eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 تحلیل درس به درس 1⃣ فارسی یازدهم و دوازدهم 2⃣ علوم وفنون یازدهم و دوازدهم 3⃣ نگارش یازدهم و دوازدهم 4⃣ نمونه سوال مستمر و ترم 5⃣ طرح درس وپاور پوینت و... 🌀کانال جامع ادبیات یازدهم ودوازدهم👇 eitaa.com/adabiyatjame1112
کانال را به دوستان خود معرفی کنید
4_5870803832128145077.pdf
639.9K
کل قلمرو فکری فارسی ۲، پایه یازدهم، چاپ ۹۷، استان مرکزی، اراک، خانم فریده اسدی کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
4_5875297802438837435.pdf
445.1K
💢 بانو راضیه حامد زاده کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @adabiyatjame1112
فارسی با و 🔰⚜️هنرستان و کار ودانش⏪ 🔰⚜️دبیرستان (رشته تجربی، انسانی، ریاضی) ستایش ( ملکا ذکر تو گویم )⏪ستایش (‌ملکا ذکر تو گویم ) درس ۱(‌شکر نعمت) ⏪شکر نعمت درس ۱گنج حکمت(گمان)⏪گنج حکمت گمان درس ۱شعر خوانی (‌در مکتب حقایق) ⏪شعر خوانی (‌در مکتب حقایق) درس ۲ خاطره نگاری ⬇️ درس یک نگارش دبیرستان درس ۳ : دماوندیه ⏪درس پنجم (دماوندیه ) درس ۳گنج حکمت خاکریز(درس ۳)⏪گنج حکمت خاکریز ( درس ۳) درس ۴ نگارش( نثر ادبی) ⏪درس دوم نگارش(‌نثرادبی) درس ۵(‌در حقیقت عشق)‌⏪درس ۷ (در حقیقت عشق) درس ۵گنج حکمت (آفتاب جمال)⏪درس ۶(گنج حکمت آفتاب جمال) درس ۵شعر خوانی ( صبح ستاره باران )⏪درس ۷ شعر خوانی صبح ستاره باران درس ۶ (نگارش ادبی ۲)⏪درس ۳ نگارش ادبی ۲ درس ۷(از پاریز تا پاریس)⏪درس ۸ از پاریز تا پاریس درس ۷ گنج حکمت (سه مرکب زندگی) ⏪درس ۸ (سه مرکب زندگی) درس ۸ نگارش (نامه نگاری) ⏪درس ۴ نگارش (‌نامه نگاری) درس ۹ ( فصل شکوفایی)‌⏪درس ۱۰ فصل شکوفایی درس ۹ گنج حکمت (تیرانا)⏪درس ۱۰ گنج حکمت تیرانا درس ۹ شعر خوانی شکوه چشمان تو⏪درس ۱۰ شکوه چشمان تو درس ۱۰ نگارش علمی⏪درس ۵ نگارش علمی درس ۱۱ خوان هشتم ⏪درس ۱۳ خوان هشتم درس ۱۱ گنج حکمت (به جوانمردی کوش)‌⏪درس ۱۲ گنج حکمت به جوان مردی کوش درس ۱۱ شعر خوانی (‌ای میهن)⏪درس ۱۳ شعر خوانی ای میهن درس ۱۲ نگارش علمی ⏪درس ۶ نگارش علمی درس ۱۳ کباب غاز⏪درس ۱۶ کباب غاز درس ۱۳ گنج حکمت (کلان تر و اولی تر)⏪درس ۱۴ گنج حکمت کلان تر و اولی تر درس ۱۴ خنده ی تو ⏪درس ۱۷ خنده ی تو درس ۱۴ گنج حکمت ( مسافر)⏪درس ۱۷ کنج حکمت مسافر نیایش ( لطف تو ) ⏪نیایش (لطف تو) 🔶دبیران محترم کارو دانش و هنرستان می توانند با این فهرست درس مورد نظر خود را در تطبیق دهند و از تحلیل ها استفاده نمایند . لازم به ذکر است در هنرستان و کار و دانش قلمرو هاجدا نشده و دبیر طبق کارگاههای متن پژوهی مطالب و نکات را در کلاس بگوید. همچنین باتوجه به میزان یادگیری دانش آموز وزمان کلاس،مطالب و نکات مهم فقط گفته شود و از بیان نکات ریز که در دبیرستان مطرح می شود خودداری نمایید . 💢دبیران محترم هنرستان و کار ودانش جهت تهیه ی طرح درس کارودانش یک درس فارسی دبیرستان که مشترک است با یک درس نگارش تلفیق نماید و با تغییر زمان طرح درس (فارسی ۴۵ دقیقه و نگارش۴۵ دقیقه) طرح درس خود را تنظیم نماید. باحترام 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 تنظیم :‌فرحناز حسینی ، کرج @adabiyatjame1112
4_5879651026671240609.pdf
254.5K
برگرفته از سایت دفتر تالیف ارسالی آقای دکتر روشندل ، استان البرز ⛔️نگارش نیست . کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
ار:مفعول، رفتارمعطوف به آن رفتار و کار قافیه و ار حروف قافیه رفتار: وندی ماند در معنای اسنادی مرجع خویش : زاغ ره ورفتار خویش:مفعول دو ترکیب اضافی ضمیر خویش به زاغ بر می گردد فراموش:ساده است،فراموش کردن:فعل مرکب غرامت زده : وندی مرکب ار.:حروف قافیه قلمرو فکری: تقلید از دیگران نکوهش شده ونه تنهاباتقلید چیزی عاید انسان نمی شود آن چه دارد هم از دست می دهد. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 تهیه و تنظیم:بانو کبیر،استان فارس،شیراز با هم اندیشی گروه دبیران ادبیات ایران(تاریخ اجرای کارگاه :۹۶/۷/۲۵) کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
قسمت اول تحلیل درس زاغ و کبک(شعر خوانی) قالب شعر :مثنوی: نوع لحن:روایی،داستانی،تعلیمی (هدف اصلی شعرخوانی ها حفظ شعر والتذاذ ادبی است.) 💠1-زاغی از آنجا که فراغی گزید رخت خود از باغ به راغی کشید معنی:کلاغی به دلیل اینکه به دنبال آسایش و آرامش بود از باغ به صحرا نقل مکان کرد قلمرو زبانی: گزید وکشید واژه قافیه .طبق قاعده ی دو .مصوت بلند به علاوه ی صامت قلمرو ادبی واج آرایی،صامت غ فراغ و راغ:جناس ناقص افزایشی رخت کشیدن:کنایه از نقل مکان کردن زاغ و باغ و راغ:جناس ناقص اختلافی قلمرو فکری: آسایش بیشتر طلبیدن 🌐🌐🌐 💠2-دید یکی عرصه به دامان کوه عرضه‌ده مخزن پنهان کوه معنی:دامنه ی سرشار از سبزه و گل کوه،از جواهرات و گنج پنهانی کوه نشان داشت قلمرو زبانی: عرضه ده،،نمایانگر عرضه ده: صفت فاعلی مرکب مرخم عرضه ده : هسته مخزن وابسته مضاف الیه پنهان صفت مخزن کوه وابسته ی وابسته مضاف الیه عرصه:میدان قلمرو ادبی: کوه:ردیف پنهان و دامان:قافیه واج آرایی :مصوت کوتاه کسره دامان کوه:تشخیص مخزن کوه:استعاره از گل های رنگارنگ در دامنه کوه قلمرو فکری: توصیف جمال وزیبایی کوه به واسطه ی گلهای رنگارنگ دامنه اش توصیف زیبایی ظاهری در مصراع یک و باطنی در مصراع دو 🌐🌐🌐 💠3-نادره کبکی به جمال تمام شاهد آن روضه ی فیروزه فام معنی:کبک کمیابی با زیبایی بسیار،در آن باغ فیروزه ای رنگ ساکن بود قلمرو زبانی: نادره:کمیاب,ساده شاهد=زیبا رو روضه:باغ نادره کبک،،ترکیب وصفی مقلوب نادره کبک: نهاد روضه:باغ گلزار شاهد آن روضه شاهد هسته آن...وابسته ی وابسته صفت مضاف الیه روضه ...وابسته مضاف الیه فیروزه فام صفت قلمرو ادبی: شاهد ایهام دارد،،زیبارو،مشاهده کننده قلمرو فکری: مشاهده زیبایی های طبیعت 🌐🌐🌐 💠4- هم حرکاتش متناسب به هم هم خطواتش متقارب به هم معنی: حرکات آن کبک موزون و هماهنگ بود و گام هایش را نزدیک به هم بر می داشت متناسب ومتقارب:قافیه به هم :ردیف فیروزه فام:فیروزه ای رنگ قلمرو فکری: راه رفتن زیبای کبک هماهنگی در حرکات و قدمهای کبک زیبایی و خرامیدن کبک 🌐🌐🌐 💠5- زاغ چو دید آن ره و رفتار را و آن روش و جنبش هموار را معنی: زاغ زمانی که آن راه رفتن هماهنگ و رفتار متناسب و موزون کبک را دید قلمرو زبانی: نوع واو : حرف عطف ره مفعول و رفتار معطوف آن جنبش هموار:ترکیب وصفی قلمرو ادبی: واج آرایی صامت ،،ر،، بیت ۵ و۶ موقوف المعانی قلمرو فکری: زاغ مجذوب راه رفتن کبک شد و همچنین نگاه کردن به زیبایی ظاهری،،مرحله اول کشف جذابیت حرکات او 🌐🌐🌐 کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112 قسمت دوم تحلیل درس زاغ و کبک(شعرخوانی) 💠6- باز کشید از روش خویش پای در پی او کرد به تقلید جای معنی: از روش همیشگی خود در راه رفتن دست کشید و به تقلید از کبک پرداخت قلمرو زبانی: پای و جای،،قافیه روش خویش : ترکیب اضافی ی:الحاقی قلمرو ادبی: واج آرایی ش در مصراع اول پای کشیدن ،،کنایه از ترک کردن کاری پای وپی:جناس ناقص افزایشی قلمرو فکری: تقلید کردن از راه رفتن کبک 🌐🌐🌐 💠7- بر قدم او قدمی می‌کشید وز قلم او رقمی می‌کشید معنی: قدم هایش را بر جای پای قدم های کبک قرار می داد و از تمام کارهای او تقلید می کرد قلمرو زبانی: قدمی : وندی قدم : متمم قدم او:ترکیب اضافی و متمم قلمرو ادبی: بر قدم کسی قدمی کشیدن واز قلم کسی رقم کشیدن:کنایه از تقلید کردن قدم و قلم : جناس هر دو مصراع کنایه از پیروی و تقلید کردن قلم:مجاز از نوشته،نقشی که خلق می کند یا تصویری که می آفریند قلمرو فکری: تقلید کورکورانه و بدون تفکر 🌐🌐🌐 💠8- در پی‌اش القصه در آن مرغزار رفت براین قاعده روزی سه چار معنی: خلاصه کلام اینکه زاغ سه چهار روزی با همین روش،در آن سبزه زار از کبک تقلید می کرد قلمرو زبانی: آن مرغزارترکیب وصفی مرجع ش در پی اش : کبک روزی سه چهار، ترکیب وصفی,در اصل سه چهار روز بوده که وابسته پیشین بعد هسته آمده این قاعده : ترکیب وصفی آن مرغزار ترکیب وصفی قلمرو فکری: تقلید و ادامه شیفتگی سرانجام نتیجه سوء تقلید کورکورانه رادیدن 🌐🌐🌐 💠9- عاقبت از خامی خود سوخته رهروی کبک نیاموخته معنی: عاقبت کارش این شد که از بی تجربگی خود دچار آسیب و ضرر شد و راه رفتن کبک را هم یاد نگرفت قلمرو زبانی: خامی :وندی خامی ونیاموخته :تناسب قلمرو ادبی: خامی کنایه از بی تجربگی واج آرایی خ از خامی سوختن،،پارادوکس و تناقض قلمرو فکری: زیان دیدن از تقلید کورکورانه و بی تجربگی انجام کارهایی از سر بی تجربگی،نتیجه زیانباری دارد 🌐🌐🌐 💠10-کرد فرامش ره و رفتار خویش ماند غرامت‌زده از کار خویش معنی: کار به جایی رسید که راه رفتن خودش را هم فراموش کرد و با این روش تقلید صرف و کورکورانه به خودش هم آسیب زد ره و رفت
منابع سوالات آزمون کنکور سراسری۹۸ ❌نگارش جزکنکور نیست. منبع سایت سنجش کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
منابع سوالات آزمون کنکور سراسری۹۸ ❌نگارش جزکنکور نیست. منبع سایت سنجش کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
منابع سوالات آزمون کنکور سراسری۹۸ ❌نگارش جزکنکور نیست . منبع سایت سنجش کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
منابع سوالات آزمون کنکور سراسری۹۸ ❌نگارش جز منابع کنکور نیست . منبع سایت سنجش کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112