فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️جایگاه و مقام امام صادق علیه السلام نزد «ابن تیمیه» ✳️
🌺حقیقتی که قابل کتمان و نوری که قابل خاموش شدن نیست🌺
🌟بعد از جعفر بن محمد (امام صادق سلام الله عليه) کسي به مانندش نيامده است و شخصيت ها و عالمان بزرگ اهل سنت
🌟 همچون مالک و سفيان بن عيينه و [سفيان] ثوري و ابن جريج و يحيي بن سعيد و مانند آنان از علماي مشهور و معروف، از وي علم آموخته اند.
📚پی نوشت:
ابن تيميه الحراني الحنبلي، ابوالعباس أحمد عبد الحليم (متوفاى 728 هـ)، منهاج السنة النبوية، ج 4 ص 126 ، تحقيق: د. محمد رشاد سالم، ناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة: الأولى، 1406هـ..«فإن جعفر بن محمد لم يجيء بعد مثله وقد أخذ العلم عنه هؤلاء الأئمة كمالك وابن عيينة وشعبة والثوري و...»
همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
✳️مقام رفیع امام جعفر صادق علیه السلام نزد عالم سنی ✳️
📕شبلنجي شافعي (متوفاى حدود: 1291هـ.ق):📕
✍مومن بن حسن شبلنجي از بزرگان اهل سنت در کتاب نور الابصار چنين مي نويسد:
✍مناقبش چنان زياد است که اگر کسي بخواهد حساب کند، بسيار فوت شود [توان شمارش آن را ندارد] و در انواع آن فضايل فهم هر بيداري متحير است.
📝جماعت زيادي از پيشوايان بزرگ مانند يحيي بن سعيد و مالک بن انس و ثوري و ابن عيينه و ابو حنيفه و ابو ايوب سختياني و غير اينان از او روايت نقل کرده اند.
📚پی نوشت:📚
شبلنجي الشافعي، حسن بن مومن، نور الابصار في مناقب آل بيت النبي المختار، ص 297 ، قدم له: دکتور عبدالعزيز سالمان، المکتبة التوفيقية، بي تا.«
ومناقبه کثيرة تکاد تفوت عد الحاسب ويحار في انواعها فهم اليقظ الکاتب. روي عنه جماعة من أعيان الأئمة وأعلامهم...»
همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
هدایت شده از پایگاه فرق ادیان مذاهب
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
ز غربتش چه بگویم که سینها خون است
برای صادق زهرا مدینه محزون است
دلم دوباره به یاد رئیس مذهب سوخت
که داغ غربت لیلی حدیث مجنون است
🌑شهادت رئیس مذهب شیعه ،امام_جعفر_صادق_ع تسلیت باد 🌑
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
✳️امام صادق(ع) استاد عالمان و پیشوایان اهل سنت✳️
✍در شرح حال ابوحنیفه پیشوای مذهب حنفیان نوشتهاند: از شیوخی که برای ابوحنیفه از میان اهل بیت پیامبر یاد کردهاند، جعفر بن محمد معروف به امام صادق (علیهالسلام) است
✍که فقیهی عظیم و محدثی کبیر و صدوق است، که افتخار شاگردی این امام همام را داشته است و از او تأثیرپذیری گرفته بود.[1]
📝و یا مثلاً در شرح حال مالک بن انس نوشتهاند: از شیوخی که مالک از آنان کسب فیض کرده و در سلوک خود از آنان تأثیر پذیرفت، امام جعفر بن محمد بن علی بن حسین است.
📝او به جعفر صادق معروف است و در رأس اهل بیت پیامبر در مدینه بوده است. او به گونهای بود که هر کس از هر مذهبی که بودند به احترام از او و تجلیل از او میپرداختند.[2]
👥دو پیشوای دیگر اهل سنت یعنی شافعی و احمد بن حنبل شاگردی از شاگردان امام صادق (علیهالسلام) بودند. چرا که مثلاً پیشوای مذهب شافعی از شاگردان مالک بن انس و مالک هم از شاگردان امام صادق (علیهالسلام) بود.[3]
👥و یا احمد بن حنبل از شاگردان ابویوسف و خود ابویوسف از شاگردان ابوحنیفه و او هم از شاگردان امام صادق (علیهالسلام) بودند.[4]
✍ و از بزرگان دیگری از اهل سنت، که خود امام و پیشوای مذهب اهل سنت و جماعت بودند، افرادی مانند: سفیان ثوری، عیینه، شعبه بن حجاج و ... هستند که اینان هم از امام صادق (علیهالسلام) کسب علم و دانش کردند.[5]
📚پی نوشت:
[1]. تاریخ الاسلام، ذهبی، موسسه الرساله، بیروتف لبنان، ج9 ص93.
[2]. الائمه الاربعه، مصطفی شکعه، دار الکتب المصری، قاهره، مصر، (1418ق)، ج1 ص56.
[3]. همان، ج3 ص11.
[4]. همان، ج4 ص21.
[5]. همان، ج2 ص29.
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
👥👥چهار مذهب اهلسنت از مکتب امام صادق(ع)📚
✳️ابوحنيفه و مالک بن انس شاگرد امام صادق بودند چه در فقه و چه در طريقت، بسيار تحت تاثير ايشان بودند و مالک، استاد شافعی است
✳️و شافعی مردم را به فرزندان پيامبر (صلی الله عليه و آله) رهنمون میساخت كه با آنان ارتباط خانوادگی برقرار كنند و از علم آنان بهره بگيرند. احمد بن حنبل ده سال از او آموخت.
👥👥اينها امامان چهارگانه اهل سنت هستند که مستقيم و غير مستقيم شاگرد امام صادق بودند.(الإمام جعفر الصادق، ص3)
⁉️سوال اینجاست: این چهار امام و فقیه اهل سنت که الان امام چهار مذهب هستند، «مذهب شافعی، مالکی، حنبلی، حنفی» که اهل سنت از آنها تقلید میکنند،
⁉️ مگر شاگردان مکتب اهل بیت نبودند؟ الان فقه جعفری، (شیعی)، چه جایگاهی نزد اهل سنت دارد؟
📚پینوشت:
عبد الحليم الجندي، عالم سنی، الإمام جعفر الصادق ( ع)، تحقيق : إشراف : محمد توفيق عويضة،1397 - 1977 م، مطابع الأهرام التجارية – القاهرة،ص3« فلقد تتلمذ أبو حنيفة ومالک للإمام الصادق، وتأثر کثيرا به ،سواء في الفقه أو في الطريقة. ومالک شيخ الشافعي والشافعي يدلى إلى أبناء النبي بأسباب من العلم والدم. وقد تتلمذ له أحمد بن حنبل سنوات عشرة. فهؤلاء أئمة أهل السنة الأربعة، تلاميذ مباشرون أو غير مباشرين للإمام الصادق.»
🔴ترور کور
♨ @terorkor 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ @n_bahaiat
♨️ @adyannet
رهبری زنان در بهائیت نشان بر چیست؟!
کانال تبلیغی بهائی با اشاره به رهبری «بهائیه خانم» و «روحیه ماکسول» بر بهائیت، مدعی حس روشنفکری بهائیان شد. در پاسخ میدانیم که: اولاً: جناب عبدالبهاء، جنس مرد را برتر از زن دانسته. ثانیاً: بهائیت اجازهی عضویت زنان در بیتالعدل را نمیدهد. ثالثاَ: ریاست این دو زن بر بهائیان، موقتی و به دلیل عدم حضور مردی واجد شرایط بوده است.
⭕️عبدالبهاء و کشف علّت #اختلاف #جنسیتی!
🔻 شبکههای اجتماعی بهائیت، در بیان علل اختلاف زن و مرد از زبان #عبدالبهاء، مهمترین عامل را «مسائل تربیتی» برشمرده و به کلّی منکر اختلافات روحی، عاطفی، فیزیکی و... میان زنها و مردها شدند.(کانال تلگرامی بهائی)
✳️اما بر خلاف ادعای این پیشوای بهائی، میبایست بدانیم لازمهی اشتراک زن و مرد در حیثیت و شرافت انسانی، تشابه صددرصد ایشان در همهی زمینهها نیست. چراکه تفاوتهای میان زن و مرد در زمینههای گوناگون، امری فطری بوده که تمام اندیشمندان بیغرض بدان معترفند. همچنان که ارسطو معتقد بود، نوع استعدادهای زن و مرد متفاوت و وظایفی را که قانون خلقت به عهدهی هریک از آنها گذاشته و حقوقی که برای آنها وضع شده است، در قسمتهای زیادی با هم تفاوت اصولی دارد.(نظام حقوق زن در اسلام، ص202)
✅حال چگونه رهبر فرقهای ضالّه، با نادیده گرفتن تمام تفاوتهای فطری و ساختاری میان زن و مرد، تنها علّت اختلاف و تمایز میان این دو جنس را مسائل تربیتی برمیشمارد!
📚پینوشت:
مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، قم: انتشارات صدرا، چ 14، سال 1369.
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
#سحر_و_جادو در اندیشهی #پائولو_کوئلیو
پائولو کوئلیو برای جانهای تشنهی #معنویت و سیر به سوی خداوند، دنیایی را میگشاید که در تخیل و توهم آنها تحقق دارد. او به جای سیر واقعی و حرکت ایجاد کردن در انسانها، آنها را در همان جایی که هستند، با پردازش جهانی با شکوه و ترویج سحر و جادو و جهان #نامرئی و نیروهای #جادویی را موجب شور نشاط و اشتیاق به زندگی معرفی میکند.
منبع؛ جریانشناسی انتقادی عرفانهای نوظهور، ص257
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
1_16946342.mp3
1.02M
🌺نقدفرقههای صوفیه🌺
🔺روایتی از دیدار سفیان ثوری با امام صادق(ع)
🔺اوج معرفت صوفیانه نسبت به معصومین علیهم السلام😕
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyan
#یوگا_در_معنویت_ویندایر
در آثار وینداير، #مديتيشن، يوگا و مراقبهی معمول، جايگزين #عبادت گرديده و اصولاً در نگاه او، مديتيشن، همان عبادت است كه به #معرفت_درونی منتهی میشود . وی می گوید: «اگر میخواهيد به تمرين مديتيشن بپردازيد، به تمام معنی آن را انجام دهيد و سعادت و خوشی را در خلوت اين عمل ببيند و اگر میخواهيد نام #دعا برآن بگذاريد و آن را به عنوان گفتوگو با خداوند تلقی كنيد، چنين نامی را بگذاريد و با تمام وجود دعا كنيد.» #منبع؛ خود حقیقی، ص 159
وی كرامات ادعایی خود را مرهوم مديتيشن ميداند و به كرّات مديتيشن و يوگا را به ديگران توصيه میكند. ناگفته پیداست مدیتیشن همان سوغات #آیینهای_شرقی به تمدن غرب است. بعد از آنکه عدهای خلاء عظیم #معنویت در غرب را دریافتند، این خوراک نامرغوب را با ذوق زدگی به غرب بردند؛ عرفانی که وین دایر عرضه میکند. غایت چنین مراقبهای تعالی معنوی و رشد ابعاد مختلف روح نیست و ارتباطی با عرفان و عروج روح ندارد و صد البته با شناخت خدا و رسیدن به معرفت خدا و رضایت خدا کوچکترین نسبتی ندارد.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
@n_bahaiat
@adyannet
مخالفت بهائیت با حجاب، مخالفت با فطرت انسانی!
پیشوایان بهائی همواره حجاب را مانع پیشرفت دانسته و به مخالفت با آن پرداختهاند. اما با ملاحظهی ماجرای حضرت آدم و حوا و اولین اقدام آنان (هنگام از بین رفتن لباسهای بهشتیشان) در پوشش خود، درمییابیم که میل فطری به پوشش در انسان وجود دارد. بیشک مخالفت پیشوایان بهائی با فطرت انسانی و متون الهی،نشان از ساختگی بودن مسلک آنان دارد
🔴مخالفت بهائیت با حجاب، مخالفت با فطرت انسانی!
💥نقطه آغاز مرام بیحجابی در بهائیت را میتوان در دوران بابیگری یافت. «قرّة العین» اولین زن بابی، با نمایش گزاردن سیمای برهنهی خود، زمینه را برای رواج بیحیایی و اباحهگری در بهائیت فراهم نمود.[مطالع الأنوار، صص 264-263] از اینرو پیشوایان بهائی، حجاب را مانعی برای پیشرفت در کسب علم و دانش معرفی مینمایند.[رساله امر و خلق، ص 341]
🔰اما گویا پیشوایان بهائی فراموش کردهاند که حجاب، منشأ و خواستگاه فطری دارد. همچنان که حضرت آدم و حوا هنگام تنزل از مقام خود و از بین رفتن لباسهای بهشتی، در اولین قدم، اقدام به پوشیدن خود نمودند: «... فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما... [اعراف/22]؛ پس چون آن دو از (میوه) آن درختِ (ممنوع) چشیدند، برهنگیهایشان بر آنان آشکار شد، و به چسبانیدن برگ (های درختانِ) بهشت بر خود آغاز کردند». همچنین هنگامی که زلیخا قصد کامگیری از یوسف را داشت، درها را بست و روی بُت خود را پوشاند.[ترجمه تفسیر المیزان، ج 11، ص 176]
مواردی از این دست، همگی دلالت بر میل فطری انسان (جدای از دین و مذهب) به پوشش دارد و مخالفت با امور فطری و متون الهی، نشان از ساختگی بودن اساس بهائیت دارد.
🔴نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈