eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5972301386870687494.pdf
9.28M
رشته ی انسانی به کوشش: خانم دکتر فرناز مرادی فرمت powerpoin کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5850287765492599059.pdf
15.64M
رشته ی انسانی به کوشش: خانم دکتر فرناز مرادی فرمت powerpoin کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5832334170835126178.pdf
297.8K
پرسش و پاسخ و پاسخِ ،خود ارزیابی های درسِ دهم به کوشش : آقای فرشاد دهقانی ، شهرستان قروه، کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5985319059082708761.pdf
926.8K
به کوشش : خانم معصومه محتشمی ، برازجان کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
صفحه۱۰۰ غزل قیصر امین پور سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم ، / ولی دل به پاییز نسپرده ایم چوگلدان خالی لب پنجره / پر از خاطرات ترک خورده ایم اگر داغ دل بود ،ما دیده ایم / اگر خون دل بود، ما خورده ایم اگر دل دلیل است،آورده ایم / اگر داغ شرط است، ما برده ایم اگر دشنه ی دشمنان گردنیم / اگر خنجر دوستان، گرده ایم گواهی بخواهید، اینک گواه / همین زخم هایی که نشمرده ایم ! دلی سربلند و سری سر به زیر / از این دست عمری به سر برده ایم ✍️قیصر امین پور تحلیل سبکی 🔰🔰 🔴سطح زبانی: ۱- زبان به سبک خراسانی نزدیک است . ۲- استفاده از واژه های کهن:(‌گرده :‌میان دوکتف و زیر گردن از پشت سر- دشنه ) ۳- استفاده از واژگان متناسب با ایثار و وطن دوستی :(اگر دشنه ی دشمنان ،گردنیم / اگر خنجر دوستان گرده ایم «گردن ما برای فدا شدن در راه دوستان آماده است .») ۴- وجود ترکیبات بدیع :‌ (خاطرات ترک خورده ، دلی سربلند) ⚫️سطح ادبی : ۱- توجه به قالبهای سنتی که این شعر قالبش غزل است . ۲- تقلید از سبک خراسانی ۳- استفاده از نماد :پاییز نماد ناامیدی ۴- استفاده از آرایه ی ادبی مانند تشبیه :‌بیت دوم ، کنایه :‌سر بلند وسربه زیر 🔵سطح فکری : ۱- روح حماسی در آن دیده می شود . ۲- درون مایه ی آن فرهنگ دفاع مقدس و دفاع از میهن 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 به کوشش : خاتم فرحناز حسینی ، کرج کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
داروگ! خشک آمد کشتگاه من در جوار کشت همسایه. گرچه می گویند: "می گریند روی ساحل نزدیک سوگواران در میان سوگواران. " قاصد روزان ابری، داروگ ! کی می رسد باران؟ بر بساطی که بساطی نیست در درون کومه ی تاریک من که ذره ای با آن نشاطی نیست و جدار دنده های نی به دیوار اتاقم دارد از خشکیش می ترکد -چون دل یاران که در هجران یاران- قاصد روزان ابری ، داروگ ! کی می رسد باران 🌹سطح فکری. ۱_ مخاطب شعر عامه مردم هستند. ۲_بر خلاف گذشته که شعر، درباری بود و شاعر تلاش میکرد تا شعر خود را به فکر پادشاهان نزدیک کند، در این دوره مخاطب شاعر مردم است، و شاعر تلاش می کند تا شعر خود را به لایه های زیرین جامعه همسو کند. به همین دلیل است که لغات شعری تغییر می کند و شاعر شعر خود را به صورت طبیعی بیان می کند.واژه های باران ،داروگ،کومه و... ۳_ .شاعر از طبیعت مانند واژه های (کشتگاه، ساحل،ابر، باران و کومه ) و نماد ها استفاده کرده تا مسائل سیاسی و اجتماعی روزگار خود را به زبانی ساده مطرح کند . مردم در غم و اندوه و سوگواری به سرمی برند و منتظر یک منجی و یک خبر خوش هستند. عصر سیاه حکومت استبداد را در جامعه خویش تصویر می کند و منتظر بارانی است که سیاهی را بشوید و زندگی سبز و شکوفایی را به همراه آورد ۴_ لحن شاعر صمیمانه و متواضعانه است.چون مخاطب شاعر مردم است. ۵_ مدح و ذم و هجو دراین شعر نیست ۶-شاعر با مقایسه ی کشور خود با کشور پیشرفته ی روسیه، حس اندوه و ناامیدی خود را از فقر حاکم بر جامعه در قالب کلمات ریخته وفضای سیاسی و اجتماعی جامعه ی محنت زده خود را ترسیم کرده است .مهم تر از همه چشم به راه آینده ای روشن است . 🌸سطح ادبی(داروگ) ۱_ آرایه های بیانی و بدیعی به صورت طبیعی وارد شعر می شود.مانند کشتگاه نماد و استعاره از کشور و جامعه که دچار استبداد شده است، کشت نمادکشور همسایه روسیه و اشاره یه انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ وشکست تزار ها باران نماد و استعاره از انقلاب کاربرد تناقض (بر بساطی که بساطی نیست ) جدار دنده های نی تشخیص و استعاره ،دیوار کومه ی محقر شاعر که از شدت خشکی در حال ترکیدن است به دل یارانی که در هجران یاران از اندوه در حال ترکیدن است ،تشبیه بسیار موثری است که زمینه ی معنایی شعر که خشکسالی بیرون را به درون منتقل کند و تصور جانداری از حال و هوای روحی شاعر، یعنی انتظار تحمل سوز او برای تغییر اوضاع سیاسی کشور در سال های گذشته مجبور به ترک وطن شدند و یا در وطن کشته شدند ویا خود در گذشتند ، به دست می دهد. دنده های نی نماد جامعه ی ایران تشخیص چون دل یاران که در هجران یارن :تشبیه ۲_ قالب شعر نیمایی است و طول مصرع ها از نظر تعداد پایه های آوایی هم اندازه نیستند و جای قافیه در شعر مشخص نیست. ۳. ابهام دراین شعردیده می شود واژه های سوگواران ،همسایه اگر کسی از انقلاب اکتبر اطلاع نداشته باشد نمی داند منظور شاعر از این واژه ها چیست . شاعر به صورت مستقیم حرف نزده است . و از طریق این کار می خواهد عمرشعر خود را طولانی کندواوضاع نا بسامان کشور را نشان دهد. ۴_ صور خیال جدید و نو هستند و تکرار تصاویر شاعران دوره های قبل نیستند.مانند جدار دنده های نی ۵_ گرایش به نماد در تصاویر شعری که در اینجا داروگ نماد پیام آور آزادی است . ۶_ انتخاب و وزن متناسب با لحن طبیعی گفتار و زبان شعر(وزن فاعلاتن که در مواردپند آموز استفاده می شود. ) 🌺سطح زبانی: ۱. لغات و ترکیبات امروزی و جدید وارد شعرش کرده است. دنده های نی ۲_ دست شاعر برای استفاده از آن چه که در زندگی طبیعی اطراف خود می بیند آزاد است وبه عنوان نماد استفاده می کند مانند کومه ،کشتگاه و داروگ و... ۳_سادگی و روانی زبان شعر و جمله بندی های ساده در شعر معاصر کاملا چشمگیر است. چرا که مخاطب او مردم است و شعر باید در مسیر زندگی باشد با این دید است که شعر معاصر را برخلاف گذشته سادگی و روانی در آن نمایان است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 به کوشش : خانم فرحناز حسینی ،کرج کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5864014923352247121.pdf
4.47M
+کارگاه متن پژوهی به کوشش : خانم رویا غفوری ؛ استان کردستان ، شهرستان سنندج کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5864207110253842323.pdf
89.5K
به گوشش : خانم میترا هاشمی ، اصفهان کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
نظام تصحیح به صورت الکترونیکی خواهد شد 🔹عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: نظام تصحیح به صورت کامل الکترونیکی خواهد شد. در حال حاضر برگه دانش‌آموز بعد از امتحان به دو قسمت تقسیم شده است و از سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ زمانی که برگه‌ها کدگذاری می‌شود، پاسخ‌نامه‌ها اسکن شده و دانش‌آموز پاسخ هر سوال را در کادر مشخص جواب می‌دهد. 🔹نرم‌افزاری که در حال حاضر طراحی و به صورت آزمایشی تست شده است، پاسخ هر سوال را جدا می‌کند و در سیستم به صورت الکترونیکی در سراسر کشور توزیع می‌شود. به صورت رندوم تصحیح هر سوال به معلمان یک استان داده می‌شود. 🔹 به دلیل آنکه پاسخ‌نامه‌ها کدگذاری شده، هویت دانش‌آموز و مصحح ناشناس باقی می‌ماند. همچنین از سوی دیگر، مصحح شماره یک تنها سوال یک را تصحیح می‌کند و هر معلمی تنها جواب‌های یک سوال برگه‌های دانش‌آموزان را تصحیح می‌کند. با این روش، خطاهای انسانی در تصحیح پاسخ‌نامه‌ها به شدت کاهش می‌یابد. 🔹عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه طراحی این سامانه انجام شده است، گفت: قطعاً باید فرآیند نوین برگزاری امتحانات نهایی تا سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود. تنها مکانیزم‌های سخت‌افزاری آن مانند اسکنر که تعداد زیادی از آن هم لازم است، باید تدارک دیده شود. با سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه رایزنی‌های خوبی انجام شده و قول تأمین بودجه تهیه سخت‌افزارهای مورد نیاز برای اجرای این طرح داده شده است. کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
📚کتابخانه صوتی رایگان، ✅لیست کتابهای صوتی بینوایان (ویکتور هوگو) https://t.me/audiobo0ok/4 هزار و یک شب https://t.me/audiobo0ok/32 بیست هزار فرسنگ زیر دریا (ژول ورن) https://t.me/audiobo0ok/109 داستان آن خمره (هوشنگ مرادی کرمانی) https://t.me/audiobo0ok/146 آنا کارنینا (لئو تولستوی) https://t.me/audiobo0ok/181 موش ها و آدم ها (جان استاینبک) https://t.me/audiobo0ok/197 شب های روشن (فیودور داستایفسکی) https://t.me/audiobo0ok/205 قلعه حیوانات (جورج اورول) https://t.me/audiobo0ok/219 دن کیشوت (میگل سروانتس ساآودرا) https://t.me/audiobo0ok/231 استخوان های دوست داشتنی (آلیس سبالد) https://t.me/audiobo0ok/242 پاپیون (هانری شاریر) https://t.me/audiobo0ok/259 مسخ (فرانتس کافکا) https://t.me/audiobo0ok/286 نوشته ای که در یک بطری پیدا شد (ادگار آلن پو) https://t.me/audiobo0ok/313 امپراطوری هیتلر (گیل بی. استوارت) https://t.me/audiobo0ok/328 دختر مریلین (لین پمبرتون) https://t.me/audiobo0ok/340 هنر عشق ورزیدن (اریش فروم) https://t.me/audiobo0ok/371 دنیای سوفی (یوستین گردر) https://t.me/audiobo0ok/387 داستان های شاهنامه https://t.me/audiobo0ok/434 رباعیات خیام. دکلمه کیکاووس یاکیده https://t.me/audiobo0ok/443 بامداد خمار (فتانه حاج سید جوادی) https://t.me/audiobo0ok/449 جهان در پوست گردو (استیون هاوکینگ) https://t.me/audiobo0ok/490 کلبه عمو تم (هریت بیجر استو) https://t.me/audiobo0ok/501 ربکا (دافنه دوموریه) https://t.me/audiobo0ok/592 کنیز ملکه مصر (میکل پیرامو) https://t.me/audiobo0ok/646 قصه های مثنوی مولوی https://t.me/audiobo0ok/706 صد سال تنهایی (گابریل گارسیا مارکز) https://t.me/audiobo0ok/733 غزلیات مولانا https://t.me/audiobo0ok/769 بادبادک باز (خالد حسینی) https://t.me/audiobo0ok/799 جنایت و مکافات (فيودور داستايفسکي) https://t.me/audiobo0ok/836 داستانهای کوتاه قسمت اول https://t.me/audiobo0ok/883 1984 (جرج اورول) https://t.me/audiobo0ok/893 بلندی های بادگیر (امیلی برونته) https://t.me/audiobo0ok/919 بیشعوری (خاویر کرمنت) https://t.me/audiobo0ok/962 شازده کوچولو (آنتوان دو سنت اگزوپری) https://t.me/audiobo0ok/989 سه‌شنبه‌ ها با موری (میچ آلبوم) https://t.me/audiobo0ok/993 چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم (نادر ابراهیمی) https://t.me/audiobo0ok/1002 کوه پنجم (پائولو کوئیلو) https://t.me/audiobo0ok/1011 مردی که هادلبرگ را به تباهی کشاند (مارک تواین) https://t.me/audiobo0ok/1029 تاریخ جهان (ارنست گامبریج) https://t.me/audiobo0ok/1038 داستانهای کوتاه قسمت دوم https://t.me/audiobo0ok/1080 غزلیات حافظ https://t.me/audiobo0ok/1087 پدر پولدار پدر بی پول (رابرت کیوساکی) https://t.me/audiobo0ok/1089 محاکمه (فرانتس کافکا) https://t.me/audiobo0ok/1107 دمیان (هرمان هسه) https://t.me/audiobo0ok/1135 خاطرات خانه اموات (فئودور داستایفسکی) https://t.me/audiobo0ok/1153 بابا لنگ دراز (جین وبستر) https://t.me/audiobo0ok/1179 کنت مونت کریستو (الکساندر دوما) https://t.me/audiobo0ok/1195 دیوید کاپرفیلد (چارلز دیکنز) https://t.me/audiobo0ok/1209 تنها یک بار پرواز کن (نسرین قدیری) https://t.me/audiobo0ok/1218 دردسر های یک چینی در چین (ژول ورن) https://t.me/audiobo0ok/1261 مردان مریخی و زنان ونوسی (جان گری) https://t.me/audiobo0ok/1281 پر (شارلوت مری ماتیسن) https://t.me/audiobo0ok/1297 سقوط (آلبر کامو) https://t.me/audiobo0ok/1356 جوانی (پاتریک مودیانو) https://t.me/audiobo0ok/1366 نامه به کودکی که هرگز زاده نشد (اوریانا فالاچی) https://t.me/audiobo0ok/1377 کوری (ژوزه ساراماگو) https://t.me/audiobo0ok/1398 کیمیاگر (پائولو کوئلیو) https://t.me/audiobo0ok/1437 خاطره دلب‍رکان غم‍گی‍ن من (گابریل گارسیا مارکز) https://t.me/audiobo0ok/1450 شناخت اساطیر ایران (جان هینلز) https://t.me/audiobo0ok/1464 آئورا (کارلوس فوئنتس) https://t.me/audiobo0ok/1483 23راه برای غلبه بر تنبلی (اس. جی، اسکات) https://t.me/audiobo0ok/1490 سنگفرش هر خیابان از طلاست (کیم وو چونگ) https://t.me/audiobo0ok/1519 سمفونی مردگان (عباس معروفی) کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم https://t.me/adabiyatjame1112
فرخوان اولین کودکان و نوجوانان خردسرای فردوسی گیلان ۱_شاهنامه خوانی ۲_نقالی نکته ۱ : در گروه سنی کودک و نوجوان ۵ تا 17 سال نکته ۲ :حداکثر زمان برای شاهنامه خوانی ۵ دقیقه نقالی ۷ دقیقه نکته ۲: شرکت کنندگان با رعایت پوشش متناسب با قوانین جشنواره (پوشش مناسب شاهنامه خوانی و نقالی )مجاز به شرکت در جشنواره می باشند تاریخ : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان : ساعت ۱۶ مکان : خردسرای فردوسی گیلان حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور بلامانع است. به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایزی ارزنده اعطا می گردد. شرکت کنندگان آثار خود را به ایمیل دبیرخانه خردسرای فردوسی گیلان ارسال نمایند ایمیل دبیرخانه: kheradsarayeferdow.guilan01@gmail.com مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ شماره تماس ۰۹۱۱۷۱۰۸۸۷۱ کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5879614253161253329.3gpp
5.74M
: خانم زهرا غریب زاده ، خوزستان بخش اول کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷 @adabiyatjame1112