فرق نظامهاي الهي با نظامهاي ديگر
در نظام اسلامي، آن تحوّلي كه به وجود مي آيد، صرفاً تحوّل سياسي نيست. فرق اساسي نظام الهي با نظامهاي ديگر، همين است. در نظام الهي، انسانها تحوّل معنوي پيدا مي كنند. انسان مادّي، انسان معنوي و الهي مي شود و آرزوهاي مادّي به آرزوهاي والاي انساني و خدايي تبديل مي گردد. اگر شما ملاحظه مي كنيد كه مسلمانان به بركت برهه كوتاهِ حاكميتِ خدا در صدر اسلام - به بركت همان چند سال معدود - توانستند قرنهاي متمادي دنيا را متحوّل كنند؛ به دنيا علم و مدنيّت و تفكّر و عقل و روح و معنا و منطق و همه چيز ببخشند؛ آن مدنيّت عظيم اسلامي را پديد آورند و زمينه پيشرفتهاي بشر را در سالها و قرنهاي بعد از آن ايجاد كنند، به خاطر آن تحوّلي است كه در انسان مُسلمِ صدر اسلام به وقوع پيوست. امروز هم مسلمانِ حقيقي كه به بركت ارتباط با خدا، تحوّل واقعي يافته و به انسان روحاني تبديل شده باشد -نه به معناي اين كه نيازهاي جسماني و مادّي را فراموش كند؛ نه: «و لاتنس نصيبك من الدّنيا»؛ دنيا را هم بايد آباد كند، مادّيات را هم بايستي كيفيت ببخشد، علم را هم بايد پيش ببرد، زندگي را هم بايد سامان دهد؛ اما در اينها منحصر نشود و اين تحوّل را پيدا كند كه به آرمانهاي معنوي و آرزوهاي بزرگ الهي دلباخته گردد - خواهد توانست نه فقط جامعه خود را كيفيت و برتري دهد، بلكه روي دنيا اثر بگذارد، روي تاريخ اثر بگذارد و انسانيت را متحوّل كند و به فضل الهي اين اتّفاق خواهد افتاد. قاعده و پايه اساسي اين كار آن است كه امروز در نظام اسلامي ما، مردم رابطه قلبي و معنوي خودشان را با خدا قويتر كنند و با خدا انس بيشتري بگيرند و اين فرصت ماه رجب و فرصتهاي متبرّك، فرصتهاي مغتنمي است.
مقام معظم رهبري
منبع
بيانات رهبري در ديدار اقشار مختلف مردم29مهر77. https://eitaa.com/adinebaharan
سستي و تنبلي در تحصيل علم و تلف کردن وقت چه حکمي دارد؟ آيا حرام است؟
تضييع وقت به بطالت و بيکاري داراي اشکال است و دانشجو تا وقتي که از مزاياي مخصوص دانشجويي استفاده ميکند بايد از برنامههاي درسي مخصوص دانشجويان متابعت کند و الا استفاده از آن مزايا از قبيل شهريه و کمک هزينه و غيره براي او جايز نيست. https://eitaa.com/adinebaharan
علت حزن و دلگيري چيست؟
د. توجه به امكانات ديگران: رسول خدا (صلي الله عليه وآله) فرمود: «مَنْ نَظَرَ اِلَي ما في أيْدِي النَّاسِ طالَ حُزْنُهُ وَ دامَ أسَفُهُ» 8
كسي كه چشمش به آنچه در دست مردم است (امكانات و داراييها) باشد، اندوهش طولاني و افسوسش پايدار خواهد شد.»
و. غضب بيجا: امام علي (عليه السلام) فرمودند: «مَنْ غَضِبَ عَلَي مَنْ لا يَقْدِرُ أنْ يَضُرَّهُ طالَ حُزْنُهُ وَ عَذَّبَ نَفْسَهُ 9
هر كه بر كسي خشم گيرد كه توان آسيب رساندن به او را ندارد، اندوهش طولاني گردد و خود را عذاب دهد.»
ز. منفي نگري: امام كاظم (عليه السلام) ميفرمايد: «مَنِ اغْتَمَّ كانَ لِلْغَمِّ اَهْلَاً 10
آنكه غم خورد، شايسته غم و اندوه است.»
رسول اعظم (صلي الله عليه وآله) نيز فرمود: «اِنَّ اللهَ بِحُكْمِهِ وَ فَضْلِهِ جَعَلَ الرُّوحَ وَ الْفَرَجَ فِي الْيَقين وَ الرِّضَا وَ جَعَلَ الهَمَّ وَ الْحُزْنَ فِي الشَّكِّ وَ السَّخَطِ خداوند از روي حكمت و فضل خويش، آسايش و شادماني را در يقين و راضي بودن به قضاي الهي قرار داد و غم و اندوه را در شك و ناخشنودي.» 11
منبع: 1.(بحار الانوار، چ 2، 1403، ج 64، ص. 244)
2.(بحار الانوار، ج 65، ص 146)
3. (الدعوات، قطب راوندي، ص 56 مستدرك الوسائل، ج 13، ص. 13)
4. (بحارالانوار، محمد تقي مجلسي، ج 75، ص 240
5. (بحارالانوار، ج 70، ص 81)
6. (نهج البلاغه، چ 1، 1384، كلمات قصار،. 127)
7. (مستدرك الوسائل، محقق نوري طبرسي، ج 2، ص 421 بحارالانوار، ج 73، ص 144)
8. بحار الانوار، ج 74، ص 172)
9. (تحف العقول، ص 99)
10. (بحار الانوار، ج 68، ص 153)
11. (تحف العقول، ص 6). https://eitaa.com/adinebaharan
چگونه مي شود كه شخص در تمام عمرش محبت خالصه به دنيا داشته باشد و در دم آخر دست از آن بردارد؟ و اين بسيار مشكل است.
اي بدبخت! محبت خالصه دنيا در تو اثر تام كرده است و در تمام گوشت و پوست و عروق و عظام تو فرو رفته. اگر اين محبت را الآن از خودت دور نكني، بگذاري تا آن دقيقه آخر كه بلكه دست برداري، نخواهد شد. بلكه مي ترسم اين محبت خالصه ات به دنيا طوري كند كه تو در آخرين دقيقه عمرت دست از آن بر نداري كه سهل است، طوري كند كه تو را دشمن خداوند عالم كند و تو با عداوت خداي تعالي از دنيا بروي.
آيه الله شيخ جعفر شوشتري
منبع
صادق حسن زاده، مجالس شوشتري، مجلس بيست و سوم
https://eitaa.com/adinebaharan
مفهوم داستان ها
افكار به منزله داستان هاي گوناگون هستند. گاهي اين داستان ها صحيح و حقيقي (واقعيت) و گاهي با داستان هاي اشتباه مواجه مي شويم؛ اما اغلب افكار ما نه صحيح و نه غلط هستند بلكه بيانگر ديدگاه ما نسبت به زندگي و يا نمايانگر خواسته هاي ما از زندگي هستند.https://eitaa.com/adinebaharan
🍃❀✿❀🍃🌼🍃❀✿❀🍃
#مجموعه_مهدوی
#نشانه_های_ظهور
❃ نشانه های حتمی
❧ خروج سفیانی
بنابر ظاهر روایات، سفیانی مردی است از نسل ابوسفیان که از جایی در شام قدیم خروج میکند و بسیاری ازمسلمانان را میفریبد و بخش وسیعی از سرزمین اسلامی را تصرف میکند.
در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان میپردازد و برای یافتن و کشتن آنان ...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🍃❀✿❀🍃🌼🍃❀✿❀🍃
🔹️شما #معلمان در واقع هویتسازی #فرهنگی میکنید تا جامعه احساس #هویت کند.
تمدن، متکی به فرهنگ است. اگر فرهنگ قوی و غنی نباشد #تمدن بهوجود نمیآید. اینجاست که اهمیت #سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این #سند این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفهی حیات را بر اساس مبانی #غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای #غرب، سرباز درست کنید.
🔸️دلیل اینکه روی #سند۲۰۳۰ آنقدر کار میکنند، چون در این سند دستورات و توصیهها این است که آموزش و #پرورش، مناسبات فکری شاگردان را جوری تنظیم کند که اساس زندگیشان طبق #تفکرغربی باشد. یعنی شما سرباز درست کنید برای #انگلیس و #آمریکا و بقیهی این وحشیهای کراواتزده و ادکلنزده؛ همینهایی که آدم میکُشند و به آدمکش کمک میکنند، بدون اینکه خم به ابرو بیاورند. میگویند چون به پولش نیاز داریم کمکشان میکنیم. حالا میخواهند ما در کشورهای مسلمان برای اینها سرباز و رعیت تربیت کنیم. ۲۰۳۰ این است.
۹۸/۲/۱۱
animation.gif
حجم:
73.5K
🌙صداے پاے رمضان آرام آرام
✨به گوش میرسد
🌙دستهاےخالیمان
✨دستاویزدلهای پاکتان
🌙مارادرروزهاےآخرشعبان
✨نه به بهاےلياقت
🌙بلکه به رسم رفاقت
✨اول حلال و بعد دعا کنید🙏
🌙استشمام عطر خوش رمضان
✨از پنجره ملکوتی شعبان
🌙گوارای وجودتان باد
#ماه_رمضان
جهل.mp3
زمان:
حجم:
298.8K
⭕️ دو عامل انحراف جامعه
#جهل
🔻 با پرداختن به احکام نماز و روزه، قرار نیست نسل آینده انقلابی بار بیاید.
#علامه_مصباح_حفظه_الله