eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
4.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
761 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
🔴رکورد شرکت در طرح قرعه‌کشی خودرو ‌شکست/ ثبت‌نام 9.2 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو‌ 🔹در طرح فروش فو
ترس مردم از حذف آنها در دسترسی به خرید خودرو با اجرای عرضه خودرو در بورس کالا، باعث استقبال جالب توجه مردم از قرعه کشی خودرو گردید.
🔺 معاونت پژوهش و فناوری با همکاری پارک فناوری پردیس برگزار میکند 🔶 دوره توانمندسازی افرا 📌 مجازی و آفلاین ⛔️ ویژه علاقه مندان به نقش آفرینی در حوزه فناوری ▫️محورهای دوره: 🔸مسئله شناسی کلان صنعت 🔸مطالعه بازار و اعتبارسنجی ایده 🔸تناسب محصول و بازار 🔸توسعه محصول و تجاری سازی 🔸چالش، آزمون و بازدید تخصصی 📅 زمان ثبت نام 17 دی ماه الی 11 بهمن ماه 📆زمان دوره 15 بهمن ماه الی 14 فروردین 📊 تاریخ برگزاری: بهمن و اسفندماه 1401 💵 هزینه ثبت نام: 200 هزار تومان 📎 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت afra-bso.ir مراجعه نمایید 🆔 @BSO_pajouhesh
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
قرعه در فقه شیعه مبنا دارد. جایی که نمی‌توان تشخیص داد مصداق را و حق همه اطراف قصه یکسان است و تعداد محدود است بهترین راه و عادلانه‌ترین راه قرعه‌کشی است. می‌گویند کسانی که در قرعه‌کشی به خودرو می‌رسند آن را می‌فروشند و سود بادآورده ٢٠٠ میلیون تومانی کسب می‌کنند. می‌گویم آن بازار ثانویه چیست؟ چرا باید وجود داشته باشد؟ چرا شرط نمی‌کنید که نتواند بفروشد؟ چرا با مالیات بر عایدی سرمایه جلوی آن فروش را نمی‌گیرید؟ چرا جلوی سفته‌بازی و دلالی را با یک راهکار ساده نمی‌بندید؟ چرا چرا چرا؟ می‌گویند چون می‌خواهیم این بازار وجود داشته باشد اما ببریمش در بورس! می‌گویم در بورس تقاضا کم می‌شود؟ اگر زیر قیمت بازار سیاه باشد دوباره دلال‌ها در بورس می‌خرند و در بازار سیاه می‌فروشند! مشکل طرف عرضه است! مشکل در کم بودن تولید است. مشکل در انحصار تولید است. مشکل تولید خودرو فقط با آزادسازی تولید خودرو حل می‌شود نه چیز دیگر! فلذا به جای این بورس‌بازی‌ها و سرکار گذاشتن مردم برای گران‌سازی قیمت خودرو تولید را زیاد کنید و امروز که تولید کم است با همان روش قرعه کشی + مالیات بر سفته‌بازی خودرو با قیمت پایین را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانید. پ‌ن: این نظرسنجی در توییتری انجام شده است که عموما افراد بورسی و طرفدار بازار آزاد و نظام سرمایه‌داری هم وجود دارند! اگر از مردم بپرسیم قطعا افراد بیشتری به گزینه ١ رأی خواهند داد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
ترس مردم از حذف آنها در دسترسی به خرید خودرو با عرضه آن در بورس کالا، باعث استقبال جالب توجه مردم از قرعه کشی خودرو گردید. این نشان میدهد برخلاف ادعاهای موجود مردم هیچ علاقه ای به بورس کالا نداشته و قدرت خریدشان محدود است. راه سفته بازی نیز در همان بورس کالا برای دلالان باز است.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
‏فروش خودرو از طریق ‎ هیچ رانتی را حذف نکرد بلکه آن چیزی که رانت می‌گویند را بین خودروساز، دولت، کارگزار و بورس توزیع کرد. خودروساز انحصارگر بدون هیچ تلاشی هزاران میلیارد سود کرد. جالبه، قبلأ می‌گفتند چرا دلال ببرد، دولت مابه‌التفاوت را دریافت کند و بین مردم توزیع کند! https://eitaa.com/DrRezaGholami
‏۵۰هزار تومان هدیه شرکت برق برای مصرف متناسب با الگو و چندماه استفاده رایگان از برق در جایی از دنیا چنین حکومت و چنین رفاهی را سراغ دارید؟! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
💠گزارش تصویری ✅نشست هم‌افزایی جهاد تبیین اقتصاد ایران ✳️ویژه پژوهشگران و دانش‌آموختگان فقه اقتصادی و اقتصاد اسلامی ◀️محور مباحث ارائه شده توسط اساتید نشست: 1️⃣جنگ شناختی اقتصادی 2️⃣روایت اقتصاد ایران 3️⃣قصه اقتصاد مقاومتی 4️⃣روایت خودرو و ارز در اقتصاد ایران امتیازات: عضویت در انجمن مبلغین اقتصاد مقاومتی دریافت گواهی مبلغ تخصصی اقتصاد اعزام در عملیات تبلیغی دهه فجر معرفی در صفحه مبلغین اقتصادی سامانه شمع بهره‌مندی از امتیازات تبلیغی مرکز خدمات حمایت مالی از تولید محتوای تبلیغ تخصصی اقتصاد تاریخ برگزاری: دی ماه ۱۴۰۱ https://eitaa.com/neshasteqtesad
هدایت شده از اقتصاد ما
🔺ورود سازمان بازرسی به عرضه خودرو در بورس 🔹معاون نظارت امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور:زمانی که کالایی به میزان نیاز مردم تولید نمی‌شود و از طرفی تولید کننده منحصر بوده و رقبایی در عرضه کالا نداشته باشد عرضه این کالا در بورس به نفع تولید کننده است. 🔹با انفعال شورای رقابت خودروسازها از فرصت استفاده کردند و با عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را نه تنها کاهش ندادند بلکه به صورت سرسام آوری افزایش دادند. متاسفانه برخی از مسئولان دولتی هم به جای حمایت از مصرف کنندگان به حمایت از خودروسازها پرداختند. 🔹سازمان بازرسی این موضوع را اولا بر خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده و ثانیا برخلاف منافع مصرف کننده می‌داند و برای حمایت از مردم به جهت این که خودرو با قیمت مصوب به دستشان برسد به این موضوع ورود کرده است. ✅کانال اقتصاد ما👇 https://eitaa.com/joinchat/1713963010C09dff8f4a4
هدایت شده از بیداری ملت
اینطوری درست هست: دناپلاس امروز در بورس کالا توسط "خودروساز" ۳۸۰ میلیون عرضه شد یعنی حدود ۲۰۰ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه👌 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از قم آنلاین
🛑 نقش بی‌تاثیر واردات خودروهای جدید بر قیمت و کیفیت خودروسازان حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: 🔹رنج قیمتی خودروهای وارداتی باید همتراز با خودروهای داخلی باشد تا بازار رقابتی شود، متاسفانه در حال حاضر بهای خودروهای وارداتی همتراز با خودروهای تولیدی نیست بنابراین واردات تاثیری در افزایش کیفیت ندارد. اخبار مهم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین رسانه خبری قمی‌ها☝️
چرا وارونه نمایی می کنید؟! آن ۱۶۰ میلیون سهم دلالان هست که وزارت صمت و اقتصاد برایشان تدارک دیده و الا مردم عادی خودرو برای سوار شدن و استفاده می خواهند نه برای کسب نان حرام! زحمت کشیدید و بهشان خودرو دادید تا با افرایش قیمت ۵۰ درصدی به بازار بفروشند بعد بیایید بگویید پایین تر از قیمت بازار دادیم! @hokmraniirani
هدایت شده از حسین زمانی میقان
در قضیه خودرو گویا سیاست‌گذار فراموش کرده مشکل از طرف عرضه هست! سرگرم مدیریت منافع تقاضا شده راه‌حل هم واضح است، از آنجایی که برای تقاضای خودرو در بازه قیمتی تولیدات ایرانی(۱۰۰ الی ۳۰۰میلیون) نمونه خارجی وجود ندارد پس فقط افزایش تولید می‌ماند. تمام✋ @hzamanim