eitaa logo
ابوقاسم
43.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
229 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی از مخاطبین سوال می کنند چگونه در بستر رسانه به موفقیت برسیم. پاسخ این سوال رو افراد متخصص و کار کرده باید جواب بدن اما بحسب تجربه چند نکته رو مورد اشاره قرار میدم: ♦️اول اینکه برای افزایش تمرکز وخلاقیت، افراد اضافی محیط اطراف خود را حذف کنید، افرادی که توی زندگی شخصی و اجتماعی خود خاصیتی ندارند را از زندگی بلکه از سطل زباله ذهنی تان هم حذف کنید چون آن ها بدنبال ارضا خلأهای شخصیتی خود هستند و برای آن ممکن است از شما سوء استفاده کنند ♦️دوم اینکه کلی نگری رو در شخصیت خودتون تقویت کنید، با انعطاف به استقبال حوادث و چالش ها بروید تا بتوانید فهم دقیقی از آن داشته باشید و آن را حل و فصل کنید. یعنی آنقدر شخصیت خود را پخته کنید که چالش ها آغازی برای ابداع خلاقیت و برنامه ریزی جهت حل چالش باشد. ♦️سوم اینکه در مسیر موفقیت صبر کنید، کمبود ها، موانع و خلاء ها را بپذیرید و به راحتی خود را مغلوب مشکلات بزرگ شده ذهنی نکنید ♦️چهارم اینکه خود را بشناسی، توانایی ها، فرصت ها، نقص ها و هر آنچه که به شخصیت تو باز می گردد را بشناسی این نکته از همه چیز مهم تر است و تو باید با آنچه که از علم و خلاقیت و ایمانی که قبلا بدست آوردی برای قدم های بعد فکر کنی ابوقاسم
ابوقاسم
همان طور که می دانید بحران گرد وغبار بسیاری از نقاط کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است چندی پیش درباره پروژه سدسازی ترکیه تحت عنوان گاپ نکاتی عرض شد و تاکید کردیم که ترکیه با سدسازی های گسترده بر رودخانه دجله و فرات که رگ حياتي صنعت کشاورزی صد ها هزار هکتار از اراضی سوریه و عراق محسوب می شوند مطمئنا این دو کشور را با بحران های زیست محیطی بزرگی روبه رو خواهد کرد با تاسیس دوسد بزرگ آتاتورک و ایلیسو بر رودخانه فرات و دجله سطح آب این دو روخانه به شکل بی سابقه ای کاهش پیدا کرده است و دربرخی نقاط توان جریان پیدا کردن هم ندارد. اما پروژه داپ ترکیه رو هم نباید از قلم انداخت، ترکیه یک ابر پروژه دیگری را درحال اجرا بر سر رودخانه ارس است و این سیاست دشت مغان را به صحرایی مشابه هورالعظیم و صحراهای عراق و سوریه تبدیل خواهد کرد. پروژه داپ سدهای آرپاچای، کاراکورت و تولوزجاست را شامل می‌ شود و این پروژه در کنار پروژه گاپ امنیت محیط زیست ما را تهدید می کند و رمقی برای کشورهای پایین دست این سه رودخانه برای کشاورزی باقی نمی گذارد. پژوهشگاه های حوزه آبی و محیط زیست و مسئولین سیاسی کشور برای این تهدید زیست محیطی که بعينه تحقق پیدا کرده و وجود دارد چه می کنند معلوم نیست، و طرف ترکی با قوت برای توسعه شرق ترکیه درحال نابود کردن محیط زیست و کشاورزی عراق و ایران و سوریه است. داستان فراتر از یک جنگ سیاسی است، ترکیه ارکان حیاتی ایران و این دوکشور ضعیف را نشانه گرفته، آثار این جنگ آبی در دو دهه آینده خود را نشان خواهد داد. ابوقاسم
امروز با خود فکر می کردم که چه مساله ای می تونه بیش از هر چیز دیگه ای آرامش و نشاط رو خلق بکنه و اون رو در شخصیت آدمیزاد ماندگار کنه يعني خاطرات و تصاویری رو خلق کنه که وقتی در ذهن مرور بشن بازهم نشاط آور باشن؟ يا بهتره اینجوری بگم که دقیقا برای داشتن یه نشاط سالم و مفید به چه ابزاری نیاز داریم؟ ماشین؟ خونه؟ رفیق؟ همسر؟ پول؟ (یا هرچیز دیگه ای که الان در ذهن شما مرور شد...) کدومشون همون نشاط و سکینه ای هست که یه انسان بهش نیاز داره؟و یه عمر برای به دست آوردنش تلاش می کنه؟ ابوقاسم
ابوقاسم
امروز با خود فکر می کردم که چه مساله ای می تونه بیش از هر چیز دیگه ای آرامش و نشاط رو خلق بکنه و اون
حداقل برای من به این شکل جا افتاد که عامل نشاط و شادابی یا هر مساله دیگه درون توست. تو باید تصمیم بگیری که با یه تکه سنگ یا یه هواپیمای کاغذی هم که شده خوشحال بشی، بخندی و نشاط پیدا کنی. حرکت بکنی و متوقف نشی. همه این ها از درون قلب و جان و نظام فکری تو بلند میشه چون جزء جزء این عالم و لحظه لحظه این هستی بهانه ای برای نشاط و خنده وسکون قلبی تو است، هیچی نباید بتونه تو رو اذیت کنه و همین سکون و آرامش آنقدر تو را بزرگ خواهد کرد که سنگ رو متلاشی می کنه، کوه رو در برابر تو متواضع می کنه سکون و آرامشی که خیلی کار ازش میاد، خیلیارو میتونه نجات بده در عین حالی که تو رو مثل شمع می سوزونه. به اعتراف چشم و دل، شهید محسن حججی برای من تمثالی از این نشاط است که گاهی آدم دیوانه این همه خوبی و لطافتش می شه و آدم رو یاد سوختن پدرانه آقا رسول الله يا امیرالمؤمنین عليهم السلام برای امتشون میندازه اما با این وجود هرگز لب به نفرین باز نکردند. و قضیه آن موقعی زیبا می شود که همه انبیای الهی و امامان معصوم برای حیات دل تک تک انسان ها آمده بودند یعنی برای بیداری دل تو، من و همه... البته بیدار شدنی که عرض شد... بیدار شدنی از جنس بیداری حاج قاسم سلیمانی عزیز. ابوقاسم
چه هوایی … چه طلوعی! جانم … باید امروز حواسم باشد که اگر قاصدکی را دیدم آرزوهایم را بدهم تا برساند به خدا …! به خدایی که خودم می‌دانم! نه خدایی که برایم از خشم نه خدایی که برایم از قهر نه خدایی که برایم ز غضب ساخته‌اند! به خدایی که خودم می‌دانم! به خدایی که دلش پروانه‌ ست … و به مرغان مهاجر هر سال راه را می‌گوید ! و به باران گفته ست باغ‌ها تشنه شدند …! و حواسش حتی به دل نازک شب بو هم هست! که مبادا که ترک بردارد …! به خدایی که خودم می‌دانم چه خدایی … جانم … سهراب سپهری
هدایت شده از صوت المقاومه
2022javad-moghadam.mp3
7.13M
⚫️مهربان ای مادر من جواد مقدم
نزنید سنگ به گنجشک پر گنجشک قشنگ است پر پروانه ببوسید پر پروانه قشنگ است نسترن را بشناسید یاس را لمس کنید به خدا لاله قشنگ است همه جا مست بخندید همه جا عشق بورزید سینه با عشق قشنگ است بشناسید خدا را هر کجا یاد خدا هست سقف آن خانه قشنگ است …
هیچ کس فکر نمی کرد که روزی یک باریکه کوچکی مثل این قسمت که رضا خان به آتاتورک داد به این میزان اهمیت پیدا کند. اگر این قسمت از خاک از پیکره ایران جدا نمیشد سناریوی کریدور زنگزور مطرح نمیشد چراکه ترکیه ارتباطی با نخجوان نداشت و اساسا آن ها برای رسیدن به باکو دو مشکل بزرگ پیش روی خود احساس می کردند. اول اتصال به نخجوان، دوم سناریوی تصرف استان سیونیک، که در هردو مورد ایران را مقابل خود می دیدند. اما انگار همه چیز براساس یک نقشه حساب شده طراح شده و فقط ایران از این همه اتفاق و حادثه بی اطلاع بود. شاید آتاتورک هم گمان نمی کرد یه روزی این باریکه گلوگاهی برای تنفس و ارتباط آن ها با آسیای مرکزی و دریای خزر شود، اما شد و الان مقامات ایران باید جور ترک فعل ها و خیانت های گذشتگان این کشور را بکشند. آن قدر مساله قفقاز مرا بهم ریخت که هرجا می نشینم و با کسی صحبت می کنم این موضوع را بازگو می کنم تا سبک شوم ابوقاسم
با چراغی، همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچ کس، هیچ کس این جا، به تو مانند نشد😭
🔸قدرت ازنگاه اسلام ق1 در اندیشه سیاسی و اجتماعی اسلام، و نقش بسیار مهمی در تشکیل حکومت اسلامی، استمرار و موفقیت آن حکومت دارند. هرچند قرار نیست مردم به و حکومت اسلامی مشروعیت بدهند یا از آن سلب مشروعیت کنند اما همراهی و خواست مردم برای تحقق مشروع ترین حکومت اسلامی نیز امری ضروری و غیر قابل اغماض است، بدون خواست و اراده مردم حکومت اسلامی تحقق پیدا نمی کند. تاریخ اسلام و به صورت ویژه دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) شاهد بسیار خوبی برای این مساله است، علی رغم مشروعیتی که نبی اسلام به آقا امیرمؤمنان علیه السلام برای حکومت اسلامی دادند اما این مردم بودند که با پشت کردن به روشن ترین مسیر سعادت و هدایت بخشی که پیامبر تعیین کرده بود فریب برخی جریان های ضد اسلامی را خوردند و مشروع ترین حاکم اسلامی را خانه نشین کردند. این مردم بودند که با اراده الهی و پیامبر اکرم مخالفت و در مسیر اسلام انحراف ایجاد کردند. اهمیت ویژه در اندیشه اسلامی ریشه انسان شناختی دارد، اسلام بر اساس ویژگی های ذاتی انسان، برای هدایت و سعادت مندی انسان ها به ابزار زور و اجبار و حکومت ظالمانه و طاغوت منشانه معتقد نیست اسلام نمی خواهد با چماق و ظلم بر مردم حکومت کند بلکه همه چیز را برعهده مردم گذاشته است، گاهی مردم دقیقا در نقطه مقابل مصلحت اسلام اقدام می کنند و با شکوه و جمعیت آن هم با قصد قربت سر از تن حسین بن علی علیه السلام جدا می کنند این یعنی در اندیشه اسلام جایگاه جمهوریت هرگز نمادین نبوده بلکه عین واقعیتی است که در همه معادلات از نقش بسیار مهمی برخوردار است اما مردم باید بار مسئولیت هزینه سازی های خود را نیز تحمل کنند ابوقاسم
🔸قدرت از نگاه اسلام ق2 اما مساله مهم این است که رشد و تکامل فکری و بصیرت دینی فرد فرد خیلی اهمیت دارد و اگر محقق نشود حوادث تلخ تاریخی تکرار می شود. انسان ها ذاتا میانه خوبی با تکلیف ندارند و سعی می کنند آسان ترین کار را انتخاب کنند که آن ها را به تکلف نیاندازد. این دقیقا نقطه مقابل مورد انتظار است چراکه و برای مردم مسئولیت سازی وهزینه سازی می کند. در اندیشه اسلامی مسلم و مسلمة باید برای تحقق آرمان های اسلامی هزینه بدهند سختی ها و هزینه هایی که هرگز در جبهه يزيد در کربلاء مشاهده نشد اما اقلیت انصار نتیجه و فهم و تشخیص موفق خود را دیدند و برای آن قطعه قطعه شدند. یزید برای خیلی ها فرش قرمز پهن کرد، به خیلی ها وعده حکومت داد اما در جبهه مقابل، آب خوردن به اندازه زنده ماندن یک علی اصغر هم نبود و دقیقا همین مساله یعنی سختی و تکلیف گریزی و البته نبود بصیرت دینی عامل دوری بسیاری از مردم از ابی عبدالله و قرار گرفتن در مقابل ایشان شد. خیلی اهمیت دارد که تکالیف دینی (نماز و روزه و حج قرائت قرآن و...) به چه اندازه منجر به تکلیف مداری همراه با بصیرت دینی در مسلمانان شود؟ تفاوت اصلی سپاه يزيد و ابی عبدالله عليه السلام انجام مناسک دینی نیست (سپاه يزيد نیز مسلمان بودند) بلکه نبود بصیرت دینی و قدرت تشخیص وظیفه و اندیشه آزادانه تفاوت اساسی این دوجریان در کربلا بود یکی نیروهای خود را با جهل پراکنی و جمود فکری، وعده های دنیوی به خط کرد اما نقطه مقابل تا لحظه آخر امام با احترام به آزادی و حق انتخاب به انصار خود می گفت از تاریکی شب استفاده کنید و کربلا را ترک کنید این یعنی همان قدر که در نگاه امام رشد مردم و اصحاب اهمیت داشت در نگاه يزيد حفظ و انحطاط فکری در اولویت بود. شاید نمازی که سپاه يزيد و أصحاب امام حسین علیه السلام اقامه کردند به ظاهر تفاوتی نداشت اما یقینا شیوه مواجهه آن ها با نماز و انتظاری که از آن داشتند و مقصدی که قرار است آن نماز آن ها را به آن برساند به کلی متفاوت بود نماز و مناسک در یک جبهه آن ها را به سمت جهل و تاریکی برد و در نقطه مقابل به عرش الهی رساند. ابوقاسم