5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭─┈┈ ✿🦋
◉ فرمود: کلّ عالَم مصنـوعه @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
✍🏻 فهم و وهم
▫️﷽ شبکههای اجتماعی؛ رسانههای نارسای مدرنیتهاند. بیش از آنکه آگاهی ببخشند توهم دانستن و تهور گفتن میدهند. کارکرد شبکههای اجتماعی گاهی به ضدّ رویکردشان بدل میشود. وقار و خشیت علمی را میستانند و به کبر و سبکسریِ شبهعلم میسپارند. روشن کردن قطعهای کوچک از واقعیت در جورچین بزرگ حقیقت استحمار آدمی است. چنین فضایی هرگز نمیتواند منظومه فکری یک شخصیت یا نظام وجودی یک مکتب را به تصویر بکشد.
▫️سالها پیش بزرگی میگفت مبانی فکر خود را نه از مجلات و روزنامهها که از کتابها بگیرید. حالا هم این شبکههای یلهی بدون پیوست متقن اخلاقی و قانونی؛ به قواعد فهم و استنباط درکِ نظاممند جامعه پشت پا میزنند و مصادیق را بدون اصول به قضاوت میگذارند. بمباران مسلسلوار انبوهی از دادههای صواب و خطا با درونمایههایی از طنز و فکاهی و تراژیک و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و هنری و ...؛ بدون قدرت و فرصت کافی برای پردازش؛ ذهن و قلب و روح آدمی را به انباری از ضایعات و فضولات شبهدانش بدل میکند. پرخوریهای لاجرعه از این تکهپارههای ناهمگون، فرد و جامعه را به سوءهاضمه فکری و اخلاقی مبتلا میکند.
▫️حقیقتِ هیچکس را نمیتوان در بریدهای از قول و فعل او شناخت. حتی نمیتوان منشها و کنشهای او را بدون لحاظ شرایط زمانی و موقعیت مکانی قضاوت کرد. پیامبر و علی(ع)؛ خمینی و بهشتی، شریعتی و مطهری، حتی قرآن و اسلام و تشیع هیچکدام آنی نیست که در بریدههای مجازی میآید. بدون کسب مبانی و مبادی معرفت از منابع اصیل آن، این وادی لاابالی آدمی را از قول سدید و فعل رشید، و از خُلق حمید و صراط حقّه، به بیراهههای ظلمت و ضلالت میکشاند. وَ اَلْعَاقِلُ يَقْتَدِي بِسَيِّدِ اَلْعُقَلاَءِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَيْثُ قَالَ لاَ يُعْرَفُ اَلْحَقُّ بِالرِّجَالِ اِعْرِفِ اَلْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ
#حق #اسلام #مجازی #رسانه | ۱۴۰۳/۱/۱۹ ه.ش
╭─┈┈ ✿🦋
◉ آفـــاقــ [مهدیابوماهیگیر] @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
▫️﷽ جهان هستی یکپارچه مضیف خداوند برای بندگانی است که آفریده و پروریده مهر اویند. کائنات همگی عائله فقیر خدایند که به ضیافت رحمانی او روزی میخورند؛ اما شهر رمضان، فصل ضیافت خاصه و کرامت بیکرانهای است که لطافت انس و شرافت قرب او - بدون چگونگی - احساس میشود. و تو در این بیقراریِ محبت و سکینه انس، آنقدر نزدیکی که نیازی به فریاد و ندا نیست. همینکه نجوا کنی کافیست. همینکه به صدق بخوانی بس است.
▫️و براستی اگر حقیقت انزال فرقان بر قلب عرشی ولیّالله اعظم(عج) باشد؛ پس به کریمه (فأما الیتیم فلا تقهر) بیش از همه بر اوست که در واپسینِ این شهرالله بر ما ببخشاید و از ایتام بیپناه و امت رنجور محمد(ص) و علی(ع) روی نگرداند. یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین
#خدا #رمضان #مناجات #صاحبنا | ۱۴۰۳/۱/۲۱ ه.ش
╭─┈┈ ✿🦋
◉ آفـــاقــ [مهدیابوماهیگیر] @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
Mirzamohamadi_Sh29_ramazan95_c.mp3
7.69M
😭 ممنونم اگر نروی...
💔 وداع بسیار زیبا با ماه مبارک
🎙استاد میرزامحمدی
#رمضان #ماه_خدا
#وداع_با_ماه_رمضان
🆔 @abomahigir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧﷽✧═┅ء
اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْكِبْرِياءِ وَ الْعَظَمَةِ، وَأَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ، وَأَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ، وَأَهْلَ التَّقْوىٰ وَ الْمَغْفِرَةِ، أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هٰذَا الْيَوْمِ الَّذِى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِينَ عِيداً، وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ ذُخْراً وشَرَفاً وَمَزِيداً أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُدْخِلَنِى فِى كُلِّ خَيْرٍ أَدْخَلْتَ فِيهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تُخْرِجَنِى مِنْ كُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَيْهِمْ أجْمَعِين. اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ خَيْرَ مَا سَأَلَكَ مِنْهُ عِبادُكَ الصَّالِحُونَ، وَأَعُوذُ بِكَ فِيهِ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُكَ الصَّالِحُونَ.
◉ فرخنده و مبارک باد این عید بزرگ فطرت و بندگی،
و روز سعید رهایی از بردگی طواغیت و بند نفسانیــت،
بر شما و بر عزیزانتان.
اللّهمعجّللولیکالفرجوالعافیهوالنصر
برادرتان؛ مهدی ابوماهیگیر
🌸
🍃🌸
🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✍🏻 دوئل با شیطان
درنگی بر تقابل ایران و اسرائیل
▫️﷽ صهیونیسم شاید کثیفترین رژیمی باشد که تاریخ بشر به خود دیده است. ضدّانسانیترین قدرت شیطانی و مکتب نژادپرستی که مثل یک ویروس کوچک و مرگبار جامعه انسانی را تهدید میکند؛ و نظم جهانی و سازمانهای بینالمللی را به چالش میکشد. سکوت یا همراهی مدعیان آزادی و حقوق بشر در قبال تجاوزات عریان او به ساحت انسانیت، شگفتانگیز و شرمآور است.
▫️انتقام و جهاد در پاسخ حمله به کنسولگری ایران ضروری و اجتنابناپذیر؛ و بر تاخیر آن البته آفاتی هم مترتّب است. اما چند ملاحظه قابل توجه وجود دارد:
▫️۱. فروکاست این مبارزۀ فراگیر از جامعه انسانی و امت اسلامی به یک نزاع فرقهای و مذهبی و ملی؛ اراده و کید این رژیم خبیث است. معتقدم «تفرقه بینداز و حکومت کن» هنوز هم راهبردیترین دکترین امپریالیسم غربی و اشغالگر عبری علیه اسلام و برای استیلای بر بلاد مسلمان است. در حقیقت فروکاست یک مبارزۀ راهبردی و اعتقادی به یک درگیری تاکتیکی و سیاسی آرزوی دیرینۀ اسرائیل است.
به دنبال ابتکار امام راحل؛ دیپلماسی سیاسیدفاعی کشور باید میتوانست مسالۀ فلسطین را به فصل مشترک و کانون وحدتبخش جهان اسلام، و نقطۀ همرسی جیوش مسلمان تبدیل کرده تا بر مناقشات کوچک ملی و مذهبی سایه بیندازد. به نظر میآید دستگاه دیپلماسی میباید به تناسب و به موازات قدرت دفاعی کشور رشد کرده و فعال شود.
▫️۲. هزینههای طوفان الاقصی با ۳۵ هزار شهید و صدها هزار آواره و ویرانیهای گسترده، چیزی نیست که توصیف و تصور آن در نوشتهها بگنجد. اما دستاورد بزرگ آن نیز که عیان شدن ماهیت پلید و مخوف اسرائیل، و رسوایی و فروپاشی مشروعیت او در افکار عمومی جهان است، چیزی نیست که در محاسبه هزینه - فایده بتوان از آن چشم پوشید. هر جنگی البته هزینه دارد. بالاخص با چنین رژیمی گرگصفت و بیقلاده. اما هزینه نجنگیدن و رجز خواندن به مراتب بیشتر از مبارزه و دفاع مشروع است. پاسخ ایران با فرض هزینههای احتمالی باید کوبنده و متناسب، و با اظهار آمادگی تام در صورت تداوم جنگ باشد. مصونیت کشور در شجاعت اقدام و استفاده مشروع از قدرت است.
▫️۳. در سالهای اخیر عوامل بسیاری در گسست اجتماعی و کاهش اعتماد دولت - ملت نقش بازی کردهاند. متاسفانه برخی دولتمردان زبان رسایی برای گفتگو با مردم ندارند. حتی در چنین موضوعاتی که دفاع مشروع از تمامیت ارضی و حیثیت بینالمللی، باید عامل همبستگی ملی و تحکیم پیوندهای اجتماعی باشد، باز هم در تبیین و گفتگوی صریح کاهلی میشود. نظام حکمرانی اگر صادقانه به مردم بگوید که علیرغم همۀ اختلافات و ضعفهای داخلی، حالا میخواهد در مقابل تجاوز یک دشمن خارجی بایستد شک ندارم که تودههای جامعه هم یکپارچه خواهند ایستاد. چه که مام وطن هماره باید بعنوان محور همبستگی اجتماعی و غرور ملی حفظ شود.
▫️۴. اسرائیل با همه قوای نظامی و تسلیحاتی، آسیبپذیرترین و منفورترین رژیم جهان است. ضربهای که میخورد -حتیازیکگروهکوچکمقاومت- بسیار سهمگینتر از ضربهای است که میزند. ساکنان سرزمینهای اشغالی حتی پس از ۷۰ و اندی سال هیچگونه عُلقۀ سرزمینی و پیوند فرهنگی در آن منطقه احساس نمیکنند. اراضی اشغالی وطن آنانی است که در جنگ و گرسنگی و آوارگی سنگینترین هزینههای جانی و مالی را میپردازند و میایستند؛ نه اینانی که با بوی تهدید و حس ناامنی بارشان را میبندند و فرار میکنند.
▫️ایجاد خدشۀ جدی در امنیت اینها، یعنی فرار از خانههای اشغالشدهای که هیچگاه روی آرامش نخواهند دید. حتی احساس ناامنی برای موجودیت اسرائیل بحرانساز است. برای همین است که او نمیتواند درگیر یک جنگ تمامعیار با پدر قدرتمند مقاومت و توان برتر منطقه باشد. او نمیتواند امید و امنیت را به اراضی اشغالی تزریق کند؛ وقتی که هر کسی پیرامون حصار مرزهایش، یا او را به رسمیت نمیشناسد و عاشق مبارزه با اوست، یا لااقل با وی دلی چرکین و پُرکین دارد.
اللـهـمانصرالإسلاموالمسلمين،واخذلالكفاروالمنافقين
واشغلالظالمينبالظالمين،وانصرناعلىالقومالكافرين
#ایران #اسرائیل #اسلام #جهاد | ۱۴۰۳/۱/۲۴ ه.ش
╭─┈┈ ✿🦋
◉ آفـــاقــ [مهدیابوماهیگیر] @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام خدا بر روح بلند خمیــــــنی
سلام خدا بر شهیدان فلسطین
سلام خدا بر مجـــــــاهدان آزادی
سلام خدا بر اطفــال غریب غزه
سلام خدا بر وعـــدههای صادق
سلام خدا بر شرارههای مقاومت
انّا من المجرمیـــــــــــــــن منتقمون
الله اکبر الله اکبر الله اکبر
11.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻کارشناس الجزیره: ایران با حملات تاریخی خود ، قواعد درگیری را شکست ، اسرائیل را خوار کرد و این پیام را داد که نمیتوانید با خطوط قرمز من بازی کنید.
╭─┈┈ ✿🦋
◉ آفـــاقــ [مهدیابوماهیگیر] @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
✍🏻 ارتداد خاموش یا استضعاف دینی
درنگی بر هنجارشکنیهای دینی
▫️﷽ آنچه جامعه امروز ما در عدول از برخی احکام فقهی یا ارزشهای اخلاقی از خود بروز میدهد ریشههای پنهانی دارد که با غفلت سهوی یا تغافل عمدی نادیده انگاشته میشود. در حقیقت نسلهای نوپای ایران مبتلا به «تردید در باورهای دینی و مبانی اسلامی» هستند. چه که سبک زندگی و کنشهای عملی آدمی در چارچوب باورهای اوست. به تعبیر دیگر باید و نبایدهای هنجاری انسان در گرو هست و نیستهای نظری اوست. زیست یک خداباور کاملا متفاوت از یک خداناباور است. همچنین است یک باورمند به حیات ابدی با یک معتقد به حیات فانی.
▫️اخلاقیات، فرادینی و فطری است. فضایل و رذایل اخلاقی فارغ از هر مکتب فکری؛ به محض تصور تصدیق میشوند. اما حکمت شرعیات اغلب در تعبّد است، و تعبّد به شرعیات و التزام به اخلاقیات بدون معتقدات و باورهای ایمانی هرگز در وجود آدمی مستقر نمیشود. البته این اصول و باورها نیز بدون یک سیر آموزشی و تربیتی که باید با براهین عقلی و تعمقات منطقی و ملازم با لطایف فطرت و ادراکات عملی باشد، در قلب آدمی مستحکم نخواهند شد.
▫️آنچه امروز در کشف حجاب و اکل محرمات و شرب مسکرات و روابط غیرمشروع و کاهلی در عبادات مشاهده میشود، ریشه در «نوعی ارتداد خاموش یا جاهلانه» است. البته در این تعبیر مسامحهای بزرگ است. بهتر است بگویم ریشه اینها در «نوعی فقر تربیتی و استضعاف فکری و دینی» است.
چرا که نه راهی طی گشته و نه حلاوت فهمی چشیده شده تا بازگشتی صورت پذیرد. خانواده نقش تربیتی خود را به نهادهای اجتماعی واگذار کرده و نهاد روحانیت به دلایل گوناگون پیوستگی و فراوانی لازم را برای تربیت دینی جامعه ندارد.
▫️براستی چگونه ممکن است کسی که در وحی الهی و نبوت پیامبران و ولایت ائمه هدی مملو از شبهه و تردید است، به ارزشهای اخلاقی و احکام تعبدی تن دهد ؟! شکستن تابوی احکام شریعت در بخشی از جامعه زنگ خطر عبور از عقاید و اصل دین است. برخی امروز قبح پذیرش فسق و معصیت را میشکنند و فردا به عدول از اصل دین تن میدهند. اینان اگر در تنگنای وجوب التزام عملی به دین قرار گیرند اصل مکتب یا قرائت رسمی از آن را منکر شده، و اگر در فشار تمکین به قانون واقع شوند مصالح و منافع خود را در تضاد با قانون انگاشته و آن را به قدرت اجتماعی نقض میکنند.
▫️من برخورد قهری و قانونی با پدیده بیحجابی و اباحهگری را اگر چه موافقم، اما بدون پیوستهای تربیتی و آموزشی و رسانهای منسجم کاری عبث و فاقد نتیجه، بلکه مضرّ میدانم. دقیقاً به مثابه آن غریق نجاتی که هر از چندی غریقی را از آب میگیرد اما برای آن دیوانه زنجیری که در بالادست مردمان را پی در پی به رودخانه میریزد هیچ تدبیر و چارهای ندارد.
▫️بهروهوریِ تربیت دینی در نظام آموزش و پرورش اگر نگویم منفی اما خنثی و بیاثر است. خروجی بیش از دوهزارنفرساعت آموزش مستقیم قرآن و معارف در این دستگاه چنان است که قاطبه مردم حتی قادر به یک روخوانی ساده از کتاب خدا یا فهم مسلمات اولیه دین خود نیستند.
▫️من سالها با دانشآموزانی مواجه بودهام که لبریز از پرسش و ابهام و شبههاند، اما مجالی برای گفتگوی آزاد و بستری برای مباحثه مستدلّ نداشتهاند.
چرایی این دردها و چگونگی علاج آنها در نظام تعلیم و تربیت دارای شرحی مبسوط و چندوجهی است که در این اندک نمیگنجد. لکن اجمالاً تغییر بنیادین این بروکراسی ناکارآمد، و بازگشت نگاه تخصصی و نخبگانی و حاکمیتی به مجموعه مدیریتی و ستادی این دستگاه میتواند رخوت و آفتها را از صف مدارس و از خاکریز کلاسها بزداید.
#تربیت #حجاب #اسلام #آموزش | ۱۴۰۳/۲/۲ ه.ش
╭─┈┈ ✿🦋
◉ آفـــاقــ [مهدیابوماهیگیر] @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 خروش فطرت بر سراب صهیونیسم
درنگی بر قیام دانشگاهیان آمریکا
﷽ تاریخ، سرنوشت مردگان نیست. ما میراثدار گذشتگان هستیم و آیندگان میراثدار ما. تاریخ، خود ما هستیم؛ در همان فصلی که داستان زندگی ماست. شاید با تفاوتهای دینی و زبانی و نژادی یا پروپاگاندای رسانه، بتوان جامعه یکپارچه بشری را از هم بیگانه و چندپاره کرد. شاید بتوان فطرت آدمی را اندکی تخدیر کرد، اما هرگز نمیتوان آن را استحاله یا واژگون نمود.
حالا حتی دانشگاهیان فرهیخته در امریکا و اروپا هم، - بهندایفطرت - در برابر جنایتی عریان قیام کردهاند.
▫️جوان امریکایی وقتی وتوی دولت امپریالیستی خود را دستکم ۶۰ بار همچون یک سپر حمایتی در دستان خبیث و خونریز و کشتارگر و تجاوزکار رژیم صهیونیستی میبیند، و میبیند که ایالاتمتحده برای یک گروهک ضد بشری قطعنامههای جهان را ابطال و حیثیت بهاصطلاح لیبرال دموکراتیک خود را لکهدار میکند؛ چرا و چگونه باید ساکت بنشیند ؟!
▫️این دیگر توهم نیست. این عین توطئهی پنهان است وقتی که یکسوم وتوی امریکا طی هفتاد سال؛ حتی به قیمت تقابل با کل جامعه جهانی و لگدکوب کردن همه قواعد انسانی و حقوق بشری؛ فقط خرج سرپانگاهداشتن رژیم شریر و خونریز اسرائیلی شده است.
▫️وقتی همه عواطف بشری برای رنج و اندوه غزه جریحهدار است و بر درندهخویی و ددصفتی رژیم اسرائیلی غضبناک؛ این همان توطئه پنهانی شریک جرم است که حیثیت خود را به باد داده و در مقابل فطرت انسانی و عواطف بشری میایستد.
#امریکا #دانشجو #فلسطین | ۱۴۰۳/۲/۸ ه.ش
╭─┈┈ ✿🦋
◉ آفـــاقــ [مهدیابوماهیگیر] @abomahigir 🔗
╰──────────────✿✿✿
✍🏻 نور در تاریکی
▫️﷽ معلم، سفیر نور و هدایت در ظلماتستان جهل و تاریکی است. معلم، چراغ نورتاب خداوندی در حجابهای تودرتوی طبیعت، و در خوف و رجای جامعه انسانی است. به نظر من ارزش هر شخصی به اندازه نور ادب و حکمت و معرفتی است که از او ساطع میشود و راه بر دیگران مینمایاند. معلم در منصب ایثار فیسبیلالله است که با جهادی پیوسته مقابل جهل و خرافه و بردگی؛ جسم و جان و روح خود را بذل حکمت و راستی و پاکی و آزادگی میکند. معلم از مطهّرات آفرینش است که آلودگیهای جهل و خرافه، و مشوبات شهوتها و ظلمتها را، از روح قدسی و فطرت انسانی زدوده، و کرامت و حریت را به جان آدمیت باز میگرداند.
▫️اسلام ناب، مکتب معلمان بزرگ بشریت، و آیین کتاب و قلم است. اصلاح شئونات جامعه در حکمرانی اسلامی همگی از رهگذر نظام تزکیه و تعلیم است. هیچ دردی در ایرانِ امروز، بدون اصلاح ستاد تعلیم و تربیت و نظام آموزش عمومی کشور درمان نخواهد شد و به رشد و صلاح و سداد نخواهد رسید.
▫️سازمانی که مدیران و تدبیرگران آن شأن معلمی نداشته، و در هیاهوی مدرسه و کلاسها تلخ و شیرین ارتباط ایثارگرانه با دانش آموز و خانواده را نچشیده باشند، انگیزههای معلمی و استعدادهای دانشآموزی و ظرفیتهای سختافزاری میهن را به تباهی کشیده و بهرهوری اخلاق و فضیلت و دانایی را به کمترین حدّ ممکن میرسانند.
▫️من شرمسار و سپاسگزار معلمانی هستم که با این نظام کمضابطه و پرمسئله، در خطمقدم کلاس و هیاهوی میدان مدرسه،با یکایک سلولهای وجودشان میسوزند و روشنایی میبخشند.
#معلم #علم #تربیت #ایران | ۱۴۰۳/۲/۱۲ ه.ش
◉ آفاق[مهدیابوماهیگیر] zil.ink/abomahigir 🔗