eitaa logo
ادبستان راهیان کوثر
191 دنبال‌کننده
699 عکس
544 ویدیو
17 فایل
مدیریت @Zardstani89f
مشاهده در ایتا
دانلود
47.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش مراسم با قرائت قرآن توسط متربی مهدی خان محمدی آغاز شد و از سخنان ارزشمند پدر متربی حجه الاسلام حاج آقای محمدی بهره بردیم و متربیان سرود زیبایی اجرا نمودند و پس از آن دکلمه ای توسط متربی رجبعلی خوانده شد وسپس مداحی توسط حاج مرتضی خلیلی برگزار شد. گلهای مجلس در هنگام سخنرانی برای جشن های آینده ریسه تزیینی آماده نمودند و در آخر میهمان سفره اطعام اهل بیت علیهم السلام بودیم. ان شاء الله جلسات بعدی شاهد حضور همه خانواده های محترم باشیم.
هدایت شده از مدرسه والدین
السلام علیک یا صاحب الزمان (عج). دیدار خانواده‌ها در جمکران.
📣با برنامه های مدرسه والدین همراه باشید 📣 جهت اطلاع از برنامه ها و گزارش های ( هیأت، آموزش خانواده، کتابخوانی، سواد رسانه، آموزش های کاربردی و اردو به ویژه اردوی خانوادگی قم ) به کانال زیر بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3927835238Cae03114789
"راه نـجـات را از خــــدا بـخواهیـم" ---------------------------------- ✍️ سید حلاّوی در شعرش به امام زمان (ارواحنا فداه) شکایت کرد : شیعیانتان را آزار می‌کنند و دچار رنج و بلا و محنت هستند، یا ابن العسکری کجا هستید؟ امام زمان (علیه السلام) پیغام دادند : بروید به سید بگویید : سید! این قدر دل مرا مسوزان، من از شنیدن آن متأثر می‌شوم. سید! کار به دست من نیست، به دست خدا است. دعا کنید خدا فرج مرا برساند، تا شیعیانم نجات یابند! { منبع : عبقری الحسان } --------------------------------------------------- 💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐 به سوی ظهور🌷 @zohore_emamezaman
51.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅مدرسه مسجد محور شیخ بهایی ره در آینه خاطرات 🌺اولین روزهای تاسیس مدرسه 🌺پاییز ۱۳۹۷ 😭یاد باد آن روزگاران...
35.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸السلام علیک یا حضرت معصومه(سلام الله علیها)🌸 🕌 گزارش تصویری اردوی زیارتی_ سیاحتی قم "مدرسه مسجد محور شیخ بهایی " و "ادبستان راهیان کوثر"
25.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻 "میدانِ عملِ آزادانه" 🔹️بین خانه مرتب و شیک و بچه آزاد و خلاق باید یکی را انتخاب کنید.
🌻🌻 بسم الله الرحمن الرحیم 🌻🌻 🌴🍁 جز صراحی و کتابم نبود یار و ندیم تا حریفان دغا را به جهان کم بینم 🍁🌴 📣با کتاب جدید کتابخوانی اولیاء بیشتر آشنا شویم: 📚📘 کتاب تربیت کودک، به یکی از مباحث بسیار مهم در حوزه روان‌شناسی و تربیت، یعنی بحث تربیت کودک می‌پردازد و مؤلف توضیح می‌دهد که چه خصوصیاتی باید پیش از بلوغ در انسان شکل گیرد تا تربیت و سعادت وی در زندگی تضمین شود.📘📚 🌵🍂 با توجه به اینکه هدف از خلقت انسان، رشد و حرکت است، سه ویژگی شخصیت، آزادگی و تفکر باید در ایام کودکی در انسان شکل بگیرد تا انسان بتواند مسیر رشد را بپیماید. در این کتاب درباره روش کار مربی برای ایجاد این سه ویژگی در کودک، بحث می‌شود.🍂🌵 https://eitaa.com/joinchat/676069829C0492a937b9
🏴با سلام و عرض تسلیت به مناسبت شهادت خانم فاطمه زهرا(سلام الله علیها)🏴 🔹یک نکته بابت جلسه آموزش خانواده که سه شنبه گذشته برقرار شد، خدمتتون عرض می کنم. ✅ جناب استاد کاشانی پیرو سوالات و نگرانی های اولیاء گرامی جهت بحث اکتشافی قبول زحمت کردند که جلسه رو حول این موضوع پیش ببرند.اما علی رغم اطلاع رسانی که بابت جلسه شد و توقعی که از اولیا به ویژه اولیا کلاسهای پنجم و ششم میرفت تعداد کمی از مادران گرامی تشریف آوردند .😔 ‌ این حضور کم رنگ اولیا برای کادر مدرسه هم ناراحت کننده بود و هم سوال برانگیز. که چرا حالا که بستری فراهم شده برای جواب دادن به خیلی نگرانی ها ، استقبال کم بوده است؟🧐 🌹 همینجا از همه بزرگواران حاضر در جلسه تشکر و قدردانی میکنم🌹 ❗️جلسه با توجه به فرمایشات مادران حاضر ،جلسه روشنگرانه ای بود. 📝ان شاءالله نکات جلسه در کانال گذاشته خواهد شد هرچند لطف و اثر حضوری رو برای عزیزان ندارد. 🌼امیدوارم در جلسات بعدی آموزش خانواده شاهد حضور همه مادران گرامی باشیم.🌼 درصورت تمایل علت عدم حضورتون در جلسه رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید: @alatifi313
25.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎨🖌🎨🖌🎨🖌🎨🖌🎨🖌🎨🖌 در کلاس مهارت ویترای ادبستان کوثر چه گذشت؟
🕐زمان مطالعه ی پیام پنج دقیقه 🌟به نام خداوند جان و خرد🌟 🍃🌸عرض سلام و احترام خدمت اولیای محترم ادبستان راهیان کوثر 🌸🍃 ❇️ با یاری خداوند دومین جلسه آموزش اولیا با حضور ارزشمند 🔸️ استاد ارجمند جناب آقای کاشانی 🔸️ 🔹️و مشارکت اولیای بزرگوار🔹️ 🔆 روز سه شنبه سی ام آبان ماه برگزار شد 📝ابتدای جلسه برگه هایی بابت نظر سنجی خدمت بزرگواران داده شد 🔺 شروع جلسه با موضوع : روش آموزش و تدریس معلم و نقش خانواده ها در این روش 💯دین باید در تمام شئونات زندگی جریان داشته باشه 🚫نه فقط گوشه ای از زندگی ⛔مصداق آیه ۱۱سوره حج نباشیم 🔆«ومن الناس من یعبدالله علی حرف»🔆 ✅ درکلاس درس ریاضی هم باید به گونه ای عمل شود که کلاس ریاضی ، در جهت دیندارشدن فرزندانمان باشد ⚠️دینداری بچه ها فقط در کلاس قران که فقط یک ساعت از یک هفته به ان اختصاص دارد خلاصه نشود ✅تلاش مدرسه به این سمت می باشد و براین اساس است که تربیت بچه ها دینی می شود. 🟠اگر در مدرسه روش اکتشافی استفاده می شود به این خاطر می باشد که بچه ها مهارتهایی را یاد می گیرند که در مومن تر شدنش ، موثر تر هست . 🟢والدین این مدرسه در نظر سنجی انجام شده ۹۰ درصد علت انتخاب این مدرسه را 💯کار تربیتی آن قید کرده اند.📝 🔰طبق فرموده ی حجت الاسلام لطیفی رییس سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی در شبکه خبر «الان جهت گیری نظام آموزشی به سمت آموزش عالی هست در حالیکه لازم نیست همه بچه ها به این سمت بروند . تعداد قابل قبولی از محتواهای آموزشی به درد بچه ها نمی خورد .» ⬅️در حالیکه فرزندان یکسری مهارت و شایستگی ها را باید یاد بگیرند ✅مهارتهایی که اگر درطی هفت سال دوم آموزش نبینند 👈🏻در دوره های بعدی دیگر قابل جبران نیست به عنوان مثال : رشد بچه ها در یک سنی با خواب و روش کافی قابل انجام هست اما اگر این سن گذشت دیگر قابل جبران نیست. بچه ها در این هفت سال فقط درگیر درس هستند . ⛔روش اکتشافی روش سخت وطاقت فرسایی برای معلمین می باشد 🟠 جای اینکه معلم درس را یکبار به بچه ها آموزش دهد باید به تعداد گروه ها آموزش دهد. ⛔قطعا این روش دارای ضعف هایی می باشد 👈🏻 درصد استفاده از روش اکتشافی در پایه اول و ششم به نسبت پایه های دیگر کمتر می باشد . 🔰اثرات روش اکتشافی : 1️⃣استقلال 2️⃣افزایش دقت و تمرکز ⬅️تمرکز دختران در حالت عادی۹ دقیقه است روش اکتشافی تمرکز را به ۲۰ دقیقه رسانده.💫 3️⃣مهارت کارگروهی ❌دانش آموز قوی بعضا دارای حس حسادت است و نمی خواهد به دیگری آموزش دهد و دوست دارد خودش نفر اول باشد . ❌دانش آموز ضعیف هم بعضا دوست دارد از دیگران خوراک اطلاعاتی بگیرد 👈🏻در گروه های کلاسی این مهارتها تقویت می شود که ضعیف به یادگیری وادار می شود و قوی به آموزش دادن به دیگران ✅ ❌در قرآن هم خداوند به حسادت هابیل و قابیل و ابلیس اشاره کرده چرا؟ چون حسادت مانع تربیت دینی هست⚠️ ⬅️در گروه ها معلم از تک تک بچه ها پرسش می کند و مشخص میشود که آیا جواب را خود نوشته یا از روی دیگران کپی کرده است 🔰چند اصل در روش اکتشافی وجود دارد : 1️⃣معلم دخالت مستقیم در یادگیری ندارد ⬅️یادگیری در قالب سوال می باشد. 2️⃣حداکثر درگیری یادگیری با خود بچه ها می باشد ⬅️معلم زمانی شروع به توضیح و تدریس مستقیم می کند که 👈🏻 مشکلی اپیدمی باشدو همه گروه ها روی آن مسئله مشکل داشته باشند 🔰مهارت هایی که بچه ها در روش اکتشافی یاد می گیرند : 1️⃣بچه ها مهارت صحبت و گفتگو را یاد می گیرند (بعضا در سنین بالا ودر جمع نخبه ها شاهد هستیم که حرف زدن را بلد نیستند چرا؟ ⬅️چون در هفت سال دوم فقط شنونده بوده اند .) 2️⃣بچه ها منظم فکر می کنند آنها طی مدت زمان کوتاه باید معلم را در روش حل مسئله شان متقاعد کنند 3️⃣مهارت کارگروهی 4️⃣مهارت تفکر انتقادی 5️⃣تفکر نه گفتن 🔆روزهایی که بچه ها تکالیف خود را به منزل می آورند ، وظیفه والدین چیست؟🤔 👈🏻والدین اشاره مستقیم به جواب مسئله نداشته باشند و سوال بچه ها را با سوال جواب دهند.💫 ❌در این روش ارزشیابی و آزمون نداریم❌ 👈🏻امتحان وآزمون در حین کار کلاسی مشخص و ثبت می شود 🔵 در این روش فرایند یادگیری دانش آموز ، ارزیابی می شود 🚫 نه صرفا نتیجه آزمون🚫 👈🏻در خصوص ناراحتی بچه ها در مورد کار گروهی در منزل صبور باشید💫 ❌ دلسوزی نکنید❌ اگر اکنون با همکلاسی خود سازگار نباشد ✅ در زندگی آینده هم نمی تواندسازگاری کند به خاطر داشته باشیم 💯بچه های شما نسخه بزرگسالی خودشان هستند در انتهای جلسه نیز زمانی برای پرسش و پاسخ اختصاص داده شد 🍰☕️ خاتمه ی جلسه پذیرایی از اولیای بزرگوار بود با تشکر از حضور اولیای عزیز و بزرگوار ان شالله در جلسات آینده شاهد حضور و همراهی تمام اولیای بزرگوار باشیم🍃🌸🍃