فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبق آموزه های دینی وظیفه ما این هست که زمینه را فراهم کنیم برای انتخاب مردم تا درامتحان الهی شرکت کنند.
کسانیکه که برای انتخاب آقایان جلیلی وقالیباف به عنوان اصلح تلاش کردند توجه کنند:
❇️ ما مأمور به وظیفه بودیم نه مأمور به نتیجه لذا نباید غصه نتیجه را بخوریم بلکه فقط هرکس باید ببیند خودش به چه میزان به وظیفه اش عمل کرده است.
❇️احتمالا برخی ازدوستان به دنبال مقصر خواندن یکدیگر باشند، در حالیکه هرکس باید ببیند خودش به چه میزان طبق موازین شرعی عمل کرده است.
❇️احتمالا برخی زبان به ملامت شورای نگهبان بگشایند وآن را مقصر بدانند درحالیکه شورا هم که ترکیبی از حقوقدانها و فقهاست، طبیعتاً طبق موازین و وسع خود عمل کرده است، هرچند مصون از اشتباه نیست.
❇️احتمالا برخی نیز به دلیل نوع انتخاب اکثریت، نسبت به اصل جمهوریت درنظام اسلامی تشکیک کنند، که این هم درست نیست چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری جمهوریت جزیی از اسلام است و همان زمینه حرکت مردم درقالب نظام احسن الهی است که مبتنی براختیار انسان است.
❇️بدترین حالت ممکن اینست که با نوع رویکرد دولت بعدی، موانعی بر سر راه رسیدن به قله ایجاد شود، اما باوجود رهبر فرزانه انقلاب، نیروهای ارزشمند انقلابی بویژه در نسل سوم و چهارم انقلاب که حضور فعال آنها درتلاش برای انتخاب اصلح بسیار پررنگ بود، خللی دراصل مسیر انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد شد.
❇️نکته آخر اینکه رییس جمهور منتخب، رییس «جمهور ملت» است وهمه باید با پیشنهاد ونقد منصفانه کمک کنیم تا مدیریت اجرایی کشور درمسیر صحیح گفتمان انقلاب وامام انجام شود.
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
🔺پایین ترین میزان رای از کل واجدین شرایط برای یک رئیس جمهور در طول عمر جمهوری اسلامی در این دوره با ۲۶/۷ درصد به نام آقای پزشکیان ثبت شد و ۴۹/۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.
❇️ در دوره شهید رییسی ۴۸/۹ درصد شرکت کردند و ایشان با رأی ۳۰/۲ درصد کل واجدین شرایط رییس جمهور شد.
❇️ طبق مبنای اسلامی ملاک مقبولیت (و نه مشروعیت) لزوما اعلام رضایت اکثریت افراد جامعه نیست، بلکه ملاک، حضور «من به الکفایه» برای نصرت امام جامعه و نظام اسلامی است (طبق فرموده امیرالمومنین علیه السلام: حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر) و در قالب انتخابات، اعلام رضایت اکثریت شرکت کنندگان کفایت میکند ولو شرکت کنندگان اقلیت باشند. در مورد رییس جمهور هم همین قاعده جاری است. لذا طبق این مبنا که در قانون هم آمده است، دکتر پزشکیان چون منتخب اکثریت شرکت کنندگان است پس رییس جمهور همه است.
در نظامهای دموکراتیک هم همین قاعده آن هم برای مشروعیت جاری است. یعنی حتی اگر مشارکت ۳۰ درصد هم باشد منتخب اکثریت شرکت کنندگان یعنی کسی که بالای ۱۵ درصد رای بیاورد مشروعیت دارد.
⛔️ نکته جالب اینست که آن کسانی که میگفتند رییسی با رای ۳۰/۲ درصدی رییس جمهور اقلیت بود و چون مشارکت زیر ۵۰ درصد بود اساسا مشروعیت نداشت، الان میگن مشارکت زیر ۵۰ درصد مشروعیت دارد و پزشکیان با رأی ۲۶/۷ درصدی رأی رییس جمهور اکثریت است.😊
⛔️کسی که یک را بزرگتر از پنج میداند طبیعتاً ۲۶ را از ۳۰ که هیچ از ۵۰ هم بزرگتر میداند.😉
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
هدایت شده از بیدار | دیگر نباید خفت
💢 ۶ پیروزی انتخابات اخیر برای جبهه انقلاب
🔰 برای این یادداشت، وقت ویژهای گذاشتم. انشالله ارزش خواندن دارد.
1⃣ اولین پیروزی، غلبه #تفکّر بر #تحجّر بود.
🔻تحجری که میخواست با "استعلاء" و "استیلاء" و "قیّممآبی" به جای بدنه نیروهای انقلاب فکر کند و انتخاب کند.
🔹اما این بدنه، فکر کرد، سنجید، بین خوب و خوبتر انتخاب کرد و برای انتخابش در برابر تمام قدرتها و ثروتها جنگید و فریاد زد "من هستم!"
2⃣ دومین پیروزی، تحقّق فعل #انتخاب بود.
🔻شاید هیچگاه تا این اندازه با دقت و وسواس، روی جزئی ترین ملاکها فکر و مباحثه نکردیم.
🔹اکنون خیلی از ماها، با جزئیات میتوانیم درباره نقاط قوت و ضعف جلیلی و قالیباف صحبت کنیم و مزیت نسبی هریک را تبیین کنیم.
3⃣ سومین پیروزی، مواجهه با #مردم بود.
🔻ما فهمیدیم ایتا و حتی پیجها و کانالهای اینستایی و تلگرامی خودمان، حبابهایی هستند که صدای ما را به گوش مخاطب اصلی نمیرساند.
🔹 بنابراین برای "تخاطب واقعی با مردم" رسیدیم به فناوریهایی مثل کار میدانی، شبنامه، گفتگو، بیستکال، ۳۰ویس و...
4⃣ چهارمین پیروزی، #شناخت مردم بود.
🔻در گفتگو با مردم فهمیدیم چه مردم انقلابی و متدینی داریم! حتی آنانکه رای ندادند یا به پزشکیان رای دادند.
🔹 فهمیدیم گزاره "کار شب انتخاباتی اثرگذار نیست" چقدر غلط است!
فهمیدیم همراه کردن مردم، چقدر راحت است!
فهمیدیم خلا اصلی ما این است که با او بستر تخاطب و مواجهه نداریم.
صدای ما به گوش او نرسیده بود و صدای او، به گوش ما.
5⃣ پنجمین پیروزی، کشف قدرت #زنان و #نوجوانان بود.
🔻 فهمیدیم این دو قشر، چقدر اثرگذارتر هستند! چقدر حماسهسازتر هستند! چقدر فعالتر هستند! چقدر کمیّت و کیفیت فوقالعادهتری تحویل میدهند!
🔹 و به اندازه تمام این "چقدر"ها، مورد غفلت و بیتوجهی هستند...
6⃣ ششمین پیروزی، #رشد قابلتوجه جلیلی و قالیباف بود.
🔻 قالیباف در مناظرات ۱۴۰۳، به مراتب وزینتر و متینتر از مناظرات ۹۲ و ۹۶ ظاهر شد و بهخوبی کاریزمای یک مدیر کارآمد و مصمم را بروز داد.
🔹 جلیلی هم به شکلی باورنکردنی توانست چارچوب سخت و دیپلماتمآبانه خود را بشکند و به یک #مقبولیت ۱۴میلیونی برسد. هم در مناظرات دور دوم و هم در نوع حضورش در اجتماعات مردمی اقوام ترکمن و بختیاری.
🔰 این ۶ پیروزی، سرمایهای عظیم برای جبهه انقلاب و سعید جلیلی است که میتواند پیروزیهای بزرگی را در آینده رقم بزند انشاءالله.
به شرطی که جلیلی مانند ایام انتخابات، از هماکنون از #سایه خارج شود و دولتی تشکیل دهد برای برای تحقق امر مردمیسازی. برای نقش پرشکوه هر ایرانی! نه صرفا نخبگان.
✍ محمدحسین ابوطالبی
🔻
@Bidaar_ir | دیگر نباید خفت
https://eitaa.com/joinchat/262734536C7ffbcbe195
اینجا ایران است...
نابازاری به وسعت عشق
#اقتصاد_حسینی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
🌀هشدار دو اقتصاددان نسبت به ادامه برنامه مخرب تعدیل ساختاری در دولت پزشکیان
✍ نامه دکتر مومنی و راغفر
🔹تعیین اعضای دولت چهاردهم، هیچ نسبتی با وعدههای جنابعالی در مناظرهها و گفتگوهای انتخاباتی ندارد و این نگرانی را به وجود میآورد که #دولت_چهاردهم در #دامی بیافتد که دولت های #سیوپنج_سال گذشته فرو افتادند و آن اینکه دولتهای مختلف با شعارهای متفاوت و وعدههای بهبود وضعیت معیشت و ارتقاء رفاه مردم آمدند اما همگی در #تله برنامههای شکست خورده #تعدیل_ساختاری به ویژه #تضعیف_ارزش_پول ملی، #خصوصیسازیها و #آزادسازیهای نابسامانیساز و فسادآفرین سقوط کردند چرا که به ظرفیتهای نهادی کشور توجه نداشتند.👇
B2n.ir/u34693
🔹 قبلاً نوشتم که حساب اقتصاددانانی مثل دکتر نمازی، مومنی و راغفر را باید از سایر اقتصاددانان اصلاح طلب جدا کرد👇
https://eitaa.com/eqmoq2/2657
🔻 #درود_بر_شرفتان که روی مواضع حقتان ایستادید
✍️توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش امروز مقام معظم رهبری به اظهارات ظریف و روحانی
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
هدایت شده از انتشارات موسسه کتابشناسی شیعه
✅ تازه های نشر
📚 سلوک یحیی
زندگی نامۀ آیة الله شیخ یحیی ابوطالبی اراکی
با مقدمۀ حضرت آیة الله سبحانی (دامت برکاته)
علی حسن بیگی
(عضو هیئت علمی دانشگاه اراک)
قطع: رقعی صفحات: 344، مصور، جلد: شومیز
قیمت: 180000 تومان
سفارش تلفنی: 02538802232
موبایل: 09128512891
سفارش از طریق ایتا، واتساپ و تلگرام:
@shiabookbio1
ارسال به سراسر کشور
فروشگاه: قم، خیابان توحید، توحید 7، پلاک 22
آیةالله شیخ یحیی ابوطالبی (1284-1361ش) نوه آخوند ملاابوطالب سلطان آبادی(1250-1329ق) از عالمان و فقیهان اراكی است كه محضر اساتید حوزه علمیه اراك، قم و نجف را درك كرد و یكی از فضلای مبرّز درس آیةالله سیدمحمد حجت كوهكمری و مورد اعتماد این استاد حوزه علمیه قم بود. اجتهاد و فضل و دانشش مورد تصدیق و گواهی حضرات آیات شیخ آقابزرگ تهرانی، سیدعبدالهادی شیرازی، سیدابوالقاسم خوئی، سیدموسی شبیری زنجانی و شیخ جعفر سبحانی است. وی تقریرات درس خارج فقه و اصول آیةالله سیدمحمد حجت كوهكمری را نگاشت و حاشیهای استدلالی بر «العروة الوثقی» نوشت و همچنین در تدوین «معجم رجال الحدیث» سهیم بود. در نگاه اوّل، این کتاب تكنگاری محسوب میشود؛ امّا از آنجا كه به شرح احوال بنیانگذاران حوزه علمیۀ اراك و شرح احوال عالمان اراك پیش و پس از ورود آیةالله حاج شیخ عبدالكریم حائری به این شهر میپردازد و همچنین شرح احوال جدّ، پدر و برادر آیةالله ابوطالبی و شاگردان و عالمان معاصر ایشان در اراك مورد توجه بوده است؛ این اثر را میتوان «برگی از تاریخ حوزه علمیه اراك» دانست.
هدایت شده از رحا مدیا
مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند:
🔻سلسله نشستهای مجازی مدرسه اندیشهورز رحا با موضوع «اندیشه های شهید #شیخ_فضل_الله_نوری»
💠 با حضور استاد:
👤 حجت الاسلام دکتر مهدی ابوطالبی؛ قائم مقام مدير گروه تاريخ انديشه معاصر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره
🕰 زمان: یکشنبه هفتم مردادماه| ساعت15
🔗 لینک ورود به اتاق جلسه
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🔴 میراث اقتصادی دولت #شهید_رئیسی برای دولت آقای پزشکیان
عملکرد 3ساله دولت #شهید_رئیسی به روایت آمار رسمی و مقایسهای با دیگر دولتها
ـــــــــــــــــــــــ
✍کانال تحلیل سیاسی
https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دکتر مخبر: پس از شهادت آیتالله رئیسی هر بار که خدمت حضرت آقا رسیدم ایشان با تاثر میفرمودند: آقای مخبر! خیلی حیف شد!
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
🆔 @MEYBODE_MA
استاد ابوطالبی.mp3
20.47M
🎙 صوت نشست «اندیشه های شهید #شیخ_فضل_الله_نوری»
💠 با حضور استاد:
👤 حجت الاسلام دکتر مهدی ابوطالبی
💢 00:44 ابعاد ترور شخصیتی شیخ فصل الله نوری پیش از ترور و حذف فیزیکی
💢 7:28 چرا علما و بزرگان حوزه با اعدام شیخ مخالفت نکردند؟
💢 11:37 علت صدور حکم اعدام شیخ فضل الله نوری صرفا مخالفت با مشروطه بود؟
💢 13:45 آیا قلمرو دین از دیدگاه شیخ فضل الله نوری با دیدگاه مرحوم نائینی تفاوتی دارد؟
💢 21:47 آیا نظارتی که شیخ در آن زمان مد نظرش بود با نظارتی که امروز در شورای نگهبان داریم یکیست؟ چه تفاوت هایی با هم دارد؟
💢 26:05 آیا شیخ شهید مخالف تشکیل مدارس دخترانه و تحصیل دختران بوده است؟
💢 33:29 جامعه ی امروزی به خصوص حوزه و روحانیت فعلی از واقعه ی شهادت شیخ فضل الله چه درسی میتوانند بگیرند؟(مهم ترین درس واقعه مشروطه)
💢 40:06 معرفی چند کتاب در این باره
🏫 مدرسه اندیشه ورز #رحا
🆔 @rahamedia
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
240611_0846.mp3
22.02M
🔰منشاء و ابعاد اختلاف علما در مشروطه
(مرحوم آخوند خراسانی، مرحوم سید محمدکاظم یزدی، مرحوم نائینی و شهید شیخ فضل الله نوری)
✅ حجت الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی
❇️"مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی "
🗓سه شنبه 16 مرداد 1403
❇️موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
@aboutalebi57
🔷 با لیبرالها چه باید کرد؟
(متن جالبی است که یکی از دوستان فرهیخته برای من ارسال کرد)
کنار آمدن با لیبرالها به این سادگی نیست و دقت بیشتری میخواهد:
وقتی به شاهچراغ حمله شد، گفتند: جای گشت ارشاد، امنیت مردم رو تامین کنید.
⛔️ولی وقتی تروریستها را دستگیر کردند، هشتگ نه به اعدام راه انداختند.
⛔️ اسرائیل، نطنز و اصفهان را زد و شهیدان شهریاری و احمدی روشن را ترور کرد، گفتند: دیدید روسیه اس۳۰۰ نداد.
⛔️ غزه اسرائیل را با طوفان الاقصی زد، نوشتند: خون رو با خون جواب نمیدن.
⛔️ طالبان، پنجشیر را تصرف کرد: غوغا راه انداختند که: حکومت حاضر به دفاع از مظلومان افغانی نیست!
⛔️اما از مظلومین فلسطین که دفاع شد، گفتند: نه غزه، نه لبنان!
⛔️تحریم که شدیم، تحلیل کردند که: به خاطر دشمنی تان با آمریکا است.
⛔️ اما وقتی آمریکا از برجام خارج شد: نوشتند: به خاطر حملهی شما به سفارت عربستان بود!
⛔️ شهید رئیسی بدون برجام، تحریم را بی اثر کرد، گفتند: پولش رو که نمیتونید بیارید چه فایده!
⛔️ پولها که آزاد شد، گفتند: همه رو دادید فلسطین!
⛔️ به همت دانشمندان جوانمان واکسن ساختیم. توییت زدند که: آب مقطره.
⛔️ واکسن را با پیگیری دولت مرحوم رئیسی وارد کردیم، نوشتند: چینیه به درد نمیخوره!
⛔️ با عربستان جنگ دیپلماتیک داشتیم، فریاد زدند: دیپلماسی بلد نیستید.
⛔️با عربستان ارتباط برقرار کردیم، ناگهان گفتند: چی شد از شعارهای انقلاب عقب نشینی کردید؟!
⛔️هیأتها رونق گرفت، نوشتند: عزا بسه مردم نیاز به شادی دارند.
⛔️جشن شادی چند کیلومتری غدیر برگزار شد، گفتند: امارات ماهواره فرستاده هوا، شما ایستگاه صلواتی میزنید؟!
⛔️ماهواره فرستادیم هوا، گفتند: وقتی مردم تو اجاره خونه ماندهاند، ماهواره چه فایده داره!
⛔️با چین قرارداد ساخت مسکن و با روسیه قرارداد همکاری بلند مدت نوشتیم، تحلیل نوشتند که:کشور رو فروختید به چین و روسیه.
⛔️روسیه اسلحه از ما خرید: گفتند در جنگ اوکراین دخالت کردید!
⛔️اعلام بی طرفی کردیم: گفتند از اسرائیل ترسیدید.
⛔️اسرائیل رو بزنیم: مقصر مائیم،چون چوب کردیم لانه زنبور.
⛔️نزنیم میگن: ایران ترسید.
🔻واقعاً مخالفان جمهوری اسلامی و حکمرانی دینی موجودات عجیبیاند.
خلاصه هر کاری بکنیم از نظر لیبرالهای غربزده زیر سئوالیم و بدهکار!.
#غرب
#غربزدگی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از تنبیه الأمة
✅ چهار جلسه از درسگفتار استاد آیت الله #آملیلاریجانی (حفظه الله) در باب #علومانسانی و #فقه
🔹جلسه اول: ضرورت ورود فقهاء به علوم انسانی برای شناخت موضوعات احکام
🔹جلسه دوم: میزان حجیت علوم انسانی برای استفاده در فقه
🔹جلسه سوم: ضرورت اسلامی سازی علوم انسانی
🔹جلسه چهارم: ابزار بازنگری در علوم انسانی با نگاه دینی چیست؟
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
✅ سه جلسه از درسگفتار استاد آیت الله #شب_زنده_دار (حفظه الله) در باب #جایگاه_فقیه_در_موضوع_شناسی
🔹جلسه اول
eitaa.com/Tanbiholomah/746
🔹جلسه دوم
eitaa.com/Tanbiholomah/747
🔹جلسه سوم
eitaa.com/Tanbiholomah/748
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
✅ مرجعیت فقیه در شناخت موضوعات
برگرفته از دروس استاد آیت الله #شهیدی (حفظه الله)
🔹بخش اول
eitaa.com/Tanbiholomah/750
🔹بخش دوم
eitaa.com/Tanbiholomah/751
🔹بخش سوم
eitaa.com/Tanbiholomah/752
🔹بخش چهارم
eitaa.com/Tanbiholomah/753
برگرفته از دو جلسه بحث فقه (ماهیت پول)
🎤 صوت اول تاریخ ١٣٩٧/١٢/١۵
eitaa.com/Tanbiholomah/757
🎤 صوت دوم تاریخ ١٣٩٧/١٢/٢٢
eitaa.com/Tanbiholomah/758
@Tanbiholomah
نامه حضرت آیت الله سبحانی به رئیس مجلس: تعطیلی «شنبه» برخلاف قانون اساسی است
«بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم جناب آقای دکتر قالیباف – دام مجده
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با اهداء سلام و عرض تسلیت بمناسبت ایام اربعین سالار شهیدان علیه السلام
تصدیع می دهد؛ در خبرها آمده است «تعطیلی شنبه مجدداً در مجلس بررسی میشود»! علت بازگشت به مجلس چنین بیان شده تعطیلی شنبه به نفع کشور و اقتصاد میباشد و این کار بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات جهانی و اقتصادی دچار مشکل نشویم.
نظر جنابعالی و همه نمایندگان مجلس را به امور ذیل جلب میکنم:
۱-آیا مصوبهای که از طرف شورای نگهبان مردود شمرده شده و نهاد نظارت بر مصوبات مجلس نیز آنرا مغایر با مصالح دانسته است و جمعی از مراجع نیز آن را نپذیرفته اند چگونه این طرح بار دیگر به مجلس برمیگردد.
۲-در متن خبر تعطیلی روز شنبه چنین توجیه شده است: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد کشور، است. این استدلال عجیب است تعطیلی شنبه، یعنی تعطیلی کلیه دستگاههای مولد. آیا چنین کاری به نفع اقتصاد کشور است؟!
۳-جمعی که با خارج ارتباط دارند از ۵ درصد از جمعیت کشور فزون تر نیست، چگونه یک اکثریت فدای اقلیت شود.
۴-چگونه می توان فرهنگ ملی و دینی را که سابقه هزار و چهارصد سال و اندی دارد، با یک قیام و قعود به هم زد؛
۵- محور تنها مسائل اقتصادی نیست. تعطیلی روز شنبه، تعطیلی مراکز تحصیلی، دانشگاهها و مدارس و حوزهها و مراکز پژوهشی را در پی دارد آیا این به نفع کشور است.
۶-از همه گذشته تعطیلی شنبه بر خلاف قانون اساسی است که میگوید تعطیلی هفته روز جمعه است و این عبارت مفید حصر است. چنانکه دو اصلی که که در کنار آن آمده است نیز مفید حصر است: «زبان فارسی» که زبان رسمی کشور است (اصل ۱۵) . آیا میتوان عبری را هم به رسمیت شناخت؟! پرچم کشور اسلامی از سه رنگ تشکیل شده(اصل ۱۸) آیا میتوان رنگ چهارمی به آن افزود.
اینجانب از حضرتعالی و سایر نمایندگان تقاضا میکنم اجازه ندهید چنین طرحی بار دیگر وارد کمیسیونهای مجلس شود امروز کشور مشکلات فراوانی دارد و نباید وقت مجلس را با امثال این مسائل تلف کرد.
قم – جعفر سبحانی
۵ شهریور ۱۴۰۳»