eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
131 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
📷 اینفوگرافی/۲۰ توصیه تغذیه‌‌ای برای ماه مبارک رمضان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
2.pdf
2.22M
درس دوم طرح قرانی صراط
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
02.mp3
6.72M
درس دوم اموزش تجوید مقدماتی
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
بسوی خدا: ابزار و شرایط تدبّر در قرآن 1. آگاهی به معنای آیات احاطه بر معنای آیات، ولو در حدّ ترجمه صحیح و یا در اختیار داشتن قرآن ترجمه شده مطمئن، از شرایط دیگر تدبّر در آیات قرآن است. همان طوری که امام صادق علیه السلام می فرماید: «ألْمُقْرِی ءُ بِلاعِلْمٍ کَالْمُعْجِبِ بِلامالٍ وَلامُلْکٍ ؛ قرائت کننده بدون علم و آگاهی، مثل کسی است که بدون مال و ملک از خود راضی باشد.» 2.وسیله دانستن الفاظ آیات الفاظ آیات قرآن، معبر رسیدن به معانی عمیق و هدایت بخش هستند؛ بنابراین، اگر تمام همّت قاری، خوب ادا کردن و گرفتار شدن در دام الفاظ، قرائت ها و لحن های زیبا شود، از تدبّر در معنای آن می ماند و از پل عبارت به مقصد معنا نمی رسد. بدان گونه که امام صادق علیه السلام می فرماید: «من إنْهَمَکَ فِی طَلَبِ النَّحْوِ، سُلِبَ الْخُشُوعُ ؛ کسی که تمام کوشش خود را در راه طلب نحو صرف کند، از خشوع محروم می شود.» 3.دل دادن به پیام های قرآن شرط دیگر تدبّر در قرآن، دل دادن به آیات قرآن و خالی کردن قلب از آلودگی ها، از جمله تعصّب و پیش فرض های غیر الهی در مواجهه با قرآن می باشد. چرا که نسبت تدبّر و قلب انسان، نسبت راه و چشم است. همان طوری که اگر کسی چشم نداشته باشد، به چاه می افتد، کسی که قلب او مریض باشد نمی تواند تدبّر کند و از هدایت قرآن استفاده کند. از امام صادق و امام کاظم علیهما السلام نقل شده که در تفسیر آیه «ام علی قلوبٍ اقفالها» فرموده اند که: «هیچ ذکری به قلب آنها نمی رسد و حقیقتی برای آنها کشف نمی شود 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
کتابهای پیشنهادی جهت مدیریت فرهنگی که برای فعالیتهای سرگروهها در صالحین نیز مفید است ۱- آنگاه که فعالیتهای فرهنگی پوچ میشود، اصغر طاهرزاده ۲- آسیب شناسی فرهنگی در ایران، سید رضا صالحی امیری ۳- پیوست فرهنگی از مفهوم تا روش، عبدالعلی رضایی ۴- ابتکار عمل در برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد فرهنگی، محمد زهره ای ۵- اثر تقوا در کار فرهنگی، سید معمار منتظرین ۶- اصول کار فرهنگی، سید مجتبی حسینی ۷- آنچه مدیران فرهنگی باید بدانند، محمد محمدی ۸- در آمدی بر مدیریت فرهنگی، علی محمد نائنینی 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
تشریح مرحله اول تمدن نوین اسلامی: حقیقتا انقلاب اسلامی ما در عصری که به پایان تاریخ و غلبه لیبرال دمکراسی غربی و عصر بی دینی لقب گرفته بود بسیار عجیب بود، بعد از انقلاب فرانسه اساسا انقلاب مستقل که خواهان حکومت دینی باشد تا قبل از انقلاب اسلامی ایران نداشته ایم، هدف اصلی انقلاب اسلامی بازگشت و تحول اساسی از روش موجود و رجوع به اسلام اصیل بوده و هست، البته قرائت اسلام نیز مهم است چون امروزه در اثر نفوذ کلام انقلاب اسلامی گروههایی به اسم اسلام ایجاد شده که هدف و روش آنها قرائت بسیار سطحی از اسلام بر مبنای تفکر سلفی و تکفیری است در حالی که انقلاب اسلامی ایران بر اساس قرائت اجتهادی و فقهی و تفکر فلسفه صدرایی شکل گرفت، نتیجه : اولین و مهمترین هدف انقلاب بازگشت به اسلام علوی(ع) و محمدی(ص) بود دیگر اهداف انقلاب اسلامی را می توان در شعار اصلی مردم ایران پیدا کرد؛ اولین شعاری که مردم ایران سردادند و نشان دادند که بعد از تغییر رژیم چه چیزی می خواهند این شعار بود«استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی » پس می توان نتیجه گرفت که اهداف اصلی انقلاب شامل : 1. بازگشت به اسلام البته با قرائت علوی (ع)و محمدی(ص) و تشکیل حکومت بر اساس شریعت اسلامی 2. استقلال در تمامی ابعاد 3. آزادی البته آزادی نه به معنای رهایی از هر قید و شرط ما آزادی فکر را با آزادی اغفال و آزادی منافق گری نباید اشتباه بگیریم.(آزادی فکر واندیشه) 4. عدالت 5. جمهوری اسلامی 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
هادیان سیاسی 👇👇
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
📸 ۹۰ درصد شرکت‌هایی که در سال ۹۷ دلار دولتی گرفتند، سابقه فعالیت تجاری نداشتند 👈 حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:۹۰ درصد شرکت‌هایی که سال ۹۷ در مجموع ۲۱.۳ میلیارد دلار ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالا دریافت کرده بودند، تاریخ ثبت‌شان اغلب مربوط به سال ۱۳۹۶ و در ضمن بیشتر این شرکت‌ها فاقد سابقه انجام هر گونه کار تجاری بودند. ✍ آیا حق مردم نیست بدانند شرکت هایی که دولت در شرایط بحرانی کشور اینگونه بی مهابا به آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی داده است متعلق به چه کسانی است؟ و آن ارز ها کجا هزینه شد؟ 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
هدایت شده از نشست تربیتی صلحا
🚨 جواب قاطع به جهانگیری 🔻جهانگیری معاون رئیس جمهور این روزها افاضه‌ای داشته‌اند که نشان از انحراف فکری ایشان از مبانی اسلام دارد:👇 🔸جهانگیری: متاسفانه حساسیت غلطی نسبت به شدن افراد وجود دارد که ناشی از تفکرات سوسیالیستی برخی مسئولین پس از انقلاب است. 🔴 امّا پاسخ به افاضات آقای جهانگیری که سالها پیش آن را مطرح کرده بودند:👇 🔻یک وقت هست که ما در زندگی شخصی خود مثلاً حرکت اشراف گونه‌ای داریم بین خودمان و خدا؛ که اگر حرام باشد، حرام است؛ اگر مکروه باشد، مکروه است؛ اگر مباح باشد، مباح است؛ اما یک وقت هست که ما (مسئولین) جلوی یک مانور می‌دهیم؛ این دیگر مباح و مکروه ندارد؛ همه‌اش است؛ به خاطر این که تعلیم دهندۀ اشرافی‌گری است به: اولاً زیردست‌های خودمان، ثانیاً آحاد مردم به این کار تشویق می‌شوند. ما نباید مردم را به این کار تشویق کنیم. واقعاً «النّاسُ عَلی دینِ مُلوکهم» مُلوک در این جا به معنی پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ النّاس عَلی دینِ ماها. ۸۴/۰۶/۰۸ در جمع هیئت دولت 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔴 “سید عزت‌الله ضرغامی” با انتشار این فیلم 👆نوشت: اخذ مبالغ قابل توجه برای صدور مجوز کسب و کار و تولید، آن هم پس از عبور از هفت‌خوان قوانین دست و پاگیر و انحصارها و رانت های موجود از موانع اصلی جهش تولید است. ♦️ زنجیرها از دست و پای جوانان خلاق و با انگیزه باز کنیم تا اقتصادمان را نجات دهیم.