🔻 کار کوچک و اثر بزرگ
✍ مردم ژاپن یک ضرب المثل بسیار جالب دارند که اساس توسعه کشورشون قرار گرفته :
بخاطر میخی نعلی افتاد
بخاطر نعلی ، اسبی افتاد
بخاطر اسبی ، سواری افتاد
بخاطر سواری ، جنگی شكست خورد
بخاطر شكستی ، مملكتی نابود شد
و همه اینها بخاطر كسی بود كه میخ را خوب نكوبیده بود...
یادمان باشد هر كار ما، حتی كوچك،
اثری بزرگ دارد كه شاید در همان لحظه ما نبینیم.
✳️ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#درمان
علوم انسانی، اسلامی شود!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 فیلم کوتاه (پویانمایی)
🧨 نقد تمدن صنعتی غرب از دیدگاه اندیشمند ژاپنی. وی پایه نقد خود را متوجه مدرسه مدرن کرده است. چرا که کودکان در این مدارس، مانند ربات و ماشین، برنامههای از پیش آماده شده را به ترتیب طی کرده و فرصت فکر، رهایی و زندگی را از آنها سلب میشود.
🧨 انسانهایی که قرار است بخشی از چرخ دندههای تمدن صنعتی جامعه مدرن باشند.
🧨 از دیدگاه وی در جامعه مدرن و غربزده، شادی واقعی وجود ندارد و از آزادی، رشد و لذت حقیقی خبری نیست و انسانها در آن، بردهای بیش نیستند.
🧨 جالب آنکه رهایی از این سازمانها و تمدن غربی دوباره از مدرسه اتفاق میافتد. آنجا که بالاخره افرادی به این خودآگاهی میرسند و مبارزه را آغاز خواهند کرد.
🧨 وی معتقد است انسانها بالاخره به این خودآگاهی خواهند رسید خود را نجات خواهند داد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
47.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چیستی و چرایی مدارس مسجد محور به همراه مبانی ادبستان آل طاها....
تحول در تعلیم و تربیت برای رسیدن به تمدن مهدوی
با ما همراه باشیددر...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️آمار معنادار و نگرانکننده از ورودیهای کنکور
⁉️علم بهتر است یا ثروت؟
سهم مدارس و دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور:
🔹دهک اول، دوم و سوم با هم (کمبرخوردار): ۲ درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد
🔹دهک اول به تنهایی (ضعیفترین): ۲ دهم درصد
🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد
🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد
🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد
در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی:
🔹دهک اول: ۱.۳ درصد
🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
در برق شریف:
🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
🔹دهک دهم: ۶۰ درصد
در رشته روانشناسی
🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد
🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد
پ.ن
آیا این عدالت آموزشیست؟!
آیا در این نظام تعلیم ، علم ظاهری و حافظه محوری به زور کلاسهای کنکور و گاج و قلم چی و...جای خودش رو با توانمندی و استعدادهای خاموشی که در رتبه های پایین اقتصادی و معیشتی قرار دارند عوض نکرده است؟!
ملاک و معیار سنجش نظام تربیتی و آموزشی چیست؟! حافظه و تمام😔🤔
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#روزنگارتجربهایمتفاوت
بازدید از نمایشگاه( الف تا)
به همراه بعضی از دوستان ستاد مدارس مسجد محور
ایده ها و روش های متفاوت در آموزش های مرسوم رو در این نمایشگاه بازدید کردیم البته عنوانی که مطرح کرده بودند تحول بود،تحول در ایده ها و تجربه های موفق....
به نظر میرسه باید قدری در مورد تحول بحث بشه و تعریف بشه ....
اما در نهایت برای روش های مختلف در آموزش قابل استفاده بود و تجربه ای متفاوت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#روزنگارتجربهایمتفاوت
دیروز خدمت تشکل های تبلیغی و مدیران تبلیغی استان بودیم برای بیان طرح ادبستان و بخشی از ضرورت های تبلیغ و تربیت در حوزه کودک و نوجوان ...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3