eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
4.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
761 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر طغیانی در این فیلم بیان میدارند که ایران چند برابر دیگر کشورهای خودروسازی یعنی حدود ۸۱ پروانه بهره برداری تولید خودرو داده است و مساله تیراژ انبوه خودرو در ایران رعایت نمیشود. خدمت استاد بزرگوار عارض هستم که این گزاره دو اشتباه بنیادین دارد. اول آنکه قطعا این ۸۱مجوز و پروانه بهره برداری که به ثمر ننشسته است ناشی از تخلف از آیین نامه تخصیص مجوز مشروط به تولید حداقل ۱۰۰هزار خودرو در کشور بوده و میبایست با استفاده از مسئولیت نظارتی خود در مجلس، خاطیان را تحت پیگرد قرار دهید. نکته دوم اما خطای راهبردی مقیاس تولید خودرو در دنیاست. غیر از عمده کشورهای دنیا که خودروسازی ندارند، تولید خودرو در مقیاس کوچ در اغلب کشورهای صنعتی آزاد و تعداد وسیعی کارگاه های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵هزار خودرو را مصوب کرده است. یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. آقای دکتر طغیانی راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست نه واردات خودروهای گرانقیمت از انحصارگران جهانی! راهکار آزادسازی تولید برای نخبگان است. ✍سیدامیرحسین حسینی
هدایت شده از مجموعه گرا
📌 هفتمین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» منتشر شد 🔸 آنچه خواهید خواند: ▪️ دانشجوی امروز، مدیر سیاسی فردا 👤 محمدمهدی فردحسینی ▪️ روایت غیررسمی از دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان 👤 محمد مرادی ▪️ سیره و سنت شهید آوینی در جهاد تبیین و کنشگری رسانه‌ای 👤 محمد یوسفعلی تبار ▪️ مدل‌سازی جنگ روایت‌ها به سبک شهید آوینی 👤 علیرضا محمدلو ▪️ انقلاب اسلامی ایران، احیاگر آرمان قدس 👤 محمد شهیدی ▪️ طبس؛ پیروزی خدای خمینی بر خدای آمریکایی‌ها 👤 جواد منصوری ▪️ معتقدیم که انقلاب اسلامی هنوز در اقتصاد به وقوع نپیوسته است! 👤 روح‌الله ایزدخواه ▪️مهار تورم و رشد تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور 👤 سیدامیرحسین حسینی ▪️ مبارزه همه‌جانبه با اژدهای هفت‌سر فساد 👤 سیدحسن موسوی‌فرد ▪️ مفهوم تحول و لوازم تحول‌خواهی 👤 مجتبی عرب ▪️ اندیشه شهید مطهری؛ مبنای فکری تشکل‌های دانشجویی 👤 روح‌الله امینی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی ماهنامه 👇 https://b2n.ir/k62372 💡 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
هدایت شده از احمد نبویان
🔰 راهکار حل مشکل خودرو در ایران: شکستن انحصار تولید و آزادسازی تولید برای نخبگان، از طریق صدور مجوز تولید برای کارگاه‌های کوچک و متوسط است. 🔸راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست، نه واردات خودروهای گران‌قیمت از انحصارگران جهانی! 🔹در اغلب کشورهای صنعتی، تولید خودرو در مقیاس کوچک آزاد است و تعداد وسیعی کارگاه‌های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. 🔹برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. 🔹و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵ هزار خودرو را مصوب کرده است. 🔹یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. 🔹همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. ✍برگرفته از قلم سیدامیرحسین حسینی 💠 احمد نبویان👈 عضو شوید 🔗@ahmad_nabavian🇮🇷
بانک‌ها با تخلف از احکام الهی، سرمایه‌سالاران را تقویت میکنند. مال‌ها مولود بانک‌ها هستند و این نطفه شبهه‌دار طبعا محلی برای اشاعه فحشاست و قرار نیست محلی برای ترویج تقوای الهی باشد. همچنین محلی برای ثروت‌اندوزی‌ها و تورم‌آفرینی‌هاست نه محلی برای افزایش رفاه و توسعه معیشت مردم.. تجربه پاساژسازی در مصلاها هم نمونه تجربی خوبی از آثار ضددینی بازاری و کالایی شدن دین و دینداری و دینداران است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
برخورد اقتصادی با امر فرهنگی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مسئله ما دشمنی با شماست. خوبه یا صریح‌تر بگم؟ 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
کاش مظلومان اروپا ما را حلال کنند! از اینکه به خاطر تحریم‌های ظالمانه غرب، نتوانستیم به مظلومان و درماندگان اروپایی کمک کنیم شرمنده‌ایم.. کاش میتوانستیم آن‌ها را در رفاه زمستانی خود شریک کنیم.. ما از اسراف برخی اغنیا گله‌مندیم در حالیکه مردمانی در سرما جان میسپارند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
✳️ معجزه اقتصاد اسلامی در حل مشکل مسکن مهاجرین ❇️ وقتی پیامبر اعظم به مدینه هجرت کرد، بر اساس نگرش‌های بنیادین توحیدی، از نظریه تعادل بازاری برای حل مشکل مسکن عدول کرد و حل آن را به ساختار موجود عرضه و تقاضای مسکن نسپرد، بلکه نوعی ساختار غیربازاری مبتنی بر مشارکت حکومتی-مردمی پایه‌ریزی کرد. ✳️ایشان نگفت، مهاجرین به بازار املاک بروند و به نرخ اجاره تعادلی، خانه اجاره کنند، بلکه انصار را تشویق به ایثار و جا دادن مهاجرین در منزل خود کرد. ❇️ پیامبر در اقدامی حکومتی مسکن اجتماعی صفه را برای کسانی که در خانه انصار جایی نیافته بودند، ایجاد کرد. ❇️ پیامبر با مداخله دولتی به افراد برای ساخت مسکن زمین واگذار کرد. ❎ پیامبر نگذاشت مهاجران بر سر سفره اطعام انصار بنشینند، بلکه آنها را به تامین مخارجشان در چارچوبی جدید واداشت( مزارعه و مساقات) ✳️ در برنامه ریزی پیشرفت نبوی، ساختار فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی پشتیبان پیشرفت کوثری نه تکاثری شکل گرفت ❇️ پینوشت ✅ اقتصاددانان بر اساس مبانی(پیش‌فرض‌ها) و نظریه تحلیلی(تبیین و پیش‌بینی) مورد قبول، ساختار(سازمان-قواعد-ابزار) و سیاست (اقدام در چارچوب ساختار) برای اداره امور اقتصادی (تولید و توزیع کالاها و خدمات) ارایه می‌دهند. ❇️ آنها با فرض تحلیل ذره‌ای، عقلانیت و نظم خودجوش بازار، نظریه تعادل بازاری را میپذیرند و ایجاد یا حفظ ساختارهای بازاری و استفاده از سیاستهای قیمتی برای تنظیمگری درون ساختار بازاری را توصیه می‌کنند ❇️ اگر مبانی و نظریه تغییر کند، ساختارها و سیاستهای پیشنهادی نیز تغییر می کند ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
راجع به تیتر خودرویی فرهیختگان! واردات خودروهای ارزان قیمت و باکیفیت خارجی سرابی بیش نیست!! نکته اول وضعیت خودروهای مورد استفاده در مناطق آزاد کشور است که مردم عادی هیچ دسترسی به خودروهای ایده‌آل مدنظر ندارند.. نکته دوم اینکه دقیقا چه تعداد از این خودروها قابل واردات است؟! نکته سوم که در یادداشت بنده در همین فرهیختگان به چاپ رسید آنکه دقیقا برای حل چه مشکلی میخواهیم واردات انجام دهیم و آیا این سیاست به حل آن مشکل کمک میکند یا به آن دامن میزند؟! برای بررسی کامل استدلال، دو یادداشت زیر را مطالعه بفرمایید🌹 سراب واردات خودروی ارزان قیمت خارجی دقیقا برای حل چه مشکلی باید واردات خودرو انجام دهیم؟ ✍سید امیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
‏مجله Focus آلمان در مقاله ای با عنوان "خداحافظ فولکس واگن" به این موضوع پرداخته که مرگ دوره ای که میشد خودروی نو و ارزون خرید بسر رسیده و بخاطر تورم فزآینده آلمان، دیگه هیچ خودروی فولکس واگنی با کمتر از ۲۰ هزار یورو قابل خرید نیست. ‏این مقاله میگه تعداد مدل های صفر کیلومتر قابل خرید زیر ۲۰,۰۰۰ یورو از سازندگان مختلف از ۴۵ تا تو سال ۲۰۲۲ به تنها ۳۰ مدل تو سال جاری رسیده و نه تنها خرید خودروی خوب الکتریکی فرسنگ ها با استطاعت عموم فاصله داره که خودروهای نو بنزینی هم دارن از محدوده توان اقتصادی مردم خارج میشن ‏با اینکه روی کاغذ فولکس واگن Up از ۱۵ هزار یورو شروع میشه ولی فروشش دیگه توسط کمپانی متوقف شده.این موضوع محدود به VW نیست و بقیه کمپانی ها یا بعضا چیزی حدود ۳۰ درصد به قیمت مدلهای ارزونشون اضافه کردن یا امکان خرید خودرو با موتورهای ضعیف یا امکانات کم رو به کل حذف کردن. بغیر از تورم فزآینده، اصرار اتحادیه اروپا به اجباری کردن امکانات کمکی به ماشین ها و نیز سواستفاده خودروسازان برای تحمیل هزینه تحقیقاتی شون به مشتریان دلیل این گرونیه. الان دیگه حتی مدل های ارزون مشابه مثل پژو ۲۰۸ و تویوتا یاریس هم بیش از ۲۰,۰۰۰ یورو قیمت دارن. ‏این مجله، مقاله رو با ذکر قیمت ارزونترین خودروی آلمان، Dacia به پایان می بره. میگه ساندرو که مدل پایه ش ۱۰ سال پیش ۶۹۹۰ یورو بود الان ۱۱۳۰۰ یورو شده و داستر (که تو ایران هم با عنوان رنو داستر موجوده) ده سال پیش ۱۰۴۹۰ یورو قیمت داشت ولی الان ارزونترین مدلش ۱۶۹۰۰ یورو قیمت داره! https://m.focus.de/auto/neuheiten/preissteigerung-geht-weiter-bye-bye-volkswagen-vw-hat-kein-auto-mehr-fuer-unter-20-000-euro_id_190888674.html?poc=0.3725304930594191