بسته آموزش #مجازی بهاره مدرسه آفاق:
➕/🔻تاریخ علم اخلاق
#حجتالاسلامدکترمهدیعلیزاده؛ رئیسقطب اخلاق،خانوادهوسبکزندگی دفترتبلیغاتاسلامی
⭐️⭐️⭐️
در این درسگفتار به تاریخچه پیدایش و تحولات ۴ جریان و رویکرد اخلاقی در میان علمای مسلمان پرداخته شده است.
.
۱. #اخلاقعقلی(اخلاق کلامی و اخلاق فلسفی)
۲. #اخلاقنقلی
۳. #اخلاقعرفانی
۴. #اخلاقتلفیقی
.
🔰اهدافآموزشیدوره:
▪آشنایی با جریان های مختلف اندیشه اخلاقی در جهان اسلام و سیرتحولات آن ها
▪ آشنایی با زیرشاخهها و پروندههای ویژه اخلاقی در حرکتهای تاریخی اخلاقیون مسلمان
▪ آشنایی با اختلافات عمده جریانهای اخلاقی در جهان اسلام به صورت فشرده
▪ آشنایی با منابع اصلی معرفتی هر جریان فکری در رویکردهای ۴ گانه
.
🔰لینک ثبتنام:
🌐https://goo.gl/urtz5W
🎁🎁🎁 به شرکتکنندگان در دروه بعد از ارزیابی پایانی #گواهیپایاندوره معتبر از طرف مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت ودانشگاه باقرالعلوم (ع) اعطاء خواهد شد.
🌟🌟🌟
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
🆔 @afaghehekmat
🌐 afaghehekmat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➕/🔻آشنائی با تاریخ و رویکردهای مهم اخلاقی در میان علمای مسلمان
#حجتالاسلامدکترمهدیعلیزاده
#اخلاقعقلی(اخلاقکلامیوفلسفی)
#اخلاقنقلی
#اخلاقعرفانی
#اخلاقتلفیقی
🔰دریافت #صوت این جلسات با ثبتنام در این درسگفتار:
https://goo.gl/urtz5W
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
بسته آموزش #مجازی بهاره مدرسه آفاق:
➕/🔻تاریخ فقه و اجتهاد
#حجتالاسلامدکتررضااسلامی
⭐️⭐️⭐️
در این درسگفتار به بررسی #تاریخ و #تطوراتعلمفقه پرداخته شده است. بررسی تاریخ و تطورات علم فقه و تبیین سیر تحول اجتهاد در میان تمام مذاهب اسلامی جایگاه ویژهای دارد. نگاه تاریخی می تواند علم فقه را در کلیت خود بهتر نمایان سازد و عناصر دخیل در ارتقاء کمی و کیفی علم فقه را با لحاظ سهم شناسی هر عنصر به خوبی معرفی کند.
🔰اهداف آموزشی دوره:
✨تبیین جایگاه و نقش دانش فقه؛
✨معرفی منابع و مبانی و روشها در دانش فقه؛
✨کشف علل و عوامل پیشرفت یا رکود این دانش؛
✨معرفی مکاتب اجتهادی و سیر تاریخی شکل گیری مذاهب؛
✨کشف ظرفیت های علم فقه و تبیین بایسته های فقه و اجتهاد در دوره معاصر
🔰لینک ثبتنام:
🌐https://goo.gl/5kxepf
🎁🎁🎁 به شرکتکنندگان در دروه بعد از ارزیابی پایانی #گواهیپایاندوره معتبر از طرف مؤسسه علمی فرهنگی آفاق حکمت ودانشگاه باقرالعلوم (ع) اعطاء خواهد شد.
🌟🌟🌟
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
🆔 @afaghehekmat
🌐 afaghehekmat.ir
04_@sokhanranihaa_حسین_راغفر_روز.mp3
6.8M
➕/🔻شریعتی و پاسخ به آینده
سخنرانی دکتر #حسینراغفر در سمپوزیم چهلمین سالگرد رحلت دکتر شریعتی
05_@sokhanranihaa_سارا_شریعتی_روز.mp3
6.84M
➕/🔻الگوی اجتماعی اصلاح دینی در برابر بنیادگرایی دینی، پروژه دکتر علی شریعتی
سخنرانی #دکترساراشریعتی در سمپوزیوم چهلمین سالگرد رحلت دکتر شریعتی
@afaghehekmat
💥💥💥ثبتنام در #دورهآموزشمجازیتاریخعلوماسلامی #تمدید شد.
⛔️ #آخرینفرصتثبتنام: ۱۵ تیرماه ۹۷
بسته #آموزشمجازی مدرسهآفاق
➕/🎴 #تاریخعلوماسلامی
👈 تاریخفقهواجتهاد
👈 تاریخکلام
👈 تاریخاخلاق
👈 تاریخفلسفهاسلامی
🔰لینکثبتنام:
http://yon.ir/Fdx7d
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
💥💥💥ثبتنام در #دورهآموزشمجازیجریانشناسی #تمدید شد.
⛔️ #آخرینفرصتثبتنام: ۱۵ تیرماه ۹۷
بسته #آموزشمجازی مدرسهآفاق
➕/🎴 #جریانشناسیایرانمعاصر
🔰اساتید:
#حمیدپارسانیا
#عادلپیغامی
#رضاامیرخانی
#عبدالحسینخسروپناه
#موسینجفی
#صادقکوشکی
#موسیفقیهحقانی
#منوچهرمحمدی
و...
🔰لینکثبتنام:
http://yon.ir/NkYVg
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
#درسگفتار
➕/🔻آشنایی مقدماتی با فلسفه علم
#دکترمهدینسرین| ۱۰ جلسه
⭐️⭐️⭐️
🔻سلسله جلسات پیش روی، درس های دکتر مهدی نسرین در دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۳ می باشد. این درس ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفه علم ارایه شده است.
🔰دریافتفایل:
https://goo.gl/8C9qH5
#منبع: سایت صدانت
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسه درسگفتار آفاق
#درسگفتار ➕/🔻آشنایی مقدماتی با فلسفه علم #دکترمهدینسرین| ۱۰ جلسه ⭐️⭐️⭐️ 🔻سلسله جلسات پیش روی، درس ه
#درسگفتار
➕/🔻آشنایی مقدماتی با فلسفه علم
#دکترمهدینسرین| ۱۰ جلسه
⭐️⭐️⭐️
🔻تحولاتی که پس از قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی با ظهور دانشمندانی نظیر گالیله، نیوتن و کپلر آغاز گردید و با ماکسول، فارادی، پلانک، هایزنبرگ ادامه پیدا کرد، فهم انسان از جهان را بهصورت بنیادین تغییر داد. این تحول بزرگ گرچه در حیطهٔ علم رخ داد، اما تبعات فکری و فلسفی بسیاری نیز بههمراه داشت و پرسشهای جدید فلسفی ایجاد کرد که تا پیش از آن وجود نداشتند.
🔻فلسفه علم پیامدهای فکری-فلسفی علوم را از جنبههای گوناگون تاریخی، منطقی و روششناسی تحلیل و بررسی میکند.
🔻فلسفهٔ علم نسبت به بسیاری از شاخههای دیگر، فلسفه بسیار تازه و جوان است. اگر برخی از اظهارِ نظرهایِارسطو، فرانسیس بیکن در قرنِ شانزدهم، و تعدادِ اندکشماری از متفکرانِ قرنِ نوزدهم مانندِ جان استوارت میل، ویلیام هیول، و جان هرشل را استثناء کنیم، بحثهایِ جدی، متمرکز و مفصل در این عرصه را نخستین بارپوزیتیویستهایِ منطقی در قرنِ بیستم گسترش دادند. بعدها بحثها در موافقت و مخالفت با فرانسیس بیکن واستقراگرایان، و نیز با پوزیتیویستهایِ حلقهٔ وین منجر به پیدایشِ مکاتبِ بسیار مهمِ دیگری در فلسفهٔ علم گردید.ابطالگرایی، واقعگرایی (رئالیسمِ علمی)، و نسبیگرایی از آن جمله هستند.
🔻سلسله جلسات پیش روی، درس های دکتر مهدی نسرین در دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۳ می باشد. این درس ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفه علم ارایه شده است.
🔰دریافتفایل:
https://goo.gl/8C9qH5
#منبع: سایت صدانت
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
➕/🔰#نظرسنجی مدرسهآفاق در آستانه #سومین سال آغاز فعالیتها
🎁🎁🎁 #هدیهشرکتکنندگان:
اعتبار خرید محصولات و درسگفتارها تا سقف ۸۰ هزار تومان
🔰#لینکشرکتدرنظرسنجی:
http://yon.ir/qYXRL
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسه درسگفتار آفاق
مدرسهآفاق منتشر کرد: ➕/🔻ایدهآلیسم آلمانی| ۱۲ جلسه بازپخش درسگفتار #دکترسیدحمیدطالبزاده پیرامون ا
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻ایدهآلیسم آلمانی| ۱۲ جلسه
بازپخش درسگفتار #دکترسیدحمیدطالبزاده پیرامون ایدهآلیسم استعلایی و مطلق
⭐️⭐️⭐️
🔻ایدئالیسم آلمانی، نام جنبشی در فلسفه آلمان است که در دهه هشتاد قرن هجدهم میلادی آغاز و در دهه چهل قرن نوزدهم پایان یافت. مشهورترین نمایندگان این جنبش، کانت، فیشته، شلینگ، و هگل هستند. هرچند تفاوتهای بزرگی میان این چهره هاست، اما همگی در پذیرش ایدئالیسم، مشترکند. ایدئالیسم استعلائی کانت، آموزه فلسفی معتدلی درباره تمایز میان پدیدارها واشیاء فی نفسه بود، که مدعی بود متعلقهای شناخت انسان، پدیدارهایند و نه اشیاء فی نفسه. فیشته، شلینگ، و هگل، با تبدیل ایدئالیسم استعلائی کانت به ایدئالیسم مطلق این دیدگاه را به افراط کشاندند.
🔻اهمیت ایدئالیسم آلمانی در این است که دربردارنده برداشتی نظام مند از همه بخشهای فلسفه است؛ از جمله: منطق،مابعدالطبیعه، و شناخت شناسی، فلسفه اخلاق و سیاست، و زیبایی شناسی.
🔰#دریافتفایل:
https://goo.gl/cjL2y2
.
🔰مدرسه آفاق در پیامرسان #ایتا و #سروش:
@ A F A G H E H E K M A T
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻اندیشه های فقهی و تحولات اجتماعی| ۲ جلسه
بازپخش درسگفتار حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی پیرامون تحول فقه
🔰 #دریافتفایل:
http://yon.ir/OqpW5
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
مدرسه درسگفتار آفاق
مدرسهآفاق منتشر کرد: ➕/🔻اندیشه های فقهی و تحولات اجتماعی| ۲ جلسه بازپخش درسگفتار حجت الاسلام والمس
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻اندیشه های فقهی و تحولات اجتماعی| ۲ جلسه
بازپخش درسگفتار #حجتالاسلاموالمسلمیناحمدمبلغی پیرامون تحول فقه
.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی؛ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در این درس گفتار به بیان دیدگاه خود پیرامون نقش تحولات اجتماعی در شکل گیری و فهم اندیشه های فقهی می پردازند.
.
مجموعه پرسش هائی که در این درس گفتار به آن ها پرداخته شده است به شرح ذیل می باشد:
.
اهمیت پژوهش تاریخی یا اندیشه ورزی تاریخی در پژوهش های علمی بویژه علم فقه چیست؟ آیا عوامل فرافقهـی مانند تحولات اجتماعی و وضعیت سیاسی جوامع بر فهم فقهی فقیهان تاثیرگذار بوده است؟ .
در صورت تأثیرپذیری فقه از ساختار اجتماع و تکوین اندیشه های فقهی در قلمرو فرهنگی، معرفتی و اجتماعی یک زمان معین و مشخص، آیا امکان روایت تاریخی یا بازسازی ذهنی این رویداد وجود دارد؟ دلالت های این بازخوانی برای امروز و فردای فقه ما چیست؟
.
💎دریافتفایل:
yon.ir/OqpW5
.
💎مدرسه آفاق در پیامرسان #ایتا و #سروش:
@ A F A G H E H E K M A T
#فقه #تحولات_اجتماعی #مبلغی #مدرسه #آفاق #فلسفه_فقه #گذار #درسگفتار
🍂🍂شهادت امام صادق(ع)؛ رییس مذهب تشیع، تسلیت باد.🍂🍂
#استادمیرباقری:
➕/🔻علوم و معارفی که امام صادق(ع) منتشر کردند، بشر را تا قبل از ظهور کفایت میکند.
«وجود مقدس امام صادق(ع)، حيات طیبه و علم و معارف را تا آن اندازهای که میتوانست در قبل ظهور تحقق پیدا کند، در عالم انسانی دمیدند و بسط دادند؛ زيرا بنا بر فرمایشهای ائمه اطهار(ع)، حقايق تا دوره ظهور، محجوب است و آن مقداري که ممکن بود واقع و ظاهر شود، به وسيله امام صادق(ع) - هم به نحو کلي به دوستان اهل بيت(ع) و هم به نحو جزئي براي خواص- واقع شد؛ هم در زمان اهل بيت(ع) بوده و هم در بعد از آن زمان تاكنون.
اگر هم اکنون افرادي مثل جابر وجود داشته باشند، علم امام صادق هم هست! اگر کسي "ظرف" شد امام صادق(ع) هم منتظرند؛ امام صادق(ع) ابايي ندارند که تعليم کنند.
فقط مسئله اين نيست که امام صادق(ع) "فقه" فرمودهاند، بلکه حياتي در عالم انساني دميدند و نوري را در عالم انساني تجلي دادند که اين نور، شیعه را تا عصر ظهور میبرد. اين علم و حقيقتي که از آستان آن حضرت اظهار شد، دريايي از نور و حيات است تا در آن شناوري کنيم و در آن زنده و متنعم باشيم و تا قبل از ظهور کفايت مي کند و انسانها به اندازه ظرفشان از اين دريا و از اسرار آن و از ظاهر و باطن آن بر میدارند».
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
➕/💥در نظرسنجی ما شرکت کنید و هدیه بگیرید.
🎁🎁🎁 #هدیهشرکتکنندگان:
اعتبار خرید محصولات و درسگفتارها تا سقف ۸۰ هزار تومان
🔻مدرسه آفاق در آستانه #سومین سال آغاز فعالیتهای خود، ضمن قدردانی از زحمات اساتید گرانقدر و همراهی دانشپژوهان، همه عزیزان را دعوت می کند تا در نظرسنجی ارزیابی فعالیتهای مدرسه شرکت کرده و با مشارکت #دقیق و #همدلانه خود، ما را در اجرای صحیح و ارتقاء کیفی برنامهها یاری نمایند.
🔰#لینکشرکتدرنظرسنجی:
http://yon.ir/qYXRL
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat