eitaa logo
فرهنگیان با بصیرت
38 دنبال‌کننده
363 عکس
281 ویدیو
164 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حرف روز (یک‌شنبه 1 تیر) 🔴 شیطانک‌های منافق، سد راه عدالت‌گستری خبر مرگ قاضی منصوری برای کسانی که اتفاقات انقلابی اخیر دستگاه قضایی در پرونده فساد «اکبر طبری» معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضائیه را دنبال می‌کنند، شوک‌آور است و سؤال جدیدی بر سؤالات پیشین! را در خصوص متهم ردیف نهم این پرونده پُرحاشیه ایجاد کرده است؛ هم‌زمان موج رسانه‌ای سنگینی با طیفی از اخبار راست و دروغ تا گمانه‌زنی‌های تحلیلی در خصوص این‌که این مرگ خودکشی بوده یا قتل، چه کسانی از این مرگ سود می‌برند و ... به راه افتاده است که نیاز به رمزگشایی فوری دارد. نکات تحلیلی: 1- مثل خیلی از پرونده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و امنیتی، دو جریان عمده در این بازی رسانه‌ای، بدون انتظار برای روشن شدن ابعاد این پرونده مشکوک و پیچیده مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که شاخصه اصلی این آرایش همانند همه پرونده‌های مرتبط با جمهوری اسلامی، «نگاه سیاسی» است؛ عده‌ای بدون هیچ نشانه‌ای همانند بسیاری از پرونده‌های گذشته نظام را متهم می‌کنند و دسته‌ای دیگر این پرونده را سوژه مناسب و فرصتی طلایی برای تسویه‌حساب و سرشاخ شدن با قوه به پا خاسته قضایی برای اجرا و اقامه عدالت و همین‌طور با کلیت نظام اسلامی تحلیل می‌کنند! 2- دومینوی اخبار کذب و چرخه تولید و توزیع شایعه‌پراکنی به مدد توسعه ابزارهای اطلاع‌رسانی و سرعت و سهولت جابجایی خبر و تحلیل، در این میان بسیار داغ است و شیطانک‌های منافق آتش بیار معرکه ایمان و باور‌سوزی شده‌اند. باید مراقبت کرد و منتظر ماند تا ابعاد پرونده بررسی شود. آنچه در وهله اول به ذهن می‌رسد مسئولیت حقوقی کشور رومانی است که باید طبق حقوق بین‌الملل و قوانین پلیس اینترپل از جان متهم محافظت می‌کرد. 3- به تعبیر علی باقری معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه «قاضی منصوری احتمالاً خودکشی کرده است»؛ اما آنچه مهم‌تر است، این‌که باید با دیدی نافذ از اهداف اخلا‌لگران در این پرونده پرده‌برداری کرد و از انگیزه قوی منافقین و ضدانقلاب در درگیرسازی جمهوری اسلامی با این پرونده و به حاشیه بردن اصل امید و اعتماد مردم به موج تازه عدالت‌گستری قوه قضائیه غافل نشد. نکته راهبردی: جراحی قضایی و اجرای عدالت بدون هزینه نیست، مهم مدیریت درست آن و جراحی قاطع دمل‌های چرکینی است که به اعتبار و اعتماد مردم به نظام چوب حراج زده‌اند. باید از بازی‌های رسانه‌ای و مانع‌سازی‌های دشمن عبور کرد و ضمن تنویر اذهان جامعه با «خبر درست»، چشم به تلألؤ هدف متعالی اجرای عدالت در افق چله دوم دوخت؛ این آن چیزی است که درنهایت مردم را راضی و دشمن را عصبانی می‌کند. (نویسنده: فتح‌الله پریشان) https://eitaa.com/joinchat/2371682335C112c6bdf71
🔴 | همه پرچم خواهان عدالت‼️(بخش اول) 🖌 🔻 در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از معرفت درون‌دینی است که قله آرمانی آن سیره امیرالمؤمنین (ع) است. رهبران انقلاب اسلامی ارزش و جایگاه عدالت‌خواهی را در تراز «مشروعیت» خود و نظام می‌دانند و همیشه جوانان را به «عدالت‌خواهی واقعی» ترغیب و تشویق کرده‌اند. بدون تردید پس از رحلت امام هیچ سازمان و فردی به اندازه رهبری بر این موضوع تأکید نکرده‌اند و در عین حال با صراحت اعلام کردند که در این باره وضع مطلوبی نداریم. 🔹 اما عدالت‌خواهی کم‌کم از امری ارزشی و دینی و انسان‌ساز وارد مجاری جدیدی می‌شود که ممکن است به لوث شدن آن بینجامد و همانند بسیاری از مفاهیم پرقدرت پس از لوث شدن به سخره گرفته شود و به واژه «بی‌حس» و بی‌خاصیتی تبدیل شود که به ضد خود عمل کند. برای اینکه عدالت در ریل و دالان اصلی و ذاتی خود حرکت کند و هرکسی نتواند پشت آن سنگر بگیرد، باید اصالت یا تقلبی بودن پرچم‌داران آن احراز شود. 🔹 پدیدار شدن مقوله فساد از یک سو و فشار اقتصادی سال‌های اخیر بر طبقه پایین اقتصادی از سوی دیگر بستر گفتمان عدالت‌خواهی را پررنگ‌تر کرد و اینجا بود که عدالت همانند ابزاری برای اهداف متفاوت و حتی بی‌ربط با عدالت‌خواهی مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته و می‌گیرد. 🔻 سؤال اساسی این است که طیف‌های متفاوت عدالت‌خواه، عدالت را «در نظام» می‌طلبند و یا عدالت را «بر نظام» دنبال می‌کنند و یا عدالت را رهاورد مهمی برای «عبور از نظام» شناسایی کرده‌اند. با عدالت‌خواهی نوعی براندازی عامه‌پسند را دنبال می‌کنند یا دنبال اصلاح پلشتی‌های نظام جمهوری اسلامی هستند. منافع خود را در عدالت‌خواهی می‌بینند و از زمان و موقعیت خاصی به میدان می‌آیند یا آن را امری به‌حق، دائمی و هم‌تراز نظام جمهوری اسلامی می‌دانند؟ محرومیت خود از مزیتی را نقطه عزیمت عدالت‌خواهی می‌دانند یا دغدغه فروکاستن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را دارند؟ 🔻 بنابراین، به جز آنان که عدالت‌خواهی را با هویت انقلاب اسلامی معنا و دنبال می‌کنند و جز تولید سرمایه اجتماعی برای نظام و اجرای واقعی عدالت هدف دیگری ندارند، دیگرانی نیز هستند که یا به اشتباه و شناخت ناقص یا به عمد و خباثت مسیر‌های دیگری را طی می‌کنند. 1⃣ عده‌ای عدالت را هم‌تراز «مبارزه با فساد» گرفته‌اند و تمرکز آنان بر اشخاص و افراد است. سوژه‌یابی آنان سلبی و روش عدالت‌خواهی نوعی مبارزه عاطفی (تولید تنفر) است. این جماعت شاید نیت خیرخواهانه‌ای دارند، اما تقلیل عدالت به بخشی از آن معرفی ناقص از آن و ر‌هایی جنبه‌های ایجابی است. شاید مقام معظم رهبری به این نقص رسیده بودند که در شیراز دانشجویان را از ورود به مصداق منع کردند و خواستار توجه به روند‌ها و فرایند‌ها شدند. نشر عدالت، فرهنگ‌سازی برای عدالت، تولید گفتمان عدالت و مطالبه عدالت توزیعی معمولاً بی‌مشتری مانده است و عدالت‌خواهی معادل منازعه رخ‌نمایی می‌کند. البته دستگاه قضایی می‌تواند با اقدامات اقناعی و بدون تبعیض این مسیر را اصلاح کند. 2⃣ برای عده‌ای عدالت‌خواهی به مثابه سیاست‌ورزی است. در جامعه فسادزده و معیشت‌زدا عده‌ای عدالت را پرچمی برای تصاحب قدرت می‌دانند و اینجا است که عدالت‌خواهی رنگ سیاست‌زدگی به خود می‌گیرد، رأی با پرچم عدالت‌خواهی مطالبه می‌شود و در این عدالت خواهی نیز امر ایجابی نمی‌بینید. حملات بر غیریتی صورت می‌گیرد که ضدعدالت معرفی می‌شود. به تعبیر دیگر عدالت ابزار مبارزه انتخاباتی برای بیرون راندن رقیب است و گرهی از زندگی مردم باز نمی‌کند. از آنجا که طبع و طبیعت عدالت‌خواهی در جوانان مهم‌تر است، حمله به مصادیق انسانی بی‌عدالتی هم بسیار جذاب می‌شود و مرز‌های سلایق تا مرز‌های دشمنی گسترش می‌یابد. 3⃣ دسته‌ای هستند که اهداف متمایز از کلیت نظام را در دستور کار دارند و سال‌هاست برای آن مبارزه می‌کنند، اما فشار کنونی بر مردم را فرصتی مغتنم می‌دانند تا همان راه و همان هدف را «عدالت‌مالی» کنند. راه‌های رفته قبلی را کوره‌راه می‌بینند و نارضایتی موجود را زمینه مستعد برای مبارزه با نظام می‌دانند و دستاویزی موجه‌تر از عدالت‌خواهی برای ایجاد اجماع پیرامون خود نمی‌یابند... 💢 https://eitaa.com/joinchat/2371682335C112c6bdf71
🔴 سرخط عدالت خواهی 🔻 رهبر حکیم انقلاب در سه بیانات اخیر خود که به صورت ارتباط تصویری برگزار گردید ، نقدهایی نسبت به برخی روش های بیان فرمودند: 1⃣ دیدار با تشکل‌های دانشجویی: معظم له در این دیدار داشتن نگاه کلان در مطالبه‌گری را به‌ عنوان یک توصیه‌ی راهبردی مطرح کرده و درخصوص رفتار فردی جوانان انقلابی نیز توصیه‌ های کلیدی داشتند: 🔹 خودسازی فردی و اجتماعی: دقت کنیم که سال‌ها پیش رهبر انقلاب موضوع عدالتخواهی را با دو شاخص معنادار عقلانیت و معنویت مطرح کردند و تأکید داشتند که بی‌اعتنایی به این دو شاخص، منجر به «یک چیز سربار، تحمیلی و اجباری» میشود ۹۰/۲/۲۷ ؛ در جای دیگر نیز می‌فرمایند: عدالتخواهی بدون معنویت «به ریاکاری، دروغ، انحراف و ظاهرسازی و تصنع تبدیل می شود». ۸۴/۸/۶ 🔹 تقویت مبانی معرفتی: ایشان توضیح می‌دهند که فرد متکی به مبانی، نه مقابل مشکلات منفعل می‌شود و نه دچار انحراف می‌گردد. سپس مثالی زدند که جمعی از جوانان متدین اول انقلاب به دلیل نداشتن مبانی در سال‌های بعد تبدیل به "پشیمان‌های انقلاب" شدند و حتی مقابل انقلاب ایستادند. 2⃣ سالگرد رحلت امام خمینی(ره): رهبر انقلاب موضوع مطالبه‌گری را با عنوان گسترده‌تر و عمیق‌تری به نام تحول‌خواهی مطرح می‌کنند و در تبیین تحول‌خواهی چند توضیح راهبردی ارائه فرمودند: 🔹 «تحوّل‌خواهی لزوماً به معنای اعتراض نیست» بلکه به معنی مستمرا بهترشدن است. برخی تصور می‌کنند عدالتخواهی صرفا فریاد کشیدن است. حال آنکه مطالبه‌گری و تحول‌خواهی به معنای راضی نبودن از وضع موجود است و از این جهت، الزاماً به معنی اعتراض نیست. 🔹 تحول‌خواهی اولاً با «کارهای سطحی» میسر نیست و دیگر اینکه البته «تدریجی» است و نیازمند «صبوری». نکته قابل اشاره این است که رهبرانقلاب سال‌ها پیش در پیامی کوتاه به جنبش عدالتخواهی آنها را به دو شاخص مهم توجه داده بودند: «اول بصیرت و دوم صبر.» ۸۷/۵/۲۲ ؛ همان دویی که حالا بعد از ۱۲ سال، بار دیگر آن را تکرار کرده‌اند. 3⃣ همایش سراسری قوه قضائیه: ایشان در این جلسه نیز به برخی آسیب‌های مطالبه‌گری پرداختند که یکی از مهم‌ترین آنها اشاره به یک مصداق و حمایت از رئیس سابق دستگاه قضائی در مقابل تهمت‌های ناروا است. رهبر انقلاب در این موضوع و فراتر از یک مصداق تأکید داشتند که جوانان مؤمن در مسیر مطالبه‌گری «مراقبت کنند تعدّی نکنند، جفا نکنند، ظلم نکنند...». 🔹 در بخش دیگری از همین دیدار چنین می‌فرمایند: «خیلی‌ها قضاوت می‌کنند در فضای مجازی؛ و ...در واقع در موضع یک قاضی قرار می‌گیرند و رأی می‌دهند و بر اساس این رأی عمل می‌کنند؛ گاهی دشنام می‌دهند، گاهی تهمت می‌زنند و کارهایی مانند اینها می‌کنند؛ همه مراقب باشند.» ؛ ایشان در ادامه می‌فرمایند مبارزه با فساد مهم است اما ظلم نکردن و تعدی نکردن در این مسیر چه بسا مهم‌تر است، «یعنی وجود فساد و مفسد، خیلی خطرناک است امّا تعدّی به بی‌گناه به معنای واقعی کلمه از این خطرناک‌تر است.» ۹۹/۴/۷ https://eitaa.com/joinchat/2371682335C112c6bdf71
ارز و عدالت.pdf
1.39M
🌀نسخه pdf 🛑 یادداشت ✍️ ارز و عدالت ❇️به قلم: سید یاسر جبرائیلی-کارشناس اقتصاد سیاسی 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣تصویری/ 🌐😷 💠به مدد الهی را شکست میدهیم ✅برای هم نفس می‌کشیم تا تنی از نفس باز نماند ⭕با شما دست 🤚 نمی‌دهیم، چون شما را دوست ❤ داریم 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🗨یادداشت کوتاه/ ✅ لاشخورهای فرصت‌طلب 👈 این روزها رسانه‌های معاند خود را به آتش می زند که در سالروز اغتشاشات آبان، آشوبی جدید برپا کنند، البته به اسم طرفداری از ملت، ولی به تنها چیزی که فکر نمی کنند منافع همین ملت است، و صد البته لاشخورهای اصلی (آمریکا، اسرائیل و جوجه لاشخورهای منطقه) منتظر نتیجه دادن همین زمینه سازی‌های رسانه‌ای خود هستند، تا ناامنی را به اوج برسانند. در این میان حداقل انتظار و مطالبه از دستگاه‌های مختلف اجرایی این است که خدمت رسانی خود را بیشتر کنند و بیشتر مراقب برخورد کارکنان خود با مردم باشند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🆔https://rubika.ir/g_habib49
🌐بسته بصیرتی روز🌐 💠نشریه اخبار و تحلیل‌های شنبه 24آبان ماه https://basirat.ir/fa/news/326160 📌 اخبار ویژه 24 آبان ماه https://basirat.ir/fa/news/326132/ 📌 یادداشت روزنامه‌ها 24 آبان ماه https://basirat.ir/fa/news/326131/ 📌 تصویر صفحه اول روزنامه‌ها 24 آبان ماه https://basirat.ir/fa/news/326133/ 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🇮🇷 @basirat_fa
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
3.mp3
1.61M
💠قسمت سوم 🌀 روش تحلیل با الگوی رهبری ✍️: دکتر ┄┅┅┅┅❀🌺❀┅┅┅┅┄ ❎ انواع تحلیل: ☑️ تحلیل فردی: فرد در تحلیل فردی، در انتخاب رویکرد و جهت گیری مخیر است... . ☑️ تحلیل حزبی-جناحی: عضو حزب، نمی تواندطوری تحلیل کند که نتیجه آن در چهارچوب جهت گیری کلی حزب نباشد... . ☑️تحلیل حکومتی: تحلیل حکومتی را معمولا حاکمیت انجام می دهد... . 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
PTT-20200920-WA0054.opus
1.43M
🔴 صوتی/ ✅ موضوع: مرزها و پیامدهای افشاگری و روشنگری(قسمت دوم) 🎙حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی 🔷 تحقق عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزم یکدیگر هستند. 🔶 از راه های تحقق عدالت و مبارزه با فساد ایجاد گفتمان، مطالبه عمومی و حرکت دادن کشور به سمت اهداف اصلی است. 🔹ایجاد دستگاهی کارآمد با نگاه تیزبین و رفتارهای قاطع در درون نظام جهت مبارزه با فساد 🔸 افشاگری همراه با جهل، دروغ، احساسات، هیجان و تعصب است اما روشنگری باید بدون ایجاد فتنه، دعوا، فساد و آگاهانه باشد. ❇️آثار روشنگری: ✔️ مطابق با عقل، خرد، ادب و حفظ حریم شخصی انسان باشد. ✔️ ایجاد گفتمان و آثار اصلاحی در جامعه ❇️آثار افشاگری: ☑️با پرچم فسادستیزی جامعه را به هم می ریزد ☑️جامعه را به سمت پرتگاه اخلاق و آداب می کشاند. بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🌀 بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب 🔹عدالت در صدر هدف ها 🔹عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند. 🔹برای اجرای شایسته عدالت و مبارزه با فساد چشم امید به شما جوان هاست و اگر کشور به جوانان مومن انقلابی دانا و کاردان سپرده شود این امید برآورده خواهد شد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🔵حزب‌الله نباید مرعوب شود عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در صفحه شخصی خود در توییتر به انتخابات آمریکا واکنش نشان داده است. @basijnewsir BASIJNEWS.IR