eitaa logo
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
308 دنبال‌کننده
725 عکس
141 ویدیو
12 فایل
ارتباط با بنده @abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
📣حجیت و اعتبار گزارشات سینه به سینه ی چند هزار ساله بسیار ضروری جهت نشر بسیار ضروری جهت نشر بسیار ضروری جهت نشر بسیار ضروری جهت نشر بسیار ضروری جهت نشر
805.5K
حجیتِ روضه ها و نقل هایی که سینه به سینه رسیده است
❎اگر زنی در دنیا با دو شوهر بوده در آخرت با کدام می باشد؟ 💢عَنْ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ (صلوات الله علیهم) قَالَ: قَالَتْ أُمُّ سَلَمَةَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی الْمَرْأَةُ یَکُونُ لَهَا زَوْجَانِ فَیَمُوتُونَ وَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ لِأَیِّهِمَا تَکُونُ فَقَالَ (صلی الله علیه و آله) یَا أُمَّ سَلَمَةَ تَخَیَّرُ أَحْسَنَهُمَا خُلُقاً وَ خَیْرَهُمَا لِأَهْلِهِ یَا أُمَّ سَلَمَةَ إِنَّ حُسْنَ الْخُلُقِ ذَهَبَ بِخَیْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ 🔸امالی صدوق: موسی بن جعفر، از پدر، از جدش علیهم السّلام نقل می کند که ام سلمه به رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله عرض کرد: پدر و مادرم فدای تو باد! اگر مثلا زن دو شوهر کرده و هر دو از دنیا رفته اند و داخل بهشت شده اند، زن که از دنیا رفت و اهل بهشت شد، با کدام یک از این دو خواهد بود؟ فرمود: هر کدام که خوش خلق تر و برای خاندان خود بهتر باشد، او را انتخاب خواهد کرد. ای ام سلمه! حسن خلق خیر دنیا و آخرت را به همراه خود دارد. - . امالی صدوق: 403 - بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام با ترجمه فارسي جلد 68 صفحه 384 حدیث 23
❎کسی به عمل قومی راضی باشد، ... 1)عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ علیه السلام يَقُولُ‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ‏: «قُل قَدْ جاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟‏» وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّ هَؤُلَاءِ لَمْ يَقْتُلُوا وَ لَكِنْ فَقَدْ كَانَ هَوَاهُمْ مَعَ الَّذِينَ قَتَلُوا فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ قَاتِلِينَ لِمُتَابَعَةِ هَوَاهُمْ وَ رِضَاهُمْ لِذَلِكَ الْفِعْل‏. 📚(تفسیر عیاشی، ج1، ص208) 🔸حضرت صادق علیه السلام ذیل این فرموده الهی که: «بگو بى‏ شك فرستادگانى پيش از من دلايل روشن و آنچه گفتيد براى شما آوردند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راستگوييد؟» فرمود: مخاطبین این آیه مرتکب قتل رسولان الهی نشدند، ولی خواسته آنها با کسانی که مرتکب قتل شدند، همراه بود، لذا خداوند آنها را به دلیل تبعیت از خواسته قاتلین و رضایت به فعل ایشان، قاتل نامیده است. 2)عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: «قُلْ قَدْ جاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟»‏ وَ قَدْ عَلِمَ أَنْ قَالُوا وَ اللَّهِ مَا قَتَلْنَا وَ لَا شَهِدْنَا قَالَ: وَ إِنَّمَا قِيلَ لَهُمُ ابْرَءُوا مِنْ قَتَلَتِهِمْ فَأَبَوْا. 📚 (تفسیر عیاشی، ج1، ص209) 🔸حضرت صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که این آیه نازل شد: «بگو بى‏شك فرستادگانى پيش از من دلايل روشن و آنچه گفتيد براى شما آوردند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راستگوييد؟»، خداوند می دانست که آنها می گویند: به خدا قسم که ما نه کسی را کشتیم و نه شاهد آن قتل بودیم. اما خداوند به این دلیل چنین فرموده است که به آن افراد گفته شد از کشتن پیامبران بیزاری بجویید، اما آنها از این بیزاری جستن ابا کردند. 3)قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ علیه السلام:‏ الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَا بِهِ‏. 📚(نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص 499) 🔸امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: کسی که به عمل قومی راضی باشد، همانند کسی است که با آن کار همراه آن قوم بوده است. و هرکس در امر باطلی وارد شود، دو گناه بر او می نویسند: گناه انجام باطل و گناه رضایت به آن عمل باطل. 4)عَنْ عَطِيَّةَ الْعَوْفِيِّ قَالَ‏: خَرَجْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ‏ عَبْدِ اللَّهِ‏ الْأَنْصَارِيِ‏ زَائِرَيْنِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام … فَقَالَ: يَا عَطِيَّةُ! سَمِعْتُ حَبِيبِي رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ: مَنْ أَحَبَّ قَوْماً حُشِرَ مَعَهُمْ، وَ مَنْ أَحَبَّ عَمَلَ قَوْمٍ أُشْرِكَ فِي عَمَلِهِم. 📚(بشارة المصطفى، ج‏2، ص74-75) 🔸عطیه عوفی گفت: با جناب جابر بن عبدالله انصاری به قصد زیارت حسین بن علی علیه السلام حرکت کردیم. جناب جابر به من گفت: از محبوبم رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود: هرکس قومی رادوست داشته باشد، با ایشان محشور می شود، و هرکس عمل قومی را دوست داشته باشد، در آن عمل با ایشان شریک می شود. 5)عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ‏: مَنْ‏ غَابَ‏ عَنْ‏ أَمْرٍ فَرَضِيَ‏ بِهِ‏ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ وَ أَتَاه‏. 📚 (التوحید، ص392) 🔸حضرت رضا علیه السلام فرمود: کسی که در صحنه انجام عملی حاضر نباشد، امّا به آن کار راضی باشد، مانند کسی است که حاضر بوده و آن را انجام داده است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
❎کسی به عمل قومی راضی باشد، ... 1)عَنْ سَمَاعَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ علیه السلام يَقُولُ‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ‏: «قُل قَدْ جاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟‏» وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّ هَؤُلَاءِ لَمْ يَقْتُلُوا وَ لَكِنْ فَقَدْ كَانَ هَوَاهُمْ مَعَ الَّذِينَ قَتَلُوا فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ قَاتِلِينَ لِمُتَابَعَةِ هَوَاهُمْ وَ رِضَاهُمْ لِذَلِكَ الْفِعْل‏. 📚(تفسیر عیاشی، ج1، ص208) 🔸حضرت صادق علیه السلام ذیل این فرموده الهی که: «بگو بى‏ شك فرستادگانى پيش از من دلايل روشن و آنچه گفتيد براى شما آوردند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راستگوييد؟» فرمود: مخاطبین این آیه مرتکب قتل رسولان الهی نشدند، ولی خواسته آنها با کسانی که مرتکب قتل شدند، همراه بود، لذا خداوند آنها را به دلیل تبعیت از خواسته قاتلین و رضایت به فعل ایشان، قاتل نامیده است. 2)عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: «قُلْ قَدْ جاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ؟»‏ وَ قَدْ عَلِمَ أَنْ قَالُوا وَ اللَّهِ مَا قَتَلْنَا وَ لَا شَهِدْنَا قَالَ: وَ إِنَّمَا قِيلَ لَهُمُ ابْرَءُوا مِنْ قَتَلَتِهِمْ فَأَبَوْا. 📚 (تفسیر عیاشی، ج1، ص209) 🔸حضرت صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که این آیه نازل شد: «بگو بى‏شك فرستادگانى پيش از من دلايل روشن و آنچه گفتيد براى شما آوردند، پس چرا آنها را كشتيد اگر راستگوييد؟»، خداوند می دانست که آنها می گویند: به خدا قسم که ما نه کسی را کشتیم و نه شاهد آن قتل بودیم. اما خداوند به این دلیل چنین فرموده است که به آن افراد گفته شد از کشتن پیامبران بیزاری بجویید، اما آنها از این بیزاری جستن ابا کردند. 3)قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ علیه السلام:‏ الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَا بِهِ‏. 📚(نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص 499) 🔸امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: کسی که به عمل قومی راضی باشد، همانند کسی است که با آن کار همراه آن قوم بوده است. و هرکس در امر باطلی وارد شود، دو گناه بر او می نویسند: گناه انجام باطل و گناه رضایت به آن عمل باطل. 4)عَنْ عَطِيَّةَ الْعَوْفِيِّ قَالَ‏: خَرَجْتُ مَعَ جَابِرِ بْنِ‏ عَبْدِ اللَّهِ‏ الْأَنْصَارِيِ‏ زَائِرَيْنِ قَبْرَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام … فَقَالَ: يَا عَطِيَّةُ! سَمِعْتُ حَبِيبِي رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ: مَنْ أَحَبَّ قَوْماً حُشِرَ مَعَهُمْ، وَ مَنْ أَحَبَّ عَمَلَ قَوْمٍ أُشْرِكَ فِي عَمَلِهِم. 📚(بشارة المصطفى، ج‏2، ص74-75) 🔸عطیه عوفی گفت: با جناب جابر بن عبدالله انصاری به قصد زیارت حسین بن علی علیه السلام حرکت کردیم. جناب جابر به من گفت: از محبوبم رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود: هرکس قومی رادوست داشته باشد، با ایشان محشور می شود، و هرکس عمل قومی را دوست داشته باشد، در آن عمل با ایشان شریک می شود. 5)عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ‏: مَنْ‏ غَابَ‏ عَنْ‏ أَمْرٍ فَرَضِيَ‏ بِهِ‏ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ وَ أَتَاه‏. 📚 (التوحید، ص392) 🔸حضرت رضا علیه السلام فرمود: کسی که در صحنه انجام عملی حاضر نباشد، امّا به آن کار راضی باشد، مانند کسی است که حاضر بوده و آن را انجام داده است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
❎حکومت علوی... 💢قال عليه السلام: رَسُولُكَ تَرْجُمَانُ عَقْلِكَ، وَ كِتَابُكَ أَبْلَغُ مَا يَنْطِقُ عَنْكَ! 🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: فرستاده تو (نزد ديگران) بيان كننده عقل توست، و نامه‏ ات رساترين چيزى است كه از جانب تو سخن مى‏ گويد. 📚نهج البلاغه حکمت 301 ⭕پ. ن:آنچه که امروز در لسانِ برخی نعوذبالله ضعفِ حکومتِ اعجازیِ مولای مظلوممان بیان می‌شود یعنی کارگزاریِ ِ زیاد ابن ابیه، نشان از درایت و عقلِ ایشان علیه السلام است که عده ای کوته فکر آن را ضعف و نقص می‌نمایانند که چگونه در آن زمان موجب نجاتِ سرزمین های اسلامی شد و مولای مظلوم و عادلِ ما چنان وی را مدیریت فرمودند که حتی یک مورد اختلاس و نا عدالتی نمی‌شود از این حرامزاده ی جانی در آن زمان نام برد و این خودش اوجِ سیاست و درایتِ مولای ما را نشان می‌دهد.
MaktabolHosein 14020513 (15).mp3
1.64M
بزرگترین سرمایه♥️ با حرمش همسایه♥️ 👇🏾بهش میگن👇🏾 ♥️♥️آقای اباعبدالله♥️♥️ ولم کنه بیچارم♥️ همش میگم ای یارم♥️ که من تو رو دوست دارم♥️ ♥️♥️♥️اباعبدالله♥️♥️♥️ ♥️♥️♥️اباعبدالله♥️♥️♥️
امروزدر مسیر مشایه دیدم شخصی که پدرش رو به دوش میکشید یادم به این حدیث ِ ذیر افتاد و به او گفتم بدان با بهشتِ فردایت به سوی بهشتِ امروز و فردا میروی... امام صادق علیه السلام: اِنْ استَطَعْتَ اَنْ تَلِیَ ذَلِکَ مِنْهُ فَافْعَلْ ولَقِّمْهُ بِیَدِکَ فَإِنَّه جَنَّةٌ لَکَ غَدَا؛ (ابراهیم بن شعیب گفت که به امام صادق علیه السلام گفتم: همانا پدرم پیر و ناتوان شده است و من هر وقت کاری دارد او را به دوش می‌کشم. ) امام فرمود: اگر می‌توانی که آن را برای او ادامه دهی این کار را بکن و با دست خودت به او لقمه بده به درستی که بهشت فردا از آن تو خواهد بود. ---------- 📚الکافی، ج ۲، ص ۱۶۹.