eitaa logo
اَبوتُراب | پِدَرِخاڪ
396 دنبال‌کننده
243 عکس
171 ویدیو
5 فایل
پدر خاک کجایی پسرت خاک نشد ... کپی‌حلال
مشاهده در ایتا
دانلود
🍇 مولا علی علیه السلام: خطاب به معاويه مي‌فرمايند: «فإنّا صنائع ربّنا و الناس بعد صنائعنا» «ما ساخته و پرورش و رهين منّت پروردگار خويش هستيم، ولي مردم پرورش يافته و تربيت شده‌هاي ما هستند». نامه٢٨ نهج البلاغه
هرکسی پیر شود از بر و رو می‌افتد پیر میخانه ما اشرف مخلوقات است
هدایت شده از | دفترچه‌یادداشت |
روضه پایانی، کم کم داره.mp3
21.53M
کم‌کم‌داره‌یادم‌می‌ره‌حالُ‌هوای‌حرمو .. (:
اَبوتُراب | پِدَرِخاڪ
🍇 #فضیلت مولا علی علیه السلام: خطاب به معاويه مي‌فرمايند: «فإنّا صنائع ربّنا و الناس بعد صنائعنا»
🍇 همچنين به نقل از امام صادق عليه السلام: نحن صنایع الله والناس صنایع لنا؛ ما اهل بیت، آفریده خداوند هستیم و تمام مردم صنایع ما هستند. کتاب غیبت شیخ طوسی: ۱۷۳ حدیث ۷ بحارالانوار: ج ۵۳ ص ۱۷۸ ح ۹
‌ امام حسن مجتبی علیه السلام: كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را مستجاب كند. بحارالانوار ، ج۴۳ ص ۳۵۱
جـــامــه‏‌ي زهد و ریا كَندم و بر تن كردم خـــرقـه پیــــر خـــراباتى و هشیار شدم واعـــظ شهــر كــه از پنــد خود آزارم داد از دم رنــــد مــــى‏ آلــوده مـَددكـار شدم بگـــذاریــــد كــــه از بتكــده یــادى بكنم مـــن كـــه با دستِ بت میكده، بیدار شدم «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» حـــســیــن(ع) آقـــاجـــان♥️
🍇 مولا امام كاظم عليه السلام: ظاهر مولا امام علي بشري است، و باطنشان لاهوتي است،و ايشان مقام رب العالمين هستند. تفسير البرهان؛ ج٤، ص ١٩٢
🍇 الحدید معتزلى در ذیل این کلام حضرت مى گوید: این سخن بسیار با عظمت است و بر همه کلمات برترى دارد و معناى آن فوق همه معانى است و دو مفهوم دارد؛ یکى این که امام مى فرماید که بین ما و خداوند واسطه اى وجود ندارد و ما واسطه بین حق و خلق هستیم . مفهوم دیگر آن مربوط به ملکوت این کلام است ؛ یعنى :انهم عبیدالله و ان الناس عبیدهم ؛ آنها بندگان حق و مردم بندگان آنانند . خداوند حقیقت محمدی(ص) و چهارده معصوم(ع) را آفریده و ایشان صنعت مستقیم الهی هستند و دیگر مخلوقات از فرشتگان و غیرفرشتگان در هر درجه و مرتبه ای باشند، مخلوق و صنعت، آن بزرگواران هستند: امکان واسطه بودن ایشان در خلقت عالم، امری است واضح و آشکار بلکه از نظر حکمت الهی راجح و لازم است.