🌴◾️🚩◾️🚩◾️🚩◾️🚩◾️🌴
🚩 آنگاه بگویید ↪️
اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى،
وَ ابْدَاْ بِه اَوَّلاً ثُمَّ الْعَنِ الثّانِىَ وَ الثّالِثَ وَ الرّابِعَ .
اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِسً ، وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللّهِ بْنَ زیادٍ
وَ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْرًا ،
وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زیادٍ
وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ .
🚩 سپس به سجده رفته و بگویید ↪️
اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ،
اَلحَمْدُ لِلّهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى .
🌴 اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ 🚩
وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ
وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ .
5⃣
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ❌⚫️ کربلا، نماد همه
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت یازدهم
⚫️ بعضیها میگویند بابا حالا حسين عزيز بود، پسر و نوه پيغمبر بود، اشقیا یک كار غلطی كردند، او را كشتند، ديگر حالا هزار و چهارصد سال ياحسين يا حسين... ول کنید بابا...
اینها نمیدانند که این زنده نگهداشتن نهضت عاشورا فقط عزاداری صرف نیست، که اگر اینطور بود باید برای سیزده معصوم دیگر هم همین مراسم برپا میشد، این فقط یک عزاداری نیست، این یک دانشگاه است، این یک مرکز آموزش نظامی است، این یک تذکر است، یک پاندول باید به طور منظم بهش ضربه بخورد تا از حرکت نایستد، شیعه باید سالی یکبار مثل ساعت کوک بشود، شیعه باید سالی یکبار مرتب و منظم واکسینه بشود تا بتواند حسین وار در مقابل ظلم و ستم قد علم کند، شیعه سالی یکبار متذکر خودش میشود، همین مجالس عزاداری است که رزمنده بیرون میدهد، شهدا از همین مجالس محرم بیرون آمدند و بیرون میآیند، ما احتیاج به مجالس محرم و صفر داریم، امام حسین چه احتیاجی به این مجالس دارد؟
۱۴۰۰ سال که هیچ اگر ۱۴۰/۰۰۰ سال هم بگذرد ما باید نهضت عاشورا را زنده نگهداریم، به خاطر خودمان که فسیل نشویم ، تحلیل نرویم، اصلاً فلسفه اصلی قیام کربلا همین است، زنده نگهداشتن نهضت کربلا همراه با معرفت به اهداف نهضت، شیعه را پویا نگه میدارد، زمان جنگ تحمیلی یک بچه بسیجی سربند یاحسین میبست به پیشانیاش و مثل شیر ژیان به دشمن حمله میکرد، یکی از صحنههای زیبای فتح خرمشهر این بود که یک بسیجی شانزده ساله دو تکاور قوی هیکل عراقی را اسیر گرفته بود ، هر کس میدید صلوات میفرستاد، میدانید فرق کار کجا بود؟ آن دو تکاور در بهترین مدرسههای نظامی دوره دیده بودند و آن نوجوان بسیجی در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تربیت شده بود، فرق کار اینجا بود، مجالس امام حسین رزمنده دلاور صادر میکند، اگر هزاران سال هم از نهضت کربلا بگذرد شیعه همچنان با عشق از ته دل فریاد میزند یا حسین، یا حسین، رمز ماندگاری شیعه این است...
رمز پیروزی خون بر شمشیر همین است...
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ حبیبالله یوسفی
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⚫️ کربلا، نماد همه ت
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
❌⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت دوازدهم
❌⚫️ یکی از شعارهای زیبا، یکی از ظرایف سخنان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در نهضت کربلا جملهای کوتاه است، این سخن کوتاه دنیائی عمق و عظمت دارد، آن سخن کدام است؟ «مِثْلِی لَا يُبَايِعُ مِثْلَه» مثل من هرگز با مثل یزید بیعت نمیکند، این چه معنی میدهد؟
چرا حضرت نفرمودند من با یزید بیعت نمیکنم، چرا فرمودند مثل من با مثل یزید بیعت نمیکند، نکته خیلی ظریفی اینجاست، این جمله برای کل تاریخ کاربرد دارد، یکبار مصرف نیست، حضرت میفرماید ای مردم هر کس پیرو من است، هر کس مثل من است، مثل من زير بار امثال يزيد نرود، این يعنی این جمله یک بار مصرف نیست، یک جریان است که در طول تاریخ کاربرد دارد، امام اگر میفرمود من با یزید بیعت نمیکنم این میشد یک بار مصرف، اما وقتی میفرماید مثل من با مثل یزید بیعت نمیکند کاربرد جهانی تا آخر تاریخ پیدا میکند، یعنی من و شما که ادعای پیروی از حضرت اباعبدالله را داریم نباید با یزیدیان زمانه بیعت کنیم...
«مِثْلِی لَا يُبَايِعُ مِثْلَه» حيف است یک شیعه امام حسین اين كلمه را آویزه گوشش نكند، حضرت امیرالمؤمنین امام علی ابن ابیطالب علیه السلام مردم بیتفاوت و ساکت را نفرین میکند «يا اشباح بلا ارواح» ای لاشههای بیروح «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَال» ای نامردهای مرد نما «قبحاً لكم» صورتتان زشت باد «تباً لكم» خدا مرگتان بدهد، گاهی بايد نفرين كرد، آدمهای بیتفاوت را سرزنش کرد، تا شاید این ساکتین تکانی به خود بدهند، به بعضیها وقتی میگوئی تو هم یک حرکتی از خودت نشان بده، یک حرفی در دفاع از حق بزن، در جواب میگوید ولم کن باباجون، عیسی به دین خود موسی به دین خود، این هم از آن ضرب المثلهای غلط است، دین حضرت موسی علیه السلام و دین حضرت عیسی مسیح علیه السلام هیچ تفاوتی با هم ندارد «كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ» (بقره/۲۸۵) ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻛﺘﺐ ﻭ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ بین ﻫﻴﭻ یک ﺍﺯ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﻕ ﻧﮕﺬﺍﺭﻳﻢ...
هر چه شیعه در طول تاریخ ضربه خورده، شهید داده، همه از بیتفاوتی عدهای شیعه نما سرچشمه گرفته، وقتی شهید شیخ فضل الله نوری را اعدام میکردند، عدهای غافل از خدا بیخبر پای چوبه دار هلهله میکردند و کف میزدند، الله اکبر از غفلت غافلان...
یکی دیگر از درسهای نهضت عاشورا کوباندن و باطل کردن فرهنگهای غلط بود...
حیف است این گنج عظیم معنوی ، این تاریخ نهضت عاشورا با این خرافات مخلوط کنیم...
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ حبیبالله یوسفی
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ❌⚫️ کربلا، نماد همه
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت سیزدهم
⚫️ دو نقطه ضعف در مجالس عزاداری امام حسین از دیدگاه استاد شهید مرتضی مطهری:
✖️ یكی از نقاط ضعف این است كه معمولاً صاحبان مجالس عزاداری چه آنهایی كه در مساجد تأسیس یک مجلس میكنند و چه آنهایی كه در منازلشان...
بالخصوص كسانی كه در منازلشان و هم مستمعین (خواهان زیادی جمعیت هستند) و این در حدودی كه من تجربه دارم استثنا ندارد، این را احساس میكردم و میتوانم بگویم برای این امر استثنا ندیدم كه هم مؤسّسین و هم حتی مستمعین آن چیزی را كه میخواهند ازدحام جمعیت است، اگر جمعیت ازدحام بكند راضی است، اگر جمعیت ازدحام نكند راضی نیست، این نقطه ضعف است، این جلسات برای این نیست كه جمعیت ازدحام بكند یا نه...
✖️ مگر ما می خواهیم سان ببینیم؟
مگر ما می خواهیم رژه برویم؟
هدف چیز دیگری است، هدف آشنا شدن با حقایق و مبارزه كردن با تحریفات است، این میشود یک نقطه ضعف...
✖️ گوینده در مقابل این نقطه ضعف قرار می گیرد، چه بكند؟ با این نقطه ضعف مبارزه كند یا از آن نقطه ضعف استفاده كند؟
اگر بخواهد با این نقطه ضعف مبارزه كند، حقایق را به مردم بگوید، با تحریفات مبارزه كند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعین كه از جمع شدن دور یكدیگر و از شلوغ شدن و از اینكه خودشان را با هم زیاد ببینند خوششان می آید، جور درنمیآید، و اما اگر بخواهد از این نقطه ضعف استفاده كند، فقط در این فكر است كه ما چه كار بكنیم كه جمعیت بیشتر جمع بشود، اینجاست كه یک عالم سر دوراهی قرار می گیرد، از این نقطه ضعف استفاده كنم، بهره برداری كنم، به عبارت دیگر روی دوش این جمعیت سوار بشوم، حالا كه اینها اینقدر نادان هستند و چنین نقطه ضعفی دارند، من هم از همین نقطه ضعف استفاده كنم؟ یا علیرغم این نقطه ضعف، با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقیقت، چه كار دارم به اینكه اجتماع می شود یا اجتماع نمی شود...
✖️ نقطه ضعف دوم عوامالناس در مجالس عزاداری كه خوشبختانه باید بگوییم كمتر شده است این مسأله شور و واویلا بپاشدن است، باید منبری حتماً در آخر ذكر مصیبت كند و در این ذكر مصیبت هم نه تنها مردم اشک بریزند، اشک بریزند قبول نیست، باید مجلس از جا كنده بشود، باید شور و واویلا بپا بشود...
من نمیگویم مجلس از جا كنده نشود، من میگویم این نباید هدف باشد، من میگویم اگر كسی در آن مسیر صحیح با بیان حقایق و واقعیات بدون آنكه یک روضه دروغی بخواند، بدون اینكه جعلی بكند، بدون اینكه تحریفی بكند، بدون اینكه برای امام حسین اصحابی بسازد كه در تاریخ نبوده و خود امام حسین آنها را نمیشناسد چون وجود نداشتهاند، بدون آنكه برای امام حسین فرزندانی ذكر كند كه چنین فرزندانی در دنیا وجود نداشتهاند، بدون آنكه برای امام حسین دشمنانی در كربلا با نام و نشان بسازد مثل ازرق شامی و بچه های ازرق شامی كه كاكلشان چگونه بود، كه اصلاً چنین كسانی وجود نداشتهاند، اگر اشكی از روی صداقت و حقیقت ریخت، شور و واویلا هم بپا شد، مجلس هم كربلا شد، بسیار خوب، ولی وقتی كه نبود، آن وقت ما باید با امام حسین بجنگیم؟ دشمنی كنیم؟ دروغ ببندیم؟ دروغ بگوییم؟
📚منبع: برگرفته از کتاب حماسه حسینی
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ حبیبالله یوسفی
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⚫️ کربلا، نماد همه ت
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت چهاردهم
▪️ بعد از اینکه والی مدینه به دستور یزید از حضرت امام حسین علیه السلام درخواست بیعت کرد، و امتناع امام از بیعت، وقایع بعد از بیعت نکردن امام، بسیار دقیق و برنامه ریزی شده است، مقدمات قیام حضرت اباعبدالله علیه السلام بسیار مهم است، باید ذهن مردم را آماده کرد، بعد از امتناع از بیعت حضرت اباعبدالله بی سر و صدا و بدون اینکه به کسی بگویند به همراه خانواده به قصد مکه از مدینه آمدند بیرون، یکمرتبه مردم دیدند امام حسین در مدینه نیست، ولولهای در مدینه افتاد، مردم از هم میپرسیدند چرا اباعبدالله ناگهانی مدینه را ترک کرد؟ عدهای دیگر میگفتند یزید بیعت خواسته، اباعبدالله از بیعت امتناع کرده، باید به همین علت بیخبر رفته باشد...
فرض کنید پدر یک خانواده بدون خبر خانه را ترک کند، اعضای خانواده به تکاپو میافتند که پدر کجاست؟ پدر کجا رفت؟ چرا بیخبر رفت؟ چه اتفاقی افتاده؟ به اقوام و دوست و آشنا زنگ میزنند که پدر خانه شما نیامدهاند؟...
ولولهای در مدینه ایجاد شد که بسیاری از مردم از بیعت کردن با یزید سرپیچی کردند...
✖️امام حسین روز تولد خود، یعنی روز سوم شعبان وارد مکه شدند... شاید این هم رمزی داشته باشد، والله اعلم...
چرا امام به مکه رفتند؟ اولاً چون قرآن میفرماید مکه محل امن است «وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِنا» (آلعمران/۹۷)، دوماً مردم از تمام کشورهای اطراف به مکه میآمدند برای انجام عمره و مناسک حج، امام حسین چهار ماه و پنج روز در مکه توقف کردند، مردم که به مکه میآمدند، امام حسین روشنگری میکردند، میگفتند معاویه به درک واصل شد، یزید به حکومت رسید، والی مدینه خواست از من بیعت بگیرد، قصد داشت مرا ترور کند، من به کعبه پناه آوردم...
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ حبیبالله یوسفی
کانال "عاشقان و خادمین اهل بیت علیه السلام
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⚫️ کربلا، نماد همه ت
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
⚫️ کربلا، نماد همه تاریخ - قسمت پانزدهم
✖️در این چهار ماه و پنج روزی که امام در مکه بود با سخنرانی روشنگری میکرد، این نهایت درایت و برنامه ریزی دقیق حضرت اباعبدالله است، اوج مهارت است، بیخبر مدینه را ترک میکند، به مکه میآید، مردم به مقام و موقعیت او آشنائی دارند، در مدینه و مکه ولوله میاندازد...
✖️ هشتم ذی الحجه دو شب قبل از عید قربان است، قبل از عید قربان همه حاجیها باید مکه باشند، همه که جمع شدند برای انجام مناسک حج، امام حسین مکه را ترک میکند، باز بین مردم ولوله میافتد، با هم میگفتند چرا حسین رفت، چرا صبر نکرد مناسک حج را انجام دهد؟ امام رفت، اما رفتن امام هم بسیار حساب شده بود، چطور رفت؟ اولاً وسط روز و از بین جمعیت رفت، دوماً کاروان راه انداخت، خوب وقتی در شلوغی مکه وسط روز با کاروان از بین جمعیت بروی، توجه همه جلب میشود، اینها همه حساب شده بود...
✖️ مردم میگفتند حسین جان، نزدیک عید قربان است، حاجیها دارند میآیند، شما چرا میروی؟ امام میگوید مزدوران یزید میخواهند مرا در مکه بکشند، بعد از مردم میپرسیدند شما از کجا آمدی؟ مثلاً میگفتند از مصر آمدیم، از یمن آمدیم، از حبشه آمدیم، امام میفرمود سلام مرا به مردم خود برسان، و از قول من بگو یزید شرابخوار سگباز لیاقت خلافت ندارد، من با او بیعت نمیکنم، در مدینه مرا برای بیعت تحت فشار گذاشتند، اینجا در مکه مرا تحت فشار گذاشتند، که از من بیعت بگیرند، من با یزید بیعت نمیکنم، شما هم بیعت نکنید...
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
✍️ حبیبالله یوسفی