه گری در دانشجویان و افزایش این رویکرد میان آن ها مطرح کردند یکی از نکات مهم سخنان رهبرانقلاب مخرج مشترک نداشتن مطالبات دانشجویان با اهداف و برنامه های دشمن است. توجه ویژه داشتن به بخشی از صحبت های رهبرانقلاب درصورتی مفید است که از مابقی صحبت های ایشان به راحتی عبور نکنید و نگاه ابزاری به بیانات ایشان نداشته باشید. متاسفانه عده ای بدون توجه به عمق صحبت های رهبرانقلاب نسبت به تقویت روحیه مطالبه گری و عدالتخواهی درجامعه آن هم در ذیل آرمان های انقلاب و جلوگیری از تملق گویی و تبیین تفکیک آرمان ها با ضعف مسئولین نظام، فهم ناقص خود را به یکی از گزاره های صحبت های رهبر انقلاب تحميل کردند و به مثابه پیراهن عثمان هرگونه انتقاد و ذکر ایرادهای دولت محترم سیزدهم و مجلس شورای اسلامی و بخش های دیگر نظام را با برچسب گذاری مخرج مشترک بودن با اهداف دشمنان ماست مالی می کنند و اجازه نمی دهند پژوهشگران و تحلیلگران جامعه و نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان به راحتی صحبت ها و انتقادهای خود را نسبت به عملکرد ساختارهای مختلف کشور مطرح کنند به شکلی که به راحتی با برچسب گذاری ازجانب عده ای آن هم با استناد به صحبت رهبرانقلاب (اما بدون داشتن فهم دقیق از صحبت های معظم له) روبه رو می شوند قبلا عرض کردم مطالبه گران مستقیما به بیانات و انگیزه هایی که معظم له به جامعه مطالبه گر تزریق می کنند توجه داشته باشند و چندان به تفسیر به رای این و آن توجه نکنند. اینکه مطالبه گر با انگیزه حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و تفکیک میان آرمان ها با ضعف و فساد برخی مسئولین نظام، به دنبال دفاع هوشمندانه و عاقلانه از انقلاب اسلامی است معنایش این است که هرگز با دشمنان خارجی مخرج مشترک نخواهد داشت. بنظر می آید برچسب گذاری در جامعه ما به یک فرهنگ مسموم و کشنده که از جانب برخی احزاب سیاست زده که امام جامعه را بازیچه خود قرار داده اند پمپاژ می شود تبدیل شده و نباید از آن هراسید و با افزایش مطالبه گری یقینا این برچسب گذاری ها بیش تر از پیش خواهد شد ابوقاسم
هر روز بیش تر از گذشته می فهمم تورا
اگر شما در انقلابی گری حسن نیت داشتید و این همه از نگرانی بازی در پازل دشمن صحبت کردید که بایست برای اظهارات آقای طائب که عین مخرج مشترک با دشمن بود قیام می کردید نه اینکه به منتقدین اظهارات این آقا برچسب مخرج مشترک بزنید اما خب بالاخره مخرج مشترک هم همش بد نیست درسته؟ 😁
ابوقاسم
🔸وزیر خارجه ایران: طالبان حقابه ایران را ندهد اقدام بین المللی میکنیم ابوقاسم:جریان تطهیر که می گفتند طالبان حقابه را داده اما خاکریز هایی که در ایران ایجاد شده مانع ورود آب به خاک ایران می شود؟🤷‍♂
🔸قدرت ازنگاه اسلام ق1 در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، و نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی، استمرار و موفقیت آن حکومت دارند. هرچند قرار نیست مردم به و حکومت اسلامی مشروعیت بدهند یا از آن سلب مشروعیت کنند اما همراهی و خواست مردم برای تحقق مشروع ترین حکومت اسلامی نیز امری ضروری و غیر قابل اغماض است، بدون خواست و اراده مردم حکومت اسلامی تحقق پیدا نمی کند. تاریخ اسلام و به صورت ویژه دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) شاهد بسیار خوبی برای این مساله است، علی رغم مشروعیتی که نبی اسلام به آقا امیرمؤمنان علیه السلام برای حکومت اسلامی دادند اما این مردم بودند که با پشت کردن به روشن ترین مسیر سعادت و هدایت بخشی که پیامبر تعیین کرده بود فریب برخی جریان های ضد اسلامی را خوردند و مشروع ترین حاکم اسلامی را خانه نشین کردند. این مردم بودند که با اراده الهی و پیامبر اکرم مخالفت و در مسیر اسلام انحراف ایجاد کردند. اهمیت ویژه در اندیشه اسلامی ریشه انسان شناختی دارد، اسلام بر اساس ویژگی های ذاتی انسان، برای هدایت و سعادت مندی انسان ها به ابزار زور و اجبار و حکومت ظالمانه و طاغوت منشانه معتقد نیست اسلام نمی خواهد با چماق و ظلم بر مردم حکومت کند بلکه همه چیز را برعهده مردم گذاشته است، گاهی مردم دقیقا در نقطه مقابل مصلحت اسلام اقدام می کنند و با شکوه و جمعیت آن هم با قصد قربت سر از تن حسین بن علی علیه السلام جدا می کنند این یعنی در اندیشه اسلام جایگاه جمهوریت هرگز نمادین نبوده بلکه عین واقعیتی است که در همه معادلات از نقش بسیار مهمی برخوردار است اما مردم باید بار مسئولیت هزینه سازی های خود را نیز تحمل کنند ابوقاسم
ابوقاسم
🔸قدرت #جمهوریت ازنگاه اسلام ق1 در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، #جمهور و #مردم نقش بسیار مهمی در تش
🔸قدرت از نگاه اسلام ق2 اما مساله مهم این است که رشد و تکامل فکری و بصیرت دینی فرد فرد خیلی اهمیت دارد و اگر محقق نشود حوادث تلخ تاریخی تکرار می شود. انسان ها ذاتا میانه خوبی با تکلیف ندارند و سعی می کنند آسان ترین کار را انتخاب کنند که آن ها را به تکلف نیاندازد. این دقیقا نقطه مقابل مورد انتظار است چراکه و برای مردم مسئولیت سازی وهزینه سازی می کند. در اندیشه اسلامی مسلم و مسلمة باید برای تحقق آرمان های اسلامی هزینه بدهند سختی ها و هزینه هایی که هرگز در جبهه يزيد در کربلاء مشاهده نشد اما اقلیت انصار نتیجه و فهم و تشخیص موفق خود را دیدند و برای آن قطعه قطعه شدند. یزید برای خیلی ها فرش قرمز پهن کرد، به خیلی ها وعده حکومت داد اما در جبهه مقابل، آب خوردن به اندازه زنده ماندن یک علی اصغر هم نبود و دقیقا همین مساله یعنی سختی و تکلیف گریزی و البته نبود بصیرت دینی عامل دوری بسیاری از مردم از ابی عبدالله و قرار گرفتن در مقابل ایشان شد. خیلی اهمیت دارد که تکالیف دینی (نماز و روزه و حج قرائت قرآن و...) به چه اندازه منجر به تکلیف مداری همراه با بصیرت دینی در مسلمانان شود؟ تفاوت اصلی سپاه يزيد و ابی عبدالله عليه السلام انجام مناسک دینی نیست (سپاه يزيد نیز مسلمان بودند) بلکه نبود بصیرت دینی و قدرت تشخیص وظیفه و اندیشه آزادانه تفاوت اساسی این دوجریان در کربلا بود یکی نیروهای خود را با جهل پراکنی و جمود فکری، وعده های دنیوی به خط کرد اما نقطه مقابل تا لحظه آخر امام با احترام به آزادی و حق انتخاب به انصار خود می گفت از تاریکی شب استفاده کنید و کربلا را ترک کنید این یعنی همان قدر که در نگاه امام رشد مردم و اصحاب اهمیت داشت در نگاه يزيد حفظ و انحطاط فکری در اولویت بود. شاید نمازی که سپاه يزيد و أصحاب امام حسین علیه السلام اقامه کردند به ظاهر تفاوتی نداشت اما یقینا شیوه مواجهه آن ها با نماز و انتظاری که از آن داشتند و مقصدی که قرار است آن نماز آن ها را به آن برساند به کلی متفاوت بود نماز و مناسک در یک جبهه آن ها را به سمت جهل و تاریکی برد و در نقطه مقابل به عرش الهی رساند. ابوقاسم
قدرت از نگاه اسلام ق3 مشکل این است که از هیچ چیز خبر ندارند و توجیه نشدند یعنی حال و هوای جبهه را نمی شناسند انتظاری که اسلام از مردم دارد را نمی دانند تصور می کنند تمام شد و فقط باید برای آن بگریند و لباس مشکی بپوشند. گمان می کنند تنها یک بار باید خون داد و فقط یک مرتبه باید جهاد کرد. اما به یک باره امام جامعه می گوید در پیش است خرمشهرها در پیش است یعنی چه؟ خرمشهرها در پیش است به معنای تکرار تاریخ است و تنها فرهنگ مقاومت و مسئولیت پذیری و تکلیف پذیری می تواند مردم را با آرمان های اسلام و انقلاب نگه دارد. اینکه بسیاری از مردم جامعه این دانسته ها را نمی دانند و با این فرهنگ آشنا نیستند معنایش این است که نباید از آن ها انتظار مقاومت و همراهی در همه چالش ها را داشت چرا که آن ها در عالمی که شما در آن هستید سیر نمی کنند یعنی شما آن ها را با این عالم آشنا نکردید پس نباید از آن ها تکلیفی را که بصیرت و فهم دینی و ظرفیت آن را ندارند انتظار داشت آن ها از تکلیفی که برای شما غایت شیرینی و کمال است گریزان اند، چطور انتظار دارید در خرمشهر ها بسوزند و بسازند و ولایت مداری کنند و بنظر بنده این همان پیچ تاریخی تعیین کننده ای هست که باز هم نقش مردم در آن بسیار اهمیت دارد و فراموش نکنیم که تاریخ پر از حوادثی است که هیچکس احتمال تحقق آن را نمی داد ابوقاسم
حال این روز های دلم را تو میدانی قربون مرامت بشم