🌱 مربّیانه؛ مبانی مربّیگری تربیت رسانهای
🔸 هفتمین جلسه از دوره مبانی مربّیگری تربیت رسانهای «مربّیانه» با حضور استاد حسین حقپناه معلم و پژوهشگر حوزه نوجوان و رسانه و مولف کتاب درسی تفکر و سواد رسانهای با موضوع مضمونشناسی دنیای رسانهها به صورت برخط برگزار شد.
👈 مشاهده فیلم کامل جلسه
#گزارش_خبری
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☠ با هرزهنگری در فضای مجازی چه کنیم!؟
🔻 یکی از انواع اعتیاد رسانهای، اعتیاد به محتوای غیراخلاقی است. این اعتیاد شامل وابستگی به محتواهای هرزهنگری، درگاهها، کانالها و گروههای مستهجن است.
🔻در چنین اعتیادی فرد تمایل وسواسگونهای به مصرف هرزهنگاری و حضور در درگاههای مرتبط پیدا میکند که علاوه بر تشدید اضطراب و بیارادگی، عواقب وخیمی برای روابط جنسی و عاشقانه وی در دنیای واقعی خواهد داشت.
🔻امکان گمنامی و ناشناسبودن در فضای مجازی و قابلیت تحرک پذیری ابزارهای دیجیتال منجر به مخفی نگهداشته شدن این نوع از اعتیاد شده است.
📃 مطالعه مقاله اعتیاد به فضای مجازی در دانشنامه رایگان ابریشهر
#اعتیاد_اینترنتی
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
🖥 قسمتی از پردهنگار درسنامه «کُلاه سَرِت نَرِه!» ویژه دبستان
💰چگونه خرید امن اینترنتی انجام دهیم؟
📲 دانلود رایگان فایل با کیفیت پردهنگار
#درسنامه
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
3.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😁 پویانمایی 👈 همش فتوشافه
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
🧑💻 در برابر هیجان و علاقه نوجوانان برای استریمر شدن چه واکنشی نشان دهیم!؟
💫 گزیدهای از نکات استاد محسن رزاقی در دوره مربیانه
🎞 مشاهده فیلم کامل جلسه
#سواد_سرگرمی
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
💰 اقتصاد داده را از گوگل بیاموزید!
🔸شرکت «گوگل» بر پایه حجم عظیم دادهای که از تعداد بسیار زیاد کاربران اینترنتی دارد، منبع وسوسهانگیزی برای شرکتها/سازمانها/دولتهاست.
🔹 چراکه این شرکت میداند کاربران چه چیزی جستجو میکنند (گوگل سرچ)، چه برای هم میفرستند (جیمیل)، کجا میروند و میآیند (گوگل مپس)، چه ویدیوهایی میبینند (یوتیوب)، از چه عکس میگیرند (گوگل فوتوز)، در گوشیشان چه میکنند (اندروید) و …
🔸 مشخصاً کنار هم قرار دادن این دادهها در سطح کلان میتوان اطلاعات عمیق و شگفتانگیزی را نمایان کند که در تصمیمسازی دقیقتر نهادها موثر است.
🔹 شرکت «گوگل» مدل درآمدی خود را بر پایه جذب حداکثری کاربران از طریق ارائه خدمات کاربردیِ عمدتاً رایگان و در عوض فروش کلانداده کاربران به سایر شرکتها طراحی کرده است.
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
1.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻آسان بودن تولید محتوا در اینترنت باعث شده افراد با سطح دانشهای مختلف و انگیزههای گوناگون، اقدام به تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی کنند و هر روز بر حجم اخبار جعلی و اطلاعات زرد و خرافات افزوده شود.
✍ درسنامه کارآگاه مجازی :: ویژه دبستان
#درسنامه
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
🧑💻 آزادکاری (فریلنسینگ) یکی از انواع مشاغل صنعت فاوا
🔻 برای این منظور فرد دارای مهارت، در سکوهای کاریابی مخصوص فریلنس ثبت نام کرده و پس از تشریح مهارتها و ارائه نمونه کارهای خود، از کارفرمای مختلف پروژه دریافت میکند یا پیشنهاد مالی و زمانی خود را برای پروژههای ثبت شده در پلتفرم ارائه میکند.
🔻 در این بین سکوی مذکور پس از تکمیل پروژه به صورت دورکاری، میان کارفرما و فریلنسر واسطهگری کرده و با دریافت درصدی از مبلغ معامله، پروژه را میان آن دو تسویه میکند.
🔻 مزیت این موضوع قابلیت کار همه وقت و همه جا و در عین حال غیرتکراری و متنوع است. ضمن اینکه فعالیت در سکوهای فریلنسینگ خارجی – علیرغم وجود برخی محدودیتها و دشواریها – میتواند درآمد ارزی برای فریلنسر به ارمغان آورد.
#دانش_شبکه
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر