4_5965501865230599947.pdf
11.31M
#فارسی_دوازدهم
جزوه ی مطالب مهم فارسی دوازدهم
مولف آقای شهریار قبادی
@adabiyatjame1112
42.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ادبیات_فارسی
#پایه_دوازدهم
#آرایه_ها
بخش اول
مدرس : آقای دکتر فریدون کوره ای ،کرج
تمام رشته ها
١۹خرداد ماه ٩٩
گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
@adabiyatjame1112
#بارم_بندی_فارسی_۳
۱- معنای واژه: ۱/۵ نمره
۲- املای واژه: ۱/۵ نمره
۳- دستور زبان: ۴ نمره
۴- آرایه های ادبی: ۲/۵ نمره
۵- تاریخ ادبیات: ۱ نمره
۶-حفظ شعر: ۱/۵ نمره🔺
۷- درک مطلب: ۴ نمره
۸- معنی و مفهوم نثر: ۲ نمره
۹- معنی و مفهوم نظم: ۲ نمره
🔶پرسش حفظ شعر از تمام شعر خوانی ها طرح می شود. بنابراین دانش آموزان باید هر ۴ شعر بخش شعر خوانی کتاب ( "در مکتب حقایق" ، "صبح ستاره باران"، " شکوه چشمان تو" و شعر خوانی" ای میهن" ) را حفظ کنند.
☑️از گنج حکمت ها، روان خوانی ها و شعر خوانی ها نیز در آزمون پرسش طرح می شود.
🌸🌺🌸🌺🌸🌺
🔴نحوه ی طرح سوالات آزمون فارسی نهایی:
#بخش_اول (اجباری)💯
✅ ۱۶نمره از درس ستایش تا آخر درس روان خوانی ارمیا (اجباری)
#بخش_دوم( ۴ نمره )
✅ تعدادی سوال داده خواهد شد که از ۲۰ درصد پایانی کتاب( یعنی درس ۱۷ و ۱۸ )است و همین طور از درس های ستایش تا آخر درس ارمیاست . دانش آموزان براساس تعدادی که سوالات مشخص کرده وخودشان انتخاب می کنند،بخش اختیاری را پاسخ می دهند و۴ نمره را کسب می کنند .مجموع نمره :۲۰
@adabiyatjame1112
توجه 👆👆👆۸۰ درصد امتحان فارسی تا آخر درس ارمیاست 👆👆👆
🔶توصیههای بسیار مهم
استاد مهدی نظری
درباره امتحان نهایی درس ادبیات
⌛️ مدت مطالعه : ۲ دقیقه و نیم
استاد #مهدی_نظری
#امتحان_نهایی
#فارسی۳
کانال جامع ادبیات دهم ،یازدهم و دوازدهم
@adabiyatjame1112
43.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ادبیات_فارسی
#پایه_دوازدهم
#نمونه_سوالات_نهایی
همراه با بارم بندی درس فارسی دوازدهم
۳۰ خرداد ماه ۹۹
مدرس : آقای دکتر فریدون کوره ای ،کرج
تمام رشته ها
گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
@adabiyatjame1112
#تاریخ_ادبیات
#فارسی_دوازدهم۹۸
درس ۱ تا درس ۱۶
به کوشش استاد منصور صالح نیا ،رشت
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#فارسی_دوازدهم
هفت وادی در منطق الطیر
شاهدمثالهایی که در نهایی سوال داده شده
به کوشش استاد منصور صالح نیا،رشت
گروه دبیران ادبیات ایران
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5983246496844220469.pdf
395K
#فارسی_دوازدهم
#آزمون_نهایی
همراه با پاسخ تشریحی
رشته تجربی و ریاضی
۲۱ خرداد۹۹
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#چند_نکته_درباره_پاسخ_تشریحی_آزمون_فارسی۳بیست ویکم خرداد ۹۹
باسلام وادای احترام
خدمت همکاران ارجمند
بویژه عزیزان مصحح
اوراق امتحان نهایی فارسی ۳
"رشته های تجربی و ریاضی "
۲۱خرداد۹۹ که بسیار زحمت می کشند .
در مورد آزمون برگزار شده چند نکته ای اگر حقیر را قابل بدانید بیان می دارم :
۱)
"ذکر دلیل"؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
در مورد س ۱۵ که برگرفته از سوال ۱ از قلمرو ادبی کارگاه متن پژوهی درس ۵ می باشد"حسن تعلیل" :
دلیل بیان شده در راهنمای تصحیح این گونه است: "شاعر ارتفاع قله دماوند را برای این می داند که می خواهد مردم صورتش را نبینند."
✳️توجه : اگر بخواهیم نگاهی به سوال ۱۹ خرداد۹۸ (= سوال ۲ قلمرو ادبی کارگاه متن پژوهی درس ۶)بیندازیم در راهنمای تصحیح " دلیل" = توضیح آرایه خواسته شده ،یعنی آرایه "اسلوب معادله"است.
زیرا مصراع دومدر هربیت ، مصداقی برای مصراع اول آن است .
(دلایل درست دیگر نیز پذیرفتنی است.)
با این حال
اگر در سوال ۱۵ فارسی ۳
ذکر دلیل ،نوعی کژتابی را در پاسخ نامه ایجاد نماید ،که آیا دلیل موجودمربوط به بیت است یا تفسیر آرایه بارز؟!!!
می توان
به تعریف "حسن تعلیل "که در برگه پاسخ نامه دانش آموزی قید شده باشد، نمره منظورگردد.
🔹️🔶️🔹️🔶️🔹️🔶️🔹️
۲)
در مورد سوال ۱۷ در پاسخ نامه
مفهوم نمادین "رود" و "دریا" ؟
در راهنمای تصحیح واژه "رود"
جریان های انقلابی = ذکر شده است .
اگرچه می دانیم که در غزل های نوِ مرحوم سلمان هراتی
مثل "پیش از تو " درکتاب زبان فارسی
عمومی پیش دانشگاهی
🔰🔰🔰
"بسیار رود بود در آن برزخ کبود
اما دریغ زَهره ی دریا شدن نداشت"
به غیر از پاسخ ذکر شده در راهنمای تصحیح
می توان به هریک از پاسخ هایی چون:
✅تک تک مردم
✅گروه های پراکنده مردم
✅تشکّل ها و جمعیت های سیاسی
و پاسخ هایی از این قبیل "
نمره منظور نمود.
🔹️🔶️🔹️🔶️🔹️🔶️🔹️
۳)
در سوال ۳۹ قسمت ب)
محدود کردن بارم در پاسخ ارائه شده "مجاز" جایز نیست ؛
بلکه زیبایی ذکر دو واژه هم چون "نای و دم " آرایه مراعات نظیر یا تناسب را به ذهن می آورد نه مجاز .
اگر واژه ها به شکل مجزّا مورد پرسش واقع می شددر آن صورت پاسخ قابل پذیرش "مجاز " بودنه آرایه ای دیگر .
بنابراین می توان گفت :
*در سوال "واژه های (نای و دم )
کدامآرایه ادبی را ایجاد کرده است ؟"
در واقع برای خود طراح کژتابی ایجاد شده که به پاسخ" مجاز" رسیده است .
*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣
تنها مقصود ما ، دبیران، تضییع نشدن حق دانش آموزان است.
منصور صالح نیا
دبیر زبان وادبیات فارسی
شهررشت
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5983588097068107598.pdf
268.9K
#فارسی_دهم
#آزمون_نهایی
طراخ : آقای سعید جعفری
۲۱ خرداد ماه ۹۹ ( ۱ تا ۱۸ )
قالب pdf
کانال جامع ادبیات دهم ،یازدهم و دوازدهم
@adabiyatjame1112