eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
130 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۱۲🌷 پاداش، چند برابر؛ کیفر، عادلانه: جهان آخرت، فرجامی است که بی هیچ تردیدی همه‏ ی ما انسان ها به آن می رسیم و در دادگاه آن جهان، پاداش و کیفر اعمالمان را از کوچک تا بزرگ خواهیم دید. طبق قوانین حاکم بر زندگی انسان ها، هر کار خوب یا بد، پاداشی متناسب با خود دارد؛ امّا این قصه در مورد قوانین الهی به گونه ای دیگر است؛ بدین صورت که خداوند علاوه بر این که پاداش اعمال نیک انسان ها را به طور کامل به آن ها عطا می کند، همواره بر این پاداش می افزاید. بر اساس آیات قرآن، اعمال نیکوکاران دست کم تا ده برابر، و در حالتی، تا هفتصد برابر، و در حالتی دیگر، بدون حد و اندازه پاداش می گیرد. این پاداش، چیزی فراتر از عدالت خدا و مربوط به لطف و مهربانی بی حدّ و حـصر اوست. پیشوایان دین نیز برای برخی از کارهای خوب، پاداش های بسیار زیادی برشمرده اند؛ کارهایی مانند حجّ خانه‏ ی خدا، زیارت قبور معصومین ، نماز جماعت، و نیکی به پدر و مادر. یکی از کارهایی که پاداش بسیار زیادی دارد، برطرف کردن حاجت یک مسلمان است. پیشوایان ما فرموده اند که پاداش برطرف کردن یک مشکل از مشکلات یک مسلمان، از بیست حج بیشتر است؛ همچنین گفته اند که هر کس حاجت مسلمانی را برطرف کند، خداوند در قیامت، صد هزار حاجت او را برطرف می کند که نخستین آن، ورود به بهشت است. در مقابلِ این همه لطف و محبّت امّا هیچگاه خدا کیفر کار بد را بیش از خود آن قرار نمی دهد؛ زیرا این کار ظلم است و خداوند به هیچ وجه به بندگانش ظلم نمی کند. البتّه همین کیفر عادلانه، بسیار تلخ و دردناک است و هیچ انسانی طاقت آن را ندارد. در آیه‏ ی 27 می¬خوانیم: «کسانی که همواره مرتکب کارهای بد شده اند، بدانند که سزای هر بدی، مانند خود آن است، و نه بیشتر، و در قیامت، ذلّت و خواری، سراسر وجود آنان را می پوشاند و هیچ کس نمی تواند آنان را در برابر خشم خدا حفظ کند. صورت‌های آنان چنان سیاه است که گویی با تاریکی شبِ ظلمانی پوشیده شده است. آنان اهل آتش اند و همیشه در آن خواهند ماند.» کمی اندیشه در این باره که پاداش چندبرابر بهتر است یا کیفر عادلانه، ما را به سعادت کامل می رساند. 📚تلاوت روزانه ۱صفحه+فایل صوتی 🌷‌-----*~*💗*~*-----🌷 🕊♥️👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
059-به اسود بن قطبه مسوولیتهای فرماندهی پس از یاد خدا و درود. اگر رای و اندیشه زمامدار دچار دگرگونی شود، او را از اجرای عدالت بسیار باز می دارد، پس كار مردم در آنچه حق است نزد تو یكسان باشد. زیرا در ستمكاری بهایی برای عدالت یافت نمی شود، از آنچه كه همانند آن را بر دیگران نمی پسندی پرهیز كن، و نفس خود را در آنچه خداوند بر تو واجب كرده است، وادار، در حالی كه امیدوار به پاداش الهی بوده و از كیفر او هراسناك باشی. و بدان كه دنیا سرای آزمایش است، و دنیاپرست ساعتی در آن نمی آساید جز آنكه در روز قیامت از آن افسوس می خورد، و هرگز چیزی تو را از حق بی نیاز نمی گرداند. و از جمله حقی كه بر توست آن كه، نفس خویش را نگهبان باشی، و به اندازه توان در امور رعیت تلاش كنی، زیرا آنچه در این راه نصیب تو می شود، برتر از آن است كه از نیروی بدنی خود از دست می دهی، با درود.
شرح ( اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَلْبِسْنِي عَافِيَتَكَ ... ).pdf
372.4K
🔹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْبِسْنِى عَافِيَتَكَ ... 🔴 تندرستى كامل در تمام شؤون مادى و معنوى‏ 🔴 در روايات‏ 👤 شرح 👇 🔴 عافیت، یعنی معاف بودن از گرفتاری های روحی، جسمی، دنیوی و اخروی. خود دنیا و نیز زندگی دنیوی، آمیزه ای از مثبتات و منفیات است؛ همیشه دو مقولۀ «عافیت» و «ابتلاء» با انسان هستند؛ اصل هیچکدام از آن ها از بین نمی رود. زیرا جهان چنین آفریده شده، هیچ موجودی (غیر از خدا) فارغ از ابتلاء نیست؛ مطلق فقط خدا است. پس عافیت و ابتلاء نسبی هستند، آنچه خواستۀ انسان است و باید باشد و باید برای آن دعا کند، کمتر بودن ابتلاء و بیشتر بودن عافیت است. و نیز باید کاری کند که باقی ماندۀ ابتلاها نیز به نعمت مبدل شوند و موجب ثواب باشند. در این صورت انسان به انسانیت آرمانی و بالاترین شأن می رسد. دعا انس با
💠کسانی را انتخاب کنید که از و تشر قدرت های دیگر نترسد. (ره) 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
🔴 ❓سؤال۱: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعاً واجب است و عدم شرکت حرام است؟ ✅ پاسخ۱: شرکت در انتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط، یک وظیفه‌ی شرعى، اسلامى و الهى است. ❓سؤال۲: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران است یا ؟ ✅پاسخ۲: واجب عینى است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🌿 یادی از مرحوم آیت الله مشکینی (ره) خدا رحمت کند آقای مشکینی را،یکبار قبل از انتخاباتی در خطبه هایش انتخابات را تشبیه می کرد به کربلا و می فرمود: ✅صحنه انتخابات صحنه کربلا است. ✅کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را یاری می کند. ✅کسی که در انتخابات شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد. ✅ کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند. ✅ کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند. 🔸رأی مسئولیت آور است. 🔹با دقت و بصیرت رأی دهیم
🔰 اطلاع‌نگاشت | ویژگی‌های نمایندگان شایسته ملت ایران 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت ایام #انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ویژگیهایی را برای نماینده مطلوب برشمردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | با ملاحظه همه جوانب، امروز: 👈 حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است 🔻رهبر انقلاب، در دیدار مردم آذربایجان شرقی: به نظر بنده، با ملاحظه‌ی همه‌ی جوانب، امروز حضور در انتخابات و شرکت در رأی دادن یک حکم شرعی و یک وظیفه‌ی شرعی است؛ صرفاً یک وظیفه‌ی ملّی و انقلابی نیست؛ وظیفه‌ی شرعی است؛ در عین حال یک جشن ملّی هم هست، در عین حال یک حقّ مدنی هم هست. ۹۸/۱۱/۲۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 چه کسانی را برای انتخاب کنیم؟ 👈 یک ترکیب متناسبی از جوانان و باتجربه‌ها در مجلس باید باشد 🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار مردم آذربایجان شرقی: 🔹️ بخش دیگر مسئله، مسئله‌ی چگونه انتخاب کردن است. من البتّه در صحبتهای قبلی چند جمله‌ای عرض کرده‌ام، حالا هم تأکید میکنم بر همان چند جمله‌ای که گفته‌ایم: 🔸️ باایمان باشند، شجاع باشند، کارآمد باشند، و افراد مؤمن، شجاع، وظیفه‌شناس، پُرانگیزه، وفادار به مردم، وفادار به انقلاب باشند. 🔸️ وفادار به اسلام، وفادار به مردم، وفادار به انقلاب، وفادار به کشور، سرسخت در مقابل دشمن [باشند]؛ 🔸️ در مقابل دشمن احساس ضعف و اظهار ضعف نداشته باشند؛ 🔸️ چشم و دلِ حریص به مال دنیا نداشته باشند؛ 🔹️ یک ترکیب متناسبی در مجلس باید وجود داشته باشد بین و بین افراد ؛ این لازم است. بنده همیشه روی جوانها تکیه میکنم، امّا معنایش این نیست که از آدمهای مجرّب و دانا و راه‌بلد، انسان چشم بپوشد. 🔺️ سابقه‌ی دلبستگی و انفعال در مقابل دشمن هم بایستی یک نقطه‌ی منفی به شمار بیاید و مردود به حساب بیاید. کسانی که این سابقه را دارند که در مقابل دشمن منفعلند، در مقابل دشمن قدرت ایستادگی ندارند، اعتماد به نفس ندارند، اینها انصافاً برای نمایندگی این ملّت مناسب نیستند. این ملّت اعتماد به نفْس ملّی دارد. ۹۸/۱۱/۲۹ 💻 @Khamenei_ir