eitaa logo
دفتر امام جمعه شهر بهاران
214 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
154 فایل
جهت ارتباط با امام جمعه محترم شهر بهاران و ارسال سوالات شرعی و هر گونه سوال ،پیشنهاد و انتقادبا مدیر کانال در ارتباط باشید.... مدیر: @arameshmasir
مشاهده در ایتا
دانلود
#دعای_هر_روز_ماه_رمضان 🔅 بسم الله الرحمن الرحیم🔅 🔹اَللّهُمَّ نَبِّهْنى فیهِ لِبَرَکاتِ اَسْحارِهِ وَنَوِّرْ فیهِ قَلْبى بِضیاَّءِ اَنْوارِهِ وَخُذْ بِکُلِّ اَعْضاَّئى اِلىَ اتِّباعِ اثارِهِ بِنُورِکَ یا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعارِفینَ 🔸خدایا آگاهم ساز در این ماه از برکات سحرهاى آن و نورانى کن در آن دلم را به پرتو انوار آن و بگمار تمام اعضاء و جوارحم را به پیروى کردن آثارش به نور خود اى روشنى دهنده دلهاى عارفان. التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو ساقی مظلوم غریبان غدیری.mp3
4.89M
تو ساقی مظلوم غریبان غدیری ما روسیهان را چه شود گر بپذیری 🎤با صدای حاج میثم مطیعی #یا_علی_اغثنی #آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
#اعمال_مشترک_شب_قدر #اعمال_شب_نوزدهم حاجت روا باشید التماس دعا
متن خطبه¬های نماز جمعه شهر بهاران3/3/98 سلام علیکم و رحمه الله اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نومن به و نتوکل علیه و اعوذ بلله من سیئات اعمالنا و شرور انفسنا من یهدی الله فلا مضل له و من یضلل فلا هادی له و نشهد ان لا الله الا الله وحده لا شریک له کما شهد الله لنفسه و نشهد ان محمد عبده و رسوله ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون عبادلله اوصیکم و نفسی بتقوی الله الذی الیه معادکم و علیه حسابکم قال الله تبارک تعالی «قَالَ اللهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ.»[ توبه، 119] شرح حکمت 119: امام(علیه السلام) در این گفتار پربار خود تشبیه دیگرى براى دنیاى فریبنده بیان کرده و به همگان هشدار داده است، مى فرماید: (مَثَلُ الدُّنْیَا کَمَثَلِ الْحَیَّهِ لَیِّنٌ مَسُّهَا، وَالسَّمُّ النَّاقِعُ فِی جَوْفِهَا، یَهْوِی إِلَیْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَیَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ). «دنیا مانند مار (خوش و خط و خال) است که به هنگام لمس کردن نرم به نظر مى رسد در حالى که سم کشنده در درون آن است (به همین دلیل) مغرورِ نادان به سوى آن مى رود و خردمند عاقل از آن حذر مى کند»; طبیعت دنیا داراى این دو ویژگى ظاهرى فریبنده و باطنى خطرناک است; کاخ ها، زر و زیورها، لباس ها، غذاهاى رنگارنگ و عیش و نوش ها مظاهر جذاب دنیاست; ولى در درون، غفلت، بى خبرى از خدا آلوده شدن به انواع گناهان را براى به دست آوردن یا حفظ آن با خود دارد. روى این جهت امام(علیه السلام)در عبارات مختلفش با ذکر مثال هاى متعدد تناقض این ظاهر و باطن را آشکار ساخته و هشدار داده است. در ذیل نامه ۶۸ که امام(علیه السلام) پیش از دوران خلافت ظاهرى اش به سلمان فارسى(قدس سره) نگاشته، همین مثل را با کمى تفاوت بیان فرموده است. ما تشبیهاتى براى دنیا از آیات قرآن و روایات اسلامى جمع آورى کردیم که به هجده تشبیه بالغ مى شد و نشان دادیم که چگونه خداى متعال در قرآن و سپس پیشوایان معصوم در احادیث خود براى بیدار کردن غافلانِ بى خبر، از مثال هاى حسى مختلف بهره گرفته اند. تعدد و تکثر این امثله به خوبى نشان مى دهد که تا چه اندازه این مسئله داراى اهمیت است. در مثال مورد نظر تضاد ظاهر و باطن دنیا با تمثیل به مار نشان داده شده که به هنگام لمس آن بسیار نرم و ملایم به نظر مى رسد و انسانِ بى خبر از لمس آن لذت مى برد در حالى که اگر یک لحظه غافل شود سم «ناقع» (سم قاتل و جان گدازى) که در درون این حیوان خطرناک است از طریق نیش آن به بدن انسان منتقل مى شود. سوزش فوق العاده توأم با پیچ و تاب تا آنجا که مار گزیده به صورت یک مثل در بیتابى درآمده است و سپس از کار افتادن تدریجى دستگاه هاى اصلى بدن و شتاب به سوى مرگ. تعبیر به «غِرِّ جاهل» (غِر به معناى انسان خام بى تجربه که زود فریب مى خورد) اشاره به انسان هاى نادان و نا آگاهى است که تنها چشم به ظواهر فریبنده دنیا مى دوزند و از آنچه در باطن دارد و تاریخ پیشینیان آن را به خوبى مجسم ساخته بى خبر مى مانند; ولى عاقلان باتجربه و آگاه که سرنوشت دنیاپرستان را در آیینه تاریخ مشاهده کرده اند خود را از آن برحذر مى دارند. به همین دلیل حب دنیا (دنیاپرستى) سرچشمه تمام گناهان شمرده شده است. افراد دنیاپرست چنان اسیر آن مى شوند که نه خدا را بنده اند و نه فرمان عقل را مى برند، نه حق الناس مى شناسند و نه وجدان بیدار و آگاهى دارند و گاه با صراحت مى گویند: براى رسیدن به اهداف دنیوى هر کار براى ما مجاز است. در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «أُتْرکُوا الدُّنْیا لاِهْلِها فَإنَّهُ مَنْ أخَذَ مِنْها فَوْقَ ما یَکْفیهِ أخَذَ مِنْ حَتْفِهِ وَهُوَ لا یَشْعُرُ;
دنیا را به اهل آن واگذارید، زیرا کسى که بیش از نیاز خود از آن برگیرد در واقع مرگ خود را از آنجا که نمى داند تسریع کرده است». در حدیث دیگرى از آن حضرت مى خوانیم: «ما أحَدٌ مِنَ الاْوَّلینَ وَ الاْخِرینَ إلاّ وَ هُوَ یَتَمَنّى یَوْمَ الْقِیامَهِ إنَّهُ لَمْ یُعْطَ مِنَ الدُّنْیا إلاّ قُوتاً: هیچ کس از اولین و آخرین نیست مگر این که روز قیامت آرزو مى کند که اى کاش جز به اندازه نیاز از دنیا به او داده نشده بود». بى شک تمام آنچه گفته شد درباره دنیاى دنیاپرستانى است که هدفى جز لذت و عیش و نوش ندارند و دنیا براى آنها غایه الآمال است; ولى هرگاه از امکانات دنیا براى وصول به سعادت اخروى استفاده شود، دنیاى ممدوح و محبوب و به تعبیر روایت امام سجاد(علیه السلام) «دنیاى بلاغ» (دنیایى که انسان را به هدف مى رساند) محسوب مى شود. در حدیثى مى خوانیم: شخصى خدمت امام صادق(علیه السلام) عرض کرد: به خدا ما دنیا را دوست داریم و علاقه مندیم به ما داده شود. امام(علیه السلام) به او فرمود: دنیا را دوست دارى؟ مى خواهى با آن چه کنى؟ عرض کرد: زندگى خودم و خانواده ام را تأمین کنم، با آن صله رحم به جا آورم، در راه خدا صدقه دهم و حج و عمره به جا آورم. امام(علیه السلام) فرمود: «لَیْسَ هذا طَلَبُ الدُّنْیا هذا طَلَبُ الاْخِرَهِ; این طلب دنیا نیست بلکه طلب آخرت است». پروردگارا همه ما را از خواب غفلت بیدار بفرما، به همه ما توفیق رعایت تقوی در همه شئون زندگی عنایت بفرما به مردان ما غیرت علوی و به زنان ما حیای و عفت فاطمی عنایت بفرما . جوانان ما را از شرور و فتن آخر الزمان حفظ بفرما. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم والعصر ان الانسان لفی خسر الا الذین امنو و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر. صدق الله العلی العظیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و نشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و نشهد ان محمدا عبده و رسوله ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون اللهم صل علیه و علی ائمه المسلمین علی امیر المومنین و وصی رسول رب العامین وصل علی الصدیقه الشهیده فاطمه سیده نساء العالمین و صل علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی و الخلف القائم المنتظر المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف موالی لا احصی ثنائکم و لا ابلغ من المدح کنهکم و من الوصف قدرکم و انتم نور الاخیار و هداه الابرار و حجج الجبار بکم فتح الله و بکم یختم. عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله تاریخ برابر با عنوان جمعه 3 خرداد 18 رمضان اعدام رهبر گروهك ضاله فرقان و فروپاشي اين گروه (1359 ش) // آزادسازي خرمشهر پس از 578 روز اسارت در جريان عمليات بيت‌المقدس (1361ش) // روز مقاومت و پيروزي // شب قدر شنبه 4 خرداد 19 رمضان روز دزفول روز مقاومت و پایداری // ضربت خوردن امام علي(ع) به دست عبدالرحمن ابن ‌ملجم مرادي(40ق) یکشنبه 5 خرداد 20 رمضان پيروزي حزب الله لبنان بر رژيم صهيونيستي اسرائيل (1379 ش) // آغاز هفته بدون دخانیات 5-11 خرداد // اعلام رسمي تشكيل شوراي همكاري خليج فارس (1981م)(26 می) دوشنبه 6 خرداد 21 رمضان شهادت مظلومانه‌ حضرت اميرالمؤمنين امام علی(ع) در كوفه(40 ق) سه‌شنبه 7 خرداد 22 رمضان روز قانون و آغاز هفته مجلس
در آستانه شبهای بی‌مثال قدر و ایام شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین حضرت علی‌بن‌ابیطالب قرار داریم. کم‌کم مهمانی شبانه خدا شروع می‌شود و خدای مُنعِم ما، سفره بی‌نظیر اکرام و اطعام و اِنعام خود را از سَر شب تا به صبح می‌گستراند تا هرکه هرچه می‌خواهد را برای یک عمر خود برگیرد. دقیقاً یک عمر. سفره‌ای که رزق هزار ماه زندگی ما در آن است. برکت یعنی این و ماه کریمان به اوجش رسیده است. یک شب برابر می‌شود با یک عمر 83 ساله. هیچ انسان باهوشی این فرصت گران‌قدر را از دست نمی‌دهد مخصوصاً که این شب‌ها همراه شافع محشریم و امیرالمؤمنین با ماست. اگرنبود حضور حضرت مولا کجا دل‌ها چنان رقیق می‌شد که یک شب را بتوانیم تا به صبح خدا خدا کنیم؟ و اگر مناجات او در مسجد کوفه و مشق بندگی او به کمیل نبود کجا می‌دانستیم که خدا را چگونه باید خواند و از او دلبری کرد؟ خدا را شکر مولایمان آن عابدِ مقتدرِ مظلومی است که تا ابد الگوی آزادگی و عدالت و عبودیت است. خرداد را مى‌توان ماه مقاومت و ايستادگى ناميد. ماهى كه در آن روزهايى همچون سوم خرداد روز آزادسازى خرمشهر، ۱۵ خرداد روز حماسه بزرگ ايستادگى مردم در برابر استبداد رژيم ستم شاهى و استعمار خارجى دانست، ازجمله روزهايى هستند كه خرداد را به ماهى سراسر مقاومت تبديل كرده‌است البته به اين روزهاى مقاومت بايد ۵ خرداد روزى كه ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستى در برابر مقاومت حزب‌الله لبنان، وادار به فرار از جنوب لبنان شد را نيز افزود. در كنار آنچه گفته شد يك روز افتخار آفرين ديگر خردادماه را در برگرفته و آن چهارم خرداد است. روزى كه از آن با نام روز رشادت و جان فشانى مردان و زنانى دزفولى ياد مى‌شود كه با تمام خود براى حراست از ميهن در برابر دشمن متجاوز ايستادند و نامشان را در تاريخ به ثبت رساندند. در دوران دفاع مقدس ۱۷۶ موشك، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راكت هواپيما به دزفول اصابت كرد و بيش از ۱۹ هزار واحد مسكونى و تجارى در اين شهر تخريب شد. دزفول در مقاومت قهرمانانه‌اش ۲ هزار و ۶۱۰ شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرد كه سن ۲۵۰ شهيد از سه روز تا ۱۰ سال بوده است. شايد اگر آن روزها ايران داراى توان موشكى بود و پاسخ موشك‌ها را با موشك مى‌داد، رژيم بعث ديگر جرات ادامه چنين جناياتى را نمى‌داشت اما عدم وجود چنين توانى موجب گستاخى بيشتر ارتش بعث و جنايات‌بى‌شمار آن‌ها در دزفول شد. ملت ايران مقياس بزرگ مردم دزفول است كه ۸ سال با دستان خالى در برابر تمام تجاوزات و جنايات ارتش بعثى و ۳۵ كشور پشتيبان آن ايستادند و حاضر به ترك خانه و كاشنه خود نشدند و با مقاومت، پاسخ آن همه موشك باران و جنايات دشمنان اين سرزمين را دادند و در نهايت، دشمن را تسليم اراده خويش ساختند. با اين تفاوت كه آن روز، ايران اسلامى فاقد توانمندى موشكى بود ولى امروز اين توان خود را به رخ دشمن كشيده و او را وادار به كرنش كرده است. امروز هرگونه مذاكره در باب توان موشكى كشور مغاير با امنيت ملى كشور خواهد بود و شايد بتوان گفت كه اصرار آمريكا و اروپا بر مذاكره موشكى نيز براى تكرار سناريوى دوران صدام باشد كه هدف از آن تضعيف‌سازى ايران در برابر تهديدات منطقه‌اى و جهانى است.داشتن توان موشكى براى آن است كه از تكرار دزفول‌ها و خرمشهرها جلوگيرى شود از موشك‌باران‌هاى ديوانه‌هايى همچون صدام جلوگيرى و استقلال و امنيت كشور در برابر هر تجاوزى حفظ شود. برادر جان! روزگار ما روزگار مسئولیت‌هاست. دوران دینداری سهل و ساده گذشت و بیش از چهل سال است که دوران امتحانات و ابتلائات آغاز شده است. سوم خرداد 1361 را انقلابیون کهنه‌کار به یاد دارند که چگونه طلیعه پیروزی‌های دفاع مقدس بود و نماد مقاومت شد. راه همان راه است و حرف همان حرف. اگر خرمشهرها در پیش باشد باید همان مجاهده‌ها و مبارزه‌ها با جدیت بیشتر و بهتر تکرار شود که این بار انگیزه و اراده ما قوی‌تر از آن زمان است و دشمنان ما ضعیف‌تر از آن روز. آمریکای کارتر و ریگان کجا و آمریکای کرک و پر ریخته امروز کجا. در اول انقلاب تمام همت دشمنان در این بود که سلاح و مهمات به ایران نرسد و امروز همشان این است که سلاح ایران به بازوهای مقاومت نرسد. رژیم ‌اشغالگر قدس آن زمان هنوز مست جنگ با اعراب بود ولی امروزه یکروزه به غلط کردن افتاد. آن زمان یک سپاه و یک ارتش داشتیم و امروز سپاه برکت‌گرفته و تکثیر شده‌ها، بر پنجه نشسته‌اند. اروپای آن زمان هم با امروز قابل قیاس نیست. فرانسه امروزی 28 هفته دود و خون را پشت سر می‌گذارد و جزیره ملکه سردرگم اتحادیه مانده است. آل‌سعود هم، اگرچه آن زمان مثل امروز شیرده بود ولی هیچ‌وقت مثل امروز، در گِل نمانده بود و مردم می‌بینند که یمن باتلاق و مدفن این گاو بنی‌اسرائیل شده است.
واقعیت محکم این است که اگر در این جنگ اقتصادی و رسانه‌ای، خوب درگیر شویم، کار را تمام کرده‌ایم و دوره مستکبرین تاریخ را تمام به سر برده‌ایم. مردم ایران مردان روزگاران سختند و به کارهای بزرگ عادت دارند. خوب می‌دانند که باید امیدشان به خدا باشد و چشمشان به هوش و بازوی خود.کار کار انقلابیون و جهادیونی است که همیشه پای کار انقلاب و کشورند و پیشرفت‌های تاریخی انقلاب به دستان آنها محقق شده است. از انقلاب صنایع هسته‌ای و موشکی و فضایی گرفته تا سلول‌های بنیادی و نانو و.... همان‌هایی که در زلزله و سیل و تحریم سینه صبور مردم و دست توانای کشورند. همان‌ها که مثل شهید مجید قربانخانی معتقدند «آمریکا فقط لب و دهن است و هیچ غلطی نمی‌کند». در این هفته دنیا شاهد سردرگمی ترامپ و گردانندگان کاخ سفید در سیاست خارجی واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران بود، تا آنجا که بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی نیز رویکردهای ستیزه‌جویانه ترامپ علیه ایران را ناشی از درک نادرست او از تحولات و برآوردهای غلط تیم مشاورانش توصیف کردند. ماجرای حمله راکتی این هفته به منطقه سبز بغداد و خسارت به یک ساختمان در نزدیکی سفارت آمریکا بار دیگر تحلیل‌های گوناگونی را از افزایش تنش میان تهران و واشنگتن باعث شد. ازسوی دیگر برخی از رسانه‌های منطقه نیز در ماهیت این حملات ابراز تردید می‌کنند و آن را دسیسه «گروه بی» می‌دانند که در تلاش هستند تا آتش جنگ در خاورمیانه را روشن کنند. در راس این گروه برخی مشاوران دونالد ترامپ و حکام سعودی و اماراتی در کنار مقام‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند که خواسته نهایی آن‌ها رو در رویی نظامی ایالات متحده با ایران است. دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نسبت به توطئه آفرینی برخی افراد در واشنگتن و خاورمیانه هشدار داد. وی در واقع با این پیام هرگونه دخالت ایران در حمله خمپاره‌ای به منطقه امن بغداد را رد کرد و آن را در راستای منافع جنگ طلبان در آمریکا و منطقه توصیف کرد. این درحالیست که ترامپ نسبت به حادثه بغداد واکنش‌های متناقضی داشت. با اینکه وی در یک توئیت ایران را رسما تهدید به نابودی کرد، اما تقریبا همزمان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس نیوز» از بی‌علاقگی کاخ سفید به درگیری نظامی با ایران سخن گفت و تاکید کرد هدف دولت وی آن است تا از طریق جنگ اقتصادی ایران را وادار به مذاکره کند. به اعتقاد تحلیلگران، این رویکردهای کاملا متفاوت فقط می‌تواند ناشی از مشاوره‌های نادرست نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا و یا عدم درک شرایط منطقه توسط ترامپ باشد، ولی آنچه مسلم است اینست که موضعگیری‌های اخیر رئیس هیات حاکمه آمریکا نمایشی جز نابسامانی فکری او نداشته که حاصل آن هم فرار به عقب است. در تحولات خارجی، این هفته، آمریکا از مرحله نخست طرح صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. منابع آمریکایی اعلام کردند که در این زمینه، اجلاسی را در 4 و 5 تیرماه برگزار می‌کنند و محل اجلاس را کشور بحرین قرار داده‌اند. حاکمان بحرین از آنجائیکه هیچگونه پایگاه مردمی در داخل ندارند برای بقای خود، این روزها، نقش مزدوری صهیونیستها را به عهده گرفته‌اند با این امید که این خوش‌خدمتی‌ها بتواند چندصباحی بیشتر حکومت آنها را سرپا نگاه دارد. آنچنانکه اعلام شده است محور اجلاس بحرین بر اعطای امتیازات اقتصادی به فلسطینی‌ها جهت اغوای آنها به پذیرش این طرح ننگین است. فلسطینی‌ها به عنوان طرف اصلی قضیه، اعلام کرده‌اند در این اجلاس شرکت نخواهند کرد. به تایید کارشناسان، طرح معامله قرن به قدری ابهام دارد که شکست آن از هم‌اکنون محرز است. آمریکایی‌ها ابایی نداشته‌اند که اعلام کنند منابع مالی این طرح را نیز باید رژیم‌های عرب منطقه تامین کنند به این مفهوم که با پول اعراب، برای رژیم صهیونیستی مشروعیت خریده شود که البته با توجه به واقعیت‌های موجود، این خواب صهیونیستها هرگز تعبیر نخواهد شد. روضه شهادت حضرت علی علیه السلام " فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة " چه معنایی داره که علی گفت؟ معنای ظاهریش اینه:به خدای کعبه رستگار شدم،حالا از این جمله معنا میشه بیرون بیاری، رستگار شدم،راحت شدم،علی از داغ سنگین راحت شد،یه عمری استخوان تو گلو بود، خدا برا هیچ مردی نیاره، علی مرد زخم دیدنِ،علی مگه اولین بارِ زخم خورده،شمشیر خورده؟ علی که سحر شمشیر خورد،اصلاً جایی رو که این ملعون ابن ملجم شمشیر زد،تو جنگ احزاب شمشیر خورده بود،تو جنگ های دیگه، علی یه روز نود زخم خورد،یه روز تو اُحُد فقط نود زخم خورد،سردارِ خط مقدمِ اسلامِ،علی که بدنش با زخم و شمشیر غریبِ نبود.. اما همه ی این مقدمه ها واسه اینه: زخم شمشیر خوب میشه،زخم شمشیر مداوا میشه...* خدا کند همه ی زخم ها به تن بخورد خدا کند کسی زخم بر جگر نزند
در آستانه شبهای بی‌مثال قدر و ایام شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین حضرت علی‌بن‌ابیطالب قرار داریم. کم‌کم مهمانی شبانه خدا شروع می‌شود و خدای مُنعِم ما، سفره بی‌نظیر اکرام و اطعام و اِنعام خود را از سَر شب تا به صبح می‌گستراند تا هرکه هرچه می‌خواهد را برای یک عمر خود برگیرد. دقیقاً یک عمر. سفره‌ای که رزق هزار ماه زندگی ما در آن است. برکت یعنی این و ماه کریمان به اوجش رسیده است. یک شب برابر می‌شود با یک عمر 83 ساله. هیچ انسان باهوشی این فرصت گران‌قدر را از دست نمی‌دهد مخصوصاً که این شب‌ها همراه شافع محشریم و امیرالمؤمنین با ماست. اگرنبود حضور حضرت مولا کجا دل‌ها چنان رقیق می‌شد که یک شب را بتوانیم تا به صبح خدا خدا کنیم؟ و اگر مناجات او در مسجد کوفه و مشق بندگی او به کمیل نبود کجا می‌دانستیم که خدا را چگونه باید خواند و از او دلبری کرد؟ خدا را شکر مولایمان آن عابدِ مقتدرِ مظلومی است که تا ابد الگوی آزادگی و عدالت و عبودیت است. خرداد را مى‌توان ماه مقاومت و ايستادگى ناميد. ماهى كه در آن روزهايى همچون سوم خرداد روز آزادسازى خرمشهر، ۱۵ خرداد روز حماسه بزرگ ايستادگى مردم در برابر استبداد رژيم ستم شاهى و استعمار خارجى دانست، ازجمله روزهايى هستند كه خرداد را به ماهى سراسر مقاومت تبديل كرده‌است البته به اين روزهاى مقاومت بايد ۵ خرداد روزى كه ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستى در برابر مقاومت حزب‌الله لبنان، وادار به فرار از جنوب لبنان شد را نيز افزود. در كنار آنچه گفته شد يك روز افتخار آفرين ديگر خردادماه را در برگرفته و آن چهارم خرداد است. روزى كه از آن با نام روز رشادت و جان فشانى مردان و زنانى دزفولى ياد مى‌شود كه با تمام خود براى حراست از ميهن در برابر دشمن متجاوز ايستادند و نامشان را در تاريخ به ثبت رساندند. در دوران دفاع مقدس ۱۷۶ موشك، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راكت هواپيما به دزفول اصابت كرد و بيش از ۱۹ هزار واحد مسكونى و تجارى در اين شهر تخريب شد. دزفول در مقاومت قهرمانانه‌اش ۲ هزار و ۶۱۰ شهيد تقديم اسلام و انقلاب كرد كه سن ۲۵۰ شهيد از سه روز تا ۱۰ سال بوده است. شايد اگر آن روزها ايران داراى توان موشكى بود و پاسخ موشك‌ها را با موشك مى‌داد، رژيم بعث ديگر جرات ادامه چنين جناياتى را نمى‌داشت اما عدم وجود چنين توانى موجب گستاخى بيشتر ارتش بعث و جنايات‌بى‌شمار آن‌ها در دزفول شد. ملت ايران مقياس بزرگ مردم دزفول است كه ۸ سال با دستان خالى در برابر تمام تجاوزات و جنايات ارتش بعثى و ۳۵ كشور پشتيبان آن ايستادند و حاضر به ترك خانه و كاشنه خود نشدند و با مقاومت، پاسخ آن همه موشك باران و جنايات دشمنان اين سرزمين را دادند و در نهايت، دشمن را تسليم اراده خويش ساختند. با اين تفاوت كه آن روز، ايران اسلامى فاقد توانمندى موشكى بود ولى امروز اين توان خود را به رخ دشمن كشيده و او را وادار به كرنش كرده است. امروز هرگونه مذاكره در باب توان موشكى كشور مغاير با امنيت ملى كشور خواهد بود و شايد بتوان گفت كه اصرار آمريكا و اروپا بر مذاكره موشكى نيز براى تكرار سناريوى دوران صدام باشد كه هدف از آن تضعيف‌سازى ايران در برابر تهديدات منطقه‌اى و جهانى است.داشتن توان موشكى براى آن است كه از تكرار دزفول‌ها و خرمشهرها جلوگيرى شود از موشك‌باران‌هاى ديوانه‌هايى همچون صدام جلوگيرى و استقلال و امنيت كشور در برابر هر تجاوزى حفظ شود. برادر جان! روزگار ما روزگار مسئولیت‌هاست. دوران دینداری سهل و ساده گذشت و بیش از چهل سال است که دوران امتحانات و ابتلائات آغاز شده است. سوم خرداد 1361 را انقلابیون کهنه‌کار به یاد دارند که چگونه طلیعه پیروزی‌های دفاع مقدس بود و نماد مقاومت شد. راه همان راه است و حرف همان حرف. اگر خرمشهرها در پیش باشد باید همان مجاهده‌ها و مبارزه‌ها با جدیت بیشتر و بهتر تکرار شود که این بار انگیزه و اراده ما قوی‌تر از آن زمان است و دشمنان ما ضعیف‌تر از آن روز. آمریکای کارتر و ریگان کجا و آمریکای کرک و پر ریخته امروز کجا. در اول انقلاب تمام همت دشمنان در این بود که سلاح و مهمات به ایران نرسد و امروز همشان این است که سلاح ایران به بازوهای مقاومت نرسد. رژیم ‌اشغالگر قدس آن زمان هنوز مست جنگ با اعراب بود ولی امروزه یکروزه به غلط کردن افتاد. آن زمان یک سپاه و یک ارتش داشتیم و امروز سپاه برکت‌گرفته و تکثیر شده‌ها، بر پنجه نشسته‌اند. اروپای آن زمان هم با امروز قابل قیاس نیست. فرانسه امروزی 28 هفته دود و خون را پشت سر می‌گذارد و جزیره ملکه سردرگم اتحادیه مانده است. آل‌سعود هم، اگرچه آن زمان مثل امروز شیرده بود ولی هیچ‌وقت مثل امروز، در گِل نمانده بود و مردم می‌بینند که یمن باتلاق و مدفن این گاو بنی‌اسرائیل شده است.
*یه زخم به بدنِ،مدتی بگذره جاش خوب میشه،اما بعضی زخم ها هزارسالم بگذره جاش خوب نمیشه، زخم جگر رو برات باز کنم: زخم جگر همون زخمیِ که قهرمان خیبر هم که باشی،نگاه کنی ببینی دور ناموست حلقه زدن.... "هر کی بَلَدِ برا این روضه بلند گریه کنه،صداش رو خرج کنه،امام صادق علیه السلام فرمود: خدا رحمت کنه اونی که برا مادر ما بلند گریه میکنه..."علی جان زخم جیگرت خوب نمیشه، چه جوری زخم زدن؟* من ایستاده بودم دیدم که مادرم را دشمن گهی به کوچه گاهی به خانه می زد گردیده بود قنفذ هم دست با مغیره او با غلاف شمشیراین تازیانه می زد *این زخم مخصوص دل و جیگر امیرالمؤمنینِ،یا علی! ما بدون کربلا نمی تونیم روضه مون رو جمع کنیم،بذار ببرمتون یه جایی... یه زخم جیگرم من سراغ دارم کربلا،میدونی کجا به جیگرش زخم زدن؟ جلو چشمش به باباش ناسزا گفتن،اونجایی به جگرش زخم زدن که گفت: من حلالی رو حرام نکردم، من حرامی رو حلال نکردم،چرا من رو میخواین بکُشید؟ یه نامردی بلند شد گفت: حسین! این گناه تو سنگین ترین گناهِ عالمِ، تو پسر علی هستی...شروع کرد به علی ناسزا گفتن،میگن حسین رو محاسنش اشک جاری شد....این زخم ادامه داشت تا تو گودالِ قتلگاه، نشست رو سینه ی حسین، دید لب ها پاره پاره است،گفت:حسین! شنیدم بابات ساقیِ کوثر بوده، به بابات بگو بیا سیرابت کنه...ای حسین.... پروردگارادست دشمنان مارا از ضربه زدن به کشور ما و عالم اسلام قطع بفرما. شر امریکا و اسرائیل غاصب و ال سعود و وهابیت مزدور را بخودشان برگردان. ومارا در همه حال هدایت بفرما. فرج امام زمان ما را برسان- امام راحل و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور بفرما – تمام خادمین صدیق به اسلام و انقلاب را خصوصا مقام معظم رهبری، دولت و مجلس خدمتگزار را موید و منصور بدار، برکات و نعمات و نزولات خویش را بر سر این ملت شریف نازل بفرما. اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و مسلمات الاحیاء منهم و الاموات تابع بیننا و بینهم بالخیرات انک مجیب الدعوات انک علی کل شئ قدیر. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اذا جاء نصر الله و الفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمده ربک واستغفره انه کان توابا صدق الله العلی العظیم و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
🔖منبر کوتاه🔖 💠حضرت موسی و شب قدر💠 🔖شش درخواست حضرت موسی علیه السلام و پاسخ های خداوند متعال 💠عَنِ النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله قَالَ  : 1⃣🔻قَالَ مُوسَى إِلَهِي أُرِيدُ قُرْبَكَ 🔆قَالَ قُرْبِي لِمَنِ اسْتَيْقَظَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 2⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رَحْمَتَكَ 🔆قَالَ رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ الْمَسَاكِينَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 3⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ 🔆 قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ لَيْلَةَ الْقَدْرِ 4⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ مِنْ أَشْجَارِ الْجَنَّةِ وَ ثِمَارِهَا 🔆قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ 5⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ 🔆قَالَ ذَلِكَ لِمَنِ اسْتَغْفَرَ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ 6⃣🔻قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رِضَاكَ 🔆قَالَ رِضَايَ لِمَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ  پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند : حضرت موسي در مناجات خود به خدا عرضه داشت : ♨️خداوندا !  مىخواهم به تو نزديك شوم، 🍃فرمود: قرب من در بيداري شب قدر است ♨️گفت: خداوندا! رحمتت را مىخواهم، 🍃فرمود: رحمتم  در ترحم و رحم كردن به مساكين در شب قدر است ♨️گفت: خداوندا ! جواز عبوراز صراط را  مىخواهم , 🍃فرمود: رمز عبور از صراط,صدقه دادن در شب قدر است ♨️گفت:خداوندا!بهشت و نعمتهايش را مىخواهم، 🍃فرمود:رسیدن به آن درگروي تسبيح گفتن درشب قدراست ♨️گفت: خداوندا! رهايى از جهنم و غذابش را مىخواهم ، 🍃فرمود:رمز نجات از دوزخ , استقفار در شب قدر است ♨️ گفت: خداوندا رضاي تو را مىخواهم، 🍃فرمود: رضاي من در خواندن دو ركعت نماز در شب قدر است 🔖منبع: وسائل الشيعة جلد  8 صفحه 20 ؛  مستدرک الوسائل جلد 7 صفحه 456 کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی https://eitaa.com/adinebaharan
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ میلادی: Saturday - 25 May 2019 قمری: السبت، 19 رمضان 1440 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم 💠 اذکار روز: - یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه) - یا حی یا قیوم (1000 مرتبه) - يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام، 40ه-ق 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا دومین شب قدر ▪️2 روز تا شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام ▪️3 روز تا سومین شب قدر ▪️11 روز تا عید سعید فطر ▪️17 روز تا سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع ✅ با ما همراه شوید... https://eitaa.com/adinebaharan
حفظ قرآن إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ ما قرآن را نازل كرديم؛ و ما بطور قطع نگهدار آنيم آیه 9 از سوره مبارکه حجر چنان نيست كه اين قرآن بدون پشتوانه باشد، و آنها بتوانند آفتاب وجودش را با گل بپوشانند و يا نور و شعاعش را با پف كردن خاموش كنند كه اين چراغى است كه ايزد آن را برافروخته است، و اين آفتابى است كه غروب و افول نخواهد داشتhttps://eitaa.com/adinebaharan
فضيلت شب قدر امام صادق علیه السلام کَيْفَ تَکُونُ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ قَالَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ فِيهَا خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فِي أَلْفِ شَهْرٍ لَيْسَ فِيهَا لَيْلَةُ الْقَدْر چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟ حضرت فرمود:کار نيک در آن شب از کار در هزار ماه که در آنها شب قدر نباشد بهتر است منبع من لايحضره الفقيه ج 2، ص 158.https://eitaa.com/adinebaharan
مناظره امام حسن ع با مخالفان 10 تمسك به حديث سفينه: امام سپس به حديث سفينه تمسك نمود و فرمود: «اَتَعْلَمُونَ اَنَّ رَسُولَ اللَّهِ حينَ حَضْرَتِهِ الْوَفاةَ قالَ: اِنَّما مَثَلُ اَهْلِ بَيتي فيكُمْ كَسَفينَةِ نُوحٍ مَنْ دَخَلَ فيها نَجا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها غَرَقَ؛ آيا مي‌دانيد كه رسول خدا صلي الله عليه وآله در هنگام رحلت فرمود كه اهل بيت من در ميان شما مانند كشتي نوح هستند؛ هركس در آن وارد شود، نجات مي‌يابد و هركس وارد نشود، نابود مي‌گردد.» شما را به خدا سوگند، به ياد نمي‌آوريد كه اصحاب پيامبرصلي الله عليه وآله، همگي در زمان زندگاني او، جانشيني علي عليه السلام را به او تبريك مي‌گفتند.... علي بن ابي طالب اولين كسي بود كه به زمان مرگ مردم آگاهي داشت. حقايق احكام را مي‌دانست و جدا كننده حق از باطل بود، به تأويل و تفسير قرآن آگاهي داشت. او جزو افرادي بود كه خدا او را مؤمن ناميد كه شمارشان به ده نفر نمي‌رسيد. https://eitaa.com/adinebaharan
اهميت غدير مسئله ي «غدير» يك مسئله ي تاريخيِ صرف نيست؛ نشانه اي از جامعيت اسلام است. اگر نبي مكرم - كه در طول ده سال، يك جامعه ي بدويِ آلوده ي به تعصبات و خرافات را با آن مجاهدتهاي عظيمي كه آن بزرگوار انجام داد و به كمك اصحاب باوفايش به يك جامعه ي مترقي اسلامي تبديل كرد - براي بعد از اين ده سال، فكري نكرده بود و نقشه اي در اختيار امت نگذاشته بود، اين كار ناتمام بود. رسوبات تعصبات جاهلي به قدري عميق بود كه شايد براي زدودن آنها سالهاي بسيار طولاني نياز بود. ظواهر، خوب بود؛ ايمان مردم، ايمان خوبي بود؛ البته همه در يك سطح نبودند؛ بعضي در زمان وفات پيغمبر اكرم يك سال بود، شش ماه بود، دو سال بود كه اسلام آورده بودند؛ آن هم هيمنه ي قدرت نظامي پيغمبر همراه با جاذبه هاي اسلام، اينها را به اسلام كشانده بود. همه كه جزو آن مسلمانان عميقِ دوران اول نبودند. براي پاك كردن رسوبات جاهلي از اعماق اين جامعه و مستقيم نگه داشتن خط هدايت اسلامي بعد از ده سالِ زمان پيغمبر، يك تدبيري لازم بود. اگر اين تدبير انجام نمي شد، كار ناتمام بود. اين كه در آيه ي مباركه ي سوره ي مائده مي فرمايد: «اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي»، تصريح به همين معناست كه اين نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدايت، نعمت نشان دادن صراط مستقيم به جامعه ي بشريت - آن وقتي تمام و كامل مي شد كه نقشه ي راه براي بعد از پيغمبر هم معين باشد؛ اين يك امر طبيعي است. مقام معظم رهبري منبع بيانات رهبري در ديدار مردم قم 18دي 85.https://eitaa.com/adinebaharan
اقدام به دفاع از اسلام هنگام تشخيص خطر براي اسلام، بدون رضايت والدين چه حکمي دارد؟ دفاع از اسلام و مسلمين واجب است و متوقف بر اذن والدين نيست، ولى در عين حال سزاوار است که انسان تا مىتواند رضايت آنان را جلب کند.https://eitaa.com/adinebaharan
خداوند مي فرمايد «هر كس رو كه بخواهم هدايت مي كنم و هر كس را كه گمراه» اين چه طوري با عدل خدا سازگار است؟ پس اختيار انسان چه مي شود؟ 4 .هدايت تكويني پاداشي (ثانوي): اين هدايت مخصوص مؤمنان است. يعني كساني كه با اختيار خويش در برابر هدايت رسولان الهي و نورافشاني هاي عقل و فطرت تسليم گشتند خداوند باب هدايت ديگري برتر از هدايت هاي قسم پيشين مي گشايد. به عبارت ديگر چون آنان با اختيار خود از هدايت هاي مراتب پيشين استفاده كردند لذا اين نوع هدايت را پاداشي و ثانوي (يعني مترتب برپذيرش هدايت هاي اولي) مي نامند. فرق اساسي اين هدايت با مراتب قبلي آن است كه وجه غالب آنها جنبه راهنمايي «ارائه الطريق» داشت ولي اين مرتبه افزون بر آن خاصيت راهبردي «ايصال الي المطلوب» نيز دارد. در برابر اين نوع هدايت ضلالتي نيز هست كه از آن تعبير به «اضلال كيفري» مي شود. يعني همان طور كه پذيرش هدايت هاي نخستين تكوينا شرايط و قابليت راهيابي به مراتب و مدارج بالاتري را در انسان ايجاد مي كند مخالفت و سرپيچي در برابر حقايق الهي و هدايت هاي او رفته رفته ديد حق بين را از انسان مي ستاند و كسي كه كرارا با علم و عمد و آگاهي با حق بستيزد رفته رفته گويي در برابر حق و نورافشاني هاي الهي كرو كور و لال مي شود: «لهم اعين لايبصرون بها و لهم اذان لايسمعون بها...»،4 و به جايي مي رسند كه «نرود ميخ آهنين در سنگ». اين همان اثر تكويني حق ستيزي و حق گريزي عامدانه و اختياري آنان است. ليكن چنين مكانيسم و تأثير تكويني بر اساس نظام آفرينش الهي است. بنابراين گمراهي فقط در اين مرحله است و آن از يكسو به خود شخص وابسته است. زيرا او با اختيار خود با حق ستيز كرده و از سوي ديگري نيز به خدا استناد دارد ولي نه به اين معنا كه از اول او گمراهش كرد بل چون تعمدا راه خلاف را برگزيد و بر آن پاي فشرد همان را ملكه او ساخت: «في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا»،5.https://eitaa.com/adinebaharan
خداي متعال در مرتبه اول حاكميت است، پس از او رسول الله(صلي الله عليه وآله) و سپس امامان معصوم(عليهم السلام) حاكم شرعي‌اند. در زمان غيبت امام معصوم، طبق ديدگاه شيعيان ولي فقيه مرتبه چهارم از حاكميت را دارد، زيرا فقيه جامع‌الشرايط به امام معصوم نزديكتر است. چون حاكم اسلامي بايد واجد صفاتي مانند آگاهي به قوانين و مقررات اسلامي، آگاهي به مصالح اجتماعي، و صلاحيت اخلاقي كه ضامن امانتداري و رعايت مصلحت عمومي است باشد. در معصوم تمامي اين شرايط وجود دارد، زيرا معصوم به دليل عصمتش مرتكب هيچ تخلّفي از قانون شرع نمي‌شود و به سبب علم غيبي كه دارد به قوانين شرعي و مصالح جامعه كاملا آگاه است. فقيه جامع شرايط نيز بايد همين شرايط را در رتبه نازل داشته باشد، تا حاكميتش مشروع باشد. يعني بايد داراي ملكه فقاهت و اجتهاد باشد تا احكام اسلام را بخصوص در زمينه مسائل سياسي و اجتماعي بهتر از ديگران بشناسد. و نيز بايد داراي ملكه تقوي و عدالت باشد تا مصالح جامعه را فداي مصالح شخصي و گروهي نكند و همچنين بايد به مصالح سياسي و اجتماعي و بين المللي آگاه باشد تا شياطين نتوانند او را فريب دهند و از مسير عدل و قسط منحرف كنند. علامه مصباح يزدي منبع مصباح يزدي، پرسش ها و پاسخ ها، جلد2، ص 90 https://eitaa.com/adinebaharan
معناي پذيرش پذيرش همانند يافتن جا پاي محكم در يك زمين يخي است كه با يافتن آن شما مي توانيد وضعيت پاها و شرايط زمين را به درستي ارزيابي كنيد. اين بدان معنا نيست كه شما مي خواهيد در همان نقطه بمانيد. https://eitaa.com/adinebaharan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5816802284897568917.mp3
7.29M
❖✨﷽✨❖ 🎙 محمود کریمی 🎼 ناله جبرئیل آید از سما #سنگین #سوزناک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Moghadam-Shab22Ramazan1397[01].mp3
5.95M
▪️به علی دستامو ول نکن رو نگیر از گدا▪️ 🎤 سبـک : زمـیـنـه
- محل ضربت خوردن امیرالمومنین علیه السلام در مسجد کوفه اللهم العن قتلة امیر المومنین علیه السلام
جزء ۱۹ .mp3
4.08M
┏━━━↬🌙↫━━━┓ #هر_روز_با_قرآن #ختم_قرآن_در_رمضان #تندخوانی(تحدیر) 📗جزء نوزدهم 🎶با صدای استاد معتز آقایی ⏱زمان:۳۴دقیقه التماس دعا✋ ┗━━━↬🌙↫━━━┛
#دعای_هر_روز_ماه_رمضان 🔅 بسم الله الرحمن الرحیم🔅 🔹 اَللّهُمَّ وَفِّرْ فیهِ حَظّى مِنْ بَرَکاتِهِ وَسَهِّلْ سَبیلى اِلى خَیْراتِهِ وَلا تَحْرِمْنى قَبُولَ حَسَناتِهِ یا هادِیاً اِلَى الْحَقِّ الْمُبینِ 🔸خدایا سرشار کن در این ماه بهره ام را از برکات آن و هموار ساز راهم را به سوى خیرات آن و محرومم مساز از پذیرفتن حسناتش اى راهنماى بسوى حقیقت آشکار. التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کسانی که وقتی #گناه میکنند پشیمان میشوند و به سوز و گداز می افتند؛آخرش موفق به #توبه میشوند. 👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام #فاطمی_نیا
🕯بابا اتاق پر شده از بوی مادرم 🕊وقتش رسیده پر بکشی سوی مادرم ❣دیگر خجل نباش تو از روی مادرم 😭فرقت شده شبیه به پهلوی مادرم ▪️ایام ضربت خوردن مولا امیرالمومنین علی علیه السلام تسلیت باد.▪️