⚠️وعده رییس جمهور قبل از انتخابات
افزایش تولید خودرو و مدیریت قیمت آن بود.
ایشان حتی در وعده های خود مخالف واردات خودرو نیز بودند.
⁉️اما بعد از انتخابات چه میشود ؟!
-دستور واردات خودرو در شرایط بحران ارزی!
-عرضه خودرو در بورس کالا جهت گران سازی!
-ابلاغ حذف قیمتگذاری در سند تحول دولت!
🔴با این شرایط دو گزینه پیش روی ماست:
این ها تصمیمات رئیس جمهور یا هست یا نیست!
اگر هست پس از او بابت خلف وعده ناراحتیم..
اما اگر نیست رئیس جمهور باید شجاعانه به میدان آمده و تیم اقتصادی خود را جراحی کند..
🔘ما رئیس جمهور را صادق الوعد میدانیم
اما عملکرد تیم ایشان هیچ سنخیتی با وعده های پیش از انتخابات ندارد.
💡اما راهکار:
*دستور لغو واردات خودرو به علت ملاحظات ارزی
و تورم ناشی از کاهش ارزش پول ملی
و ناهمخوانی واردات خودرو با قدرت خرید عمومی متقاضیان خودرو
*دستور لغو عرضه خودرو در بورس کالا
و تعیین قیمت عادلانه توافقی جهت حمایت از تولید و مصرف
*دستور آزادسازی تولید خودرو و حذف موانع قانونی و اجرایی آن
*تعیین مالیات 99درصدی عایدی سرمایه بر معاملات مکرر خودرو
این راهکارها باعث حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، حل نارضایتی عمومی مردم در حوزه خودرو، عمل به وعده های رئیس جمهور و اثرات بسیار مثبت دیگری خواهد شد.
"سیدامیرحسین حسینی"
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از رویای امت
راه حل مسئله خودرو در ایران نه خصوصی سازی به معنای سپردن دو خودروساز به بخش خصوصی است ، نه واردات ، نه بورسی کردن ان و نه ... ، بلکه راه حل در شکستن انحصار تولید ان است ،
اگر تولید ان ازاد گردد تا هر ایرانی با هر توان و امکانی تولید کند ، اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهد افتاد .
میشود کنترل کیفی و مجوز را در انتهای تولید یعنی هنگام پلاک گذاری قرار داد .
اگر این مصداق را در یک نگاه کلانتر دنبال کنیم باید بگوییم مالکیت معنوی و سیستم مجوز دهی کلا باید نابود شود که البته در این صورت ستون فقرات سرمایه داری خواهد شکست ، اساسا سیستم مجوز دهی به بهانه ارتقاء کیفیت کلاه گشادیست که سر جوامع گذاشته میشود ، چرا اقایان طرفدار نظریه بازار این تنظیم گری خودسر بازار را در اینجا به بازار بسپرد و اینهمه تولید را در پیچ و خم ادارات مستحلک نکند ، بگذارید ، تقاضا و رقابت کیفیت را تایین کند یا حداقل کنترل را در انتهای قیف بگذارید .
✍️مهدی اخلاقی
✅@roeyaiomat
اهالی علم و دین و فرهنگ و بزرگواران حوزوی و علوم دینی
مراقب توطئه جدید دشمنان باشید!!
دنیای اقتصاد و تجارت فردا یک هفته پرفشار را
برای ایجاد انگاره حذف بودجه های فرهنگی کشور
به بهانه جبران کسری بودجه شروع کرده اند.
6000میلیارد بودجه نهادها برای 600هزارمیلیارد کسری!
پیشنهاد ما البته
درج رایگان آگهی شرکت های دولتی در این روزنامه است..
"سیدامیرحسین حسینی"
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
نشریه تجارت فردا نوشته اقتصاددان ها معتقدند در این شرایط باید بودجه مراکز اقتصادی تامین شود و بودجه مراکز فرهنگی کم شود.
به نظرم اولین بودجه ای که باید قطع شود، بودجه مجله هایی مثل همین تجارت فردا است که فرهنگ نئولیبرالیسم را ترویج می کند تا بودجه ایران را مضیق کند.
خوب است سوال شود که بودجه این مجله از کجا تامین می شود و بیش از یکصد نیروی این واحد خبرپراکنی نئولیبرال چگونه تامین مالی می شوند.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
https://jamejamonline.ir/005q0D
یکی از توجیهات اصلی مدافعان آپارتمان سازی و توسعه عمودی شهرها، صرفه جویی در مصرف آب به ویژه با توجه به اقلیم خشک و کم بارش ایران است.
پاسخ مستند و علمی به این ادعا را در لینک فوق ملاحظه بفرمایید.
البته حتی اگر این ادعا درست بود (که نیست)، توسعه افقی در مقایسه با توسعه عمودی و متراکم، آنقدر مزیت داشت که اندکی افزایش مصرف آب را هم میشد نادیده گرفت. مسائلی نظیر آسیب های اجتماعی، معضلات ترافیکی، مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا و ... و بسیاری از مسائل و هزینه های پنهان دیگر که در توسعه متراکم و عمودی به مراتب بیشتر از توسعه افقی است.
به علاوه، نسبت این نوع شهرهای متراکم و عمودی با سبک زندگی اسلامی ایرانی چیست؟ مگر غیر از این است که کنش های هر تمدنی باید با بینش ها و ارزشهایش هماهنگ باشد؟
آیا کلانشهرهای متراکم و عمودی ما که محصول فلسفه نظام سرمایه داری است کمترین نسبتی با مبانی و فلسفه انقلاب اسلامی دارد؟ آیا بعد از ۴ دهه از انقلاب اسلامی، وقت بازنگری جدی در سیاستهای مدیریت شهری ما متناسب با سبک زندگی اسلامی ایرانی نرسیده است؟
تهرانیزه کردن شهرهای کوچکتر و بسط الگوی متراکم و عمودی تهران به شهرستانها در کشور ایران که محدودیت زمین ندارد چه توجیهی دارد؟
آیا منفعت جریان خاصی در میان است و یا همه ی این اشتباهات ناشی از جهل و خود باختگی در برابر آموزهای تمدن غربی است؟
@baladetayyeb
هدایت شده از مدافعان حریم انقلاب اسلامی
نشریه تجارت نوشته اقتصاددان ها معتقدند در این شرایط باید بودجه مراکز اقتصادی تامین شود و بودجه مراکز فرهنگی کم شود.
پاسخ :
احتمالا اقتصاددان های این نشریه نمی دانند که:
اولا بودجه دولتی برای موارد شکست بازار است یعنی جایی که نمی توان هزینه اش را از خودش تامین کرد مثل عرصه فرهنگ و آموزش که همه دنیا قبول دارند نیاز به بودجه دولتی دارد. دوما شرکت اقتصادی ای که نیاز به بودجه دولتی دارد یعنی اقتصادی نیست و باید در مدیریت آن و حتی اصل وجود آن بازنگری کرد.
لطفا این بدیهیات رو به اقتصاددان های سنتکام که دنبال حذف نهادهای فرهنگی و تقویت ناتوی فرهنگی هستند یاد بدید.
@modafeaneharim313
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
ارسالی از شما...
اتفاقی که خیلی پیشتر منتظر بودیم صورت بگیرد
دیروز از مترو استفاده کردم و خط ۷ ایستگاه مهدیه بیشتر نگه داشت و پلیس مترو خیلی با احترام و صبر بالا آقایون رو از واگن خانم ها بیرون کردن.
ماهم به احترامشون ایستادیم و ازشون تشکر کردیم...
⛔️گاهی با وجود عجله دقیقه ها صبر میکنیم تا سوار واگن قسمت بانوان بشیم، تو اون جمعیت حضور آقایون خیلی آزار دهنده است .امیدواریم و انتظار داریم این کار پلیس تو همه ایستگاهها به جد صورت بگیره
@banooyetamadonsaz