eitaa logo
ابوحیران درونی
2.5هزار دنبال‌کننده
28.1هزار عکس
18.3هزار ویدیو
10 فایل
ابوحیران یک کانال خبری نیست ، بیشتر به تحلیل وقایع و لایه های پشت خبرها میپردازیم
مشاهده در ایتا
دانلود
آمار زنازادگی در دنیا به روایت world family map آمار حلال‌زادگی در ایران به روایت مهمانی غدیر ‌ 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
عوامل ذلت و خواری وَ قَالَ عليه‌السلام أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اِسْتَشْعَرَ اَلطَّمَعَ و درود خدا بر او، فرمود: آن كه جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پست كرده Amir al mu'minin, peace be upon him, said: He who adopts greed as a habit devalues himself; وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ و آن كه راز سختى‌هاى خود را آشكار سازد خود را خوار كرده he who discloses his hardship agrees to humiliation; وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ و آن كه زبان را بر خود حاكم كند خود را بى‌ارزش كرده است and he who allows his tongue to overpower his soul debases the soul. 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
سوال آیه‌ای یا حدیثی داریم که بگه تمام موجودات زنده هستن؟ جواب : ⬅️ زنده بودن به معنای حیات معنوی و شعور عبادی، بله. تعابیر تسبیح عموم موجودات مثل «ان من شیء الا یسبح بحمده» یا اراده زمین و آسمان «قالتا اتینا طائعین» یا علم موجودات «از کل قد علم صلاته و تسبیحه » میتونن لازمۀ این معنای زنده بودن باشن. 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
‌ از کسایی که ضد دین هستن توقعی نداریم ولی فکرشو نمیکردم یه عده که ظاهر مذهبی دارن ، از جشن عید غدیر اینقدر بسوزن که نتونن درونیات خودشون رو باز هم پنهون کنن ‌ 😕 ‌ 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
1.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 📹 دوستان، پیجر فرودگاه امام خمینی ما رو بگو چقدر حس گرفتیم با این😐 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
کسی که در مناظره ها ادعای متحول کردن ایران را داشت 💢 چرا قاضی زاده هاشمی نمی تواند مشکل تعدادی از جانبازان و ایثارگران معترض را حل کند؟ 🔹 بارها شاهد بوده ایم تعدادی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس به دلایل مختلف مقابل ساختمان های بنیاد شهید تجمع می‌کنند و عمده اوقات این اعتراضات به درگیری و سواستفاده رسانه های معاند ختم می شود. 🔹 دیروز بار دیگر این اتفاق افتاد و اکنون باید از رئیس بنیاد شهید پرسید حل کردن مشکل چند جانباز و ایثارگر دفاع مقدس اینقدر سخت است؟! 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
. ♻️ رگ غیرت شهرداری کجاست؟ آیا رگ غیرتی در شهرداری تهران هست تا به عمق فاجعه در پیام این شهروند تهرانی توجه کند! آقایان بیش از ۹ ماه از اغتشاشات گذشته و عملا الان پنج ماه است که اغتشاشی و اغتشاشگری در کار نیست، چرا در برابر این حریم شکنی‌ها منفعلید، چه کسی بذر بی‌غیرتی روی سرتان پاشیده‌ که اینطور فضا را رها کرده‌اید تا جایی که این خانم چنین درخواستی کند؟! 🔺حمید رسایی🔻 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
‌ 💢حکم رئیس سازمان اداری استخدامی کشور باطل شد 🔹🔸هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال حکم «میثم لطیفی» رییس سازمان اداری استخدامی کشور داد. ♦️طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این رو حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود. 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
« و حدیث غدیر » ✅ البانی کیست؟ 🔰 ناصر الدین البانی یکی از عالمان سلفی و متعصب قرن بیستم اهل سنت است که در حقیقت از شاگردان فکری مکتب ابن تیمیه به حساب می آید و به همین جهت مخالفان و موافقان زیادی از علمای اهل سنت دارد. 🔰 یکی از کتاب های معروف وی « سلسله الاحادیث الصحیحه فی الاسلام» است. مقبولیت زیادی نزد علمای وهابیت دارد به طوری که برخی از آنان گفته اند البانی، تکرار دوباره ی عالمان بزرگی چون ابن حجر عسقلانی و ابن کثیر در عصر حاضر است. ✅ بیان البانی درباره ی حدیث غدیر 🔰 ابن تیمیه از معدود کسانی است که حدیث غدیر را انکار کرده است. البانی بعد از ذکر حدیث غدیر چنین می گوید: « و جمله القول ان حدیث الترجمه حدیث صحیح بشطریه، بل الاول منه متواتر عنه صلی الله علیه و آله و سلم کما ظهر لمن تتبع اسانیده و طرقه و ما ذکرت منها کفایه» معنای عبارت این است« حاصل کلام این است که حدیث غدیر، هر دو جزئش صحیح است (منظور «من کنت مولاه فعلی مولاه» و « اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» می باشد.) بلکه جزء اول آن به صورت متواتر از پیامبر (ص) نقل شده است و این مساله برای کسی که اسناد و طرق حدیث غدیر را بررسی نموده است آشکار است و همین مقدار طرقی که خودم ذکر کردم نیز کفایت می کند» (ج4، ص 343) 🔰 جالب آن است که البانی بعد از این بیان به نظر ابن تیمیه می پردازد و آن را این چنین مورد نقد قرار می دهد: «... اننی رایت شیخ الاسلام بن تیمیه قد ضعف الشطر الاول من الحدیث و اما الشطر الاخر فزعم انه کذب و هذا من مبالغته الناتجه فی تقدیری من تسرعه فی تضعیف الاحادیث قبل ان یجمع طرقها و یدقق النظر فیها و الله المستعان» مضمون کلام وی این است: « ابن تیمیه گفته است جزء اول حدیث ضعیف است و جزء دوم آن کذب است. و این بیان ابن تیمیه مبالغه آمیز و ناشی از شتاب زدگی وی در تضعیف احادیث است قبل از آن که به طرق روایت بپردازد و در آن دقت نظر نماید.» 🔰 البانی بار دیگر به نظر ابن تیمیه می پردازد و رد حدیث غدیر توسط ابن تیمیه را ناشی از شتاب زدگی و زیاده روی ابن تیمیه در اشکال کردن بر شیعیان می داند: « فلا ادری بعد ذلک وجه تکذیبه للحدیث الا التسرع و المبالغه فی الرد علی الشیعه» 🔰 البته به نظر می آید استاد از شاگرد در این زمینه زیرک تر بوده است. ابن تیمیه می داند اگر حدیث غدیر را بپذیرد نمی تواند منکر دلالت آن بر خلافت و ولایت امیرالمومنین (ع) شود. و لذا از ابتدا می خواهد آن را به نحوی از سر باز کند. اما شاگرد مکتبی وی که نمی تواند اسناد و طرق حدیث غدیر را نادیده بگیرد، می خواهد با پذیرش حدیث غدیر به تحریف معنوی آن روی بیاورد و مولا را دوست معنا کند!! اما این روشی است که احمد بن حنبل هم می دانست با شکست مواجه می شود و لذا از خیر این تحریف گذشته بود. توضیح ماجرا بماند برای حلقه ای دیگر 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
ابوحیران درونی
ناراحتی آقامیری از جشن ۱۰ کیلومتری تکلیف این بابا و سوزش این جماعت از شادی سالم مردم مشخصه ولی واقع
📌کارنابلد هستید و آزاردهنده. حاجیان خسته را در هُرمِ گرمای صحرای غدیر نگه‌داشته‌اید تا آنان که عقب مانده‌اند ملحق شوند.حق‌الناس نیست که گفتید آنان که پیشاپیش رفته‌اند هم در این گرما بازگردند؟! جهاز شترهای ملت را روی هم انداخته‌اید و با کفش رویشان ایستاده‌اید که چه اعلام کنید؟! کاش این‌قدر هزینه معنوی برای امت اسلام درست نمی‌کردید. متن: خودم اون آخرای جمعیت زیر سایه تصویر: ندارم. اشعث رفته جلو ببینه برام تعریف کنه! 😂😂😂 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
نهج البلاغه حکمت 3 - نکوهش بخل و ترس و فقر وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْبُخْلُ عَارٌ و درود خدا بر او، فرمود: بخل ننگ Amir al mu'minin, peace be upon him, said: Miserliness is shame; وَ اَلْجُبْنُ مَنْقَصَةٌ و ترس نقصان است cowardice is a defect; وَ اَلْفَقْرُ يُخْرِسُ اَلْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ و تهيدستى مرد زيرك را در برهان كند مى‌سازد poverty disables an intelligent man from arguing his case; وَ اَلْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلْدَتِهِ و انسان تهيدست در شهر خويش نيز بيگانه است and a destitute person is a stranger in his home town. 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni
4.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ استاد تبریزیان : طب جدید به دنبال درمان بیمار نیست ، بلکه بیمار را تبدیل به مشتری دائمی خود کرده است‌ ‌ ‌ 📌به ما بپیوندید: https://eitaa.com/abou_heirane_darouni