eitaa logo
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
286 دنبال‌کننده
698 عکس
131 ویدیو
12 فایل
ارتباط با بنده @abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز ساده شب هشتم ماه شعبان ‌ رسول الله صلّی الله علیه وآله فرمود: هرکس در شب هشتم ماه شعبان ۲ رکعت نماز بخواند؛ در رکعت اوّل یک بار سوره حمد و پانزده بار سوره توحید، و در رکعت دوم یک بار سوره حمد، یک بار آیه: « قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى‏ إِلَيَّ، أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ، فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً، وَ لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً»، و پانزده بار سوره توحید؛ گناهانش آمرزیده می‌شود، هرچند به تعداد کف دریا باشد، و چنین فردی مانند کسی است که چهار کتاب آسمانی را خوانده باشد. 📚 البلدالأمين
هدایت شده از ازدواج های مهجور
✍🏾پاسخ:: ✅اولا زبانم لال مگر زن غیر معصوم با این همه نقصان حضرت زهراست یا ما مردانِ غیر معصوم با این همه نقصان امیرالمومنینیم که احکاممان همگی یکی باشد؟!خود سایر معصومین علیهم السلام امیرالمومنین نمی شوند چه رسد به ما که حال عینا همه ی احکاممان یکی باشد!!!👈🏾خوب بخون👈🏾👈🏾الگوگیری از اهل بیت علیهم السلام مختص جایی است که حکمِ اختصاصی معصوم علیه السلام با حکم فعلی ما که توسط خود معصوم علیه السلام بیان شده متفاوت نباشد، یعنی اموراتی استثنایی است که مثلا برای اهل بیت علیهم السلام جایز است یا واجب یا حرام است که برای ما نیست بعنوان مثال پیامبر جایز بود بیش از ۴ زن اختیار کنند یا نماز شب برایشان واجب بود یا استفاده از زکات و.. برایشان حرام بود یا قبول کردن برخی هدایا برایشان حرام بود و یا برخی ازدواج ها مثل ازدواج در اواخر عمر برایشان ممنوع بود ووو سایر استثنائات و احکام اختصاصی که برای افراد عادی اینگونه نیست ، حال طبق احادیث این عدم ازدواج مجدد از احکام اختصاصی امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه برای زمان حیات حضرت ام ابیها صلوات الله و سلامه علیها بوده (این حدیث👈🏽 https://ar.lib.eshia.ir/70832/1/252 ) و قاطعا در خصوص خود ایشان در زمانهای دیگر و سایر مردان حکم اینگونه نیست. ✅ثانیا ضمن اینکه این قضیه که امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه از اختیار کردن مطلق زنان یعنی از اختیارکردنِ همه ی زنان در زمان حضرت زهرا صلوات الله و سلامه علیها محروم بودند این امر ابدا ثابت نیست و محل مناقشه است کما اینکه مبرزترین موافق این ماجرا که کتاب ایشان محل ارجاع اهل علم است در مقابل ادله کوتاه آمده و می فرمایند: لو صح هذا وذاك، فيكون دليلاً على أن حديث تحريم النساء على علي "عليه السلام" ما دامت فاطمة "عليها السلام" على قيد الحياة مشروط بما إذا لم تجزه الزهراء "عليها السلام" ورسول الله "صلى الله عليه وآله"، وتكون مبادرته لفعل ذلك دليلاً على صدور هذه الإجازة منها ومنه.. بل قد يُدَّعى: أن المحرم عليه "صلوات الله وسلامه عليه" هو التزويج بالنساء، ولا يحرم عليه التسري.. الصحيح من سيرة الإمام علي (عليه السلام) - العاملي، جعفر مرتضى - مکتبة مدرسة الفقاهة https://ar.lib.eshia.ir/70832/1/256 نهایت بحث ایشان که در چند صفحه آمده این است که میگوید:: با فرض ثبوت تحریم ازدواج مجدد برای حضرت مولا جانِ عالم بفدایشان و با فرض ثبوت اختیار کردن زن یا زنان دیگر(با توجه به وجود چنین اسنادی) این قبیل اختیارکردن سایر زنان یا به امر و اجازه بوده یا تحریم صرفا مشمول ازدواج دائم با زن آزاده بوده و نه ازدواج موقت یا کنیز..‼️ ثالثا شما اگر سیره ی اهل بیت علیهم السلام براتون اهمیت داشت سیره ی همه معصومین من جمله خود رسول الله و امیرالمومنین علیهما و آلهما سلام الله بعد از وفات همسرانِ اولشان یعنی در زمان بانوی مکرمه ای مانند ام البنین سلام الله علیها یا ام المومنین ام سلمه و غیره را نعوذ بالله نعوذبالله کار زشت نمیخواندید این است دین داریِ شماها که فعل اهل بیت علهم السلام را فعلِ زشت و دور از نجابت بدانید؟؟؟ننگ بر شما رابعا ما کارهای روی زمین مانده را انجام میدهیم چشم پوشی از نامحرم را حاج آقا قرائتی ها کم نگفتن اما کسی نگفته پوشیه هم واجبه! خامسا مطالعات مختلف نشان میدهد چندزنه بودن نه تنها هیچ ضرری به خانواده ندارد بلکه سبب رشد اعضای خانواده نیز هست به شرطی که مغلوب فرهنگ شیطانی امثال شماها نشوند.
بدعت لودگی نمایش اثرات لقمه!!!
دو چیز نداری ۱.قدرتِ نقد و رد کردنِ حرف ما که حرفِ دین است که اگر تو و امثال تو این قدرت رو داشتید اقلا یک جمله رد میکردید و برای همان یک جمله عید اعلام میکردید و کانال ها و گروها میزدید نه فقط فحاشی کنید. ۲.به اندازه ی نخودی آثارِ رجولیت لای پا ندارید که اگر داشتید بجای فحاشیِ ناموسیِ دائم در ناشناس مقابلِ اینهمه ادله ی ما تواضع بخرج میدادید و قبول میکردید پس اسمِ مردی و مردانگی رو بر زبانِ کثیفتون جاری نکنید .
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
پاسخ👇🏽 سلام اولا ما هر چه گفتیم و اثبات کردیم از فتاوای مراجع بوده ثانیا قیاس؟؟؟ بخندم به این حرف ؟؟؟ ما در جایی از ادله ی غیر شرعی استفاده کردیم که خودِ مرجع تقلید تشخیصش را به این امور عقلی واگذار کرده و این از معایب حوزه است که مدعیِ علمشان فتوا خوانی بلد نیست ثالثااجماع رد میشود چون خلافش ثابت است شما که ادعای عدمِ فحص از مخصص و غیره برای ما کردید خودتان فحص دقیق نه در روایات داشتید نه در فتاوا با تمام اینها حتی با فرض ثبوت ِ این مسئله این حکم از احکامِ خاصِ احرام میشود ثم ماذا؟؟؟؟ مانند عطر و جماع و .... ضمنا قبلا جواب اینها رو دادیم https://eitaa.com/hejabe_momenat313/11633 https://eitaa.com/hejabe_momenat313/11634 https://eitaa.com/hejabe_momenat313/11635 https://eitaa.com/hejabe_momenat313/11773
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این همون حضرت زینب س هستن که فمینیست اسلامیا نمیدونم روی چه حسابی ازش الگو گرفتن برن سرکار و اجازه ی خروج از کشور بگیرن!! ببینید اولین چیزی که از ماجرای کربلا برای شوهرش تعریف میکنه چیه! ببینید بیشتر از همه ،چه چیز عذابش داده! اون زنی که حیا و عفاف داره خودش از نامحرم دوری میکنه! حتی اگ بهش دستور بدن بگن باید بری بیرون و کارکنی فعالیت اجتماعی کنی (باحجاب) خودش براش سخته که با نامحرم ارتباط بگیره! زن عفیف بحث معمولی هم براش سخته که با نامحرم داشته باشه! فقط از روی ضرورت و طبق قوانین اسلام درمورد نحوه ارتباط زن با نامحرم، با نامحرم ها صحبت میکنه! اینکه حضرت زهرا س حضرت زینب س سخنرانی کردن چیزی نبود که خودشون بخان! این از غیرت دینی این زنها بود! بخاطر دین اینکار رو کردن! نه اینکه بخاطر گرفتن حق موتور سواری و استادیوم رفتن زنها، بین مردها خرغلت بزنی اسم خودتم بذاری زن مسلمان محجبه و قوی!! زن محجبه ی مدافع حقوق زنان!!! اصلا کی گفته اینا جزو حقوق زن مسلمانه؟؟؟ کدوم زن عفیفی از استادیوم نرفتن غمگینه؟؟ و در ضمن بماند که قیاس هر زنی با حضرت فاطمه سلام الله کفر است...
اصن بازی از اول اصن بات قَرم
سؤال: دست زدن در مسجد، چه حکمی دارد؟ جواب: به طورکلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن ها و اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد، ولی بهتر است فضای مجالس دینی بخصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطر شود تا انسان به ثواب آنها برسد https://www.leader.ir/fa/content/22889/%DA%A9%D9%81-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF
مسأله ۵۳۹. كف زدن به صورتی که معمولا جهت تشویق و تأیید و مانند اینها انجام می‌گیرد مانعی ندارد و اما کف زنی به خودی خود، به صورتی که دارای نظم خاص و مناسب مجالس لهو و لعب است، شایسته اماکن مقدسه مثل مسجد و حسینیه و نیز مجالس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نمی باشد؛ بلکه اگر موجب وهن و بی احترامی باشد، جایز نیست. [۱] ---------- [۱]: به طور کلی در مراسم مواليد ائمه طاهرين (علیهم السلام)، مناسب است به ذكر مدائح ائمه (علیهم السلام) و نیز یادآوری فضائل آن بزرگواران که موجب تشدید محبت و ولاء و در نتیجه، تکمیل معرفت نسبت به آن حضرات (علیهم السلام) خواهد شد پرداخت و از آنجا که در طول تاریخ اسلام و تشیع، شعار مسلمانان ذکر صلوات و مانند آن بوده است، خصوصا در مجالسی که به نام و یاد ائمه هدی (علیهم السلام) برگزار می‌شده، لذا مناسب است به جای کف زدن با همان شعارهای مذهبی و سنتی مثل فرستادن صلوات و مانند آن، مجالس و محافل خود را معطر و منور نموده و بر شکوه و عظمت این مجالس بیفزاییم.
نقل از سایت ولی عصر مرکز پاسخگو:مركز تحقيقات سپاه ❎ آيت الله گلپايگاني(ره): [كف زدن در مجالس اهلبيت(ع)] به نظر اين جانب خالي از اشكال نيست. ممكن است جزو لهويات محسوب شود. ❎ آيت الله تبريزي (زيد عزّه): كف زدن لهو است... و در مجالس اهل بيت(ع) جايز نيست. ❎آيتالله صافي (زيد عزّه): كف زدن به نحو لهوي در هر مجلسي باشد حرام است و فرقي بين مسجد و غير آن ندارد و سزاوار است از كف زدن غيرلهوي در مجالس جشن مذهبي خصوصاً در مساجد و حسينيهها اجتناب نمايد و شكوه و قداست اين گونه مجالس را با حركات مذكور (مانند دست زدن) ضايع نسازد و براي تشويق از گوينده هم، مجالس را با ذكر صلوات مزيّن نمايند. ❎ آيت الله وحيد خراساني (زيد عزّه): كف زدن در مجالس طرب و شادي حتي در مجالس مواليد ائمه(ع) بنا بر احتياط واجب جايز نيست. https://pasokhgo.valiasr-aj.com/porseman/showquestion.php?code=41654
ابراز خوشحالی به وسیله کف زدن از اعمال ابلیس ملعون است قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «اِذا اخَتَصَمَتْ هِیَ وَ زَوجُها فی‌البَیتِ فَلَهُ فی کُلِّ زاویَهٍ مِن زوایَا البَیتِ شَیطانٌ یُصفِّقُ و یَقولُ: فَرَّحَ اللهُ مَن فَرَّحَنی!» 🔸رسول خدا صلی الله علیه و آله: زمانی که زن با شوهرش در منزل مرافعه و مشاجره می‌کند (دقیقاً) در همان زمان در هر یک از زوایای منزل یک شیطان مشغول کف زدن است و می گوید: خدایش خوشحال کند کسی که مرا شاد و خوشحال کرده است. لئالی‌الأخبار جلد 2 صفحه 217 الأنوار النعمانية جلد 4 صtpi 50
کف زدنِ زنِ لوط عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) قَالَ: فَلَمَّا رَأَتْهُمُ امْرَأَتُهُ رَأَتْ هَيْئَةً حَسَنَةً،فَصَعِدَتْ فَوْقَ السَّطْحِ فَصَفَقَتْ 🔸امام صادق علیه السلام: ...وقتی نگاه زن لوط به آنان افتاد و دید که زیبا رو هستند، از پشت بام بالا رفت و دست زد (تا بدین وسیله قوم را خبر کند)... تفسیر البرهان/ج3/ص120 و 126 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث/ج56/ص256 و ج12/ص163 الكافي- ط الاسلامية/ج5/ص547 مجمع البيان (طبرسی)/ج5/ص279 قصص الانبياء (راوندی)/ص120 تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب/ج6/ص214 تفسير نور الثقلين/ج2/ص379
مذمت سوت زدن و کف زدن در قرآن کریم عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) ،فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ مٰا كٰانَ صَلاٰتُهُمْ عِنْدَ الْبَيْتِ إِلاّٰ مُكٰاءً وَ تَصْدِيَةً ،قَالَ:«التَّصْفِيرُ وَ التَّصْفِيقُ». 🔸معانی الاخبار: از امام صادق (علیه السلام) درباره کلام خداوند عز و جل: «وَ مَا کَانَ صَلاَتُهُمْ عِندَ الْبَیْتِ إِلاَّ مُکَاء وَ تَصْدِيَةً» {و نمازشان در خانه [خدا] جز سوت کشیدن و کف زدن نبود} (انفال 35) فرمود: یعنی سوت زدن و کف زدن. تفسیر البرهان/ج2/ص684 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث/ج76/ص250/* {102 باب} * * (الصفق والصفير) */ح1
نهی مراجع تقلید از کف زدن و دست افشانی در تصویر آمده است.
❌موسیقی ❌غناء ❌رقص ❌کف زدن ❌لهو و لعب قال الامام الهادی علیه السلام: اَورادُهُمُ الرَّقص وَ التَّصدیَةِ وَ اَذکارُهُمُ التَرَنُّمُ وَ التَّغنِیَةُ 🔸امام هادی علیه السلام در مورد فرقه ضاله صوفیه لعنهم الله می فرماید: وردهایشان، رقصیدن و کف زدن است، و ذکرهایشان آواز خواندن و تغنی کردن است. سفینة البحار/ج5/ص199 الأنوار النعمانية/ج2/ص203 روضات الجنات/ج3/ص134 پ.ن :همرنگ و همصدا با صوفیه لعنهم الله نباشیم.
❌سوت زدن ❌کف زدن ❌موسیقی ❌رقص ❌بشکن زدن حُرمة الرّقص و الغِناءِ و الموسیقیٰ مطلقاً - لِتواتُرِ الأخبار فیها أیضاً مِن دونِ تقییدٍ یُعبَؤُ بهِ و کذا عندَنا: حرمة المُکاءِ (التّصفیر) و التَّصدِیَةِ (التَّصفیق) و النَّقر و التّفقیع بالأصابع، إذا کانت مَوزُونَةً، مطلقاً، لأنَّها کانت مِن دَأبَ قومِ لوطٍ (علی نبینا و آله و علیه السلام) و لأنَّ اللهَ تعالی قَد عَرَّفَ المُکاءَ و التّصدِیَةَ مِن سُنَنِ المُشرِکینَ، فی القرآن الکریم (الأنفال/35) 🔸علامه مجلسی می فرماید: حرام بودن رقص و غِناء (آواز خوانی و سرود) و موسیقی مطلقاً (از هر نوع که باشند) - به جهت تواتر روایات در مورد تحریم آنها، بدون تقییدی که بتوان به آن اعتماد نمود و نیز نزد ما ضروری است: حرام بودن سوت و کف و بشکن زدن به نحو موزون، زیرا اینها از عادات قوم لوط (علی نبینا و آله و علیه السلام) بودند و خداوند نیز در قرآن کریم (الأنفال /35) سوت و کف زدن موزون را از سنت های مشرکین معرّفی فرموده است اعتقادات علامه مجلسی ( رضوان الله علیه ) - مناهج الحق و النجاة/ص110
من دیگه حرفی اضافه نمیکنم این مراجع و این احادیث در خانه اگرررررررررررررکس است یک حرف بس است
اینارو باش تازه فهمیدن از یه تومن بیشتر شده یه تومنش فقط مال شیشه دودیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
والله، بالله، تالله در جهان کسی هست که به تو فکر میکند♥️ با غمت غمگین میشود با تبت تب میکند♥️ زلال ترین عشق و محبت....♥️ پ.ن: زبان حالیست که دقیقا موافق آیات و روایات و تجارب فوق متواتر عینی بشری می باشد.
سلام قبلا جواب دادم سوالات زیادی ناشناس بوده فعلا اینو جواب میدم چون دلیل نبودن و جواب ندادنِ سوالات ناراحتی و قلب درد از همین شوخی زشت و بی ادبانه ی مداحِ بی وجدان و بیشرف میثم مطیعی که دعا میکنم دهانش گاییده باد که اینگونه بی ادبانه با مولای شش ماهه ی ما شوخی کرده و هر هر دهانِ کثیفش رو باز کرده و خندیده اینها یا آثار لقمه ی ناپاک است یا نطفه ی خراب بجز اینها کسی با این وقاحت در کسوت مداح با نامِ مولای ما شوخی و خنده نمیکند والله اگر یک دهم این شوخی با بعضی از سران نظام شده بود این برنامه و مجریانش به زباله دانِ تاریخ ملحق شده بود .
احْثُوا فِي‏ وُجُوهِ‏ الْمَدَّاحِينَ‏ التُّرَاب‏ 📚من لا يحضره الفقيه، ج‏4، ص 11 پ.ن:مداح در این حدیث بمعنای مداحِ مصطلح نیست اما شامل برخیشان میشود.
هر کس پیام دهد و از این مردک ذره ای دفاع کند بی برو برگرد بلاک میشه دنیا باید بفهمد اگر کسی ذره ای شوخی و وهن و طنز راجع به مقدساتِ تشیع درست کند در جامعه ی اصیلِ شیعی اقلا منفور خواهد شد . ما شخص پرست نیستیم شوخی نا بجا کرده باید بگه گه خوردم وگرنه تا نگفته مورد سب و لعن و طعن ماست .
شدت سختی امتحان شیعیان در زمان غیبت 🔸حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: 💠 وَ اللَّهِ لَتُکْسَرُنَّ کَسْرَ الزُّجَاجِ وَ إِنَّ الزُّجَاجَ یُعَادُ فَیَعُودُ کَمَا کَانَ وَ اللَّهِ لَتُکْسَرُنَّ کَسْرَ الْفَخَّارِ وَ إِنَّ الْفَخَّارَ لَا یَعُودُ کَمَا کَانَ وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ کَمَا یُغَرْبَلُ الزُّؤَانُ مِنَ الْقَمْحِ. ✅ به خدا قسم شما شیعیان همچون شیشه شکسته می‌شوید؛ شیشه را بعد از شکستن، می‌توان ذوب کرد و به صورت نخست برگرداند! به خدا قسم شما مانند سفال شکسته می‌شوید؛ سفال بعد از شکسته شدن، دیگر به صورت اول برنمی گردد. به خدا قسم شما امتحان می‌شوید و غربال خواهید شد (تا نیکان در غربال مانده و غیر نیکان بیرون بریزند) چنان که دانه تلخ از میان گندم جدا می‌شود 📚 بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۰۱، ح ۳
بارها شاهدِ تحریفِ فتوای آیت الله سیستانی راجع به موسیقی هستیم کانّ مافیایی در کار است که با فتوای ایشان مردم را به موسیقیِ حرام سوق دهند.
4_5954034049147215670.mp3
3.74M
موسیقی که حرام است چند بخش دارد رساله جامع آیت الله سیستانی👇🏽 مسأله ۴۰۲. به طور کلی برای آنکه گوش دادن به صدایی جایز باشد - همان طور که از مسائل قبل استفاده شد - رعایت چند نکته لازم است: الف. آواز خوانده شده، غنایی نباشد. ب. موسیقی و آهنگ آن، مناسب با مجالس لهونباشد. ج. محتوای خواندن خواننده، مطالب منفی و خلاف شرع، مثل دعوت به کفر و بی دینی، فحشاء وابتذال نباشد. د. برای مردان، آوازخوانی زن که با نازک و لطيف کردن صدا همراه است نباشد.
رساله جامع آیت الله سیستانی👇🏽 مسأله ۳۹۶. «غنا» حرام می‌باشد و آن عبارت است از سخنان لهوى - چه شعر، چه نثر- که با سبک‌ها و لحن‌ها و آوازهای مرسوم و معمول نزد اهل لهو خوانده می‌شود و فرقی بین غنای شاد و غنای غم انگیز و محزون نمی باشد و همین طور فرقی بین آواز غنایی زن و مرد، بین تک خوانی و جمع خوانی، خواندن با استفاده از دستگاه صوت و غیر آن نیست.
رساله جامع آیت الله سیستانی ❎موسیقی از نظر حکم شرعی، دو نوع است: الف. موسیقی حلال؛ آن است که مناسب مجالس لهونباشد؛ مثل موسیقی ارتش (مارش نظامی و طبل و سنج عزاداری که در عرف، مناسب با مجالس لهو محسوب نمی شود. ب. موسیقی حرام؛ آن است که مناسب مجالس لهو باشد؛ یعنی شنونده موسیقی (خصوصا زمانی که از این امور، مطلع باشد) تشخیص می‌دهد که این آهنگ در مجالس لهو به کار می‌رود.
4_5954034049147216010.mp3
6.38M
منظور از مجلس لهو و مناسبت با مجالسِ لهو چیست؟؟؟(رساله جامع آیت الله سیستانی) مسأله ۴۰۱. منظور از مجلس لهو، مجلسی است که برای هوسرانی، عیاشی و خوشگذرانی تشکیل شده است، هرچند خوشگذرانی آن با ارتکاب امور حرام مثل شرب خمر، اختلاط نامشروع زن و مرد همراه نباشد. بنابراین، نواختن و گوش دادن به موسیقی مناسب با این نوع مجالس، حرام است، هرچند در مجلس عادی نواخته شده یا به صورت فردی گوش داده شود.