eitaa logo
فریاد ابوذرها (۱۴ میلیون)
2.5هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6هزار ویدیو
64 فایل
🔈 این کانال به منظور ترویج گفتمان امامین انقلاب، دفاع از ارزشها، اتمام حجت در مقابل سکوت خواص در فتنه ها، تشویق مومنین به شکستن این سکوت باطل و واداشتن مسئولان به اطاعت از رهبری تشکیل شده است. (لطفاً کانال ما را به دیگران معرفی کنید) #فریاد_ابوذرها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تنها بخش کوچکی از شبکه نفوذی یهود در ایران را بشناسید!!!! @aboozar72
🔴گلایه ۲۵۰۰ استاد دانشگاه از سران قوا، فضای مجازی را قانونمند کنیدچرا نهادهای مسئول صرفا تماشاگر هستند⁉️ ✍ در این نامه آمده است: 🔹بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی کشور ناشی از فضای رها شده مجازی است، اما متاسفانه در حال حاضر حکمرانی در کشور منحصر به فضای حقیقی بوده و حال آنکه مدیریت فضای حقیقی بدون سر و سامان دادن به فضای مجازی ممکن و میسر نیست. 🔹تمامی نظامات سیاسی دنیا که در این زمینه پیشتاز و پیشگام بوده و ژست آزادی به خود گرفته‌اند، جهت کاهش عوارض فضای مجازی و مدیریت آن دارای قوانین و مقررات متناسب با اقتضائات فرهنگی و ایدئولوژی خویش می‌باشند. 🔹فراگیری و گسترش بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی، بزه‌های اجتماعی، فروپاشی خانواده، فساد اخلاقی، هتک حرمت، گسترش اعتیاد، اشاعه فحشاء، بی­عفتی، بی­غیرتی، بی اعتمادی، ناامنی، ترور، قتل، روابط نامشروع، سقط جنین، خودکشی، کلاهبرداری و دستبرد به جان و مال مردم شریف کشورمان ریشه در فضای مجازی دارد. 🔹نهادهای متولی مستقیم و غیرمستقیم این فضا از شورای عالی فضای مجازی، دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی کشور به گونه‌ای به تماشای این صحنه نشسته‌اند که برای هر بیننده‌ای سوال برانگیز است❗️ 🔹قاطعانه و مصرانه از سران قوا و تمامی مسئولان نظام حکمرانی کشور انتظار داریم هر چه سریعتر تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای قانونمند کردن فضای مجازی را اتخاذ نمایند. @aboozar72
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
🔴وحشت شبکه از انهدام شخصیت حاج باقر که سال‌ها برای ساخته و پرداخته شدن آن هزینه می‌کردند. ⭕️چند روزی است در پی عیان شدن بخشی از حقیقت زندگی غیرانقلابی و اشرافی و توسط خانواده حاج باقر، اصحاب ثروت و قدرت را بر آن داشته تا هر چه در چنته دارد به میدان بیاورد. 🔶از حمله به مطالبه‌گران، توهین به عدالت‌خواهان، تخریب اولین منتشر کننده خبر، بولد سازی عکاس، عادی سازی سفر اشرافی به کشور ترکیه که مرکز فساد و فحشا است، بازنشر منقبت سازی برای حاج باقر از زبان آقای طائب، پیش کشیدن و الی ماشاءالله از آسمان ریسمان‌بافی این جماعت. 🔷همه اینها در عین اینکه جهات ناخوشایندی دارند؛ لیکن خبر از شکست جریان پدرخواندگی و انهدام می‌دهد. 🔸پرواضح است که برای سران قبایل و قدرت‌طلبان، آبروی افراد ارزش چندانی ندارد، چه اینکه سابقه متعفن اینان نشان داده که آرمان‌های انقلاب و حیثیت ولایت و سرمایه‌های ملت و کشور را هم در جهت صندلی قدرت، هزینه می‌کنند؛ اما این افتضاح با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس ۱۴۰۲ و فقدان کارنامه قابل قبول مجلس و دولت، قطعاً چالش اصلی لیست‌سازی و تحمیل نامزدهای مورد نظر در سراسر کشور را در پی دارد. 🔷قطعاً زلزله اصلی در اتاق فکر قبیله اصولگرا رخ داده است که از پیامدهای حقیقی این پدیده در جامعه مطلع هستند، که منجر به واژگونی جایگاه این جماعت در انظار عمومی و ایجاد تردید اساسی در بدنه نسبت به این شبکه خود انقلاب ‌پندار گشته است. 🔸اما با توجه به روند سیاسی و رشد اجتماعی، علی‌القاعده در ایام انتخابات با پژواک بدعت و رونمایی از ، بخش قابل توجهی از بدنه را مجددا با خود همراه خواهند ساخت. 🔷لذا در جهت روشنگری مواضع و برملا نمودن حیله‌های پدرخوانده‌ها، از هر زمان دیگری، اهمیت بیشتری دارد و تکلیف مضاعفی بر عهده مومنین نهاده است. ✍ ن.کارگر صدای رسای اُمت 👇👇👇 🆔@nejate_tarikh
مسئولان انقلابی‌نمای دوگانه سوز❗️ 1️⃣قریب به دو سال قبل، رهبری از مجلس، تدوین قانون برای مدیریت فضای مجازی در کوتاه مدت را مطالبه کردند. 2️⃣ براین اساس، طرح صیانت با کش و قوس‌های فراوان تهیه شد، با فشار کاسبان و عاملان ولنگاری رقیق شد تا به طرحی بی خاصیت تبدیل گردید که به اذعان برخی نمایندگان طراح، تاثیری در کاهش ولنگاری فضای مجازی نداشته باشد❗️ 3️⃣در طول این دو سال رئیس مجلس تحت تاثیر مشاوران غیرانقلابی! به انحاء مختلف سعی در سنگ اندازی کرد و اقدام اخیر وی نیز در همین راستا است. 4️⃣ ارجاع طرح به شورای عالی فضای مجازی واقعا خنده دار است زیرا چندی پیش دبیر شورای عالی رسما از نقش حداکثری خود در تهیه طرح خبر داد، چندین تن از کارشناسان او در فرآیند تدوین طرح نقش محوری داشته اند، دکتر تقی پور رئیس کمیسیون ویژه که طرح را تدوین کرده، عضو حقیقی شورای عالی است، نزدیکان دکتر رسول جلیلی دیگر عضو حقیقی شورا پای ثابت جلسات تدوین طرح بوده، شخص آقای قالیباف نائب رئیس شورای عالی است، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز عضو شورا است. همچنین نمایندگان ستادکل، وزارت ارتباطات، صداوسیما، نیروی انتظامی و... که اعضای شورای عالی فضای مجازی هستند، در جلسات تدوین طرح حضوری فعال و مستمر داشته اند. و بالاخره اینکه سیاست‌های کلان فضای مجازی همان فرمایشات رهبری در حکم دوم و پیوست حکم اول شورای عالی فضای مجازی است که ده سال است خاک می‌خورد❗️ 5️⃣ با این اوصاف ارجاع طرح به شورا، معنایی جز وقت کشی شخص رئیس مجلس و شانه خالی کردن از باری که رهبری بر دوش مجلس گذاشتند، ندارد❗️ 6️⃣ البته این اتفاقات تلخ و دردناک برکت هم داشت، مثلا دوگانه سوز بودن برخی انقلابی‌نماها بیش از پیش برملا شد❗️ فتنه ۸۸، برجام، ساماندهی فضای مجازی و... بزنگاه هایی بوده و هستند برای محک مسئولان که عیار انقلابی بودنشان نمایان شود. در این بین نخبگان و تاثیرگذاران جریان انقلاب مسئولیت سنگینی دارند؛ دیروز عرصه نبرد با غرب گرایان و روحانی نمایانی بود که در لباس روحانیت، خیانت به اسلام کردند و امروز نوبت برملا کردن انقلابی نمایان کاسب مسلک است. 8️⃣ در گام دوم انقلاب، علاوه بر لیبرال‌ها و غربگراها، انقلابی نمایان دوگانه‌سوز نیز جایگاهی نداشته و باید کنار بروند. به صدا درآوردن طبل رسوایی این جماعت وظیفه نخبگان و رسانه‌های مستقل است؛ بی‌جهت نیست که امام عزیزتر از جانمان، جهاد تبیین را فریضه‌ای قطعی و فوری معرفی کردند. ✍حجت الاسلام محمد کرباسی @aboozar72
❌منافق کثیفی بنام فائزه هاشمی رفسنجانی یک بار دیگر فائزه هاشمی ، این فرزند خلف اکبر هاشمی رفسنجانی، ماهیت کثیف و پلید و ضد اسلامی خود را علنی کرد و با اهانت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، ثابت کرد که همچون دوستان بهائی و منافق و سلطنت طلبش ، او نیز کینه ای عمیق از پیامبر اسلام به دل دارد . فائزه که در فتنه خائنانه ۸۸ ، در کنار پدر و برخی دیگر از اعضای خانواده‌اش، به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند و تصور می کردند که با کمک آمریکا و انگلیس و اسرائیل و مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال و آل سعود و سلطنت طلبان و فرقه ضاله بهائیت و منافقین ، قادر به اجرای توطئه شوم خود هستند ، با سد محکم مردم مسلمان و رهبری نظام مواجه شده و شکست خفت باری را متحمل شدند . فائزه، فرزند خلف اکبر هاشمی است . همان کسی که هیچ فرصتی را برای ارتباط پنهان با اصلی ترین دشمن نظام اسلامی ، یعنی دولت آمریکا ، از دست نمی داد . در اوج جنگ تحمیلی ، مهره نفوذی انگلیس یعنی حسن روحانی را برای یک ملاقات پنهانی با کسی که تصور می شد نماینده دولت آمریکاست ، به پاریس فرستاد . برای آمریکا پیام می فرستد که با نیروی نظامی خود جمهوری اسلامی را تهدید کنید تا امام خمینی بترسد و جنگ را تمام کند . فائزه، فرزند خلف اکبر هاشمی است . همان کسی که وقتی در فروردین ۹۵ در توئیت خود نوشت " دنیای فردا دنیای گفتمان هاست ، نه دنیای موشک ها " ، از سوی رهبری نظام ، یک برچسب خیانت بر پیشانیش چسبید . فائزه، فرزند خلف اکبر هاشمی است . همان کسی که توسط پسرش مهدی ، برای مقامات آمریکا پیغام فرستاد که فشارهای تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران را شدیدتر کنند تا جمهوری اسلامی در برابر آمریکا تسلیم شود . اینان کینه ای عمیق از نظام اسلامی به دل دارند و ریشه این کینه نیز از نفاق درونی آنان سرچشمه می گیرد . @aboozar72
✅تا کور شود هر آنکه نتواند دید .... جمعیت عظیمی که شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران دور هم جمع شده بودند قرن پیش رو قرن ظهور است بر مهدویت است قرن اسلام است قرن ایمان است قرن ایثار است قرن .... @aboozar72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴عزاداری مردم بحرین در شهر منامه شب شهادت مولا امیرالمومنین (ع) @aboozar72
image_2022-04-23_12-10-03.png
2.52M
☑️ فردوسی: راه نجات در اطاعت از علی (علیه السلام) است. دشمنان علی (ع) حرام‌زاده اند 👈🏻 حکیم ابوالقاسم فردوسی: که من شهر علمم علیّم دَر است، درست این سخن قول پیغمبر است منم بندۀ اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای گرت زین بد آید گناه من است چنین است این رسم و راه من است دلت گر به راه خطا مایل است ترا دشمن اندر جهان خود دل است هرآنکس که در دلش بغض علیست ازو در جهان زارتر زار کیست؟ نباشد بجز بی‌پدر* دشمنش که یزدان به آتش بسوزد تنش 👈🏻 * بی‌پدر به معنی کسی نیست که پدرش مُرده باشد. بلکه کنایه از حرامزادگی دشمنان علی (ع) است. 🔘 این اسکن از کالج برین‌مور پنسیلوانیای ایالات متحده امریکا به دست آمده است. Bryn Mawr, PA, Bryn Mawr College Libraries, Special Collections, BV 65. 🔻 از دو سال پیش، یک سری اکانت فیک صهیونیست(که ادعای آریایی بودن دارند) در توییتر در شب شهادت امیرالمؤمنین هشتگ میزنند. این پاسخی از حکیم ابوالقاسم فردوسی به آنان. @aboozar72
هدایت شده از قم مقدس 🇵🇸
♦️دُم خروس بیرون زد قبلا هم خدمت عزیزان گفتیم کانال های اینچنینی نظیر حوزه توییت برای دفاع از مسئولین اصولگرا راه اندازی شده اند و این چنین فاجعه آمیز از اقدام رییس مجلس دفاع میکند بازوان رسانه ای حوزوی اصولگرا مشغول ماله کشی هستند. باید خجالت بکشند به جای دفاع از نهاد و باندهای قدرت از نظام اسلامی دفاع کنند و بگن قالیباف که نمیخواد هزینه اصلاح فضای مجازی رو بده و قبلا توییتش رو آذری جهرمی ریتوییت کرده و پا روی فرمایش رهبری گذاشتن الان چوب همون مجازی رو خورده... گرچه اصولگراها برای حفظ باندشون حاضر به له شدن قالیباف هم هستند... ✳️قم مقدسه را دنبال کنید 🔻🔻🔻🔻🔻 @qom_moqadase
🤔 چرا در دعای جوشن کبیر، اسماء‌الله را به زبان می‌آوریم⁉️ 💠 ...انسان می‌تواند مظهر تجلّی صفات الهی باشد! 🔸 دل آینه‌ی صورت غیب است ولیکن 🔹 شرط است که بر آینه زنگار نباشد 🔺 @RooyinDezh
تحرکات مشکوک علیه وزیر کار پس از اخراج مدیران رانتخوار پس از عزم جدی وزیر کار در برکناری مدیران رانتخوار از این وزارت‌خانه و شرکتهای زیرمجموعه‌اش تحرکات مشکوک علیه حجت‌الله عبدالملکی افزایش یافته است. از هفت ماه پیش یعنی شهریور پارسال که عبدالملکی کارش را در وزارت کار آغاز کرد تخریب وی بدون کمترین استدلال منطقی کلید خورد؛ «جوان بودن» و یا اینکه «در فضای مجازی فعالیت می‌کند» و... بهانه‌ای برای حمله به او شد.این هجمه پس از اینکه عبدالملکی در 9شهریور 1400 تاکید کرد «اجازه کار به مدیران ناسالم را نخواهیم داد و تا الان ۲ نفر به علت فساد در شستا برکنار شدند» تشدید شد. مخالفان وزیرکار که ظاهرا از اقداماتش آشفته شده بودند در فضای مجازی و حقیقی سیل اتهاماتی همچون انتصابات فامیلی در وزارت کار، برکناری مدیران متخصص و... را مطرح کردند اما برای هیچ یک از این موارد سند و مدرکی ارائه نکردند.
🔻پاسخ به منطقِ حجت‌الاسلام علوی‌تهرانی: سازگاری میانِ «اصالت فرهنگ» و «اولویّت اقتصاد» __________________________ مهدی جمشیدی [۱]. آیت‌الله خامنه‌ای معتقد است که فرهنگ نسبت به سیاست و اقتصاد، امر «اصیل/ زیربنایی/ بنیادی» است، و روشن است امری که اصیل است، «ترجیح» و «فضیلت» دارد و باید «ابتدا» و «بیش از هر چیز»، به آن پرداخت. [۲]. با این‌ حال، ممکن است در برخی مواقع، سیاست یا اقتصاد نسبت به فرهنگ، امر «اولویّت‌دار/ مقدّم/ فوری» باشند. [۳]. اولویّت‌دار بودنِ سیاست یا اقتصاد، تعارضی با اصیل‌بودنِ فرهنگ ندارد؛ زیرا همواره «اولویّت» به معنی «اصالت» نیست و هرچه که اولویّت دارد، اصیل نیست، امّا هرچه که اصیل است، اولویّت دارد. [۴]. از طرف ‌دیگر، اولویّت‌دار بودنِ سیاست یا اقتصاد، معطوف به «شرایط خاص»، و ازاین‌رو، «موقعیّتی/ موقتی/ زمان‌مند» است، نه همیشگی. پس «قاعدۀ نظری»، اصالت فرهنگ است، امّا گاه در «عمل» و در متن «بسترهای عینی»، ناچار می‌شویم که ابتدا به سیاست یا اقتصاد بپردازیم. [۵]. با وجود این، باز هم آیت‌الله خامنه‌ای، فرهنگ را به حاشیه سوق نمی‌دهد و می‌گوید «اقتصاد» و «فرهنگ» و «علم»، سه مسألۀ اساسی ما هستند، و این یعنی فرهنگ همچنان «صدرنشین/ عمده/ تعیین‌کننده» است. [۶]. شاید اشکال شود اگر فرهنگ، امر اصیل است و یکی از معانی اصالت فرهنگ، این است که از لحاظ «علّیّت/ فاعلیّت/ اثرگذاری»، فرهنگ می‌تواند دگرگونی‌زا باشد، پس حتّی در شرایط خاصِ اقتصادی نیز باید از قابلیّت فرهنگ استفاده کرد و آن را ترجیح داد، نه اقتصاد را. پاسخ این است که تغییر فرهنگی، «دیربازده/ دیریاب/ بلندمدّت» است، امّا نیازهای ‌های اقتصادی، «فوری/ روزمرّه/ حیاتی»: آدمی، اوّل حریص نان بُود زان‌که قوت و نان، ستون جان بُود سوی کسب و سوی غصب و صد حیَل جان نهاده بر کف از حرص و اَمَل (مثنوی معنوی، دفتر چهارم، بیت‌های 1189-1190). ازاین‌رو باید در قدم نخست، دشواری‌های معیشتِ روزمرّۀ مردم را علاج کرد و از «وضع اضطراری» خارج شد. البتّه باید تأکید کرد که این توصیه، به «وضع اضطراری»، اختصاص دارد، وگرنه بیشترِ طرح‌های اصلاح اجتماعی را باید به‌صورت «همزمان/ توأمان/ متقارن» و «ترکیبی/ چندلایه‌ای/ موازی» در پیش گرفت و دچار تک‌بعدی‌نگری نشد؛ چراکه جهان اجتماعی، هویّت «شبکه‌ای/ تودرتو/ پیچیده» دارد و از منطقِ «خطّی/ یکنواخت/ زنجیره‌ای»، تبعیّت نمی‌کند. [۷]. ازآنجاکه اکنون، اوّلاً در شرایط معیشتیِ «اضطراری» و «بسیار ناگوار» قرار نداریم، و ثانیاً تهدیدزایی و چالش‌آفرینیِ شبکه‌های اجتماعیِ بیگانه نیز منحصر به قلمرو «فرهنگ» نیست، بلکه «تمام شئون و ساحات زندگیِ فردی و اجتماعیِ» ما را به مخاطره افکنده است، بدون‌شک باید به تعبیر رهبر انقلاب، اهتمام به مدیریّت فضای مجازی، جزو «اولویّت‌های کوتاه‌‌مدّت» در مجلس باشد. [۸]. همچنین این‌که تصوّر کنیم چنانچه معیشت مردم سامان یابد، دشواری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، «خودبه‌خود» برطرف خواهند شد، رویکردی است که از «اصالت اقتصاد» برمی‌خیزد، درحالی‌که این امر، تنها بخش کوچکی از واقعیّت‌های جهان اجتماعی را توضیح نظری می‌دهد و از عهدۀ تبیین بسیاری دیگر، عاجز است. این‌که در تمدّن غربی با وجود «بهره‌مندی‌های اقتصادی فراوان»، شاهد «افول و انحطاط فرهنگی» هستیم، دلالت بر همین معنا دارد. و یا اگر چالش‌های فرهنگی در «شهر»، بیش از «روستا» است و در شهر نیز «مناطق بالانشین و مرفه» نسبت به «مناطق فرودست و فقیر»، بیشتر به انحراف‌های فرهنگی مبتلا هستند، نافی ادّعای یادشده است. @aboozar72
1_988159253_۱۱۵.mp3
4.58M
🔴 ۱۰ راهکار برای درک بهتر شب قدر 🎙 @aboozar72
هدایت شده از قم مقدس 🇵🇸
♦ماه قرآن...امشب این قرآن را بر سر بگذاریم مبارزه اصلی انبیاء طبق آیات قرآن کریم... با چهار گروه بوده است ثروت­‌اندوزان (مترفین)، قدرت‌های استبدادی (طاغوت)، طبقه سران و رؤسا (ملأ) و احبار و رهبان(آخوندهای عوضی) است ✳️قم مقدسه را دنبال کنید 🔻🔻🔻🔻🔻 @qannas
🛑 معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت حذف شدند پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت: 🔹 هیئت وزیران در جلسه مورخ ۷ فروردین ۱۴۰۱، به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی ایران مصوب کرد، معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت موضوع بند (۱) ماده (۶) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت، حذف شوند. 🔹 بر این اساس محسن رضایی و سید صولت مرتضوی، معاونان اقتصادی و اجرایی رییس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت حذف شدند. @aboozar72
هدایت شده از قم مقدس 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹انصافا اگه این زوری که برای ماله کشی قالیباف داره زده میشه برای نهی از منکر مسئولان زده میشد انقلاب با سرعت بیشتری به آرمانهاش میرسید. 🔸اردوگاه اصولگرا، مثل خانه مورچه ها که داخلش آب افتاده همشون رو به تکاپو انداخته... نگون بخت ها نمیدونن دفاع بد، کار رو بدتر میکنه ❌ اهانت هایی که به قرآن شد ❌اهانت هایی که به پیامبر ص شد ❌اهانت هایی که امام خامنه ای و امام خمینی شده و میشود ❓❗️کجا دیدید که اینطور رسانه های اصولگرا بیان دفاع کنن❗️❓ 😱خدا نکنه یکی از هم قبیله هاشون هجمه بشه... همه هستشون رو میذارن وسط 🔹ان شاالله این تقلّی های شما، باعث آگاهی بیشتر جریان انقلابی شده و نظام اسلامی مظلوم از دست حزب بازی و باندبازی خلاص بشه و امت انقلابی گول حرفهایی نظیر شرایط حساس کنونی را نخورد. 🔸جامعه امام زمانی، جامعه ایست که شایستگان باید مسئول شوند و شایسته سالاری جریان داشته باشد... نه بصورت فدرالی و آقا زادگی و زد و بند و رانت و باندبازی 🔹آن وقت قرآن به نفع باندها و قبیله ها تاویل و تفسیر نخواهد شد... بکوشیم در ساخت چنین جامعه ای ✳️قم مقدسه را دنبال کنید 🔻🔻🔻🔻🔻 @qom_moqadase
هدایت شده از قم مقدس 🇵🇸
🔴با تشکر از حاج آقا دولابی که نسبت مطالبه بچه های انقلابی واکنش خوبی نشان دادند... به همین خاطر کلیپ مربوط به سخنان ایشان با توضیحات همراه بود، حذف شد. ان شاالله در صحنه های آرمان خواهی انقلاب بیش از پیش باشند. یاعلی مدد ✳️قم مقدسه را دنبال کنید 🔻🔻🔻🔻🔻 @qom_moqadase
هدایت شده از قم مقدس 🇵🇸
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
🔴بخشی از فرمایشات حضرت آیةالله در مورد نحوه زندگی مسئولین و پرهیز از برخی امور 🔶آن حضرت در جایی دیگر از نهج‌البلاغه میفرماید: «ان‌الله تعالی فرض علی ائمّة الحق ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ یعنی صاحبان مناصب در نظام حق، حق ندارند خودشان را با اعیان و اشراف مقایسه کنند و بگویند چون اشراف و اعیان این‌گونه خانه و زندگی دارند و این‌طور گذران میکنند، پس ما هم که صاحب این منصب و این مسؤولیت در جمهوری اسلامی یا در نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی هستیم، سعی کنیم مثل آنها زندگی کنیم؛ 🔸یا این‌که چون رؤسا و مسؤولان و وزرای کشورهای دیگر در نظامهای غیرالهی و غیرحق این‌طور زندگی می‌کنند، این‌طور خوشگذرانی می‌کنند و این‌گونه از امکانات مادی استفاده می‌کنند، ما هم بایستی همان‌طور زندگی کنیم؛ نه. حق ندارند زندگیشان را با اعیان و اشراف و متمکّنان و یا با منحرفان اندازه‌گیری کنند. پس با چه کسانی باید زندگىِ خودشان را اندازه بگیرند؟ «ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ (۵) 🔶با مردم معمولی، آن هم ضعیفها و پایین‌ترهایشان. در این عبارت، این تعبیر نیست که مثل آنها زندگی کن - ممکن است هر کسی نتواند آن‌گونه زندگی را بر خودش تنگ بگیرد - اما این هست که خودت را با او اندازه بگیر و با او مقایسه کن؛ نه با اعیان و اشراف و با فلان پولدار و فلان سرمایه دار. مسؤول و صاحب یک منصب در نظام اسلامی و نظام حق، نباید طوری زندگی کند که باب اعیان و اشراف و متمکّنان و برخورداران جامعه، یا مسؤولان کشورهای غیر اسلامی است. این است که هرکس در مسؤولیتهای دولتی به مقام و مسؤولیتی رسید، باید فلان طور خانه، یا فلان طور وسیله رفت و آمد، یا فلان طور امکانات زندگی داشته باشد؛ نه، دستور امیرالمؤمنین این نیست؛ فقط مربوط به آن زمان هم نیست؛ مربوط به همه زمانهاست. آن زمان هم این‌گونه نبود که همه مردم فقیر باشند. فتوحات اسلامی شده بود؛ در کشور اسلامی ثروتهایی وجود داشت و ثروتمندان و تجّاری بودند که - از راه حرام یا حلال، فعلاً کاری نداریم - زندگیهایشان، زندگیهای برخوردارانه بود. 🔸امیرالمؤمنین در همین زمان میفرماید نباید زندگی شما، زندگی برخوردارانه باشد. ؛ این مربوط به مسؤولان و صاحبان مناصب در نظام اسلامی است که باید خودشان را با مردمِ ضعیف بسنجند، نه با برخورداران جامعه. آن حضرت در نامه دیگری به اشعث‌بن‌قیس میفرماید: «وانّ عملک لیس لک بطعمة ولکنّه فی عنقک امانة»؛ یعنی این مسؤولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست - اشتباه نشود - مسؤولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند. برداشت صحیح از دولت اسلامی و مسؤولیت اسلامی این است. مسؤولان اسلامی نباید در رفتار و عملِ خودشان مسرفانه و متجمّلانه زندگی کنند. بالاتر از آن، نباید طوری زندگی کنند که روش اسراف‌آمیز و تجمّل‌آمیز به یک فرهنگ تبدیل شود. این هم نقطه بعدی است که اهمیتش از اوّلی بیشتر است، یا لااقل کمتر نیست. ⚠️فرض بفرمایید اگر به وسیله یک نفر در سطح عالی و در میان صاحبان مناصب حکومت اسلامی، کیفیّت آرایش محلّ زندگی و محلّ کار، کیفیّت زندگی خانوادگی، چگونگی ازدواج فرزندان، مهریه‌ها و جهیزیه‌ها و از این قبیل، به شکل غیر اسلامی آن - به معنای مسرفانه - انجام گیرد، این به فرهنگ تبدیل میشود؛ به این معنا که بقیه نگاه میکنند و یاد میگیرند؛ مهریه‌ها بالا میرود، ازدواجها مشکل میشود، زندگی سخت میشود و همین رفتار بتدریج آثارش در طول مدتی کوتاه یا بلند، در متن جامعه منعکس میگردد. 🔷بنابراین مهمترین مطلب اصلی امیرالمؤمنین در باب حکومت این است: حاکم نباید حکومت را برای خود وسیله اعاشه و زندگی و کسب درآمد و اندوختن ثروت قرار دهد، بلکه باید آن را یک مسؤولیت بداند. باری است بر دوش او؛ باید همه همّت خود را بگذارد که این بار را به منزل برساند.۱۳۷۹/۰۹/۲۵ صدای رسای اُمت 👇👇👇 🆔@nejate_tarikh