eitaa logo
گروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم
336 دنبال‌کننده
167 عکس
31 ویدیو
104 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
یادآوری فارسی کتبی
درک مطلب، دانش‌های زبانی، دانش‌های ادبی، تاریخ ادبیات
ارزشیابی پایانی درس فارسی، شفاهی
بارم بندی املا کتبی
ارزشیابی پایانی نگارش
⚜️گروه آموزشی ادبیات فارسی دوره دوم متوسطه استان قم برگزار می کند. ✔️ موضوع: مباحث دستوري كتابهاي فارسي با رويکرد سؤالات امتحان نهايي خرداد (با تأكید برحضور دبیران نوورود) 👥مخاطبین: دبیران ادبیات فارسی دوره دوم متوسطه استان قم 💯شرکت دبیران جدیدالاستخدام الزامی است. 🗓زمان: سه شنبه 7 آذرماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۸:۳۰ مکان: خیابان ساحلي ، خانه معلم شماره 2 ، سالن آموزش 🔸صدور گواهی دانش افزایی از طریق سایت qomgt.ir در طی سال تحصیلی اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
اطلاعیه شماره ۱ دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ☑️ به اطلاع می رساند؛ ثبت نام دانش آموزان از درگاه ملی my.medu.ir ♨️ از ۲۸ آبان ماه لغایت ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲♨️ برای مخاطبان زیر فعال شده است: 🍃ثبت نام دانش آموزان دوره اول متوسطه 🍂 و ثبت مشخصات معلمان راهنما ⛔️ نکته مهم: دانش‌آموزان عزیز لطفا حتما با دوستان و معلمان خود مشورت کنید بعد ثبت‌نام نمایید، بعد از ثبت محور و تایید هم گروهی و معلم راهنما امکان ویرایش وجود ندارد. 🎋مدیران محترم مدارس ضمن اطلاع رسانی از طریق کانال ها و گروه های دانش آموزی، والدین و معلمان، پاور پوینت نحوه ثبت نام را در اختیار مخاطبان قرار دهند.🔻 ❗️مهلت ثبت نام تا پایان آذرماه و مبنای انجام پروژه ها شیوه نامه نهم هست. ⚠️ شیوه نامه دو زیرمحور برنامه نویسی و هوش مصنوعی (امنیت سایبری و برنامه نویسی بدون رایانه) و تغییرات جزئی و یا اصلاحات موردی تا ۱۰ آذرماه به اطلاع شما عزیزان می رسد.
🔸اطلاعیه مهم و فوری ✅کارگاه آموزشی مختص دبیران ماده ۲۸( ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲) ✅موضوعات: 🟣۱)الگوها و روشهای فنون تدریس 🟣۲)مدیریت کلاس و فنون کلاس داری 🔹روز : پنجشنبه 🔹تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ 🔹ساعت : ۹ الی ۱۱:۳۰ صبح 🔹مکان: سالن اجتماعات میثم،روبروی اداره 👈همراه با عطا گواهی نامه دانش افزایی ‼️ شرکت کلیه همکاران ماده ۲۸ ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲در کارگاه فوق الزامی است. ‼️ ❇️ضمنا همکاران ورودی دو سال گذشته نیز می توانند از کارگاه استفاده نمایند. 💠مدیران محترم کارگاه فوق را به اطلاع همکاران ذینفع برسانند. با تشکر و امتنان🙏🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعلام تقویم اجرایی پنجمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی 🔺ابلاغ شیوه نامه ها هفته ی دوم آذر۱۴۰۲ 🔺اجرای دوره های آموزشی در پژوهش سراهای استان تا تیر۱۴۰۳ 🔺ثبت نام دانش آموزان حداکثر تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ 🔺برگزاری مرحله منطقه ای هفته ی اول و دوم اسفند۱۴۰۲ 🔺برگزاری مرحله ی استانی در هفته ی اول و دوم اردیبهشت۱۴۰۳  💢 کانال جشنواره علمی پژوهشی https://shad.ir/srcfestival          🇮🇷 کانال رسمی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور   https://shad.ir/pajouheshsara 🇮🇷 کانال رسمی پژوهش سراهای دانش آموزی استان https://eitaa.com/pazhoheshsara_qom
هدایت شده از دبیران زبان و ادبیات فارسی متوسطه دوم استان قم
وبینار کشوری گروه درسی ادبیات فارسی استان آذربایجان شرقی  با همکاری دبیرخانه راهبری زبان و ادبیات فارسی کشور برگزار می کند 🔷 موضوع وبینار: ☑️  بایدها و نباید های آزمون نهایی فارسی(ویژه پایه دهم) 🔶با حضور: ✅ جناب آقای دکتر هادی کرمی دبیر محترم دبیرخانه راهبری زبان و ادبیات فارسی ✅ خانم حکیمه خوش نظر سرگروه  ادبیات فارسی استان آذربایجان شرقی ✅جناب آقای دکتر خدامی افشاری سرگروه منطقه مراغه 🗓 پنج شنبه  9 آذر  ماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت 10 الی 11/30 🔶 مخاطبین: دبیران  محترم  زبان و ادبیات فارسی استان های کشور 🕚حضور همکاران محترم در ساعت اعلام شده موجب امتنان خواهد بود. ✳️ آدرس لینک وبینار: Http://185.53.143.153/azar ☑️نحوه ورود: برنامه Adobe connect به صورت مهمان وارد شوید و در قسمت نام فقط کد پرسنلی خود را وارد نمایید لینک ورود به پخش زنده: https://shad.ir/gruoptek گروه ادبیات فارسی استان آذربایجان شرقی
هدایت شده از دولتمند
سلام وعرض ادب با احترام، لینک گروه کارآفرینی متوسطه اول،استان قم https://eitaa.com/joinchat/23396977Cab18757988
با سلام و درود فراوان عرض خدا قوت 💠همکاران محترم،جهت طراحی سئوالات آزمونهای نوبت اول، به نکات زیر توجه کامل فرمایید. ✅در آستانه برگزاری امتحانات پایانی نیم سال اول ♦️ قوانین کلی برای طراحی سوالات پیشنهاد شده است. ۱. برگه آزمون واضح و خوانا تایپ شده باشد. ۲. شناسنامه و سربرگ کامل و مرتب باشد. ۳. تمامی سوالات شماره گذاری شده باشد. ۴. سوالات همگون/ همساختار، در کنار همدیگر بیاند. ۵. تمامی قسمت های یک سوال در یک صفحه آمده است. ۶. تصاویر واضح و مشخص باشد. ۷. فضای مناسب برای پاسخگویی به سوالات وجود داشته باشد. ۸. زمان تعیین شده برای پاسخگویی مناسب باشد. ۹. سوالات بارم داشته باشد و بارم ها از وزن مناسبی برخوردار است. ۱۰. بودجه بندی و بارم بندی مناسب، رعایت شده باشد. ۱۱. توزیع متناسبی بین انواع سوالات برقرار باشد. ۱۲. سوالات از نظر آسانی و دشواری سطح مناسبی داشته باشد. ۱۴. سوالات دستورالعمل واضح و کامل داشته باشد. ۱۵. نکات دستوری و نگارش در متن سوالات رعایت شده باشد. ۱۶. راهنمای تصحیح سوالات واضح و روشن باشد. ۱۷. توزیع مناسبی از سطوح شناختی بلوم وجود داشته باشد. ۱۸. توزیع مناسبی به سوالات عملکردی داده شده باشد. 📚 قواعد طرح سوالات درست و نادرست ۱. مرتبط بودن موضوعات با هدفهای آموزشی ۲. سنجش درک و فهم نه یادآوری کلمه به کلمه ۳. قابل دفاع بودن درست یا غلط سوالات ۴. اختصاص هر سوال به یک موضوع ۵. استفاده از زبان کمی و دقیق( کلماتی مانند اندکی، بسیاری و .... مبهم و قابل تفسیرند) ۶. پرهیز از طرح سوالات منفی ۷. دقت در عدم استفاده از کلمات راهنما یا اشاره کننده به جواب درست ۸. متناسب بودن طول جملات سوالات درست و یا نادرست ۹. بیشتر بودن تعداد سوالات نادرست از سوالات درست. 🔺منبع: سنجش فرایند و فرآورده های یادگیری دکتر سیف ۱۰. یک تجربه و پیشنهاد: در جملات نادرست از دانش آموزان خواسته شود آن را تصحیح نمایند. 📚 قواعد تهیه سوالات جورکردنی ۱. اطلاعات کامل درباره چگونگی جورکردن پرسش ها و پاسخ ها در راهنمای سوال نوشته شود. ۲. موضوعات مهم مرتبط با هدف های آموزشی در سوال لحاظ شود. ۳. جملات و عبارات تمرین جورکردنی مربوط به مفاهیم متجانس و همگون باشند. ۴. طول فهرست پرسش ها و پاسخ ها طولانی نباشد. ۵. جملات بخش پرسش طولانی تر و پاسخ کوتاه تر باشد. ۶. پرسش ها را با شماره و پاسخ ها را با حرف مشخص کنید. ۷. فهرست پرسش ها و پاسخ ها به طور منطقی مرتب شوند‌. ۸. همه پرسش ها و پاسخ های یک‌سوال در یک صفحه قرار گیرند. ۹. تعداد گزینه های پاسخ از بدنه بیشتر باشد. ۱۰. بدنه در سمت راست و گزینه های پاسخ در سمت چپ باشد. 📚 موارد استفاده از آزمونهای جورکردنی 🔺 سنجش هدفهایی که روابط بین امور را شامل می شوند. 🔺 سنجش توانایی تشخیص روابط در شکل‌ها و نمودارها 🔺 سنجش درک مفاهیم 🔺سنجش توانایی تحلیل ♦️ سوالات جور کردنی را برای یادآوری امور واقعی، یادآوری دانش مفهومی، فهمیدن دانش مفهومی، کاربستن دانش مفهومی می توان استفاده نمود. 📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝
اطلاعیه شماره ۱ دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ☑️ به اطلاع می رساند؛ 🍃 ثبت نام دانش آموزان و 🍂 ثبت مشخصات معلمان راهنما       از درگاه ملی  my.medu.ir ♨️ از ۲۸ آبان ماه لغایت ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲♨️ فعال شده است. ⛔️ نکته مهم: دانش‌آموزان عزیز لطفا حتما با دوستان و معلمان خود مشورت کنید بعد ثبت‌نام نمایید، بعد از ثبت محور و تایید هم گروهی و معلم راهنما امکان ویرایش وجود ندارد. 🎋مدیران محترم مدارس ضمن اطلاع رسانی از طریق کانال ها و گروه های دانش آموزی، والدین و معلمان، پاور پوینت نحوه ثبت نام را در اختیار مخاطبان قرار دهند.🔻 ❗️مهلت ثبت نام تا پایان آذرماه و مبنای انجام پروژه ها شیوه نامه نهم هست. ⚠️ شیوه نامه دو زیرمحور برنامه نویسی و هوش مصنوعی (امنیت سایبری و برنامه نویسی بدون رایانه) و تغییرات جزئی و یا اصلاحات موردی سایر محورها تا ۱۰ آذرماه به اطلاع شما عزیزان می رسد.
188_52797827498002.pdf
2.42M
روندنمای ثبت نام دانش آموزان در دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی
هدایت شده از سلام🌱
☑️ وزارت آموزش و پرورش ☑️اداره کل آموزش و پرورش استان قم ☑️ معاونت آموزش متوسطه ☑️ اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و بررسی محتوا 🔶🔹🔸 مسابقه «طرح درس نویسی بر اساس دو موضوع» 🔹الف) اسلوب شرط 🔸ب )جمله وصفیه (شرکت کنندگان به انتخاب خود می توانند یکی از گزینه های مسابقه را انتخاب کنند.) 🗓مهلت ارسال: ۱۴۰۲/۹/۲۷ 🥇به نفرات برتر تقدیر نامه استانی _ ناحیه ای تعلق می گیرد. ✈️ ارسال آثار از طریق ایمیل: qomarabi@gmail.com ➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️ اداره تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه https://eitaa.com/QomTechnology
هدایت شده از سرگروه های آموزشی متوسطه ۲ استان قم
معلم گرامی! نظرات شما برای بهبود و توسعه برگزاری کلاس آنلاین در شاد راه‌گشاست. با شرکت در نظرسنجی زیر، در بهبود شرایط برگزاری کلاس مجازی سهیم باشید. لینک نظرسنجی: B2n.ir/y75453
هدایت شده از سرگروه های آموزشی متوسطه اول استان قم
📣مهم ثبت اطلاعات پرسنلی دبیران و هنرآموزان در سامانه گروه های آموزشی Qomgt.ir اداره‌تکنولوژی،گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
🛎برگزاری کارگاه های استانی گروه ادبیات فارسی استان کارگاه اول :شیوه نامه طراحی سوال ادبیات فارسی 🗓تاریخ: دوشنبه 4 دی ماه ⏰زمان: ساعت 18 و 30 دقیقه 📌مکان: اداره ضمن خدمت ناحیه 3_ سالن شهید سلیمانی کارگاه دوم: تقویت التذاذ متون ادبی با رویکرد روان خوانی متون ادبیات فارسی 🗓تاریخ: دوشنبه 18 دی ماه ⏰ساعت 18و 30 دقیقه 📌مکان:اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 _سالن اجتماعات حضرت معصومه
با سلام و احترام دبیرخانه راهبری ادبیات فارسی دوره اول متوسطه برگزار می‌کند: کارگاه دانش‌افزایی دستور زبان فارسی مدرس: دکتر عبداله زارعی مخاطبان: دبیران ادبیات فارسی دوره اول متوسطه سراسر کشور تاریخ برگزاری: شنبه ۲۵آذرماه، ساعت: ۲۱- ۱۹ نحوه برگزاری: مجازی و در بستر اسکای روم لینک ورود به اسکای روم: https://yun.ir/r6dho5 پخش زنده در کانال شاد: https://shad.ir/lit_gam1 ✅ برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می‌شود.
کارگاه بهمن 1402 طراحی سئوال.pdf
851.4K
🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 شیوه طراحی سوالات استاندارد و مفهومی گروه سنجش و ارزشیابی
46.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نماهنگ فاطمی گروه سرود نسل ظهور 🎤با نوای گرم: کربلایی مجتبی عبدالهی ➖ شاعر:حسین بیدگلی ➖ تنظیم: حسن دینا ➖ تهیه کننده: صادق غلامی ➖ کارگردان: مصطفی خرسندی ➖ مدیر تولید: سید رسول خوش لهجه 🤝 با همکاری کادر و دانش‌آموزانِ ناحیه یک قم 💠 معاونت پرورشی 🆔 @mp_sadr
با سلام و احترام دبیرخانه راهبری ادبیات فارسی دوره اول متوسطه برگزار می‌کند: کارگاه دانش‌افزایی دستور زبان فارسی مدرس: دکتر عبداله زارعی مخاطبان: دبیران ادبیات فارسی دوره اول متوسطه سراسر کشور تاریخ برگزاری: شنبه ۲۵آذرماه، ساعت: ۲۱- ۱۹ نحوه برگزاری: مجازی و در بستر اسکای روم لینک ورود به اسکای روم: https://yun.ir/r6dho5 پخش زنده در کانال شاد: https://shad.ir/lit_gam1 ✅ برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می‌شود.
188805.Pdf
47.2K
معرفی انجمن ادبیات به عنوان انجمن برتر استان قم
با سلام و احترام دبیرخانه راهبری ادبیات فارسی دوره اول متوسطه برگزار می‌کند: 📝 کارگاه ویراستاری مدرس: دکتر حسین منصورنژاد مخاطبان: دبیران ادبیات فارسی دوره اول متوسطه سراسر کشور 🗓 تاریخ برگزاری: سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ، ساعت: ۲۰ تا ساعت ۲۱:۳۰ پخش زنده در کانال شاد: https://shad.ir/lit_gam1
هدایت شده از کتیبه تاک
فال حافظ را بگیر احوال حافظ را بپرس از غزل ها حسرت و آمال حافظ را بپرس در لسان الغیبی او رازها ناگفته ماند از دل شاخه نبات اقبال حافظ را بپرس از خروش خمره ها از جنب و جوش خمره ها مستی بیش از حد تمثال حافظ را بپرس غرقه بحر رمل بوده است در شط شراب خط به خط باده رمال حافظ را بپرس گشته ام دیوان به دیوان، دیده ام شاهدمثال از من شاعر فقط امثال حافظ را بپرس فالگیری دوره گردم در شب یلدای شهر از غزل آوازه نقال حافظ را بپرس خواجه حق بر گردن ما عاشقان دارد هنوز گاه گاهی با تفأل حال حافظ را بپرس