🔴 #شبهه : جلوی گرسنههای بیچاره در طول سال هرچه قدر غذا بخوری مشکلی نیست، اما جلوی روزهدارانی که خودشان انتخاب کردند چیزی نخورند، نباید غذا بخوری! ؛
در کشورهای اسلامی، دنبال روزهخوار میگردند تا مجازاتش کنند، اما دنبال گرسنه نمیگردند تا سیرش کنند
🔴 #پاسخ
1⃣ اولا طراحان شبهه بایست بفرمایند که کدام روزه دار و کجای دین آمده است که جلوی گرسنه غذا خوردن مشکلی ندارد؟!
ثانیاً همان پیامبر عزیزی که دستور روزه را ابلاغ کرده است، فرموده که: «سیر بودن در کنار گرسنه مسلمانی نیست.» و در روایتی میفرماید «هر كه در حال خوردن غذا باشد و جاندارى او را بنگرد و وى او را شريك غذاى خود نكند، به دردى بىدرمان گرفتار مىآيد.»
🔹رهبر عزیز انقلاب : ماه رمضان فرصت کمک به فقرا است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
2⃣ طراح شبهه به گونه ای وانمود کرده که فقط غیرمتدینین درد گرسنگان میفهمند!! بدون آنکه پاسخ دهد که چه کسی دنبال گرسنه نمیگردد؟
🔹اتفاقاً اهل روزه هستند که برای فطریه دادن، برای صدقه، برای زکات، برای افطار دادن و... دنبال فقرا میگردند.
🔹 آیا حماسه سازان رزمایش کمک مومنانه برای کمک به فقرا، روزه داران بودند یا روزه خواران؟
3⃣ چه کسی گفته مسلمانان دنبال روزهخوار میگردند تا مجازاتش کنند؟ آنچه مستحق مجازات است تظاهر به روزهخواری است نه خود روزهخواری ..
🔹 تظاهر یعنی عملی که با قصد آشکار کردن صورت بگیرد و طرف عمد داشته باشد که بگوید من روزهخوارم.
4⃣ سوال آخر از وجدان های با انصاف!:
🔹آیا حقیقتا کسی که ساعتها گرسنگی میکشد، حال گرسنهها را بیشتر میفهمد یا کسی که پیوسته میخورد و میآشامد؟ کدامیک حق دارد دم از فقرا بزند: روزهدار یا روزهخوار؟ آنکه از شکم دست میکشد یا آنکه به شکمچرانی خود میبالد؟ التماس انصاف!
🔹گرچه نگاه مطلق به روزه خواران و ادعای اینکه روزه خواران هیچ گاه گرسنه ای را درک نمیکنند خود یک گزاره خطاست
5⃣ فارغ از دوستان محترمی که صرفاً جهت دریافت پاسخ این شبهات را بازنشر میکنند خطاب به طراحان معاند شبهات که بغض شان نسبت به اسلام پشت واژه های زیبا و اشک تمساح ریختن های دروغین برای فقرا پنهان میکنند عرضه میدارم که :
☘ای جماعت نه اگر بیش کمی عار کنید
☘کی شما روزه گرفتید که افطار کنید!!
🙇🏻♂️نقش فرصتسوزی در پیدایش حسرتها
📛برخی آدمها وقتی به گذشته خود میاندیشند و عمر از دست رفته خود را مینگرند، چنان غرق در افسوس و حسرت میگردند که گویا هیچ امیدی برای آنان باقی نمانده است و دچار یأس و اضطراب میشوند؛ و زانوی غم در بغل میگیرند.
💠در این خصوص امام علی علیهالسلام با بیانی شیوا فرمودند: «لاتُشعِر قَلبَکَ الهَمَّ علی مافاتَ، فَیَشغُلَکَ عمّا هُوَ آت»؛ «دل خود را بر اندوه آنچه از دست رفته و گذشته است، مشغول مساز تا تو را ازآنچه خواهد آمد، غافل نسازد و بازندارد». درواقع امام علیهالسلام متوقف ماندن درگذشته و از دست دادن فرصتها را عامل حسرتها میداند که دامان غالب مردم را میگیرد.
♻️استفاده بهینه از فرصتها، کار امروز را به فردا وانگذاشتن و حساسیت بر روی ثانیههای عمر داشتن، ازجمله عواملی هستند که موجب موفقیت و امیدواری انسان در زمینههای فردی، اجتماعی و معنوی میشوند.
☑️درواقع با عبور و عبرت از گذشته و ترسیم نقشه راه برای آینده، میتوان از گذشته خود چراغی ساخت برای تاریکیهای غبارآلود آینده. غصّه برگذشته زمانی ارزش دارد که بتواند در ما انگیزهای برای ساختن آینده را پدید آورد.
📚غررالحکم، ج6، ص345
18.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت شنیدنی تجربهگر مرگ از شفاعت حضرت زهرا سلاماللهعلیها در برنامه زندگی پس از زندگی ویژ #ماه_رمضان ۱۴۰۲
روز محشر که بیاید کار دست فاطمه است
مرتضی می ایستد، زهرا قیامت میکند
ابوسعيد ابوالخير شبی در عالم رويا
نفس خود را ديد بی نهايت فربه!
به نفس گفت:
ای نفس! من تو را اين همه رياضت دادم و سختی چشاندم، پس چگونه تو همچنان چاق و فربه ماندهای!؟
نفس گفت:
آری! تو بسيار بر من سخت گرفتی اما آنچه را كه ديگران از تو تمجيد میكردند و تعريف، بر خود حمل نمودی و حق دانستی. اين فربگی حاصل همان تكبر و خودشيفتگی و باور تمجيد ديگران است.
گويند ابوسعيد ديگر هيچگاه در آنجا كه از وی تعريف و تمجيد می كردند، حاضر نشد!
✳️ آمدنت بهر چه بود ای انسان؟
تفکر کن، تفکر کن، تفکر
🔻بدان که اوّل شرط مجاهده با نفْس و حرکت به جانب حق تعالی، «تفکّر» است. ... و تفکر در این مقام عبارت است از آن که انسان لااقل در هر شب و روزی مقداری و لو کم هم باشد، فکر کند در این که آیا مولای او که او را در این دنیا آورده و تمام اسباب آسایش و راحتی را از برای او فراهم کرده، و بدن سالم و قوای صحیحه، که هر یک دارای منافعی است که عقل هر کس را حیران میکند، به او عنایت کرده، و این همه بَسْط (گسترش) بساط نعمت و رحمت کرده، و از طرفی هم این همه انبیا فرستاده، و کتابها نازل کرده و راهنماییها نموده و دعوتها کرده، وظیفه ما با این مولای مالک الملوک چیست؟
🔻آیا تمام این بساط فقط برای همین حیات حیوانی و اداره کردن شهوت است که با تمام حیوانات شریک هستیم، یا مقصود دیگری در کار است؟ آیا انبیای کرام و اولیای معظم و حکمای بزرگ و علمای هر ملت که مردم را دعوت به قانون عقل و شرع میکردند و آنها را از شهوات حیوانی و از این دنیای فانی پرهیز میدادند با آنها دشمنی داشتند و دارند، یا راه صلاح ما بیچارههای فرو رفته در شهوات را مثل ما نمیدانستند؟
🔻اگر انسان عاقل لحظهای فکر کند، میفهمد که مقصود از این بساط چیز دیگر است، و منظور از این خلقت، عالم بالا و بزرگتری است، و این حیات حیوانی، مقصود بالذات (هدف اصلی) نیست. و انسان عاقل باید در فکر خودش باشد، و به حال بیچارگی خودش رحم کند و با خود خطاب کند: ای نفس شقی که سالهای دراز در پی شهوات عمْر خود را صرف کردی و چیزی جز حسرت نصیبت نشد، خوب است قدری به حال خود رحم کنی، از مالک الملوک حیا کنی، و قدری در راه مقصود اصلی قدم زنی، که آن موجب حیات همیشگی و سعادت دائمی است، و سعادت همیشگی را مفروش به شهوات چند روزه فانی که آن هم به دست نمیآید حتی با زحمتهای طاقتفرسا. قدری فکر کن در حال اهل دنیا از سابقین (گذشتگان) تا این زمان که میبینی.
🔻ملاحظه کن زحمتهای آنها (اهل دنیا و شهوات) و رنجهای آنها در مقابل راحتی آنها چقدر زیادتر و بالاتر است. آن انسانی که در صورت انسان و از جنود (دارو دسته) شیطان است و از طرف او مبعوث است و تو را دعوت به شهوات میکند و میگوید زندگانی مادی را باید تأمین کرد، قدری در حال خود او تأمل کن، و قدری او را استنطاق (پرسش) کن، ببین آیا خودش از وضعیت راضی است؟ یا آن که خودش مبتلا است میخواهد بیچاره دیگری را هم مبتلا کند؟
و در هر حال از خدای خود با عجز و زاری تمنا کن که تو را آشنا کند به وظایف خودت و امید است این تفکر که به قصد مجاهده با شیطان و نفس امّاره است، راه دیگری برای تو بنمایاند و موفق شود به منزل دیگر از مجاهده.
#اخلاق (قسمت ۱)
📚 کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی)
حدیث اول، فصل تفکّر
❇️ منزل دیگر که بعد از تفکر از برای انسان مجاهد پیش میآید، منزل «عزم» است...
و تفاوت درجات انسان به تفاوت درجات عزم او است. و عزمی که مناسب با این مقام است عبارت است از بناگذاری و تصمیم بر ترک معاصی، و فعل واجبات، و جبران آنچه از او فوت شده در ایام حیات، و بالاخره عزم بر این که ظاهر و صورت خود را انسان عقلی و شرعی نماید که شرع و عقل به حسب ظاهر حکم کنند که این شخص، انسان است. و انسان شرعی عبارت از آن است که موافق مطلوبات شرع رفتار کند، و ظاهرش ظاهر رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله باشد، و تأسی به آن بزرگوار بکند در جمیع حرکات و سکنات و در تمام افعال (انجامدادنیها) و تروک (تَرْککردنیها). و این امری است بس ممکن، زیرا که ظاهر را مثل آن سرور کردن امری است مقدور هر یک از بندگان خدا.
🔻و بدان که هیچ راهی در معارف الهیه پیموده نمیشود مگر آن که ابتدا (شروع) کند انسان از ظاهر شریعت. و تا انسان، متأدّب (ادبآموخته) به آداب شریعت حَقّه نشود، هیچیک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود، و ممکن نیست که نور معرفت الهی در قلب او جلوه کند. ...
🔻ای عزیز، بکوش تا صاحب «عزم» و دارای اراده شوی که خدای نخواسته اگر بیعزم از این دنیا هجرت کنی، انسان صوریِ (ظاهری) بیمغزی هستی که در آن عالَم بهصورت انسان محشور نشوی؛ زیرا که آن عالَم، محل کشف (آشکار شدن) باطن و ظهور سَریره (حقیقت انسانی) است. و جرأت بر معاصی کمکم انسان را بیعزم میکند. ... بیشتر از هر چه، گوش کردن به تغنّیات (موسیقی طربانگیز) سَلب اراده و عزم از انسان میکند.
🔻پس ای برادر، از معاصی احتراز (دوری) کن، و عزم هجرت به سوی حق تعالی نما، و ظاهر را ظاهر انسان کن، ... و از خداوند تبارک و تعالی در خلوات بخواه که تو را در این مقصد همراهی فرماید، و رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله و اهل بیت او را شفیع قرار ده که خداوند به تو توفیق عنایت فرماید و از تو دستگیری نماید ... زیرا که انسان در ایام حیات (زندگی) لغزشگاههای عمیقی دارد که ممکن است در آن واحد به پرتگاه هلاکت (نابودی) چنان افتد که دیگر نتواند از برای خود چاره بکند، بلکه در صدد چارهجویی هم بر نیاید، بلکه شاید شفاعت شافعین (شفاعتگران) هم شامل حال او نشود.
#اخلاق (قسمت ۲)
📚کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی)
حدیث دوم، فصل «عزم
1_8024073.mp3
4.86M
🎙حجت الاسلام علی پناه
🔹ماه رمضان و حال عبادت
▫️ماه مبارک رمضان ماهِ فیض بردن هست/ماهِ انتفاح هست ماهِ بهرمندی /خدا هم در ماهِ رمضان شرایطی را فراهم کرده است که همه فیض ببرند همه منتفعِ شوند.
#امام_زمان
#ماه_رمضان
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 نامه خصوصی به آقا
نامه و هدیه عطیه عزیزی به حضرت آقا که آقای ابوالقاسمی قول رساندن آن به آقا را دادند...
نامه خصوصی بود ولی عمومی شد...
حس خوبی داشت😍