eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
4.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
683 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ناخودآگاه این دو تصویر رو در یک قاب دیدم: چه سفره هایی که در این سرزمین رنگین شد. سفره هایی از خون و در مقابل سفره هایی از دنیا. روح شهید عزیز ‎ شاد. و هزاران لعنت بر کسانی که نمیگذارند کام و دنیای اقتصاد مردم شیرین شود.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از مُنحطّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت اول: گران کن! حرف مرد یکیه! حرف اقتصاددانزاتدان هم یکیه! 👑 سخن بزرگان: هنر این نیست که برای هر مشکلی یک راهکار بدی! هنر اینه که برای هر مشکلی "یک راهکار" بدی! 🐪 شما تا حالا شنیدید یه اقتصاددان بگه قیمت یه چیز باید بیاد پایین؟ (به جز دستمزد کارگر) مُنحطّ|ترجمان رسانه‌های لیبرال 💢 @monhaTT
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
32.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نسل کشی نستله❗️ 🔸نستله غول بزرگ صنایع غذایی است که در قدم اول به آفریقا رفت و با روش عجیبی از بازاریابی به نام دامپینگ، نوزادان شیرخوار آنجا را هدف قرار داد. بازاریابان نستله با حمایت های مالی از پزشکان و پرستاران قلابی سعی در جلب نظر مادران داشتند و با تبلیغات گسترده خود محصول نستله را محبوب و رقیب جدی شیر مادر معرفی کردند. 🔹اما ماجرا از آنجایی شروع شد که نستله قیمت های جدید شیرخشک را اعلام کرد. هزاران مادر سردرگم شدند که حالا نه توانایی استفاده از شیر خودشان وجود دارد و نه پولی که بتوانند دائماً شیرخشک بخرند. آنها برای صرفه‌جویی در مصرف شیرخشک مجبور بودند آن را را با آب زیادی ترکیب کنند که با این کار مواد مغذی از بین رفته و تقریباً هیچ کمکی به رشد نوزاد نمی‌کرد. 🔸در خیلی از مناطق آفریقا نیز چیزی به عنوان آب سالم وجود نداشت و ترکیب شیرخشک با آب آلوده‌ مشکل بعدی را خلق می‌کرد. خیلی زود سوءتغذیه حاد و مسمومیت غذایی رایج شد و باعث شد هزاران نوزاد راهی گورستان شوند. 📓بانوی اقتصاد خوان 🔍@banoye_eghtesadkhan
تعیین تکلیف بچه‌های انقلاب! نمیتوانی در سیاست مخالف برجام و فضاحت ظریف و روحانی آخوندی و زنگنه و نعمت‌زاده باشی اما در اقتصاد جانفدای آنان شوی! نمیتوانی تشکل دانشجویی باشی و عصرها جلوی اتاق بازرگانی تجمع کنی اما شبها در رسانه از مطالب دنیای اقتصاد حمایت کنی! نمیشود بچه انقلابی باشی و کف خیابان در سخت‌ترین روزهای آشوب خیابانی کتک بخوری اما شبها سینه‌ات مملو از اندیشه‌های اقتصادی رسانه اقتصادی ضدانقلاب باشد.. نمیشود مسکن بزرگترین رنج و هزینه زندگی‌ات باشد اما از اندیشه و رسانه عباس آخوندی حمایت کنی! نمیشود دبیر نگارش برنامه هفتم و مسئول اجرای سند تحول دولت بود اما برای رسانه برانداز اقتصادی نامه فدایت شوم نوشت.. نمیشود بچه‌های انقلابی کرمان و اصفهان و مرودشت باشید اما همپیمانان روحانی و همتی و دنیای اقتصادها را به مجلس بفرستید! رفقا نمیشود این هم‌آغوشی سلاح‌ورزی و نیلی و غنی‌نژاد و مشایخی و ظریف و ناطق و همتی و جهانگیری و دار و دسته مفسدین را دید و از آن متنفر بود اما در اقتصاد با افتخار از اندیشه آنان حمایت کرد.. باید تکلیف خود را با اقتصاد روشن کنیم.. باید تکلیف خود را یکبار برای همیشه با اقتصاد مقاومتی و قانون اساسی امام و رهبری و بهشتی و مطهری و اندیشمندان بزرگ انقلاب اسلامی روشن کنید.. باید انتخاب کنید. باید دوست و دشمن را شناخت و تولی و تبری را در اقتصاد پیش گرفت.. رفقای انقلابی وقتی جنگ، جنگ اقتصادی و جهاد، جهاد تبیین است؛ نمیتوانید وقتی حامی دشمن هستید در جبهه خودی بجنگید.. نمیتوانید تا نقشه دشمن را شناسایی نکردید، جهاد تبیین کنید.. ✍سیدامیرحسین حسینی @afra_eco
جناب رائفی بزرگوار پراید چندسال است تولید نمیشود! سهم ماده اولیه را از قیمت کارخانه اندازه میگیرند نه از قیمت بازاری خودرو آن ۵سال پس از تولید! اینها از بدیهیات رد شده است که نمیدانید.. ۷۳درصد هزینه تمام شده مربوط به مواد اولیه است که بخش عمده آن اتفاقا فولاد می‌باشد.. بیشترین آمار مرگ و میر از رانندگی در دنیا برای آمریکاست و در عین حال نرخ تلفات رانندگی عربستان سعودی با خودروهای لوکس خارجی شدیدا صعودی و ایران با خودروهای داخلی شدیدا نزولی است. همه افراد به ویژه بنده که مالک خودرو نیستم علاقمندم از باکیفیت‌ترین خودرو برخوردار باشم که از رفاه حاصل از آن استفاده کنم اما قدرت خرید بنده نهایتا زیر ۳۰۰میلیون تومان است که تمام آمارهای رسمی وزارت صمت و بخش خصوصی مثل دیوار این امر را برای عموم مردم ایران تعمیم میدهد. دوران حرف‌های پوپولیستی به قول خودتان تمام شده است. مخاطبین هم افراد آگاهی هستند اما این کنش شما و دوستانتان نسبت به نگاه کارشناسی بنده به علت نابرابری معنادار مخاطب، ناجوانمردانه و ناعادلانه است. اینجانب بارها در کمال ادب و احترام نسبت به شما اعلام آمادگی گفتگوی دوستانه داشته‌ام. علیرغم هجمه توهین آمیز چندباره شما بصورت مستقیم و یا بازنشر مطالب توهین‌آمیز و همچنین نسبت‌های ناروا و زننده و غیراخلاقی به اینجانب و سایرین، اما مجددا در کمال احترام از حضرتعالی دعوت به یک گفتگوی دوستانه کارشناسی در زمینه «اقتصاد خودرو» می‌نمایم. امیدوارم جای توهین و بی‌اخلاقی مجدد، این دعوت صمیمانه را بپذیرید🌹 ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از رادیو سداد
سیاست صنعتی خودرو.mp3
16.26M
🎙برنامه | قسمت چهارم 🗂موضوع: خودرو؛ سیاست توسعه صنعتی ایران 🗣 ارائه دهنده: حسین عباسی‌فر گفتگو در شبکه اجتماعی X تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
هدایت شده از اندیشکده قصد
نقطه اشتراک نظریۀ تثبیت و نظریۀ تعدیل، انقباض پولی و مالی است؛ یعنی همان اتفاقی که برای اقتصاد امروز ایران سَمِ مهلک است. اندیشکدۀ قصد بارها این موضوع را تذکر داده است که راهکار کاهش تورم، رشد تولید است. لازمۀ این دو اتفاق مهم، سیاست‌های معقول انبساطی توأم با محدودکردن خریدوفروش و مبادله و گردش سرمایه در ساختارهای سفته‌بازی مثل بورس کالا، بانک خصوصی و بازار ارز است. نقدینگی در موقعیت امروز ایران به نسبت تولید، به کمترین میزان خود رسیده و تکافوی فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌دهد. اصرار بر سیاست‌های انقباضی، دولت را به کوچک‌ترین مقیاس تاریخی رسانده و اقتدار و نظم بخشی را از نهاد دولت زدوده است. در چنین شرایطی رانت‌خواران هرچه از سیاست و قیمت را که برای منافعشان لازم است به اقتصاد تحمیل می‌کنند. در عین حال تلاش می‌کنند هر عاملی که اندک رفاهی برای مردم به همراه دارد، به نام مبارزه با رانت از بین ببرند. از جمله توزیع انفال میان مردم، بنزین و گاز ارزان، استفاده از نفت و گاز و قیر برای ساخت کالاهای عمومی و ... لذا اندیشکدۀ قصد، سیاست اساسی برای پیشرفت اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی می‌داند. سیاستی که تولید و صادرات را توأم با دانش و عدالت طراحی کرده است. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir