شهيد حبيب الله توكلي (شهيد دفاع مقدس)
شهید حبیبالله توکلی، سال ۱۳۴۲ش در روستای کاردگرمحله از توابع شهرستان فریدونکنار در استان مازندران در یک خانواده کمدرآمد، اما سرشار از ایمان چشم به جهان هستی گشود. او از همان دوران خردسالی، در دامان مادری مهربان و دلسوز و پدری سختکوش و فداکار رشد نمود تا اینکه در سال ۱۳۴۸ش برای فراگیری علم و ادب وارد مدرسه شد اما پس از سه سال، درس خواندن را کنار گذاشت و بههمراه پدر و مادرش در زمینهای کشاورزی مشغول بهکار شد چرا که خودش را شریک کار و مسئول خانواده میدانست. مادر بزرگوار شهید توکلی، میگوید: «حبیبالله، دوران نوجوانی و جوانی پرحادثهای داشت. حتی چندینبار هم طعم مرگ را چشید.» تصادف شدید در خیابان و همچنین غرق شدن در دریا نمونههایی از حادثههای پرخطر این شهید بود. یک روز حبیبالله حالش بد شده و بیماری سرخجه گرفته بود و بر اثر شدت بیماری در حال جان سپردن بود. مادر شهید توکلی میگوید من باور نداشتم و از خدا خواستم که حبیب را به من بازگرداند. مادر حبیبالله دست به دامان صاحبالزمان (عج) میشود و با امام خود عهد میبندد که پسرش را تا وقت سربازی به او برگرداند و بعد از آن در راه خدا تقدیم کند... شهید توکلی در زمان جنگ تحمیلی، عقیدهاش این بود که امام و یارانش در جبهه پیکار حق علیه باطل به او نیازمند هستند و شعارش این بود که باید به میهن و دین اسلام خدمت کرد. حبیبالله در هجدهم آبانماه ۱۳۶۰ش به خدمت سربازی رفت. شهید توکلی در دو عملیات فتحالمبین و عملیات بیتالمقدس حضور پیدا کرد. بعد از عملیات بیتالمقدس به منزل آمد و به پدر و مادر خود گفت که این آخرین مرخصی و دیدار من با شماست و از آنها خواست که او را در کنار شهید سیدخلیل حسینی دفن نمایند. حبیبالله توکلی، سرانجام در تاریخ هفدهم خردادماه سال ۱۳۶۱ هجری شمسی هنگام ورود به چادر بر اثر اصابت خمپاره ۶۰، از ناحیه سر دچار جراحت سنگین شد و در سن نوزده سالگی، به درجه رفیع شهادت نائل گردید. (سايت راسخون)
بخشي از وصيتنامه شهيد : هیچچیز نمیتواند گلوی تشنه مرا سیراب کند جز شهادت و بس.( سايت راسخون)
-
شهادت:17/3/61
مزار شهید:روستاي كاردگر محله فريدونكنار
https://eitaa.com/adinebaharan
دل نوشته هاي شب قدري يک روانشناس
بالأخره به خانه رسيدم. مادرم داشت سبزي خوردن هاي تازه را در سبد کوچکي مي ريخت. بساط افطار جور بود. سلام کردم و به مادرم گفتم «افطار بيدارم مي کني؟». به اتاق رفتم، لباسم را عوض کردم و از فرط خستگي روي تخت افتادم. فکر مي کردم تا سرم را روي بالش بگذارم خواب امانم را خواهد بريد اما مگر فکر و خيال مي گذاشت. حالم با روزهاي ديگر فرق داشت. نمي دانم دلشوره بود يا اشتياق. به خودم که آمدم ديدم دارم با خودم مي گويم يعني امشب تقدير سال آينده ام چگونه رقم خواهد خورد؟ خدايا مي شود فلان کارم بهتر شود؟ مي شود به فلان هدفم برسم؟ مي شود فلان کنم و فلان شود؟
در همين فکرها بودم که مادرم صدا زد«پاشو پنج دقيقه ديگه افطاره… ».
در راه مسجد
فقط چند متر با مسجد محل فاصله باقي مانده بود. مادرم سرگرم صحبت با يکي از همسايه هاي قديمي بود و من که منتظر تمام شدن صحبت آنها و همراه شدن با مادرم تا داخل مسجد بودم از فرصت استفاده کردم و فهرست بلند بالايي از چيزهايي که امشب از خدا مي خواستم را در ذهنم يادداشت کردم.
خدا اجازه!
در شلوغي مسجد جايي پيدا کرديم و نشستيم. هنوز مراسم شروع نشده بود ولي بيشتر خانم ها مشغول خواندن قرآن و دعا بودند. اينجا اتاق انتظار بود.
آغاز جلسه
دعا با معرفي خدا شروع شد: «منزه است خدايي که …» به آدمهاي دور و برم نگاه کردم. احساس کردم در يک جلسه گروه درماني هستم که درمانگرش خدا است.
صندلي داغ
حالا نوبت ما بود که خودمان را معرفي کنيم: «منم آن بنده اي که …» واقعاً که اين عجيب ترين صندلي داغ دنيا بود؛ هر کس روي صندلي خودش نشسته بود و داشت خودش را کاوش مي کرد!
مواجهه
در ميانه هاي دعا بود که نرم نرمک داشتم متوجه برخي از اشکالاتم مي شدم؛ اگر فلان جا کارم درست نشد به خاطر فلان ويژگي بد خودم بود. اگر فلان رابطه پيش نرفت به دليل اشکالي بود که باز هم به خودم برمي گشت. البته مشکلاتي هم بودند که حلشان از توان و کنترل من خارج بود اما تعداد مواردي که به خودم مربوط مي شد هم کم نبودند. انگار خدا داشت من را با اشکالاتم مواجه مي کرد!
اميد به درمان
آنقدر اشکالاتم زياد شدند که احساس خود-کارآمدي ام چسبيد به فرش! دست و پايم را گم کرده بودم. نمي دانستم از کجا بايد شروع کنم. ساده ترين سطحي که از آن مي توانستم شروع کنم کدام يک بودند؟ چه برنامه اي مي توانستم براي بهبود خودم بريزم؟ در همين فکرها بودم که سخنران جلسه از قول خدا گفت: «هرگز مأيوس نشو».
پروتکل درمان
آخرهاي قرآن به سر گرفتن مان بود و همه مشغول دعا بوديم. دعاهايمان که تمام شد من احساس بيماري را داشتم که دردش را گفته بود ولي هنوز نسخه اي از دکتر دريافت نکرده بود. همگي قرآن هايمان را بستيم و آنها را در کيفمان گذاشتيم. همين موقع يک آن احساس کردم که جلسه درمانمان تمام شده و هر کدام از ما در حالي که داريم پروتکل درمانمان را در کيفمان مي گذاريم، مي خواهيم جلسه را ترک مي کنيم.
رابطه و ديگر هيچ
سر سفره سحر به ياد فکر و خيالهايي افتادم که ديروز قبل از افطار به سرم زده بود. نه اينکه ادعا کنم چيزي در آن رابطه از خدا نخواسته بودم ولي احساس کردم که اگر راهي براي درمان و حتي اجابت آن خواسته ها وجود داشته باشد حفظ رابطه اي است که همين امشب بين من و درمانگرم شکل گرفته بود. توي دلم گفتم «خدا جونم! لطفاً نگذار هيچ وقت رابطه مون قطع بشه».
راحله فلاح -کارشناسي ارشد روانشناسي
https://eitaa.com/adinebaharan
ما میخواهیم آن مقداری که فهمیدیم و آن مقداری که امکان دارد بفهمیم این را. درست عرضه کنیم به مستضعفین دنیا. به ممالکت دنیا. تا بفهمند مستضعفین که این مستکبرین با آنها چه میکنند.
صحیفه امام، ج 11، ص 272
https://eitaa.com/adinebaharan
ذکر بدون فکر و فکر بدون ذکر کار ساز نیست و در صورتی که هر دو با هم همراه شوند انسان را از حضیض حیوانی و درنده خویی به قلّه عرفان و خداجویی میرسانند.
پندهای الهی، آیه الله مصباح یزدی، ص19
https://eitaa.com/adinebaharan
کلام امیرالمومنین علی علیه السلام:
•┈••✾◆🍃◆✾••┈•
چنــــد #حدیـــث زیبــا👌
💎پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
إنَّ اللّه يَقولُ كُلَّ لَيلَةٍ مِن هذَا الشَّهرِ: وَ عِزَّتي و جَلالي لَقَد أمَرتُ مَلائِكَتي بِفَتحِ أبوابِ سَماواتٍ لِلدّاعِينَ مِن عِبادي و إمائي ؛
🔹خداوند در هر شبِ ماه رمضان مى گويد:
به عزّت و جلالم سوگند ، به فرشتگان فرمان داده ام درهاى آسمان ها را بر روى بندگان دعا كننده من بگشايند .
📖فضائل الأشهر الثلاثة ،ص۹۹
•┈••✾◆🍃◆✾••┈•
💎امیرالمومنین عليه السلام فرمود:👌
مَنْ صَنَعَ بِمِثْلِ ما صُنِعَ اِلَيْهِ فَاِنَّما كافاهُ، وَ مَنْ اَضْعَفَهُ كانَ شَكُورا وَ مَنْ شَكَرَ كانَ كَريما؛
🔹هر كس در برابر خوبى، خوبى كند، آن را جبران كرده است و هر كس بيشتر از آن، خوبى كند، قدرشناس و سپاسگزار است و هر كس قدرشناس باشد، از بزرگواران است.
📖كافى، ج۴، ص۲۸، ح۱
•┈••✾◆🍃◆✾••┈•
💎امیرالمومنین علیه السلام فرمود: 👌
استغفار مرتبت بلند جایگاهان میباشد و آن واژه ای است که بر شش معنی تطبیق میکند:
۱) پشیمانی از کردار.
۲) تصمیم جدّی بر ترک و عدم بازگشت به سوی گناه.
۳) ادای حقوق، تا به هنگام ملاقات با خدا پی آمدی برعهده اش نباشد.
۴) همه ی فرایض را وارسی کند و حق آنها را ادا کند.
۵) گوشتی که از حرام روییده، با غم و اندوه آب کند، تا گوشت دیگری از حلال بروید.
۶) تلخی اطاعت را به بدن خود بچشاند، آنگونه که لذّت گناه را چشانیده بود.
📖بحارالأنوار، ج۷۸، ص۶۸
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
منبرک:
♨️شبی که احتمال قدر بودنش بیشتر است!
(به بهانه نزدیکی به شب ۲۳ ماه رمضان)
🔶حضرت علی علیه السلام می فرمایند :
پیامبر خدا در دهه آخر رمضان ، بستر خود را جمع می کرد و کمرش را می بست و شب بیست و سوم ، خانواده خود را بیدار می کرد و در آن شب ، به صورت خفتگان ، آب می پاشید و فاطمه سلام الله علیها نیز نمی گذاشت کسی از اهل خانه در شب بیست و سوم بخوابد و خواب آنان را با کم خوردن درمان می کرد و از روز برای شب ، آماده می شد و می فرمود :
« محروم ، کسی است که از خیر آن بی بهره بماند »
[مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ؛ جلد۷ ؛صفحه ۴۷۰ ]
🔷راوى گفت: از امام باقر علیه السّلام شنیدم مىفرمود: جُهَنى پیش رسول اللَّه صلّى اللَّه علیه و آله آمد و گفت:
یا رسول اللَّه، من شترها، گوسفندها و غلامانى دارم، مىخواهم دستور بفرمایید شبى در ماه مبارک رمضان داخل مدینه شوم و در نماز جماعت شما حضور یابم، حضرت او را نزدیکتر فراخواند در گوشى با او حرف زد.
🔻جهنى شب بیست و سوم [ماه مبارک رمضان] با شتران، گوسفندان و غلامان و زن و فرزندان داخل مدینه مىشد صبحگاهان از مدینه خارج مىشد و به محل خود مىرفت، اسم جهنى عبد الرحمن بن انیس انصارى است.
[ مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل؛ جلد ۷؛ صفحه ۴۷۰]
عَنْ جَمِیلٍ وَ هِشَامٍ وَ حَفْصٍ قَالُوا مَرِضَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَرَضاً شَدِیداً فَلَمَّا کَانَ لَیْلَهُ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ أَمَرَ مَوَالِیَهُ فَحَمَلُوهُ إِلَى الْمَسْجِدِ فَکَانَ فِیهِ لَیْلَتَهُ.
💠به نقل از جمیل و هشام و حفض : امام صادق علیه السلام به سختی بیمار شد . چون شب بیست و سوم فرا رسید ، به غلامان خود دستور داد او را به مسجد بردند و آن شب را در مسجد بود.
[ بحار الأنوار؛ جلد ۹۵ ؛صفحه ۱۶۹ ]
🔶و در پایان مرحوم علامه مجلسی می گوید:
اکثر احادیث معتبر دلالت دارد که شب بیست و سوم ، شب قدر است.
منبع : زاد المعاد؛ صفحه ۱۸۷
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
سایت هدانا:
🔰باطن روزه
🔹حضرت آیت الله شجاعی(ره):
🍃روزه باطنى دارد و انسان باید سعى کند روزه اش باطن داشته باشد. باطن روزه را زیاد به دست بیاورد و من به شما زیاد تاکید می کنم که در این باب حتماً برنامه ریزى هم داشته باشید. از حالا مواظبت بکنید با یک برنامه ای پیش بیایید که موفق باشید در ماه مبارک گناه نکنید، موفق باشید در ماه مبارک کم حرف بزنید، موفق باشید در ماه مبارک نخندید، قهقه نکنید، موفق باشید خُلق بالاتر داشته باشید. برنامه ریزى قبلى هم داشته باشید چون برنامه ریزیها خیلى هم مؤثر است. امیدوارم ان شاءالله خدا ما و شما را به روزه خوب موفق بکند.
😞در روایتى می فرماید که : قال رسول الله صلی الله علیه و آله : ان ایسر ما افترض الله علی الصائم فى صیامه ترک الطعام و الشراب، فکر نکنید سختى در این است که نخورید و نیاشامید، آسانترین چیزى که خدا واجب کرده است براى روزه دار در روزه اش ترک طعام و شراب است. یعنى مشکل جاى دیگر است، مشکل همان تحصیل باطن روزه است.
🌸مرتبه کامل باطن و حقیقت روزه:
البته توجه داشته باشید که باطن روزه خودش مراتب دارد. فکر نکنید که اگر ما از مبطلات ظاهر روزه اجتناب کردیم و از گناهان هم که باطن روزه را خراب می کند اجتناب کردیم، ما از حقیقت روزه برخوردار خواهیم بود! آنچنان که هست بهره مند هستیم! نه خیر، [در این صورت، ما تنها] از مرتبه ای از باطنش بهره مندیم، دقیقاً از مرتبه اولیّه باطنش بهره مند هستیم. والاّ باطن روزه و حقیقت روزه مراتب دارد.
ما اگر گناه را ترک بکنیم از مرتبه اول باطن و حقیقت روزه باضافه ظاهرش برخوردار شدیم والاّ حقیقت اصلى باطن روزه خیلى بالاست، مراتب دارد. مرتبه اخیرش مرتبه کاملش می دانید چیست؟
💎 مرتبه کاملش این است که انسان از غیر خدا امساک بکند! دقت کنید که فقط در یک جمله گفتم از غیر خدا امساک بکند.
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
جوان حزب اللهی :
♦️مصاحبه جالب همسر "زیدان" ( کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه ) با روزنامه پاریس اسپورت/ راز حمله با سر زیدان را به بازیکن ایتالیا چه بود؟
🔹وی گفت که وقتی زیدان از او خوشش آمد، به او گفته: آیا مسیحی هستی؟ در جواب گفتم، بلی.
🔹زیدان با این کلمه چهرهاش عوض شد و رفت، مدتی گذشت و از زیدان خبری نشد تا کنجکاو شدم و دنبالش راگرفتم، وقتی منزل شخصیش را در پاریس پیدا کردم، با دیدنم تعجب کرد و من هم علت ناپدید شدنش را پرسیدم.
🔹زیدان گفت: میخواستم باهات ازدواج کنم ولی تو مسیحی هستی و من مسلمان.
🔹طی چند ملاقات من شیفته دین و رفتار زیدان شدم و تصمیم گرفتم هم مسلمان شوم و هم همسر زیدان.
🔹همسر زیدان میگوید: زیدان هیچ وقت نمازش را قطع نکرد و عصبانی نمیشد.
🔹اما نکته جالب این بود که هر وقت حقوق میگرفت یا درآمدی دیگری داشت حسابدارش ۱۰ درصد از آنرا کسر میکرد، علت را پرسیدم.
🔹زین الدین گفت: این همان زکات است که برایت توضیح داده بودم، ۱۰ درصد درآمدم مستقیم وارد حساب هزار یتیم الجزایری میشود.
🔹همسرش راز حمله با سر زیدان را به بازیکن ایتالیایی در آخرین بازی ملیاش در فینال جام جهانی را بر ملا ساخت.
🔹او گفت: زیدان هیچ وقت عصبانی نمیشد مگر به اسلام توهین شود.
🔺بازیکن ایتالیایی به او گفت: "مسلمان تروریست" زیدان هم کنترلش را از دست داد و با سر به سینه مدافع ایتالیایی ضربه زد.
🔹زیدان در این مورد می گوید، این ضربه شیرینترین ضربهای بود که زدم و پانصد هزار یورو جریمهاش از آن شیرینتر بود و برای دینم تمام اموال و حتی جانم را میدهم
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات:
در محضر امام روح الله ( 257 )
✍ من از عموم مسلمانان جهان دولتهاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند. و جميع مسلمانان جهان را دعوت مى كنم آخرين جمعۀ ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است، و مى تواند تعيين كنندۀ سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طى مراسمى همبستگى بين المللى مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمايند.
📚 منبع: صحیفه_امام ج 9 ص 267
نشر این پیام صدقه جاریه است.
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
احکام شرعی :
▬📝 @ahkam_sharei ﷽▬
💬سوال
حکم شرکت نکردن در مراسم روز جهانی قدس چیست؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✍پاسخ
حضور در #راهپیمایی و یا مراسم روز جهانی قدس برای هر مسلمانی که بتواند در آن شرکت کند، واجب است و این یک حکم ولایی است و بر همه اطاعت از آن لازم است. البته کسانی که به دلیل عذری که در عرف مورد پذیرش است (مانند محدودیت جسمی یا مشکلات امنیتی) نمیتوانند شرکت کنند، معذور هستند.
🔹ضمائم:
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است: [1]
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
به نحو کلى تعظیم شعائر اسلامى و حفظ انقلاب اسلامى وظیفه هر مسلمانى است و اقدام به هر عملى که موجب تقویت اسلام و تضعیف کفر است مطلوب و داراى اجر و ثواب خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
شرکت در راهپیمایی روز قدس لازم است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
بر همۀ مسلمین لازم است در صورت امکان راهپیمایی مذکور را اقامه کنند و ترک نکنند.
پی نوشت :
[1]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه ای، مکارم شیرازی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
هدایت شده از جشنواره مردمی فیلم عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عاشقمبارزه
⚪️ اسرائیل باید از صفحهروزگار محو شود
◽️خانهطراحانانقلاباسلامی
➕ @AmmarFest
سایت هدانا:
روايت شده كه امام صادق عليه السّلام به بيمارى سختى دچار شده بود، وقتى شب بيست وسوم ماه رمضان رسيد، به خدمتكارانش دستور داد او را به مسجد بردند، و تا صبح در مسجد بود.
1⃣1⃣ علاّمه مجلسى (ره) فرموده است هرقدر كه خواندن قرآن ممكن باشد، در اين شب خوانده شود، و دعاهاى صحيفه كامله (سجاديه) ، به ويژه دعاى مكارم الأخلاق، و دعاى توبه قرائت گردد، و روزهاى اين شبها را نيز بايد حرمت نهاد، و به عبادت و تلاوت قرآن به سر آورد، زيرا در احاديث معتبر آمده است كه روز قدر در فضيلت همانند شب قدر است.
منبع : سایت هدانا برگرفته از مفاتیح الجنان
التماس دعا
با نشر این پیام ، رسانه دینی باشید و از ثواب آن بهره ببرید.
________________________
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
سایت هدانا:
🌸 اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان
اين شب از دو شب قدر گذشته افضل است، و از احاديث بسيار استفاده میشود، كه شب قدر همين شب است، و اين شب شب جهنى است يعنى شبى است كه دعاها در آن اجابت میشود، و در اين شب تمام كارها بر پايه حكمت الهى مقدّر گردد، و براى اين شب غير از اعمالى كه با دو شب قدر گذشته مشترك است چند عمل ديگر است:
1⃣ : خواندن سوره «عنكبوت» و «روم» كه امام صادق عليه السّلام سوگند ياد كردند كه خواننده اين دو سوره در اين شب از اهل بهشت خواهد بود.
2⃣: خواندن سوره «دخان»
3⃣: هزار مرتبه خواندن سوره «قدر»
4⃣: [ خواندن دعای فرج].
5⃣خواندن دعای زیر: یا مُدَبّرَ الاُموُرِ ، یا باعِثَ مَن فی القُبُور، یا مُجرِی البُحُور، یا مُلَیَّن الحَدیدِ لِداوُد ، صَل عَلی مُحَّمد وَافعَل بی کَذا وَ کَذا
اى تدبيرگر امور، اى برانگيزنده مرده هاى در گور، اى روان كننده درياها، اى نرم كننده آهن براى داود، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و با من چنين و چنان كن.
و به جاى «كذا و كذا» حاجات خود را بخواهد:
اَللیلَةَ الیلَةَ
امشب، امشب
و دستهای خود را د روقت خواندن «يا مدبّر الامور» تا آخر به سوى آسمان بردار.
و اين دعا را در حال ركوع و سجود و ايستاده و نشسته بخوان، و آن را تكرار كن، و در شب آخر ماه رمضان هم بخوان.
6⃣: بخواند:
اللَّهُمَّ امْدُدْ لِي فِي عُمُرِي وَ أَوْسِعْ لِي فِي رِزْقِي وَ أَصِحَّ لِي جِسْمِي وَ بَلِّغْنِي أَمَلِي وَ إِنْ كُنْتُ مِنَ الْأَشْقِيَاءِ فَامْحُنِي مِنَ الْأَشْقِيَاءِ وَ اكْتُبْنِي مِنَ السُّعَدَاءِ فَإِنَّكَ قُلْتَ فِي كِتَابِكَ الْمُنْزَلِ عَلَى نَبِيِّكَ الْمُرْسَلِ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ
7⃣: اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ فِيمَا تُقَدِّرُ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِيمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَكِيمِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِي لا يُرَدُّ وَ لا يُبَدَّلُ أَنْ تَكْتُبَنِي مِنْ حُجَّاجِ بَيْتِكَ الْحَرَامِ فِي عَامِي هَذَا الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ الْمَشْكُورِ سَعْيُهُمْ الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ الْمُكَفَّرِ عَنْهُمْ سَيِّئَاتُهُمْ وَ اجْعَلْ فِيمَا تَقْضِي وَ تُقَدِّرُ أَنْ تُطِيلَ عُمْرِي وَ تُوَسِّعَ لِي فِي رِزْقِي
8⃣: دعايى را كه در كتاب «اقبال» آمده است بخواند:
يَا بَاطِناً فِي ظُهُورِهِ وَ يَا ظَاهِراً فِي بُطُونِهِ وَ يَا بَاطِناً لَيْسَ يَخْفَى وَ يَا ظَاهِراً لَيْسَ يُرَى يَا مَوْصُوفا لا يَبْلُغُ بِكَيْنُونَتِهِ مَوْصُوفٌ وَ لا حَدٌّ مَحْدُودٌ وَ يَا غَائِبا [غَائِبُ ] غَيْرَ مَفْقُودٍ وَ يَا شَاهِدا [شَاهِدُ] غَيْرَ مَشْهُودٍ يُطْلَبُ فَيُصَابُ وَ لا يَخْلُو [لَمْ يَخْلُ ] مِنْهُ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ مَا بَيْنَهُمَا طُرْفَةَ [طَرْفَةَ] عَيْنٍ لا يُدْرَكُ بِكَيْفٍ [بِكَيْفَ ] وَ لا يُؤَيَّنُ بِأَيْنٍ [بِأَيْنَ ] وَ لا بِحَيْثٍ [بِحَيْثُ ] أَنْتَ نُورُ النُّورِ وَ رَبُّ الْأَرْبَابِ أَحَطْتَ بِجَمِيعِ الْأُمُورِ سُبْحَانَ مَنْ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ ءٌ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَكَذَا وَ لا هَكَذَا غَيْرُهُ
سپس آنچه را می خواهى از خدا طلب كن.
️⃣ : غير از غسل اوّل شب، غسلى هم در آخر شب انجام دهد. برای غسل و شب زنده دارى اين شب و زيارت امام حسين عليه السّلام، و صد ركعت نماز، فضيلت بسيار نقل شده است، و انجام اين اعمال مورد تأكيد است.
0⃣1⃣ شيخ طوسى در كتاب «تهذيب» از ابو بصير از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: در شبى كه اميد مى رود شب قدر باشد، صد ركعت نماز بخوان در هر ركعت پس از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «توحيد» را قرائت كن، گفتم: فدايت شوم، اگر ايستاده قدرت نداشته باشم چه؟فرمود نشسته بخوان، گفتم اگر نتوانم، فرمود: به همان حالى كه در بسترت به پشت خوابيده اى اين نماز را بخوان.
از كتاب» دعائم الاسلام «روايت شده كه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله در دهه آخر ماه رمضان بستر خود را جمع میكرد، و براى عبادت كمر همّت را محكم می بست، و در شب بيست وسوم اهل خود را بيدار میكرد، و آنهايى را كه خواب در ربوده بود، به رويشان آب میپاشيد، و حضرت فاطمه عليها السلام در اين شب اجازه نمیداد احدى از اهلش بخوابد، و خواب آنها را به كمى طعام علاج میفرمود، و آنها را با خواباندن در روز براى بيدارى و احياى شب آماده میكرد، و میفرمود: محروم كسى است كه از خير اين شب محروم بماند.
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
#امام_صادق_علیه_السلام
🌺« هر كس دو سوره عنكبوت و روم را در ماه رمضان ، در شب بيست و سوم بخواند ، به خدا قسم ـ اى ابو محمّد ـ او از اهل بهشت است و هرگز در اين سخن استثنا نمى كنم و نمى ترسم كه خداوند ، در اين سوگند گناهى بر من بنويسد. اين دو سوره نزد خداوند ، جايگاهى والا دارند.»
📙شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 109
کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران
اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی
https://eitaa.com/adinebaharan
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
میلادی: Saturday - 09 June 2018
قمری: السبت، 24 رمضان 1439
🌹 امروز متعلق است به:
🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم
💠 اذکار روز:
- یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه)
- یا حی یا قیوم (1000 مرتبه)
- يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹مرگ ابولهب
📆 روزشمار:
▪️6 روز تا عید سعید فطر
▪️12 روز تا سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
▪️20 روز تا شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام
▪️30 روز تا شهادت امام صادق علیه السلام
▪️36 روز تا ولادت حضرت فاطمه معصومه س و آغاز دهه کرامت
https://eitaa.com/adinebaharan
خشکیده لبهای غزل تاب و توانی نیست
تا در گلوهامان برویاند صدایی سبز
ایکاش برگردد ببارد بر غزلهامان
آیا اجابت میشود در ربنایی سبز؟
نزدیک شد وقت اجابت، میرسد موعود
در کوچهها پیچیده عطر آشنایی سبز
شاعر: الهام آمین
https://eitaa.com/adinebaharan
آيه شماره 69 از سوره مبارکه مؤمنون
انکار بدون علم
أَمْ لَمْ يَعْرِفُوا رَسُولَهُمْ فَهُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ
یا اینکه پیامبرشان را نشناختند (و از سوابق او آگاه نیستند)، از این رو او را انکار میکنند؟!
1- در تبلیغ و دعوت، تمام راه هاى بهانه جویى را براى مخالفان حقّ مسدود كنید. «ام جائهم ما لم یأت»، «ام لم یعرفوا»
2- پیامبر باید در میان مردم (به خوبى) شناخته شده باشد تا بهانه اى براى انكار نباشد. «ام لم یعرفوا رسولهم»
https://eitaa.com/adinebaharan
زیارت خانه خدا
امام حسن(ع) چند بار به زیارت خانه خدا رفت؟ امام حسن (علیهالسّلام) بارها پیاده به سفر حج رفت که عدد آنها را برخی ۲۰ سفر و برخی ۲۵ سفر ذکر کردهاند، (1) که از آن جمله حاکم نیشابوری از دانشمندان اهل سنت به سند خود از عبدالله بن عبید روایت کرده که گوید: «لقد حج الحسن بن علی خمسا و عشرین حجه ماشیا و ان النجائب لتقاد معه؛ به راستی که حسن بن علی ۲۵ سفر پیاده به حج رفت و مرکبهای راهوار او را بدون سوار همراهش میکشیدند.» (2) و نظیر این روایت را بیهقی در سنن کبری و بیش از ده نفر دیگر از دانشمندان اهل سنت از عبدالله بن عبید روایت کردهاند.(3)
1. ابن عساکر، علی بن حسن، تاریخ مدینه الدمشق، ج۱۳، ص۲۱۲.
۲. ابن ماجه قزوینی، محمد بن یزید، سنن ابن ماجه، ج۱، ص۴۴.
3. ابن اثیر، ابو الحسن علی بن ابی الکرم، اسد الغابه فی معرفه الصحابه، ج۲، ص۱۱.
https://eitaa.com/adinebaharan
قوم و خویش واقعی!
امام حسن
اَلقَريبُ مَن قَرَّبَتهُ المَوَدَّةُ وإن بَعُدَ نَسَبُهُ، والبَعيدُ مَن باعَدَتهُ المَوَدَّةُ وإن قَرُبَ نَسَبُهُ؛
خويشاوند، كسى است كه دوستى، او را به آدمى نزديك ساخته، گرچه نژاد (و تبار) او دور باشد ؛ و بيگانه كسى است كه از ديدگاه دوستى دور است، هر چند تبار (و نژاد) او نزديك باشد. *کنزالعمال ج 16 ص 122؛
https://eitaa.com/adinebaharan
آيا ضبط کردن صداى ديگران (بدون قصد هيچگونه استفاده سوء) نيازمند کسب اجازه و دادن اطلاع است؟ در مورد عکس و فيلم چطور؟
موارد مختلف است، اگر صحبت و حضور در جلسه عمومى و در ملأ عام نباشد، ضبط صدا و برداشتن عكس و گرفتن فيلم بدون اجازه طرف جايز نيست.
https://eitaa.com/adinebaharan
ظهراب سلطانی(شهيد دفاع مقدس)
شهید ظهراب سلطانی در سال ۱۳۴۰ش در منطقه رهنان شهر اصفهان چشم به جهان هستی گشود. کودکی را در زادگاهش در کنار مردمی مهربان سپری کرد و در سن هفت سالگی به مدرسه رفت. او تا پایان سال سوم دبیرستان درس خواند و سپس در یکی از آموزشگاههای درجهداری ارتش مشغول به خدمت شد. همزمان با اوجگیری مبارزات نهضت اسلامی و حمله مردم به پادگانها، با تعدادی از دوستانش به صفوف مردم پیوست. ظهراب بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، همراه لشگر ۲۸ کردستان به مبارزه با ضد انقلابیون پرداخت و در پس گرفتن باشگاه افسران از گروهکهای کومله نقش بهسزائی ایفاء نمود تا آنجا که از ناحیه پا مجروح گشت. سلطانی بعد از بهبودی، دوباره به منطقه بازگشت و ارتش را ترک کرد و اینبار بههمراه بسیجیان غیور قدم به میدان نبرد نهاد. ظهراب تلاش زیادی برای دفع غائله کردستان کرد او در آنجا مردانه جنگید، تا جایی که برای سرش از طرف سران گروهکها و ضد انقلاب جایزه در نظر گرفته شد؛ اما شجاعت و بیباکی وی بهحدی بود که وقتی شنید یکی از روستاها بهطور کامل در دست ضد انقلاب است، با تانک وارد دهکده شد و آنجا را از دست ضد انقلاب نجات داد. او سرانجام در دهمین روز از آبانماه سال ۱۳۶۱ هجری شمسی در منطقه عین خوش مزد سالها تلاش خود را دریافت نمود و در عملیات محرم در سن بیست و یک سالگی به جمع شهدا پیوست و در گلزار شهدای رهنان برای همیشه آرمید.
https://eitaa.com/adinebaharan
گام ششم: مخالفت همراه با آرامش را تمرين كنيد
وقتي نقطه نظرها و حقايق با آرامش بيان ميشوند، ديگران مخالفت را سالم ارزيابي کرده و زمينه مشاجره و بگومگو از بين ميرود. در اين فضاي ارتباطي استرس جاي خود را به آرامش و صميميت ميدهد. براي بدست آوردن اين مهارت لازم است که مدتي رفتارهاي خود را کنترل کرده و براي خود پاداش و تنبيه قرار دهيد. اگر اين اقدام را انجام دهيد به تدريج خواهيد توانست با آرامش مخالفت خود را ابراز کنيد. و اين مهارت در ابراز وجود به شما بسيار کمک ميکند.
گام هفتم: به جاي واكنش نشان دادن، پاسخ بدهيد
واكنش، نوعي بازتاب است كه طبيعتي غريزي دارد. بسياري از رفتارهاي حيوانات، واکنشي ميباشد. اما در خصوص انسانها، اقدام براساس واكنش، ميتواند موجب پشيماني شود؛ زيرا اين قبيل اقدامات تأمل و انديشهاي در وراي آنها نميباشد. ولي پاسخ، برنامهاي حساب شده براي يك موقعيت خاص است. پاسخ دادن به يك موقعيت، به معناي تأمل در واكنش اوليه و آنگاه، ارائه يك پاسخ حساب شده و عاقلانه است. البته هر پاسخي، ناگزير، كافي و شايسته نيست؛ اما وقتي اين مهارت را تمرين ميكنيد، به شما كمك ميكند تا به تدريج پاسخهايتان را بهتر کنيد.
اين هفت گام به شما کمک ميکند تا بتوانيد مهارت اظهار وجود را در خود پرورش داده و آن را تقويت کنيد.
مرکز مشاوره و رواندرمانگري ماوا
https://eitaa.com/adinebaharan
هفت گام تا اظهار وجود
يکي از مهارتهاي مهم در زندگي ما و شما مهارت اظهار وجود است. منظور از اين مهارت آن است كه شخص بتواند به سهولت افکار، احساسات و برداشتهاي خود را ابراز كند. با داشتن اين مهارت شما ميتوايند از حقوق خود دفاع کرده و احساسات شخصي خود را بيان كند.
بسياري از ما گمان ميکنيم که براي پذيرفته شدن درجمع بايد همواره با آنها همراهي کرده و نظراتشان را تائيد کنيم. حال آنکه اين فکر خطاست. زيرا اگر شما براي مدتي همواره با جمع موافقت کرده و هر آنچه گفتند، هر چند برخلاف ميلتان، بپذيرديد، به تدريج آنها ديگر براي شما ارزشي قايل نشده و از شما جوياي نظر نميشوند. و يا به عبارتي اصلا شما را به حساب نميآورند. زيرا اين نگرش در آنها شکل ميگيرد که او از خود استقلال رأيي ندارد و به جاي شما تصميم ميگيرند. پس اگر ميخواهيد، در گروه دوستانتان داراي احترام بوده و برايتان ارزش قايل شوند، اگر ميخواهيد، شما را نيز در تصميمگيريها شرکت دهند، اين مهارت را ياد گرفته و به کار بريد.
گام اول: رفتار قاطعانه را تمرين کنيد
اشخاص در روابط خود با ديگران، از روشهاي رفتاري گوناگوني چون رفتار انفعالي، رفتار با قاطعيت و رفتار پرخاشگرانه، بهره ميگيرند.
بهترين سبك رفتار، رفتار قاطعانه است كه در آن، شخص عقايد و احساسات خود را با رعايت اصل احترام به ديگران و ملاحظه حقوق آنها ابراز کرده و از حق و حقوق خود دفاع مينمايد. روش قاطعانه، مانع از آن ميشود كه ديگران از شما سوء استفاده کنند. البته افراد با سبک برخورد قاطعانه همان طوري که براي باورها و احساسات خود ارزش قايلند، شكيبا بوده و به احساسات ديگران نيز بها ميدهند.
قاطع بودن، بدين معناست كه بر احساس هراس خود چيره شويد و از حق خود دفاع كنيد؛ ولي حق و حقوق ديگران را نيز ضايع نکنيد. كساني كه قاطعيت ندارند، بيشتر جاها، نميتوانند احساسات خود را ابراز كنند؛ زيرا نگرانند كه ديگران در مقام مخالفت حرفي بزنند. آنها كه از طرد شدن ميترسند؛ با انديشههاي ديگران موافقت ميكنند و راه محافظه كاري ميپيمايند و از ابراز احساسات خود، خودداري ميکنند.
روش قاطعانه بهجاي رفتار انفعالي (در جايي که شخص ميترسد يا خجالت مي¬کشد که افكار و احساسات خود را بيان كند) و رفتار پرخاشگرانه (كه در آن، به احساسات ديگران بهايي داده نميشود) براي به حداقل رساندن احساس خشم و هراس در خصوص روابط، توصيه ميشود.
گام دوم: «نه» گفتن را بياموزيد
همواره، از ما خواسته ميشود كه به دوستان، افراد خانواده و همكارانمان كمك كنيم تا مسئوليتهايشان را انجام دهند. در بيشتر جوامع، يك اصل اخلاقي وجود دارد كه به هنگام نياز بايد به يكديگر كمك كنيم؛ ولي به مرور زمان، حالتي ايجاد شده كه اشخاص، نيازهاي ديگران را بر نياز خود مقدم ميدارند و به اشتباه، پاسخ نه را بيادبي قلمداد ميکنند و بر اين باورند كه با نه گفتن، ديگران را از خود ميرنجانند. آموزش اين مهارت، به اشخاص كمك ميكند تا بيآنکه احساس گناه كنند، به ديگران پاسخ «نه» بگويند. اشخاص حق دارند بيآنکه احساس گناه كنند، به ديگران پاسخ منفي بدهند. توجه داشته باشيد كه مسايل ديگران در بسياري از موارد، از مسايل شما مهم¬تر نيستند. قرار نيست كه مسايل عالم را حل و فصل كنيد. اگر خود، كارهايي داريد كه اجازه نميدهد از ديگران كاري را بپذيريد، مؤدبانه از پذيرش پيشنهاد آنها اجتناب کنيد. اجازه ندهيد حرفهاي ديگران در شما احساس گناه ايجاد كند.
گام سوم: از جملههاي با فاعل «من» بهره بگيريد
وقتي شخصيتهاي مستعد استرس را بررسي ميكنيم، ميبينيم كه ناتواني در ابراز احساسات نزد اين اشخاص، امري عادي است. مشاوران به اين افراد كمك ميكنند تا با گفتن جملهاي با فاعل«من»، به احساس آرامش برسند «من از... عصباني هستم...» «برداشت من اين است كه شما اشتباه ميكنيد.» اين مهارتها در ضمن، به اشخاص ميآموزد كه خود انگيختگي بيشتري داشته باشند و احساساتشان را با راحتي بيشتري بيان كنند. همچنين به اشخاص امكان ميدهد كه احساسات خود را سركوب نكنند. بهرهگيري از فاعل «من» در جملهها، اشخاص را تشويق ميكند تا صاحب انديشه، احساسات، عقايد، ادراكات و باورهاي خود باشند.
گام چهارم: از تماس چشمي بهره بگيريد
ارتباطهاي غير كلامي گاهي از کلام و سخن، باور پذيرترند. تحقيقات نشان داده است که تاثير عناصر غير کلامي در رساندن پيام بيشتر از عناصر کلامي پيام ميباشد. ديگران، نداشتن تماس چشمي در زمان ابراز نظر را به حساب نداشتن صداقت ميگذارند. برقراري تماس چشمي، بيشتر هنگام ابراز احساسات در برابر ديگران دشوار است كه علت را بايد در ترس از طرد شدن جستجو کرد.
آموزش اظهار وجود، افزايش تماس چشمي هنگام ابراز احساسات، انديشهها و نقطه نظرها را نيز در بر ميگيرد. آموختن اين مهارت، با نگاه كردن 1 تا 2 ثانيه در چشمان طرف مقابل آغاز ميشود و زمان آن به تدريج به 8 تا 10 ثانيه ميرسد. در جريان اين آموزش، از اشخاص خواسته ميشود كه نگاهشان را به پايين و يا به بالا نيندازند.
گام پنجم: از زبان تن، قاطعانه بهره بگيريد
لحن استوار و قاطعانه صدا اگر با بدن شُل و افتاده همراه باشد، پيام دوگانهاي را به كسي كه با او در ارتباط هستيد، مخابره ميكند؛ بهگونهاي كه طرف مقابل، پيام شما را نامطمئن يا غير صميمانه ارزيابي ميكند. حالت بدن، يا پيام شما را تقويت و يا از قدرت آن ميكاهد. افزون بر تماس چشمي و لحن صدا، حالت ستون فقرات و حالت سر، احساس شما را دربارة پيامي كه مخابره ميكنيد نشان ميدهند. توصيه ميكنيم كه بدني راست و قائم داشته باشيد و وزن بدنتان را به طور يكسان روي دو پاي خود تقسيم کنيد. بهتر است مركز ثقل شما، روي پاهايتان باشد.
گام ششم: مخالفت همراه با آرامش را تمرين كنيد
وقتي نقطه نظرها و حقايق با آرامش بيان ميشوند، ديگران مخالفت را سالم ارزيابي کرده و زمينه مشاجره و بگومگو از بين ميرود. در اين فضاي ارتباطي استرس جاي خود را به آرامش و صميميت ميدهد. براي بدست آوردن اين مهارت لازم است که مدتي رفتارهاي خود را کنترل کرده و براي خود پاداش و تنبيه قرار دهيد. اگر اين اقدام را انجام دهيد به تدريج خواهيد توانست با آرامش مخالفت خود را ابراز کنيد. و اين مهارت در ابراز وجود به شما بسيار کمک ميکند.
گام هفتم: به جاي واكنش نشان دادن، پاسخ بدهيد
واكنش، نوعي بازتاب است كه طبيعتي غريزي دارد. بسياري از رفتارهاي حيوانات، واکنشي ميباشد. اما در خصوص انسانها، اقدام براساس واكنش، ميتواند موجب پشيماني شود؛ زيرا اين قبيل اقدامات تأمل و انديشهاي در وراي آنها نميباشد. ولي پاسخ، برنامهاي حساب شده براي يك موقعيت خاص است. پاسخ دادن به يك موقعيت، به معناي تأمل در واكنش اوليه و آنگاه، ارائه يك پاسخ حساب شده و عاقلانه است. البته هر پاسخي، ناگزير، كافي و شايسته نيست؛ اما وقتي اين مهارت را تمرين ميكنيد، به شما كمك ميكند تا به تدريج پاسخهايتان را بهتر کنيد.
اين هفت گام به شما کمک ميکند تا بتوانيد مهارت اظهار وجود را در خود پرورش داده و آن را تقويت کنيد.گام چهارم: از تماس چشمي بهره بگيريد
ارتباطهاي غير كلامي گاهي از کلام و سخن، باور پذيرترند. تحقيقات نشان داده است که تاثير عناصر غير کلامي در رساندن پيام بيشتر از عناصر کلامي پيام ميباشد. ديگران، نداشتن تماس چشمي در زمان ابراز نظر را به حساب نداشتن صداقت ميگذارند. برقراري تماس چشمي، بيشتر هنگام ابراز احساسات در برابر ديگران دشوار است كه علت را بايد در ترس از طرد شدن جستجو کرد.
آموزش اظهار وجود، افزايش تماس چشمي هنگام ابراز احساسات، انديشهها و نقطه نظرها را نيز در بر ميگيرد. آموختن اين مهارت، با نگاه كردن 1 تا 2 ثانيه در چشمان طرف مقابل آغاز ميشود و زمان آن به تدريج به 8 تا 10 ثانيه ميرسد. در جريان اين آموزش، از اشخاص خواسته ميشود كه نگاهشان را به پايين و يا به بالا نيندازند.
گام پنجم: از زبان تن، قاطعانه بهره بگيريد
لحن استوار و قاطعانه صدا اگر با بدن شُل و افتاده همراه باشد، پيام دوگانهاي را به كسي كه با او در ارتباط هستيد، مخابره ميكند؛ بهگونهاي كه طرف مقابل، پيام شما را نامطمئن يا غير صميمانه ارزيابي ميكند. حالت بدن، يا پيام شما را تقويت و يا از قدرت آن ميكاهد. افزون بر تماس چشمي و لحن صدا، حالت ستون فقرات و حالت سر، احساس شما را دربارة پيامي كه مخابره ميكنيد نشان ميدهند. توصيه ميكنيم كه بدني راست و قائم داشته باشيد و وزن بدنتان را به طور يكسان روي دو پاي خود تقسيم کنيد. بهتر است مركز ثقل شما، روي پاهايتان باشد.
برای ما شرق تجاوزگر و غرب جنایتکار فرق نمیکند. ما میجنگیم و چون حق پیروز است پیروزیم.
صحیفه امام، ج 12، ص 175
https://eitaa.com/adinebaharan
اينكه انسان كسى را به خاطر خدا در راه خدا و براى خدا دوست داشته باشد نه به خاطر اينكه بوسيله او به علمى يا عملى دست يابد او را وسيله چيز ديگرى قرار دهد. اين بالاترين و بزرگترين درجه دوستى است.
عبدالله شبر، اخلاق شبر، ص 153
https://eitaa.com/adinebaharan